Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld, het is wat hij zegt. Of ik het geloof is wat anders.

Het is een soort chatprogramma binnen het werk. Ze hoeven zo niet elke keer naar het andere kantoor te lopen voor korte vragen. Er wordt natuurlijk ook geouwehoerd op die chat naast de zakelijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 11:33:

Ik weet niet wat ik geloof,maar zoals Clubmedfan zegt; ik wil graag weten hoe het zit,wat er is gezegd. Ik krijg daar nooit hard bewijs voor. Dat wil niet zeggen dat ik geloof wat hij zegt. Maar ik wil het horen,uit zijn mond.

Hij zegt dat zij hem in een bericht op de werkmail liet weten dat ze hem leuk vond, hij voelde zich overvallen en zei dat dat niet kon want hij heeft een gezin. Hij vond haar aardig voor dit voorval maar door de aandacht die zij hem gaf begon hij haar leuker te vinden.

Hij wist dat het niet kon en het verkeerd was,maar vond de blijkbaar leuker. Hij heeft een paar keer gezegd dat dit niet kon,maar heeft hierin niet gehandeld. Hij is blijven reageren op haar en dat had hij niet moeten doen,daarmee gaf hij haar de ruimte om contact te blijven zoeken. De kus was haar initiatief, en was kort. Hij is geschrokken en verward weg gelopen. Maar hij werd wel weer gevleid door de aandacht. Ik heb gezegd dat hij aanleiding moet hebben gegeven dat zij durfde mede te delen dat ze hem leuk vond. Hij zegt dat hij normaal heeft gedaan, hij heeft niet de indruk dat hij iets heeft gezegd of gedaan. Ze hadden wel een klik.

Ik heb gezegd dat hij veel eerder had moeten ingrijpen, mij op de hoogte stellen.

Hij zegt dat hij dat nu ziet maar dat hij niet durfde,laf was.

Gevraagd of hij in zijn verliefdheid overwoog mij te verlaten,dit is niet aan de orde geweest zegt hij.

Hij vraagt zich af of hij echt verliefd was, hij zou zich dan nu anders voelen denkt hij. Dan zou hij bij haar willen zijn terwijl zijn gedachten nu alleen maar bij mij en onze kinderen zijn.



Ik geef hem geen instructies over hoe hij zich moet gedragen op zijn werk, hij zegt uit zichzelf haar te negeren waar dat kan. Ik heb hem gevraagd als zij contact opneemt om het mij te laten zien. Omdat ik het wil zien met eigen ogen. Het zegt niets over of ik hem wel of niet geloof. Ik wil gewoon graag iets tastbaars hebben om te zien.



Sorry hoor maar hier geloof ik werkelijk geen woord van

Hij is hard weggelopen en zij begon en zij dit.

Laat dit eens aan haar lezen ..

Hij doet zich zielig voor.



Sorry maar deze man spreekt niet de waarheid
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat komt ie uit zijn werk? Opwachten en kijken met wie hij naar buiten komt..... adres opzoeken van die vrouw. Aanbellen onverwachts en kijken wat haar verhaal is...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geneigd zijn telefoon in bezit te nemen voor een avond met hem op de bank. En haar dan via messenger een bericht te sturen met de mededeling dat ik met haar wil praten. Kijken wat er met zijn telefoon gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 11:52:

Ik ben geneigd zijn telefoon in bezit te nemen voor een avond met hem op de bank. En haar dan via messenger een bericht te sturen met de mededeling dat ik met haar wil praten. Kijken wat er met zijn telefoon gaat gebeuren.En dan? Wat wil je daarmee bewijzen? Je wil verder met hem of je wil dat niet. Wat heeft het voor zin om eindeloos te blijven zoeken naar bewijs?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dan ook echt met haar praten, zet erbij dat ik wil praten als vrouwen om te begrijpen wat er is gebeurd en ik haar vraag dit tussen ons te houden. En afhankelijk of zij reageert op zijn telefoon in plaats van op mij kan ik antwoorden versturen vanuit zijn naam.

Voel me er erg toe geneigd.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu liegt tegen me, is het niet meer aan de orde of we samen verder gaan. Dan is het klaar en ga ik uitzoeken wat de rechten zijn van ons omtrent de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
En je denkt dat je van haar de waarheid krijgt? ze is ook getrouwd, ze heeft te veel te verliezen. Kansloos, dat vind ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
[quote][m
Alle reacties Link kopieren
Nee ik denk niet de gehele waarheid, maar er zijn wel dingen die ik misschien helder krijg.

Als zij zou aangegeven dat ze bijvoorbeeld op een bepaald moment met hem was, weet ik of hij thuis was. Misschien dat ze gesprekken heeft bewaard en kan ze dit laten zien.

Ik heb er niets mee te verliezen op dit moment. Stel dat zij hem een app stuurt met schatje ik kom nu naar het hotel, tja dan is het wel duidelijk dat hij tegen mij liegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 12:00:

Als hij nu liegt tegen me, is het niet meer aan de orde of we samen verder gaan. Dan is het klaar en ga ik uitzoeken wat de rechten zijn van ons omtrent de kinderen.



ik zou eerder op openheid aandringen. in de praktijk. dus niet een telefoon onder het kussen houden en tegen jou zeggen dat je niet goed bent als je achterdochtig bent. dat laatste vind ik echt schandalig.



mijn telefoon ligt altijd gewoon open en bloot en vriend mag daar zo gebruik vn maken. dat is een open sfeer.



en ik zou aan de relatie gaan werken. op wat voor punten valt dat te verbeteren? na de eerste schok en boosheid te verwerken.



als jullie het leuk hebben en hij is open naar jou toe, met gevoel, een goed seksleven en een leuke vader. dat is toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast heeft ze een relatie met je man en niet met jou, dus waarom verwacht je dan enige loyaliteit van een vreemde? Alleen omdat ze een vrouw is? Vrouwen zijn onderling niet zo loyaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 26 juli 2016 @ 12:07:

[...]





ik zou eerder op openheid aandringen. in de praktijk. dus niet een telefoon onder het kussen houden en tegen jou zeggen dat je niet goed bent als je achterdochtig bent. dat laatste vind ik echt schandalig.



mijn telefoon ligt altijd gewoon open en bloot en vriend mag daar zo gebruik vn maken. dat is een open sfeer.



en ik zou aan de relatie gaan werken. op wat voor punten valt dat te verbeteren? na de eerste schok en boosheid te verwerken.



als jullie het leuk hebben en hij is open naar jou toe, met gevoel, een goed seksleven en een leuke vader. dat is toch prima?Klopt enerzijds wel, maar als ze echt verkeerd willen: een prepaid is zo aangeschaft. De vraag is: kan en wil je verder? De waarheid krijg je denk ik nooit, of je moet echt een portie slimmer worden. Maar dan nog.... Kan je leven met het feit, dat je hem niet meer volledig vertrouwt? Zijn jullie bereid om er aan te werken? Is hij bereid om eventueel van baan te veranderen, mocht dit mogelijk zijn en je dit willen? Willen jullie goed en eerlijk naar jullie relatie kijken? Enz enz.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu enige leugen vertelt is er geen weg terug. Ik wil niet samen zijn met iemand die mij zo voorliegt,als dit echt zo is gegaan als hij beweerd neem ik het in overweging.

Maar nu nog liegen betekent dat er nooit volledige openheid kan zijn en hij altijd zal liegen.

Misschien is ze niet loyaal, misschien wordt het voor haar meer werkelijkheid als ze me ziet en wil ze wel open zijn.

Ik heb niets je verliezen daarmee denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 12:06:

Nee ik denk niet de gehele waarheid, maar er zijn wel dingen die ik misschien helder krijg.

Als zij zou aangegeven dat ze bijvoorbeeld op een bepaald moment met hem was, weet ik of hij thuis was. Misschien dat ze gesprekken heeft bewaard en kan ze dit laten zien.

Ik heb er niets mee te verliezen op dit moment. Stel dat zij hem een app stuurt met schatje ik kom nu naar het hotel, tja dan is het wel duidelijk dat hij tegen mij liegt.



Inderdaad.



De vorige keren vorig jaar heb je het erbij laten zitten en heb je hem op z'n woord geloofd. Deze keer moet (of nou ja, je moet niks, maar je snapt wel wat ik bedoel) je voor jezelf op onderzoek uitgaan om te proberen te achterhalen wat er gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de vraag nu is of ik energie moet steken in relatie therapie of een advocaat om het even zo neer te zetten.

Bij nu nog liegen heb ik daar in ieder geval antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Zo voelt het voor mij ook medina,ik wil niet weer spijt krijgen dat ik dat niet heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
En ook niks te winnen, want wat ze ook zegt: je kan en zal dat niet geloven.

En je weet dat hij liegt en je weet dat het hem makkelijk afgaat. En je weet donders goed, dat dit niet de gehele waarheid is. En hij gaat die echt niet vertellen, tenzij je met harde feiten komt. Dit is damage control, niets meer en niets minder.

En ik snap je wel, maar het gaat je niks opleveren. Dit is wat het is. En of je nu rechts of links om gaat, het is jouw keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 26 juli 2016 @ 12:13:

[...]





Inderdaad.



De vorige keren vorig jaar heb je het erbij laten zitten en heb je hem op z'n woord geloofd. Deze keer moet (of nou ja, je moet niks, maar je snapt wel wat ik bedoel) je voor jezelf op onderzoek uitgaan om te proberen te achterhalen wat er gebeurd is.Dan zou ik eerder zijn mobiel op een andere manier doorspitten dan haar bellen of appen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 26 juli 2016 @ 11:50:

Hoe laat komt ie uit zijn werk? Opwachten en kijken met wie hij naar buiten komt..... adres opzoeken van die vrouw. Aanbellen onverwachts en kijken wat haar verhaal is...Dit vind ik een hele goeie! en natuurlijk heeeel goed naar de lichaamstaal luisteren. Daar zit de waarheid in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch best durven gokken op een gesprek met haar. De hele waarheid zul je idd waarschijnlijk nooit horen maar ik denk zomaar dat deze dame het ook niet tof zal vinden dat hij beweert dat alle initiatief van haar kwam. Daarmee geconfronteerd, kan ze best wel eens een bereidwillige prater worden.

Een gesprek, niet als wraak maar om wat meer duidelijkheid te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zijn totale telefoon vorige week doorgenomen, geprobeerd geschiedenis te achterhalen. Maar daar vind ik niks meer.

Zo stom zal hij niet zijn.

Maar denk dat hij niet verwacht dat ik zoiets als dit zal doen.

Als zij hem zou appen en dan zegt dat ze niks zal zeggen over de seks oid weet ik dat in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 12:00:

Als hij nu liegt tegen me, is het niet meer aan de orde of we samen verder gaan. Dan is het klaar en ga ik uitzoeken wat de rechten zijn van ons omtrent de kinderen.



Lieve vrouw, neem contact op. Doe het, kom uit deze duistere situatie. Ik gun je dit niet.

Maak een einde aan de onzekerheid en zoek je eigen zekerheid. Je bent geen domme vrouw, je weet ergens heel goed dat er een grote kans is dat dit niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 12:27:

Ik heb zijn totale telefoon vorige week doorgenomen, geprobeerd geschiedenis te achterhalen. Maar daar vind ik niks meer.

Zo stom zal hij niet zijn.

Maar denk dat hij niet verwacht dat ik zoiets als dit zal doen.

Als zij hem zou appen en dan zegt dat ze niks zal zeggen over de seks oid weet ik dat in ieder geval.Kijk onder locatievoorzieningen als hij een iPhone heeft, dan kan je in ieder geval de recente locaties zien als hij GPS heeft ingeschakeld. Het lastige is dat je achteraf je verhaal rond wil breien, dat had je beter vooraf kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven