Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 25 juli 2016 @ 12:03:

[...]





Dit dus.



Juist dat hij geen idee heeft hoe dit heeft kunnen gebeuren en dat hij aangeeft jou nog leuk en lief te vinden zou me nerveus maken Graffiti. Want dan heb je dus geen idee of en wanneer het weer kan gebeuren, wat zijn triggers waren. Een soort willoos slachtoffer.

Het zal overigens best dat hij nu spijt heeft. Daar twijfel ik ook niet aan. Maar hoe het verder moet qua vertrouwen zou ik begrijpelijk lastig vinden als hij zo vaag blijft daarin.



Inderdaad. Waar blijft zijn plan? Wat gaat hij doen om ervoor te zorgen dat TO hem weer gaat vertrouwen? Hoe voorkomt hij dat het weer gebeurt? Hoe wil hij aan hun relatie werken? En die verliefdheid, wat is daarmee gebeurd?

Nu krijg ik het idee dat hij vindt: we hoeven niet aan onze relatie te werken 'want het was al goed', en 'ik doe het gewoon nooit meer'. Zo onbevredigend! En beangstigend, want dan kan het idd gewoon weer gebeuren.



Maar wie weet heeft dat tijd nodig en komt hij er vanzelf nog mee, kan hij niet nadenken omdat hij in paniek is. Heeft hij de aanwezigheid van TO altijd voor lief genomen en beseft hij nu pas, nu hij haar kwijt kan raken, dat hij dat niet wil. Wie zal het zeggen? Zijn oprechtheid is voor mij moeilijk in te schatten.
quote:appelientjex schreef op 25 juli 2016 @ 12:06:

[...]





Hm sorry, maar als dit een eenmalige dronken actie was geweest, ja dan had je dat zo kunnen lezen. Maar iemand die al minimaal een maand stiekem loopt te appen, apps te verwijden, telefoon verstoppen, zoenen (en misschien méér?), verliefd is geworden.... Die heeft toch wel meer dan genoeg tijd gehad om zich te realiseren waar hij mee bezig was en hoe kwetsend zijn gedrag was? Die komt er bij mij niet mee weg met duizendmaals excuses, een simpel 'ik weet het niet' en 'het had nooit mogen gebeuren'. Dan zou ik toch een wat diepgaander gesprek willen hebben hoe het kan dat je elkaar zo bent kwijt geraakt in de relatie...



En als het de eerste keer was geweest wellicht... De vorige keer dacht ze dat ze gek werd en haar man versleet haar inderdaad voor gek omdat er niks aan de hand was. Wat er dus uiteindelijk wel was. En nu weer. En weer dacht ze dat ze gek werd en durfde ze het niet op tafel te gooien. Omdat hij haar de vorige keer om de tuin geleid had en ze hem vertrouwde.



Tis nogal wat.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat doen wij vrouwen ook , maar dan is de vraag gaat hij/ zij erop in? En waarom erop in gaan als je een leuke vrouw heb en twee kinderen? Ik denk dat hij gewoon een spanningzoeker is en dat werkt verslavend en dat spel spelen mannen en vrouwen. Hoever kun je gaan en waar kom ik mee weg.
Geniet van het leven!
quote:MarindaH schreef op 25 juli 2016 @ 12:17:

[...]





En als het de eerste keer was geweest wellicht... De vorige keer dacht ze dat ze gek werd en haar man versleet haar inderdaad voor gek omdat er niks aan de hand was. Wat er dus uiteindelijk wel was. En nu weer. En weer dacht ze dat ze gek werd en durfde ze het niet op tafel te gooien. Omdat hij haar de vorige keer om de tuin geleid had en ze hem vertrouwde.



Tis nogal wat.



Is dat dan al bewezen/opgebiecht dan? Of gaan we maar weer gewoon ergens vanuit?

Ik zou wel met de huidige kennis bij die oud collega gaan informeren hoe dat precies zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die oud collega voor een hoop opheldering kan zorgen
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen ik ben zo moe.. intens moe! Ben niet in staat fatsoenlijk voor mijn kinderen te zorgen,mijn ouders zorgen overdag voor mijn oudste.

Morgen moet ik werken,geen idee hoe.

Ik kan geen beroep blijven doen op mijn ouders. De opvang heeft geen extra ruimte.

Ik heb gezegd dat hij vanavond de kinderen in bad mag doen en naar bed mag brengen.

Hij vroeg hoe het ging. Gezegd dat ik totaal door de war ben,doodop en hun alleen maar kan haten nu. Dat begreep hij,tja wat moet hij anders zeggen. Op zijn werk lukt het ook niet,hij denkt alleen maar aan ons. Wat moet ik met die info? Gezegd dat dat voelt als manipulatie,hij zegt dat dat niet is wat hij wil. Of hij vrij mag nemen om te helpen met de kinderen op mijn voorwaarden.

Ik vind eigenlijk dat hij maar voor de kinderen moet komen zorgen, zonder dat ik er ben.

Maar ik zei ook: Hoe wil je opeens vrij nemen? Als wij geen ouders onder 1 dak meer kunnen zijn heeft hij werk nodig voor een woning.

Hij geeft aan dat hij hoopt dat hij terug mag en kan komen, op de bank of op zolder.

Sowieso niet voor zaterdag,daar hou ik aan vast. Maar ik heb wel hulp nodig.

Het voelt alsof elke keuze de verkeerde zou zijn.
En zijn aanbod aannemen voor deze week om in ieder geval even op adem te kunnen komen zonder constant met hem geconfronteerd te worden? En met jezelf afspreken om daarna verder te zien?

Dat met dat werk als het echt definitief is, hoeft nu nog niet besloten te worden.
Alle reacties Link kopieren
Overigens,om in te gaan op dat hij geen oorzaak kan aanwijzen, ik herken wel een stukje dat hij soms zijn gevoel niet kan verklaren. Vanaf dat ik hem ken zit hij soms (komt wel weinig voor) niet lekker in zijn vel. Dat kan natuurlijk, heb ik ook. Maar ik kan een oorzaak of iets in een richting aanwijzen. Hij niet. Wel eens over gehad dat ik hem dan ook niet kan helpen.

Hij zegt dan: zo voel ik me soms, ik weet niet waar dat vandaan komt. Het gaat ook morgen wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij niet een tijdje in een hotel bivakkeren? Wel een hotel natuurlijk met alles erop en eraan, met de kinderen om je heen kun je ook niet goed nadenken. Kan hij een tijdje voor alles opdraaien en oppas regelen
Geniet van het leven!
quote:LizaIzaa schreef op 25 juli 2016 @ 12:23:

Nee dat doen wij vrouwen ook , maar dan is de vraag gaat hij/ zij erop in? En waarom erop in gaan als je een leuke vrouw heb en twee kinderen? Ik denk dat hij gewoon een spanningzoeker is en dat werkt verslavend en dat spel spelen mannen en vrouwen. Hoever kun je gaan en waar kom ik mee weg.



Een spanningszoeker zonder zelfinzicht blijft in die val trappen is mijn gevoel.



Als ik voor mezelf spreek zou ik eerder geneigd zijn iemand te vergeven die wel weet waar het aan lag. Of het nou drukte was, langs elkaar heen leven, de kinderen, kortom inzicht in het waarom.



Een man die geen idee heeft, zou aanvoelen als je relatie op drijfzand bouwen en op de gratie dat vrouwen hem niet versieren. En je kan ook niks veranderen want hij doet het random.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad als hij niet goed kan aangeven wat het is waar moet je dan in hemelsnaam aan gaan werken? Het kan wel gewoon in hem zitten, zich niet voor 100% kunnen binden aan een vrouw en spanning nodig hebben om te kunnen functioneren in een gezin.
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Het liefst zou ik een week naar zonnige oorden gaan, maar zoals hier eerder al werd gezegd,ik bescherm mijn kinderen nu als een leeuwin. Daarnaast is de paniek bij mijn oudste niet te overzien als ik zomaar een week weg zou zijn. Ik neig naar de constructie zoals gisteren, hij doet een deel van de zorg en ik ga weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:LizaIzaa schreef op 25 juli 2016 @ 13:05:

Inderdaad als hij niet goed kan aangeven wat het is waar moet je dan in hemelsnaam aan gaan werken? Het kan wel gewoon in hem zitten, zich niet voor 100% kunnen binden aan een vrouw en spanning nodig hebben om te kunnen functioneren in een gezin.



veel mannen en vrouwen hebben dit, anders zouden de statistieken niet aangeven dat 40% vreemd gaat.



thuis is alles wel goed, maar het wordt saai. na een paar jaar seks met dezelfde partner weet iemand het wel. tis nog wel lekker, maar het vuur is eruit.



dus er hoeven echt geen grote problemen te zijn wil iemand vreemd gaan. het scheelt natuurlijk wel of je goed kunt liegen. wil je het geheim kunnen houden.



probleem is als je wel eerlijk tegen je partner bent over al je slippertjes, dan vlieg je in de meeste gevallen de deur uit.



stel nu dat deze man in alle eerlijkheid zegt, ja met die collega vn indertijd was het ook al raak. heerlijk seks mee gehad, met deze ook. onze relatie is perfect, maar seks is saai geworden. en ik wil eigenlijk wel elk jaar minstens één zo'n scharrel. maar ik ben ook jaloers, dus jij mag niet vreemdgaan.



dat zou in de meeste gevallen echt eerlijk zijn, maar omdat de partner dit afstraft met echtscheiding, ontstaat er nooit een echt eerlijke en open relatie in zulke gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo met je te doen.

Ik begrijp je overwegingen en je gevoel je gezin re beschermen maar lieverd de kinderen zijn van jullie samen en jij neemt jouw deel dat is echt het enige wat je kan doen

Je kan je kinderen helaas niet overal tegen beschermen.



Doe nu wat je denkt wat goed is. Het leven zal straks antwoorden geven.

Je kan niet overal op vooruit lopen,



Volg in deze niet je gevoel maar je verstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 25 juli 2016 @ 13:16:

[...]





veel mannen en vrouwen hebben dit, anders zouden de statistieken niet aangeven dat 40% vreemd gaat.



thuis is alles wel goed, maar het wordt saai. na een paar jaar seks met dezelfde partner weet iemand het wel. tis nog wel lekker, maar het vuur is eruit.



dus er hoeven echt geen grote problemen te zijn wil iemand vreemd gaan. het scheelt natuurlijk wel of je goed kunt liegen. wil je het geheim kunnen houden.



probleem is als je wel eerlijk tegen je partner bent over al je slippertjes, dan vlieg je in de meeste gevallen de deur uit.



stel nu dat deze man in alle eerlijkheid zegt, ja met die collega vn indertijd was het ook al raak. heerlijk seks mee gehad, met deze ook. onze relatie is perfect, maar seks is saai geworden. en ik wil eigenlijk wel elk jaar minstens één zo'n scharrel. maar ik ben ook jaloers, dus jij mag niet vreemdgaan.



dat zou in de meeste gevallen echt eerlijk zijn, maar omdat de partner dit afstraft met echtscheiding, ontstaat er nooit een echt eerlijke en open relatie in zulke gevallen.



Wat voegt het toe als ze dit wel vertellen?

Het zit dan net zo goed niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet ik werken en zijn de kinderen onder de pannen, woensdag komt hij hier en dan zien we verder.

Wat een bak ellende.
Alle reacties Link kopieren
sorry grafitti



hij zal heus niet de slechtste man ter wereld zijn maar de gevoeligheid voor aandacht van andere vrouwen zal blijven
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:lindaatje1960 schreef op 25 juli 2016 @ 13:23:

[...]





Wat voegt het toe als ze dit wel vertellen?

Het zit dan net zo goed niet goed.



de mensen die ik ken die vreemd gingen, en dat zijn er helaas legio, die hebben het prima naar hun zin in hun veilige nestje.



het enige wat ze zoeken is seksueel nwe ervaringen, eens een paar ander soort borsten, bijvoorbeeld, om te voelen. en spanning. een ander soort contact. met de ene man of vrouw heb je nu eenmaal een andere chemie als met de ander. weer ns wat nws.



dus het is het beste vn twee werelden willen. en veiligheid en lust.



de prijs daarvoor is gelieg en bedrog en een ander heel erg kwetsen als het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, thuis bij moeders de vrouw hun natje en droogje, daarbuiten een lekker wijf die je weer een man laat voelen.

En dat geldt ook voor vrouwen, ik ken legio vrouwen die buiten de deur snoepen omdat ze zich zo weer 'vrouw' willen voelen en niet alleen maar 'moeder van' Ik persoonlijk hou er niet van, maak dan afspraken met je partner dat je beide af en toe de bloemetjes buiten mag zetten maar ga mekaar niet beflikkeren
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Als ik vreemd zou gaan zou het einde verhaal zijn heeft hij altijd gezegd.

Ik zei dan: dat weet je niet als je kinderen hebt totdat je het meemaakt.

Altijd erbij gezegd dat essentieel verschil voor mij zou zijn of hij het zou vertellen.

Zelfs dat deed hij niet.
Alle reacties Link kopieren
voor jou lijkt me rust nu het allerbelangrijkste, TO.



hoe kun je de komende weken zoveel mogelijk rust krijgen en weer tot jezelf komen? wat is daarvoor nodig?



dit is een schok om eerst te verwerken, terwijl je ondertussen alle doorgaande bezigheden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan zal hij hem wel knijpen.
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
To denk aan jezelf, ga zelf even in een hotel zitten neem afstand van de situatie.

Kinderen zijn flexibel, dat komt heus wel goed en dan nog het is niet jouw schuld en het zijn ook zijn kinderen
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:LizaIzaa schreef op 25 juli 2016 @ 13:41:

Ja joh, thuis bij moeders de vrouw hun natje en droogje, daarbuiten een lekker wijf die je weer een man laat voelen.

En dat geldt ook voor vrouwen, ik ken legio vrouwen die buiten de deur snoepen omdat ze zich zo weer 'vrouw' willen voelen en niet alleen maar 'moeder van' Ik persoonlijk hou er niet van, maak dan afspraken met je partner dat je beide af en toe de bloemetjes buiten mag zetten maar ga mekaar niet beflikkeren



ik had ooit ns een vriendin die haar partner met zo ongeveer iedereen bedroog, tot aan zn beste vriend aan toe. maar jaloers dat ze was als hij ook maar naar een andere vrouw keek....



heb indertijd het contact met haar verbroken, maar vraag me nog wel ns af of hij er ooit is achter gekomen. ik hoop vn niet. zo kwetsend.



afspraken maken en eerlijk zijn en open is mijns inziens veel beter, want dan heeft de ander een keuze om er wel of niet in mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij naast het moeder zijn ook nog een eigen identiteit of niet? Ik denk dat daar de sleutel ligt.

Ik bedoel, ik begrijp dat de kinderen heel belangrijk zijn, maar zoals jij ze telkens in elke reactie erbij betrekt vind ik persoonlijk best extreem.

Als dat zo ook irl gaat zou ik gillend wegrennen.
Biertje?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven