Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wees gewoon eerlijk naar mekaar toe en soms kun je het samen oplossen door bijvoorbeeld naar parenclubs of zo te gaan.

Ik zie het ook in mijn omgeving 'zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten'
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Stuur die excollega een berichtje. Bluf en zeg dat je vernomen hebt dat er iets heeft gespeeld tussen jouw man en haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 13:13:

Het liefst zou ik een week naar zonnige oorden gaan, maar zoals hier eerder al werd gezegd,ik bescherm mijn kinderen nu als een leeuwin. Daarnaast is de paniek bij mijn oudste niet te overzien als ik zomaar een week weg zou zijn. Ik neig naar de constructie zoals gisteren, hij doet een deel van de zorg en ik ga weg.



Ik vind dat best extreem, dat je kind in paniek is als je een week weg zou zijn. Zijn de kinderen dan zo afhankelijk van je? Je kan toch uitleggen dat je een weekje op vakantie bent?

Je zei al eerder dat je kinderen nooit een nacht weg zijn geweest uit logeren. En jijzelf bent zo te horen ook nooit meer dan een dag weg zonder je kinderen. Dat kan natuurlijk, wel meer ouders doen dat nooit en dat werkt goed voor hun. Maar wat schultzen frau zegt, ben je nog meer dan alleen moeder? Persoonlijk vind ik quality time samen ook erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem verlof opnemen of andets zich ziek melden. Ga dagdelen weg. Sauna. Yoga. Zwemmen whatever.... praten met een therapeut.



Overigens is hij ws inderdaad het type. Huisje boompje beestje en daarnaast lekker sjansen. Spanning. Heeft ie nodig.



Dus is het heel belangrijk dat je die ander te zien krijgt. Onverwachts.... en bluf. Zeg dat hij heeft gezegd dat ze sex hebben gehad en dat j ij nu een soatest moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Of zeg gewoon dat je al een soa heb en dat je het zo netjes vond om het door te geven in geval dat ( chlamydia duurt erg lang voordat je klachten krijgt). Trouwens zo ie zo even een soa test doen, in geval dat. Je kunt ook tegen je man zeggen dat je een soa hebt ( bluf) kijken hoe hij reageert
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook over gedacht.. ik kan niet meer bij haar fb pagina. Maar kom wel achter contactgegevens als ik wil.

Eerst maar wat rust. Maar ik denk dat ik me betreft vragen over haar even stil hou, vergroot mijn kansen als ik zou besluiten toch iets na te vragen. Op zich wel een goede ingang om te zeggen dat ik iets heb vernomen.

Hij heeft aangegeven op zoek te moeten gaan naar een andere baan, ik heb gezegd dat hij moet nadenken over een plan. Hoe wil hij dit gaan oplossen? Er duidelijk bij gezegd dat we dat plan pas gaan bespreken als ik dat wil,op mijn voorwaarden. En dat het niks zegt over mijn bereidheid of vermogen om samen te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe vriendelijk hij blijft als blijkt dat er geen toekomst meer inzit.

Of je dan een ander gezicht te zien krijgt.



Ik vind ook dat de kinderen overdreven aan je hangen of is het jij aan de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
En dan heeft hij straks een nieuwe baan en daar zijn ook weer (nieuwe) leuke vrouwen..
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft de luxe dat er opa's en oma's klaar staan om de kinderen een nacht op te vangen. Mijn kinderen zijn nog jong he, net 1 en bijna 3. Andere kennissen kennen onze kinderen niet zo goed. Ik vind het nogal wat om je kinderen dan af te zetten bij een tamelijk onbekende voor hen omdat papa het verkloot.

Wij zorgen samen voor onze kinderen en nemen daarnaast opvang af bij een kdv voor als ik werk. We hebben het de laatste weken erover gehad dat ik meer tijd nodig heb voor mezelf,ik heb gezocht naar sporten die ik kan doen op mijn vrije dag. Dat is niet heel snel gerealiseerd, er is maar weinig te doen s morgens. Dus ik was rustig aan het zoeken naar mogelijkheden.

De reden dat hij voetbalt is dat hij na zijn studie geen werk kreeg en ik wilde dat hij naast de zorg van de kinderen ook wat afleiding had. Toen hij werk kreeg wilde ik het hem niet afnemen. En ja,daarin ben ik misschien te toegevend. Verder zijn wij het eens over de opvoeding, wij vinden het samen belangrijk dat onze kinderen een veilige basis bij ons hebben,althans zo leek het. Mijn kinderen mogen uit logeren als ze dat willen, dan moet het leuk zijn.

Naast het feit dat ik moeder ben, ben ik ook werkzaam en actief onderdeel van een team. Daarnaast volg ik een studiekeuze traject.

Ik ga soms wat drinken met anderen en leef niet onder een steen. Mocht die illusie gewekt zijn :-)

Misschien dat mensen met kinderen die snel na elkaar kwamen en onregelmatig werken dat begrijpen. Onregelmatig werk neemt echt grotendeels je leven in beslag, en vind ik dat leuk? Nee! Maar ik ben bezig om uit te zoeken welk werkveld ik wil werken om dat niet meer te hoeven. Maar het is een proces.
Alle reacties Link kopieren
Klopt,nieuw werk,nieuwe leuke vrouwen. Ik heb ook niet gezegd dat ik dat een oplossing vindt. Hij moet nu in actie komen ik niet.

En ik begrijp dat de meesten hier slecht over hem denken,en misschien zeer terecht.

Ik vind hem zwak, een onverantwoordelijke vader,een leugenaar en grote klootzak.

Maar ik hou ook al jarenlang erg veel van hem. En hij misschien wel van mij. Misschien spreekt hij de waarheid. Weet ik dat? Nee. Vertrouw ik daarop? Zeer zeker niet. Maar nu alles afschrijven terwijl ik nog niets zeker weet wil ik ook niet.





Ik zou graag halve dagen weg willen,of hele! Dat doe ik ook hoor. Gisteren heeft hij de hele dag voor de kinderen gezorgd. Mag hij deze week weer doen als ik vrij ben. Helaas moet ik wel werken maar daarbuiten ga ik weg als hij er is.
Alle reacties Link kopieren
Linda: toen hij en zijn ex uit elkaar gingen na vele jaren heeft hij alles gedaan om haar goed achter te laten. Meer dan nodig was. Dit weet ik ook van zijn ouders dus niet alleen uit zijn mond.

Ik heb hem gezegd, en dat meen ik,dat ik alles eraan zal doen om de band tussen hem als vader en onze kinderen goed te houden. Daar kent hij me ook goed genoeg voor.

Niet voor hem,voor hen. En daar sta ik achter,tenzij hij dingen zou doen die ik slecht vind voor hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 25 juli 2016 @ 12:03:

[...]





Dit dus.



Juist dat hij geen idee heeft hoe dit heeft kunnen gebeuren en dat hij aangeeft jou nog leuk en lief te vinden zou me nerveus maken Graffiti. Want dan heb je dus geen idee of en wanneer het weer kan gebeuren, wat zijn triggers waren. Een soort willoos slachtoffer.

Het zal overigens best dat hij nu spijt heeft. Daar twijfel ik ook niet aan. Maar hoe het verder moet qua vertrouwen zou ik begrijpelijk lastig vinden als hij zo vaag blijft daarin.



Ik denk dat hij vooral heel eerlijk is over zijn beweegredenen. Hij weet het niet. Hij deed het omdat het kon. Ik denk dat dat wel klopt en ik denk dat dat meestal de reden is waarom iemand vreemd gaat. Omdat het kon en omdat hij dacht dat hij ermee weg kwam.



Of hij het nog een keer zal doen? Geen idee, zou heel goed kunnen. Of misschien is hij zo geschrokken van de gevolgen dat hij het nooit meer doet. Maar ja, dat weet je dus nooit.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 15:51:

Daar heb ik ook over gedacht.. ik kan niet meer bij haar fb pagina. Maar kom wel achter contactgegevens als ik wil.



Nieuwe Facebook account aanmaken, die heeft ze nog niet geblokkeerd en dan zou je er zo bij moeten kunnen. Of het je verder helpt betwijfel ik zeer. Maar het kan vrij eenvoudig.



Eerst maar wat rust. Maar ik denk dat ik me betreft vragen over haar even stil hou, vergroot mijn kansen als ik zou besluiten toch iets na te vragen. Op zich wel een goede ingang om te zeggen dat ik iets heb vernomen.

Hij heeft aangegeven op zoek te moeten gaan naar een andere baan, ik heb gezegd dat hij moet nadenken over een plan. Hoe wil hij dit gaan oplossen? Er duidelijk bij gezegd dat we dat plan pas gaan bespreken als ik dat wil,op mijn voorwaarden. En dat het niks zegt over mijn bereidheid of vermogen om samen te blijven.Ik denk dat hij echt van je houdt en dat hij je niet kwijt wil. Maar garantie dat hij dit nooit meer doet kan niemand je geven. Neem je tijd, je hoeft niet nu meteen te beslissen. Je moet helemaal NIETS.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik helemaal met je eens, ik zal nooit weten of hij het nog eens doet. Ik weet helemaal niet of ik hiermee kan leven. Ik heb vragen,wil weten hoe het zit. Ik zou graag in relatietherapie willen om weer met elkaar door 1 deur te kunnen. Samen een relatie is voor mij totaal niet denkbaar nu. Antwoorden krijgen op hoe we dit de komende tijd moeten op gaan pakken.

Ik denk dat er wel wat dingen niet goed zijn geweest als ik terug denk. Ook vanuit mijn kant. Hij zei me enige tijd geleden dat hij me soms onbereikbaar vond de ik me zo kon afsluiten. Hij wilde soms gewoon even aandacht voor elkaar. Ik heb dat toen uitgepraat maar ik denk er nu wel aan terug. Shit,hij heeft het dus wel aangegeven. Neemt niet weg dat wat hij heeft gedaan had niet mogen gebeuren. Maar shit hij gaf het dus wel aan.
Alle reacties Link kopieren
TO, het is geen verwijt, als jullie je er beide goed bij voelen om de kinderen nooit uit logeren te doen is dat prima! Zoveel ouders doen het zo. Maar t gevaar bestaat m.i. wel dat je leven alléén maar om de kinderen draait.

En natuurlijk moet je geluk hebben met familie die op wil/kan passen. Ik weet niet hoe jouw situatie daarin is.

Ik heb ook 2 kinderen in de leeftijdscategorie van jouw kinderen. Misschien ben ik wel het andere uiterste hoor, maar we zorgen er wel voor minimaal een weekend per jaar samen weg te gaan. Ook ga ik of mijn vriend weleens apart van elkaar een weekendje weg. Gewoon even wat tijd en ontspanning voor jezelf. Kinderen laat ik altijd met een gerust hart achter bij vriend. Heb geen seconde het idee dat de kinderen daaronder lijden. Uit logeren is echter geen keuze voor hen. En als ze er eenmaal zijn, vinden ze het altijd superleuk bij opa en oma. Dat zijn dingen die je uit moet proberen, dan kom je er pas achter of ze het leuk vinden en het goed gaat.



Je hebt verder er helemaal goed aan gedaan hoor dat je je man laat voetballen een avond per week. Dat is toch ook belangrijk? Mijn vriend voetbalde 2/3 avonden per week en in t weekend een wedstrijd. Ook druk. Ik ga dat niet verbieden, is zijn keus. Maar andersom neem ik wel mijn eigen tijd, daar zorg ik wel voor.

Misschien kan je wel een dag crèche afnemen wanneer je een avonddienst hebt, zodat je 's ochtends voor jezelf hebt. Maar dat moeten de financiën wel toelaten natuurlijk.
Ik vind hem zwak, een onverantwoordelijke vader,een leugenaar en grote klootzak.



Omdat hij een collega gezoend heeft is hij een onverantwoordelijke vader?

Je kan ook overdrijven he? Maar goed ik zie zijn zwakkere menselijke kant wel en maar de jouwe ook.



Weet je in dat topic van Zeeland en haar 'hoerenloper' werd ik soms niet helemaal lekker van het overgeanalyseer.

Maarrrr zij was echter niet bang ook haar eigen handelen onder de loep te nemen. Wees erop voorbereid dat als jullie in relatietherapie gaan dat het niet alleen om zijn misstap gaat he?



O zie nu dat je dat al even aangehaald hebt. Deed kennelijk iets te lang over mijn reactie . Nou ja ik post het toch maar.

Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 16:41:

Dat ben ik helemaal met je eens, ik zal nooit weten of hij het nog eens doet. Ik weet helemaal niet of ik hiermee kan leven. Ik heb vragen,wil weten hoe het zit. Ik zou graag in relatietherapie willen om weer met elkaar door 1 deur te kunnen. Samen een relatie is voor mij totaal niet denkbaar nu. Antwoorden krijgen op hoe we dit de komende tijd moeten op gaan pakken.

Ik denk dat er wel wat dingen niet goed zijn geweest als ik terug denk. Ook vanuit mijn kant. Hij zei me enige tijd geleden dat hij me soms onbereikbaar vond de ik me zo kon afsluiten. Hij wilde soms gewoon even aandacht voor elkaar. Ik heb dat toen uitgepraat maar ik denk er nu wel aan terug. Shit,hij heeft het dus wel aangegeven. Neemt niet weg dat wat hij heeft gedaan had niet mogen gebeuren. Maar shit hij gaf het dus wel aan.



Als hij het wel heeft aangegeven, moet hij nu niet zeggen dat hij geen flauw idee heeft waarom hij een affaire is begonnen. Hij heeft blijkbaar slecht inzicht, of durft het niet te zeggen. Ik geloof wel dat er meestal een reden is waarom mensen vreemdgaan (met een combi natuurlijk dat de gelegenheid er moet zijn). Of het moet in hun karakter zitten, als er geen enkele reden voor is.



Verder lijkt relatie therapie me heel goed. Ook als je uit elkaar zouden gaan.

Hopelijk komt hij daar zelf ook nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Appelientje, ik weet niet of ik de verkeerde indruk heb gewekt maar ik laat mijn kinderen met een gerust hart achter hoor bij hem. Als ik mensen in mijn omgeving hoor net hele instructies rond de kinderen zodat zo'n man weet wat hij moet doen, dat is hier nooit het geval geweest. Hij zorgt erg goed voor zijn kinderen,ze komen niets tekort bij hem. Dat is gewoon zo. En opa en oma passen ook graag op, maar die zijn op leeftijd,hebben gezondheidsproblemen en onze jongste slaapt zoooo slecht. Dat wil ik niet vragen van hen. Ze springen nu bij door de oudste een dag op sleeptouw te nemen.

Ze hebben twee woonplekken en zijn dus maar een paar weken per jaar hier. Andere opa en oma hebben niet zoveel belangstelling voor de kleinkinderen.



Je voorstel heb ik toevallig vanaf vorige week ingezet,de kinderen naar de opvang en ik tijd voor mezelf. Had twee koffie afspraken deze week. Morgen ook. Ik dacht eraan om deze af te zeggen maar misschien dat ik het gewoon door moet laten gaan. Het is een kennis die ik niet heel goed ken dus wil niet hierover praten in de eerste instantie maar ik kan dit misschien wel even op de achtergrond zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 16:41:

Dat ben ik helemaal met je eens, ik zal nooit weten of hij het nog eens doet. Ik weet helemaal niet of ik hiermee kan leven. Ik heb vragen,wil weten hoe het zit. Ik zou graag in relatietherapie willen om weer met elkaar door 1 deur te kunnen. Samen een relatie is voor mij totaal niet denkbaar nu. Antwoorden krijgen op hoe we dit de komende tijd moeten op gaan pakken.

Ik denk dat er wel wat dingen niet goed zijn geweest als ik terug denk. Ook vanuit mijn kant. Hij zei me enige tijd geleden dat hij me soms onbereikbaar vond de ik me zo kon afsluiten. Hij wilde soms gewoon even aandacht voor elkaar. Ik heb dat toen uitgepraat maar ik denk er nu wel aan terug. Shit,hij heeft het dus wel aangegeven. Neemt niet weg dat wat hij heeft gedaan had niet mogen gebeuren. Maar shit hij gaf het dus wel aan.volgens mij maakt het hem alleen niet zo heeel veel uit van wie hij die aandacht krijgt, en als jij aandacht vraagt of geeft (bijvoorbeeld omdat je wilt weten wat hij toch allemaal aan het doen is met zijn telefoon) dan is dat kennelijk niet iets waar hij dan oprecht op inspringt ofwel.... nee dan is ie lief om je af te leiden, de fukker... maar ja anders ga je jezelf een schuldgevoel aanpraten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jezus ging dit maar alleen over een zoen of een eenmalig slippertje!

Dit gaat over stiekeme berichten sturen als je op een slaapkamer ligt met je kind naast je in bed,en in de kamer daarnaast je vrouw met je andere kind. En tussen het appen met die troela door stuur je je vrouw nog een app of het kind als slaapt en hoe lief het kind is.

Tijdens het in bad doen van de kinderen haar appen.

Sorry,ik heb mijn fouten,absoluut maar dit is toch zeker niet overdreven in mijn beleving.
Alle reacties Link kopieren
Zit zeker wat in turquase..

Ik praat mezelf geen schuldgevoel aan, ik voel geen schuld. Zijn bedrog is niet mijn schuld. Wordt het ook nooit. Maar blijkbaar is dat wel een ding geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 25 juli 2016 @ 16:51:

[...]





Als hij het wel heeft aangegeven, moet hij nu niet zeggen dat hij geen flauw idee heeft waarom hij een affaire is begonnen. Hij heeft blijkbaar slecht inzicht, of durft het niet te zeggen. Ik geloof wel dat er meestal een reden is waarom mensen vreemdgaan (met een combi natuurlijk dat de gelegenheid er moet zijn). Of het moet in hun karakter zitten, als er geen enkele reden voor is.



Meestal gaan mensen vreemd en analyseren ze de reden er achteraf bij. Omdat zeggen dat je eigenlijk niet weet waarom je het deed,, of nog erger, dat je het deed omdat het kon, over het algemeen niet geaccepteerd wordt. Het zou mij niks verbazen als het vreemdgaan van deze man helemaal niets te maken heeft met het gedrag van TO of met de relatie die ze hebben.



Verder lijkt relatie therapie me heel goed. Ook als je uit elkaar zouden gaan.

Hopelijk komt hij daar zelf ook nog mee.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
je was niet de enige die onbereikbaar was weetje, en volgens mij won hij met vlag en wimpel met zijn 'mijn mobieltje leeg/verdwaald/haha en iedereen maar lachen om bezorgde grafitti' je zou hem toch wat aandoen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 13:46:

Als ik vreemd zou gaan zou het einde verhaal zijn heeft hij altijd gezegd.

Ik zei dan: dat weet je niet als je kinderen hebt totdat je het meemaakt.

Altijd erbij gezegd dat essentieel verschil voor mij zou zijn of hij het zou vertellen.

Zelfs dat deed hij niet.



Vorig jaar schreef je dat hij gezegd heeft dat als hij een affaire zou hebben hij het zou verbergen. Dat is dus precies wat hij doet door het niet te vertellen.



En hij heeft vorig jaar aangegeven dat je hem wel beter kent en dat je daardoor zou moeten weten dat hij niet vreemd zou gaan. Gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet. Tja.
quote:Medina schreef op 25 juli 2016 @ 17:11:

[...]





Vorig jaar schreef je dat hij gezegd heeft dat als hij een affaire zou hebben hij het zou verbergen. Dat is dus precies wat hij doet door het niet te vertellen.





Ik denk dat je dit iets anders leest dan TO bedoeld heeft.

Die laatste zin had betrekking op de huidige situatie. Niet wat hij toen gezegd zou hebben over een fictieve situatie.

Althans zo lees ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven