Wel vrijgezellenavond, niet op bruiloft zelf...

23-04-2017 23:11 130 berichten
Gisteren heb ik van een kennis haar vrijgezellenavond gevierd. We zijn sushi wezen eten, wezen bowlen en op stap geweest. Dit heeft mij toch wel zo'n 85 euro gekost. Helemaal prima natuurlijk maar nu hoorde ik gisteren dat de uitnodigingen al verstuurd waren en dat ze het klein hielden. Alleen familie en goede vrienden en ik hoor daar dus niet bij... Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant. Zij wist dit al ruim van te voren maar heeft mij wel dus gevraagd om mee te gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je iemand uitnodigd op je vrijgezellenavond je ook gewoon naar de bruiloft zelf mag. Of iig naar het feest. Ik voelde mij toch lichtelijk even kut toen ik dit hoorde. Ik heb ook voor haar betaald en zelfs nog dingen geregeld voor de vrijgezellenavond enzo en tsja. We hadden ook allemaal geld uitgelegd voor die avond en onder het eten verstond ik iets niet goed wbt het geld en ik vroeg of we na het eten en bowlen het overige geld terug kregen en ieder voor zich drankjes zou kopen tijdens het stappen. Aangezien er een paar cocktails wilde en er 2 zwangere bij waren die aan de fris gingen. Dat scheelt dan natuurlijk best veel in geld en ik kon mij voorstellen dat die 2 dames dat verschil teveel vonden. Ze hadden daar dus wel mee ingestemd maar dat had ik dus niet gehoord. Toen ik dat zei riep mijn kennis / de bruid en snauwde tegen mij 'nou doe niet zo pinnig' Echt... de hele avond wordt voor haar betaald door oa mij en zei noemt mij pinnig? En als ik iets niet ben is het dwt wel. Die opmerking raakte mij echt en ook omdat ik niet naar haar feest mag komen. We waren met 9 personen en ik voelde mij op een gegeven moment (en nu nog steeds) echt een opvulling van die avond en goed voor het betalen zodat de rest minder voor de bruid hoefde te betalen. Het zit mij gewoon echt niet lekker en een soort van gebruikt. Als ik van te voren ook wist dat ik niet uitgenodigd was was ik gisteren ook echt niet gegaan. Want waarom wel mee naar een vrijgezellenavond maar niet welkom zijn op de dag zelf? Overdrijf ik nu of waren jullie als jullie dit van te voren wisten wel mee gegaan met haar vrijgezellenavond?
quote:DogFish schreef op 24 april 2017 @ 00:04:

[...]





Ik heb de avond van het vrijgezellenfeest de hele pot al leeggedronken

Alle reacties Link kopieren
je had het lekker ongemakkelijk moeten maken door aan tafel te vragen wanneer je de uitnodiging ontvangt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 24 april 2017 @ 00:04:

[...]





Ik heb de avond van het vrijgezellenfeest de hele pot al leeggedronken





Goed gedaan!
quote:Emperor schreef op 24 april 2017 @ 00:08:

je had het lekker ongemakkelijk moeten maken door aan tafel te vragen wanneer je de uitnodiging ontvangt.Oei, dat moet je wel durven..
Alle reacties Link kopieren
als er iets niet klopt, mag je best je mond open doen, laat jezelf niet zo behandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 24 april 2017 @ 00:10:

als er iets niet klopt, mag je best je mond open doen, laat jezelf niet zo behandelen.Heb je helemaal gelijk in, maar zoiets doen op het moment is toch moeilijk.
quote:Emperor schreef op 24 april 2017 @ 00:10:

als er iets niet klopt, mag je best je mond open doen, laat jezelf niet zo behandelen.Eens. Nu ben ik wel van een relletje hier en daar, en ik ben ook geen volgzaam schaap.
Het fenomeen vrijgezellenfeest vind ik al belachelijk en onzinnig, maar jouw verhaal is nog vreemder. Mensen uitnodigen voor een vrijgezellenfeest, die geen uitnodiging voor de bruiloft krijgen, is bizar en niet leuk voor jou. Erg onaardig ook dat ze jou er dan mee confronteren dat jij als enige niet uitgenodigd bent voor de bruiloft. Dan voel je je buitengesloten en ik zou me inderdaad ook gebruikt voelen om aan het juiste aantal mensen te komen benodigd om te kunnen bowlen en vanwege de kosten. Hoe meer mensen, hoe lager immers de kosten per persoon voor huur taxibusje en bowlingbaan. Desondanks vind ik de kosten nog hoog en begrijp ik dat je dat geld liever aan andere dingen uit had gegeven.
quote:Emperor schreef op 24 april 2017 @ 00:10:

als er iets niet klopt, mag je best je mond open doen, laat jezelf niet zo behandelen.

Ja, eigenlijk heb je gelijk ook.

Dan zou ik

1 eerst de pot leegdrinken

2 en dan durven vragen wanneer de uitnodigingen verstuurd werden
Ach je moet maar zo denken, nu hoef je ook geen outfit meer te scoren en geen cadeau meer te geven voor de bruiloft. Scheelt weer wat centen..
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 24 april 2017 @ 00:13:

[...]



Ja, eigenlijk heb je gelijk ook.

Dan zou ik

1 eerst de pot leegdrinken

2 en dan durven vragen wanneer de uitnodigingen verstuurd werden
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 24 april 2017 @ 00:08:

je had het lekker ongemakkelijk moeten maken door aan tafel te vragen wanneer je de uitnodiging ontvangt.





Een eens met iedereen hier. Wat vreemd is dit, zou er mij ook niet prettig onder voelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 24 april 2017 @ 00:13:

Het fenomeen vrijgezellenfeest vind ik al belachelijk en onzinnig, maar jouw verhaal is nog vreemder. Mensen uitnodigen voor een vrijgezellenfeest, die geen uitnodiging voor de bruiloft krijgen, is bizar en niet leuk voor jou. Erg onaardig ook dat ze jou er dan mee confronteren dat jij als enige niet uitgenodigd bent voor de bruiloft. Dan voel je je buitengesloten en ik zou me inderdaad ook gebruikt voelen om aan het juiste aantal mensen te komen benodigd om te kunnen bowlen en vanwege de kosten. Hoe meer mensen, hoe lager immers de kosten per persoon voor huur taxibusje en bowlingbaan. Desondanks vind ik de kosten nog hoog en begrijp ik dat je dat geld liever aan andere dingen uit had gegeven.Ik zou overwegen dit alsnog te zeggen en je geld terug te vragen.
In ieder geval TO zegt het meer over de rest dan over jou.

Op een leeftijd zijn dat je mag trouwen en dan nog zulk kinderachtig gedrag vertonen, dat is niet in de haak.
Alle reacties Link kopieren
Lef hebben zeg. Nee, nog nooit gehoord dat gasten van het vrijgezellenfeest niet op de bruiloft zijn uitgenodigd. Als ik zoiets van tevoren zou weten was ik ook niet gegaan.



En eens met de forummer die schrijft: lekker voortaan radiostilte. Wat laat die tr*t zich kennen, 1 gast meer of minder. Die zit wellicht net zo krap bij kas als dat ze in haar fatsoen zit moet je maar denken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 24 april 2017 @ 00:12:

[...]



Heb je helemaal gelijk in, maar zoiets doen op het moment is toch moeilijk.welnee, gewoon vragen hoe het zit. de bruid is vast een flinke meid, ze kan tenslotte al trouwen.
Ik zou de bruid daar wel nog op aanspreken. Je hebt toch niets meer te verliezen. Die uitnodiging heb je al niet en hoogstens raak je het contact kwijt. Zij mag best weten wat haar actie voor gevolgen heeft op iemand.
Dubbel
Ik heb ook ervaring met zo'n soort situatie, alleen dat was een feestje waarbij bruid en organisator van vrijgezellenfeest niet wisten dat het ongebruikelijk was om mensen die niet op de gastenlijst van de bruiloft staan uit te nodigen. Is ze niet kwalijk genomen omdat het in oprechte onschuld gebeurde en dus ook voor het feestje begon duidelijk was, dus de genodigden kwamen gewoon en vonden het alsnog gezellig.



Maar zo'n achterbakse manier van doen zou ik ook heel gauw klaar mee zijn.
Mischien komt de uitnodiging nog? Dat de bruid zich bedenkt en je alsnog uitnodigd?
quote:MinionX schreef op 24 april 2017 @ 01:19:

Mischien komt de uitnodiging nog? Dat de bruid zich bedenkt en je alsnog uitnodigd?Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je op dat moment overrompelt bent en gewoon blijft zitten. Vind het vreemd om iemand wel op je vrijgezellenfeest uit te nodigen, maar niet op de bruiloft. Ik hoop dat je nog wel een beetje een leuke dag hebt gehad en ik zou het contact met die vriendin even op een laag pitje zetten. Laat haar zelf maar contact zoeken. Zou haar ook niet feliciteren met haar trouwen. Ik zou geen geld terug vragen of andere flauwe actie uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft niet, ze hebben je gebruikt denk ik...

Ik zou op dat moment toen as bruid je een sneer gaf wat terug zeggen maar voor jou is

het nu telaat dus zo snel mogelijk vergeten.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 24 april 2017 @ 00:45:

Ik zou de bruid daar wel nog op aanspreken. Je hebt toch niets meer te verliezen. Die uitnodiging heb je al niet en hoogstens raak je het contact kwijt. Zij mag best weten wat haar actie voor gevolgen heeft op iemand.Of dit.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:38:

Nou een kaart dat kan ze ook vergeten sorry..Gelijk heb je!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven