Wel vrijgezellenavond, niet op bruiloft zelf...

23-04-2017 23:11 130 berichten
Gisteren heb ik van een kennis haar vrijgezellenavond gevierd. We zijn sushi wezen eten, wezen bowlen en op stap geweest. Dit heeft mij toch wel zo'n 85 euro gekost. Helemaal prima natuurlijk maar nu hoorde ik gisteren dat de uitnodigingen al verstuurd waren en dat ze het klein hielden. Alleen familie en goede vrienden en ik hoor daar dus niet bij... Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant. Zij wist dit al ruim van te voren maar heeft mij wel dus gevraagd om mee te gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je iemand uitnodigd op je vrijgezellenavond je ook gewoon naar de bruiloft zelf mag. Of iig naar het feest. Ik voelde mij toch lichtelijk even kut toen ik dit hoorde. Ik heb ook voor haar betaald en zelfs nog dingen geregeld voor de vrijgezellenavond enzo en tsja. We hadden ook allemaal geld uitgelegd voor die avond en onder het eten verstond ik iets niet goed wbt het geld en ik vroeg of we na het eten en bowlen het overige geld terug kregen en ieder voor zich drankjes zou kopen tijdens het stappen. Aangezien er een paar cocktails wilde en er 2 zwangere bij waren die aan de fris gingen. Dat scheelt dan natuurlijk best veel in geld en ik kon mij voorstellen dat die 2 dames dat verschil teveel vonden. Ze hadden daar dus wel mee ingestemd maar dat had ik dus niet gehoord. Toen ik dat zei riep mijn kennis / de bruid en snauwde tegen mij 'nou doe niet zo pinnig' Echt... de hele avond wordt voor haar betaald door oa mij en zei noemt mij pinnig? En als ik iets niet ben is het dwt wel. Die opmerking raakte mij echt en ook omdat ik niet naar haar feest mag komen. We waren met 9 personen en ik voelde mij op een gegeven moment (en nu nog steeds) echt een opvulling van die avond en goed voor het betalen zodat de rest minder voor de bruid hoefde te betalen. Het zit mij gewoon echt niet lekker en een soort van gebruikt. Als ik van te voren ook wist dat ik niet uitgenodigd was was ik gisteren ook echt niet gegaan. Want waarom wel mee naar een vrijgezellenavond maar niet welkom zijn op de dag zelf? Overdrijf ik nu of waren jullie als jullie dit van te voren wisten wel mee gegaan met haar vrijgezellenavond?
Alle reacties Link kopieren
Echt bizar!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:twixx schreef op 24 april 2017 @ 08:19:

De bruid hierover op aan spreken, vandaag nog.

Was je er voor de zaal vulling?

Ik vind het respectloos van deze dame, evenals die griet die hiervan op de hoogte was.

Daarbij, was ik alsnog weggeaan bij het horen van deze informatie.Dit!
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 24 april 2017 @ 11:58:

Volgens mij is een vrijgezellenfeest in principe bedoeld voor de vrouwelijke gasten van jouw generatie (dus niet je moeder of schoonmoeder) die je het meest nabij staan. Die komen dus per definitie ook op je bruiloft, zelfs als daggast. Dus je (schoon)zussen, nichten waar je hecht mee bent en zeer goede vriendinnen.

.Volgens mij is een vrijgezellenfeest oorspronkelijk bedoeld als afscheid van je vrijgezellenbestaan. Dus op het feest zijn dan alleen vrijgezellen die nog een laatste keer samen feesten voor het serieuze leven begint. Pas de laatste x jaren ook gevierd door vrouwen. Maar aangezien de meeste bruidsparen tegenwoordig al lang samen wonen en dus eigenlijk geen vrijgezel meer zijn kan het hele feest afgeschaft worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Toch zou het kunnen dat het buiten haar om is gegaan. Ik ben ook een keer uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest van een oud-klasgenootje van de basisschool. Ik had haar zeker twintig jaar niet gezien, maar ik had haar wel op Facebook, die uitnodiging kwam dus ook via Facebook. Ik heb toen netjes laten weten dat ik haar niet goed genoeg kende om naar het vrijgezellenfeest te komen, maar ik weet wel zeker dat zij me niet op een lijstje zal hebben gezet. En ik was uiteraard ook niet uitgenodigd voor de bruiloft. Kan me voorstellen dat er op die lijst ook een kennis had kunnen staan (dus niet erop gezet door de bruid maar door de organisatoren) die bij het krijgen van de uitnodiging voor de vrijgezellenavond wel dacht dichtbij genoeg te staan maar die toch niet uitgenodigd werd door het bruidspaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt oprecht schrikken en heel ongemakkelijk vinden als er iemand ineens op mn vrijgezellen zou staan die ik niet heb uitgenodigd als daggast. Daarom een lijstje door te geven,

Zie het gewoon als een erg leuk uitje met groep meiden en avondje stappen. Van mij hoeft het ook niet een vermogen te kosten.
Toen ik erover nadacht kwam ik er ook achter, dat ik de meeste van het vrijgezellen feestje ook niet als daggast heb uitgenodigd, maar alleen voor receptie/eten en feest. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat we het trouwen heel klein hebben gehouden waarbij, behalve de meest directe familie, mijn 2 oudste vriendinnen waren. Een paste op mijn moeder en de andere was getuige.
quote:Ieke78 schreef op 24 april 2017 @ 07:10:

Ik zou de bruid dit topic laten lezen.Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 april 2017 @ 12:20:

[...]





Volgens mij is een vrijgezellenfeest oorspronkelijk bedoeld als afscheid van je vrijgezellenbestaan. Dus op het feest zijn dan alleen vrijgezellen die nog een laatste keer samen feesten voor het serieuze leven begint. Pas de laatste x jaren ook gevierd door vrouwen. Maar aangezien de meeste bruidsparen tegenwoordig al lang samen wonen en dus eigenlijk geen vrijgezel meer zijn kan het hele feest afgeschaft worden Ja maar als je dan de laatste in jouw vriendenkring bent die trouwt, vier je in je eentje feest.
quote:orleander schreef op 24 april 2017 @ 09:03:

[...]





Als je wordt uitgenodigd op een vrijgezellenfeestje ga je natuurlijk want het is leuk dat je uitgenodigd bent.

En dan ga je er ook vanuit dat je ook voor het feest uitgenodigd bent.



De bruid en de organisatie hebben raar gehandeld, ik zou ook gekwetst zijn.Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden dat ik werd uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest. Wat ben ik blij dat ik net altijd moest werken op de avonden dat de vrijgezellenfeesten gevierd werden. Was blij dat ik aan dat idiote gebeuren kon ontkomen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik dus ook een hekel aan recepties waar je wel mag komen, maar niet op het feest zelf. Wel je portemonnee mogen trekken, maar niet mee mogen feesten. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 24 april 2017 @ 11:58:



Blijkbaar wisten de overigen wel dat je niet was uitgenodigd, dus die hadden jou nooit me moeten vragen. Als je geen daggast bent hoor je per definitie niet to de inner circle en dus niet op dat vrijgezellenfeest.

Ik zou trouwens wel een kaart sturen horen hoor, liefst met een bos bloemen erbij waarbij je ze een geweldige dag toe wenst. Laat ze zich maar lekker schuldig voelen. Daarna trouwens wel deze vriendschap dood laten bloeden, rare mensen.



Zou ik niet doen. Ze heeft al laten zien geen fatsoen te hebben, dus grote kans dat ze zich niet eens schuldig voelt, of het juist als nederig van TO vind overkomen.



Aanstaande bruid is gewoon aso, anders had ze ook nog niet een sneer lopen uitdelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2017 @ 23:29:

[...]





Je durfde niet weg? het was te ver weg



Je had je man kunnen bellen of appe..en kunnen vragen of hij je kwam ophalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ieke78 schreef op 24 april 2017 @ 07:10:

Ik zou de bruid dit topic laten lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 24 april 2017 @ 12:23:

Toch zou het kunnen dat het buiten haar om is gegaan. Ik ben ook een keer uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest van een oud-klasgenootje van de basisschool. Ik had haar zeker twintig jaar niet gezien, maar ik had haar wel op Facebook, die uitnodiging kwam dus ook via Facebook. Ik heb toen netjes laten weten dat ik haar niet goed genoeg kende om naar het vrijgezellenfeest te komen, maar ik weet wel zeker dat zij me niet op een lijstje zal hebben gezet. En ik was uiteraard ook niet uitgenodigd voor de bruiloft. Kan me voorstellen dat er op die lijst ook een kennis had kunnen staan (dus niet erop gezet door de bruid maar door de organisatoren) die bij het krijgen van de uitnodiging voor de vrijgezellenavond wel dacht dichtbij genoeg te staan maar die toch niet uitgenodigd werd door het bruidspaar.

Vreemd Susan.

Zou zo'n organisator dan tussen de FB connecties lopen zoeken naar geschikte kandidaten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal zeg, logisch dat je je rot voelt!

Ik zou de vriendschap laten verwateren. Misschien de bruid aanspreken, maar voor mij zou dat denk ik weinig meer uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Tijd om na te denken wat vrienden eigenlijk zijn...



Samen feesten maakt je niet tot vriend, toch?
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je al over nagedacht wat je gaat doen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wat to nu wel/niet gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ana_Isabel_ schreef op 24 april 2017 @ 19:05:

Daarom heb ik dus ook een hekel aan recepties waar je wel mag komen, maar niet op het feest zelf. Wel je portemonnee mogen trekken, maar niet mee mogen feesten. Bah.Volgens mij is een receptie ooit in het leven geroepen om bv zakenrelaties een kans te geven het bruidspaar te feliciteren, zonder van beide kanten de verplichting te voelen om er een hele avond te spenderen.
Rare boel.



Als ik jou was, zou ik lekker niks meer van me laten horen.

En dan snauwt ze je nog af ook, gefrustreerd bruidje.
Alle reacties Link kopieren
TO?
quote:Ana_Isabel_ schreef op 24 april 2017 @ 19:05:

Daarom heb ik dus ook een hekel aan recepties waar je wel mag komen, maar niet op het feest zelf. Wel je portemonnee mogen trekken, maar niet mee mogen feesten. Bah.Toen ik trouwde hadden we de ceremonie en het diner met alleen de daggasten. Voor het feest daarna waren de anderen uitgenodigd.
Ik heb besloten om er toch nog iets van te zeggen. Ik zie haar alleen nu een week niet omdat ze een midweek weg is. Dus ik heb nog een paar dagen de tijd om te bedenken hoe ik het ga overbrengen.



Bedankt iig voor jullie reacties! Zo blijkt het toch maar dat het niet normaal is dat je wel naar een vrijgezellenfeest mag komen en niet naar de bruiloft zelf.
quote:La-di-da schreef op 25 april 2017 @ 22:42:

Ik heb besloten om er toch nog iets van te zeggen. Ik zie haar alleen nu een week niet omdat ze een midweek weg is. Dus ik heb nog een paar dagen de tijd om te bedenken hoe ik het ga overbrengen.



Bedankt iig voor jullie reacties! Zo blijkt het toch maar dat het niet normaal is dat je wel naar een vrijgezellenfeest mag komen en niet naar de bruiloft zelf.

Heel goed van je!!

Kom je daarna nog even verslag doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een rare gang van zaken. Het kan om allerlei redenen zo zijn dat je het op een andere manier organiseert, maar wees er dan duidelijk over. Zodat de bedoelingen duidelijk zijn van te voren. Blijkbaar zijn er afspraken gemaakt buiten jou om.



Normaal is dat een ceremoniemeester (of iemand die in elk geval overlegt met deze) een vrijgewellenfeest organiseert. En die wordt dan door de bruid/bruidegom op de hoogte gesteld van diegenen die uitgenodigd zijn. En en het is ook wel gebruikelijk dat van tevoren een budget afgesproken wordt. En dat soort dingen als drankjes delen. Dat levert natuurlijk ook altijd gezeik op als er een paar zijn die geen alcohol drinken terwijl een paar anderen het wel op een zuipen zetten en dan de pot leeg roven.



We hebben eens met wat collega's een bachelor avond georganiseerd. Kon je wellicht niet helemaal zo noemen, al was het wel een verrassing en de bruidegom is vrijgehouden, financieel. Die kerel zou trouwen in het buitenland en daar kon echt niet iedereen naartoe. Maar aangezien iedereen van te voren precis wist dat de bedoeling was en welke kosten er ong. aan verbonden waren, was dit helemaal geen probleem.



In dit geval zou ik mij als TS gigantisch verneukt voelen. Ik denk dat ik haar dat ook wel zou laten weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven