Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Socra schreef op 26 juli 2016 @ 12:26:

Ik zou toch best durven gokken op een gesprek met haar. De hele waarheid zul je idd waarschijnlijk nooit horen maar ik denk zomaar dat deze dame het ook niet tof zal vinden dat hij beweert dat alle initiatief van haar kwam. Daarmee geconfronteerd, kan ze best wel eens een bereidwillige prater worden.

Een gesprek, niet als wraak maar om wat meer duidelijkheid te krijgen.



Inderdaad. Als je haar vertelt wat hij jou verteld heeft, namelijk dat zij zich praktisch voor zijn voeten heeft gegooid en hem achterna heeft gezeten en dat hij het allemaal niet wilde en haar heeft verteld dat hij getrouwd was, dan willen vrouwen wel eens praten, al was het alleen maar om de zaken recht te zetten.



Geen enkele vrouw vindt het leuk om zo als een of andere wanhopige chick te worden neergezet door een man. Misschien dat ze dan wel wat onderlinge appjes wil laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook contact opnemen met haar. Maar alleen als je het netjes kan houden.

Ik zou namelijk ook alles willen weten. Ik weet van een vriendin dat zodra ze de minnares van haar man zag, ze opeens totaal klaar met hem was.



Je kan ook tegen je man zeggen dat je met haar gepraat hebt. Kijken of hij dan nog meer te vertellen heeft.



Je weet ook helemaal niet hoe zij er in staat. Voor hetzelfde geld, zweet ze peentjes en hoopt ze dat haar man er niet achter komt.
Serieus? Je gaat haar de toekomst van jullie relatie laten bepalen??? Heeft ze hier niet al genoeg invloed op gehad?



Ze vertelt het altijd anders dan hij. Zij heeft het altijd anders ervaren.
Tja wat voegt haar spreken toe. Je kan er de donder op zeggen gezien het eenzijdige verhaal van hem dat het zo niet echt gegaan is.



Kijk er even nuchter naar. Hulpeloze man valt in de klauwen van een vrouw die hem om haar vingers windt met liefdesverklaringen. Och arme.

En denk dan eens aan jezelf. Stel er komt nu een vent op je af die je de liefde verklaart. uit het niets. Terwijl jij zogenaamd niks gedaan hebt om aanleiding te geven. Ga jij daar dan op in of lach je m keihard uit omdat je getrouwd bent.

Daar heb je je antwoord....
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar telefoonnummer?
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 26 juli 2016 @ 13:47:

Ze vertelt het altijd anders dan hij. Zij heeft het altijd anders ervaren.Mooi toch, hoor en wederhoor. Eens zien of hij alleen maar haar slachtoffer was, zoals hij het TO voorspiegelt.
quote:Medina schreef op 26 juli 2016 @ 14:21:

[...]





Mooi toch, hoor en wederhoor. Eens zien of hij alleen maar haar slachtoffer was, zoals hij het TO voorspiegelt.Daar hoef je toch geen raketgeleerde voor te zijn om te snappen dat het echt niet zo is? En al had zij alle initiatief genomen dan was het nog steeds haar kerel die er op in ging en dáár gaat het uiteindelijk om toch?
quote:orleander schreef op 26 juli 2016 @ 12:55:

Ik zou ook contact opnemen met haar. Maar alleen als je het netjes kan houden.

Meppen is dus uit den boze.
Oftewel ik roep hier thuis altijd 'al gaat er eentje in dr blote kut voor je neus liggen dan nog ben JIJ degene met de trouwring he'.
Alle reacties Link kopieren
To's kerel die zo gelogen heeft over het appen en het zoenen want hij wilde het niet hoor



gatver, je gaat toch bijna plaatsvervangend over je nek van zoveel schijnheiligheid
Lorem Ipsum
Ik vraag mij of of het wat toevoegt behalve nog meer ellende (straks weet je helemaal niet meer wie je moet geloven). Hij zal misschien sommige dingen anders hebben gezegd, zij zal wellicht sommige zaken anders hebben geïnterpreteerd. Wat maakt het uit wie er achter wie is aangegaan? Hij heeft de fout gemaakt er op in te gaan of zelf achter haar aan te gaan. Dat is de fout, daar moet je je op richten. Wat wil je met appjes die zij je toe gaat sturen. Ze hebben het echt niet over het weer hoor! Dat zou ik heel naief vinden. Ik denk dat je hem moet loslaten. Je wil niet meer, je wil hem pakken, pakken op een foute communicatie naar jou toe, zodat je nog meer reden hebt om boos te zijn. Je mag nu al boos zijn, hoor! Je mag best met het servies smijten. Ik begrijp alleen echt niet wat je van die ander wilt. Als ik die ander zou zijn, zou ik écht als minnares zijnde er niet voor zorgen dat hij er goed afkomt. Stel dat mijn man er ooit achter zou komen dat ik tegen de vrouw van mijn minnaar heb gezegd dat IK diegene was die het begonnen is. No way. Ik heb namelijk niets met jullie te schaften en als ik mijn gezin zou willen redden zou ik zorgen dat ik het beste uit de bus zou komen.



Hoop wel dat je je niet zo laat meeslepen dat je zelfs (zoals geopperd werd) je schoonouders niet meer vertrouwd op hun verhaal toentertijd over dat hij zijn ex goed heeft achtergelaten.
Ja precies. Waar hebben ze het constant over lopen hebben op de app. Wat was er zó dringend dat het niet tot werktijd kon wachten en persee 'moest' terwijl hij boven was met jullie kinderen. Dit zegt toch al meer dan genoeg?
quote:Deadpool schreef op 26 juli 2016 @ 14:24:

Oftewel ik roep hier thuis altijd 'al gaat er eentje in dr blote kut voor je neus liggen dan nog ben JIJ degene met de trouwring he'.Zo'n ring? (ok voor de man vast zonder steen)

https://s-media-cache-ak0 ... d07370a87fdc2cda7156e.jpg





En dat appen kan over van alles zijn gegaan. Van of ze van elkaar gedroomd hebben tot aan het weer zeg maar is mijn ervaring. Is dat nou echt relevant?
quote:jean_grey schreef op 26 juli 2016 @ 14:45:

[...]





Zo'n ring? (ok voor de man vast zonder steen)

https://s-media-cache-ak0 ... d07370a87fdc2cda7156e.jpg





En dat appen kan over van alles zijn gegaan. Van of ze van elkaar gedroomd hebben tot aan het weer zeg maar is mijn ervaring. Is dat nou echt relevant?Het relevante eraan is dat het niet kon wachten en dat hij er zo stiekem over deed. Los van wie er is begonnen. En het strookt niet met zijn 'ik wilde dit niet' houding want dan had hij de communicatie angstvallig binnen kantooruren gehouden. Het feit dat hij 's avonds ook risico liep zegt imho dat zijn gevoelens wel wat dieper zaten.
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 13:46:

Als ik vreemd zou gaan zou het einde verhaal zijn heeft hij altijd gezegd.

Ik zei dan: dat weet je niet als je kinderen hebt totdat je het meemaakt.

Altijd erbij gezegd dat essentieel verschil voor mij zou zijn of hij het zou vertellen.

Zelfs dat deed hij niet.



Dit geldt natuurlijk ook voor de situatie waarin hij terecht kwam.

Het is vanaf de zijlijn makkelijk te roepen wat hij had moeten doen, maar als je erin verzeild raakt kan het wel eens als de onderstroom op het strand werken. Ook daar verzuipen wel eens de beste zwemmers.
quote:Deadpool schreef op 26 juli 2016 @ 14:47:

[...]





Het relevante eraan is dat het niet kon wachten en dat hij er zo stiekem over deed. Los van wie er is begonnen. En het strookt niet met zijn 'ik wilde dit niet' houding want dan had hij de communicatie angstvallig binnen kantooruren gehouden. Het feit dat hij 's avonds ook risico liep zegt imho dat zijn gevoelens wel wat dieper zaten.O hij zal vast wel verliefd zijn geweest. De ontdekking werkte alleen ontnuchterend waardoor hij niet meer met zijn gedachte bij die vrouw zit.
Alle reacties Link kopieren
Conclusie: de ene helft zou wel de minnares contacten, de andere helft zou dat niet doen.

TO doe wat voor jou het beste voelt, want het is ook irritant als je spijt krijgt van je keus.
quote:jean_grey schreef op 26 juli 2016 @ 14:56:

[...]





O hij zal vast wel verliefd zijn geweest. De ontdekking werkte alleen ontnuchterend waardoor hij niet meer met zijn gedachte bij die vrouw zit.Zegt ie....
Tijdens mijn eerste serieuze relatie ook bedonderd. Toen heb ik die meid ook geconfronteerd. Heel rustig en beheerst. Zij verzekerde me dat ze alleen vrienden waren en dat ze zo goed konden praten. Ik heb haar gezegd 'ok want als jullie elkaar wél leuk vinden dan gooi ik de handdoek in de ring want tegen een nieuwe verliefdheid kan ik niet op'. Maar ze verzekerde dat dit niet zo was en dat ze het ook heel vervelend vond allemaal. We zijn hierna nog 2 jaar bij elkaar geweest en toen het uiteindelijk toch stuk ging bleek later dat ze seks hadden gehad op de dag dat ik haar confronteerde. Mensen kunnen glashard liegen in je gezicht ook al denk je dat de waarheid boven tafel is. Oftewel er is gewoon nooit zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Als je schrik heb van een kus waarom dan toch verder contact hebben? Als mijn collega dat zou doen zou ik echt alles af kappen, dus ook niet meer voeren met appjes. Ook zou ik het thuis meteen vertellen wetende dat to al eerder onzeker is geweest. Het verhaal rammelt aan alle kanten.
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: meppen mag niet, bedankt voor die opmerking want hier moest ik smakelijk om lachen.

Misschien komt het hier heel anders over maar ik ben niet agressief hoor, de laatste keer dat ik iemand sloeg was ter verdediging 20 jaar geleden.

Ik kan in dit soort situaties over het algemeen erg rustig praten,indien ik het voorbereid.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit in deze situatie gezeten.

Ik weet dat hij heeft gelogen,ontzettend! Maar als hij nu spijt heeft de hij is eerlijk,zou er een kans zijn. Als hij nu nog liegt is dat anders.

Ik heb hem gevraagd waar ze over appten, hij zegt dat zij ooit eens heeft toegespeeld op seks, maar hij hier niet op in is gegaan. Dat hij aan gaf dat zijn relatie best goed was,maar we wel moe zijn en prikkelbaar.

Hoe hij haar aansprak, dat hij zij dat ze mooi is en lief.

Stel dat zij nog berichten heeft,dan wil ik ze zien. Als daar een heel ander beeld in wordt geschetst dan is het duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stelde iemand mij de vraag toen ik zei dat hij eerder had moeten ingrijpen en met mij om de tafel had moeten gaan zitten, zonder dat zij zijn gedrag goedkeurde dat vooropgesteld, 'maar wat is het punt dat je dat doet of durft?'.

Tja, lastig. Neemt niet weg dat hij het had moeten doen.
anoniem_220231 wijzigde dit bericht op 26-07-2016 15:46
Reden: Typfout
% gewijzigd
Zij hintte hem op seks?

Het wordt steeds mooier. Wake up.
Alle reacties Link kopieren
To ik snap helemaal dat je hem nog eens kans wil geven vooral ook omdat er kindjes in het spel zijn. Je kunt alleen achterhalen of hij eerlijk is door of zijn collega te benaderen door misschien onverwachts voor haar deur te staan (zonder dat hij het weet en ze mekaar niet kunnen inlichten) of de andere dame te benaderen, ik geef je meer kans bij de dame met het pakketje. Indien je dit niet doet moet je op je eigen gevoel vertrouwen.
Geniet van het leven!
Maar goed het gaat er natuurlijk niet om of ik hem geloof maar of jij hem gelooft dus ik zal verder mijn mond houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven