Zwanger en iedereen is zo negatief!

21-01-2015 21:21 904 berichten
Alle reacties Link kopieren
\
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 20:18:

Ik ben wel bij het fiom geweest maar mijn moeder was erbij, heb dus gezegd ik ben ongepland zwanger maar ben er wel blij mee.



De moeder van mijn vriend heeft letterlijk gezegd dat als ik geen abortus doe zij er wel voor zorgt dat dat gebeurt Dit is niet racistisch ofzo maar ze wonen in de bijlmer en kennen hele aparte mensen, ben best bang voor haar. Toen we een relatie hadden deden ze ook al raar tegen mij. Verder denk ik nu echt over 10 jaar hoe het zal zijn en dat ik mijn vrijheid echt kwijt ben enzo. Ben ook gaan googlen op mensen die op mijn leeftijd kind hadden en sommige hebben spijt en voelen zich gevangen ben zo bang dat ik me ook zo ga voelen. Ik mag ook echt niet bij mijn moeder wonen als ik geen abortus doe dus moet dan naar dat huis wat ook heel ver is. Dan heb ik echt niemand in de buurt. Maar ik ben nu dus al 9 weken zwanger en je moet een verwijsbrief met 5 dagen denken en dan nog een afspraak dan ben ik al 10/11 weken. Heb gegoogeld en dan heeft het kind al alles en ziet het er ook menselijk uit, sommige zeggen dat ze dan ook pijn voelen. En ik heb dit dus bewust gedaan dan zou het toch 1000 keer erger zijn om zo laat abortus te doen. Dus ik ben nu echt helemaal in paniek en weet niet meer wat ik moet doen.Ik zou in ieder geval gelijk een nieuwe afspraak bij het FIOM maken en daar nog een keer zonder je moeder na toe gaan en dan eerlijk je verhaal vertellen. Ik krijg nu niet de indruk dat je blij bent met je zwangerschap. Een baby vind je dan nog wel leuk, maar een groter kind zie je niet zo zitten. Waar begin je in hemelsnaam aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 20:15:

@

lovesray:

hoe kunnen wij hier helpen?

wil je onze meningen over of je wel of niet abortus zou moeten doen?

wij kunnen je alleen maar vertellen wat we zelf zouden doen..



Wil je hulp om te kijken of je wel voor je kindje zou kunnen zorgen?



Wat kunnen wij voor je doen?Sorry vrouw, zojuist stond je aanvulling er nog niet.. Kan je antwoord geven op bovenstaande vragen?
Nou ja.. dat dus..
Als je het zelf nu al niet ziet zitten dan moet je er echt niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
9 weken is nog steeds maar 2 gram hoor. Echt, ik snap absoluut je gevoel. Maar je valt ruim binnen de termijn.
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 20:18:

Ik ben wel bij het fiom geweest maar mijn moeder was erbij, heb dus gezegd ik ben ongepland zwanger maar ben er wel blij mee.



Heb gegoogeld en dan heeft het kind al alles en ziet het er ook menselijk uit, sommige zeggen dat ze dan ook pijn voelen.



Als ik jou was, zou ik nog een keer teruggaan naar het FIOM, maar dan alleen.

Ik ben ook een keer met mijn ex en een keer alleen geweest bij het FIOM.

Het is ook beter zonder je moeder erbij, want dan kun je vrijuit praten.



Je kunt beter niet googlen. Er zijn veel plaatjes op google van de anti-abortus beweging. Die laten het er heftiger uitzien dan het is. Het embryo voelt geen pijn, als het met 10 weken wordt weggehaald. Daar is onderzoek naar gedaan. Om die reden hoef je het dus niet te laten.



Ik neem aan dat je rekent vanaf de laatste menstruatie? Dan kun je tot 13 weken een zuigcurretage laten doen. Later in de zwangerschap, worden er andere methodes gebruikt.

http://www.abortus.nl/behandelingen



Ik ben zelf, toen ik mijn beslissing maakte, heel erg gaan kijken, naar wat het beste was voor mijn kindje. Het belangrijkste is nu, dat je een keuze maakt waar je achter kan staan.



Hoe kunnen wij je helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 20:18:

Ik ben wel bij het fiom geweest maar mijn moeder was erbij, heb dus gezegd ik ben ongepland zwanger maar ben er wel blij mee.



De moeder van mijn vriend heeft letterlijk gezegd dat als ik geen abortus doe zij er wel voor zorgt dat dat gebeurt Dit is niet racistisch ofzo maar ze wonen in de bijlmer en kennen hele aparte mensen, ben best bang voor haar. Toen we een relatie hadden deden ze ook al raar tegen mij. Verder denk ik nu echt over 10 jaar hoe het zal zijn en dat ik mijn vrijheid echt kwijt ben enzo. Ben ook gaan googlen op mensen die op mijn leeftijd kind hadden en sommige hebben spijt en voelen zich gevangen ben zo bang dat ik me ook zo ga voelen. Ik mag ook echt niet bij mijn moeder wonen als ik geen abortus doe dus moet dan naar dat huis wat ook heel ver is. Dan heb ik echt niemand in de buurt. Maar ik ben nu dus al 9 weken zwanger en je moet een verwijsbrief met 5 dagen denken en dan nog een afspraak dan ben ik al 10/11 weken. Heb gegoogeld en dan heeft het kind al alles en ziet het er ook menselijk uit, sommige zeggen dat ze dan ook pijn voelen. En ik heb dit dus bewust gedaan dan zou het toch 1000 keer erger zijn om zo laat abortus te doen. Dus ik ben nu echt helemaal in paniek en weet niet meer wat ik moet doen.Lieve schat, je hebt een fout gemaakt. Dat kan gebeuren, je had hier niet goed over nagedacht, maar daar ben je ook nog jong voor. Maar fouten zijn er om opgelost te worden. Ga aub naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een kliniek. Neem je moeder in vertrouwen, zeg dat je van gedachten bent veranderd en vraag of ze je wil steunen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 20:15:

@ marielle75: niet door haarzelf.



En vrouwen die ongewenst zwanger zijn, worden er hier wel vaker van beschuldigd het expres te hebben gedaan.

Dit is de eerste keer dat ze zegt dat het bewust was..In haar OP staat zelfs al dat ze was gestopt met de pil.
Alle reacties Link kopieren
En je mag ook heel egoistisch denken, aan wat voor jou zelf het beste is.
quote:lilalinda schreef op 28 januari 2015 @ 20:33:

En je mag ook heel egoistisch denken, aan wat voor jou zelf het beste is.Dat ook!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2015 20:54
Reden: provocerend/kwetsend
% gewijzigd
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Elle ik heb je gestaft. Je reactie is onnodig provocerend en kwetsend.
Alle reacties Link kopieren
Oh..ik lees het al.....

nee hoor, je kunt het nog gerust weg laten halen, geen probleem.

Dus kom op, zoals ik al zei...en ook blijf zeggen, gauw even doorpakken nu.



Alles komt wel goed.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 28 januari 2015 @ 20:40:

Elle ik heb je gestaft. Je reactie is onnodig provocerend en kwetsend.Sorry...dat was niet mijn bedoeling.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 januari 2015 @ 20:40:



Alles komt wel goed.Goh, jij hebt een glazen bol die wél werkt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh en die moeder..als ze je blijft bedreigen zou je tegen haar kunnen zeggen dat je aangifte doet bij de politie en dit ook daadwerkelijk doen. Wat zij doet kan echt niet. Laat je niet intimideren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 28 januari 2015 @ 17:17:

Elninjoos ban is nog steeds niet klaar zeker?Scherp!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 28 januari 2015 @ 19:52:

[...]



Lulkoek!

Ik raakte ongewenst zwanger, en om dat nu voor eeuwig te voorkomen, omdat het blijkbaar de enige helemaal veilige menier is... Is mijn man inderdaad gesteriliseerd ondertussen.

Omdat iets best een keer fout kan gaan, maar 2x vind ik onacceptabel. Dus noodmaatregel.



(Zeg maar sorry)



Jij zei toen iets van dat sterilisatie voor jullie geen optie was en dat je er niet verder op in wilde gaan waarom niet.



Dat dat nu blijkbaar wel gedaan is vind ik alleen maar heel slim en verstandig en ben ik eerlijk gezegd blij om dat te lezen. Als jij een sorry wil horen daarvoor mij best



Vriend hier roept ook dat ie geen sterilisatie wil. Prima dat is zijn keus, maar ik zou nooit een abortus willen. Dat weet hij en verder hebben we dan nog heel wat vruchtbare jaren om op de pil te moeten vertrouwen. Ik heb goede hoop dat dat gewoon goed gaat maar je weet t nooit idd. Wellicht als ik wat ouder ben dat ik me dan zelf laat steriliseren.



@TO, de ex van mijn vriend meende ook dat ze door zwanger te worden mijn vriend wel terug kon krijgen. Ze was aan de prikpil zo liet ze hem geloven. Vriend heeft het er heel moeilijk mee gehad dat hij ongewenst vader werd bij iemand waar hij niet meer bij wilde zijn en waar hij, gezien het milieu waar ze uit komt, al veel problemen zag mbt het opvoeden van een kind. Hij heeft er lang aan moeten wennen maar wilde er wel voor de kinderen (tweeling) zijn omdat die hier verder ook niks aan konden doen. Maar het heeft lang geduurd voor hij een trotse vader was hoor, het is nogal wat iemand zijn leven zo te beïnvloeden. Moeder is altijd super labiel geweest en heeft nooit iets bereikt in haar leven, zit al jaren in de bijstand, vriendjes wisselen elkaar af en jeugdzorg loopt de deur plat. Kinderen worden bij periodes zeer slecht of zeg gerust niet, verzorgd omdat ze het gewoon niet aankan en haar depressies weer opspelen. Kinderen bij ons laten wonen zou ze nooit vrijwillig toestaan want dat is natuurlijk gezichtsverlies. Terwijl ze dondersgoed weet dat wij een veel stabielere basis voor ze hebben. Dat jij jezelf expres laat bezwangeren door je ex maakt me echt boos als ik zie wat die kleintjes allemaal in hun jonge leven hebben moeten meemaken alleen maar omdat hun moeder persé zwanger wilde worden. Niet nadenken over de consequenties voor haar kinderen en/of ex. Niet nadenken of ze wel een goede basis had, of ze psychische wel in staat was om voor kinderen te zorgen. Nee alleen denken in "ik wil hem binden dus dat doen we zo".



Ik ben tegen abortus en ik ben blij dat de kindjes er zijn, maar tegelijkertijd denk ik dat ze veel liever waren opgegroeid in een gezin ipv ouders die ieder jaar voor de rechter staan omdat moeder bijv. weer een vakantie met ons voor ze blokkeert of dat ze ook wel merken dat de relatie tussen hun ouders op zn zachtst gezegd ijskoud is door alles wat er gebeurd is.



Maarja voorkomen kun je niet meer he.. je bent al zwanger. Ik kan je geen zinnig advies geven wat je moet doen. Ik zou dit nooit zo gekund hebben. Een kindje samen krijgen als je geen zorgen hebt is toch 1000x aantrekkelijker.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Carrie B, je verwart me absoluut met iemand anders. Ik ken echt mijn eigen situatie wel
Alle reacties Link kopieren
Oef meissie. Dat is even vervelend wakker worden. Babies groeien. En je bent er verantwoordelijk voor. Financieel, voor zijn/haar veiligheid, verzorging en opvoeding. En dat is veel in je eentje. 24/7.

Het lijkt erop dat je dacht dat iedereen er blij mee zou zijn, net als jij. Baby om mee te tutten. Het zijn alleen echte mensen.



Slaap er allemaal een nachtje over. Ik ben niet voor abortus. Maar je leeft op een wankele basis. Het is niet onmogelijk, maar zwaar. Jij moet er zijn voor het kindje, het kind is er niet voor jou. Ik kan me voorstellen dat je in je liefdesverdriet dacht dat je liefde kan vinden bij een kind. Dat is geen oplossing.



Ga alleen terug naar het fiom en wees eerlijk. Sterkte.

En alles kan er wel op en aan zitten nu, maar het kan niet zelfstandig leven. Zo kun je er ook naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger werd op mijn 18e, wist ik meteen dat ik er niet voor kon zorgen. De avond voor de abortus ben ik in mijn eentje naar een park gegaan en een stil, mooi plekje uitgezocht. Daar heb ik het vruchtje verteld dat het me heel erg speet, maar dat ik niet voor hem/haar kon zorgen. En wat gehuild, een paar bloemen geplukt en die symbolisch in het water gegooid, om afscheid te nemen.



Lieffie, je kunt er niet voor zorgen. En een zwangerschap voldragen van een kind die je weg gaat geven, is ook veel te zwaar voor je. Je doet niks verkeerd door het vruchtje weg te laten halen. Waarom denk je dat abortus legaal is? Het vruchtje beleeft nog niks. En als het een zieltje heeft, wat niemand met zekerheid kan zeggen, misschien dat je ook een afscheidsritueel kunt doen. Ik vond dat wel fijn. Het is 22 jaar geleden en ik heb er nooit spijt van gehad.



Veel sterkte iig, je kunt ook gewoon morgen naar je huisarts gaan he. Die mag zelfs niks erover vertellen tegen je moeder. Over de moeder van je ex, als ze je bang maakt, bel gewoon 8844 en vertel de politie wat er is gebeurd. Die kunnen je daarbij helpen, daar zijn ze voor. Dikke knuffel.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Met het kleinste sprankje empathie kan je je best indenken dat als een vrouw gedwongen wordt een baby uit haar baarmoeder te laten zuigen, dat dat psychische problemen oplevert! Duh! Dan kan je onderzoeken Googlen, maar alles staat en valt natuurlijk met of een vrouw zélf gebruik wil maken van de abortus-optie. Als ze dat graag wil dan is het geweldig dat het bestaat, maar als ze dat niet wil, dan kan je dat onmogelijk van een vrouw vragen- zoals veel mensen hier wél doodnormaal lijken te vinden.



Inmiddels wordt precies andersom geredeneerd. 'Omdat abortus bestaat is het de verantwoordelijkheid van de vrouw als een man opgezadeld wordt met een kind dat hij niet wil.' Dat gaat een stap te ver. Een ongeplande, ongewenste zwangerschap is een tragedie, altijd. Maar wat er vervolgens gebeurt of moet gebeuren als een meisje eenmaal zwanger is dat staat daar los van. Je kan zeggen dat in stap 1, beide partijen, zowel man als vrouw, 50/50 gefaald hebben in de opties anti-conceptie en Morning After Pill. Daarna wordt het gewoon een ander verhaal.



Vanaf dat moment gaat het over de buik van de aanstaande moeder. Zij moet met de benen in de spreidbeugels met een lamp en een team artsen op haar doos gericht, bij haar moet een tang naar binnen om een schedeltje te crushen en een stofzuiger om de foetus restanten weg te zuigen. Zij moet er vrede mee hebben dat het kind dat in haar groeit nooit zal leven. Je kan en mag een vrouw daar niet toe dwingen en je kunt zoiets nooit van een vrouw vragen als ze er zelf niet achter staat. Nooit! Ik vind het van de zotten dat vrouwen hier dat impliciet doen door zo vreselijk veel medeleven te hebben met die onoplettende idioten van mannen en te vinden dat zij meer zeggenschap moeten hebben over wat er met een meisje moet gebeuren als zij zwanger raakt. En dan zeggen dat 'abortus heus wel mee valt hoor', gatverdamme bah, dat je het gore lef hebt om dat een ander op te leggen, omdat je dat zelf toevallig zo ervaart.



Mannen hebben gewoon geen plaats in abortus-besluitvorming. Ik heb 2 vriendinnen die ooit zwanger raakten (1 dwars door een spiraaltje, 1 condoomfaal), maar die allebei precies deden wat die man niet wilde. De een liet abortus plegen terwijl hij het kind wilde houden en de ander hield het kind terwijl die man woest was dat ze geen abortus liet plegen. De druk op een vrouw kan nogal hoog worden, beide kanten op. De man die het kind had willen houden ging eraan kapot dat zijn kind geaborteerd was en zij had na de ingrijpende abortus geen steun aan haar vriend die haar alleen maar beschuldigend aan kon kijken. Die relatie liep op de klippen. De andere vriendin heeft inmiddels haar tweede kind met diezelfde man. Die man was maandenlang boos over zijn gebrek aan zeggenschap, maar toen zijn zoon er eenmaal was werd hij verliefd op het jongetje en nu vormen ze een gezinnetje van 4. Tsja. Je kunt een vrouw niet dwingen een kind te baren en je kunt evenmin een vrouw dwingen haar kind te aborteren, dus wat wil je in godsnaam in de wet laten opnemen voor man?
Alle reacties Link kopieren
quote:CheekyChapsticks schreef op 28 januari 2015 @ 22:49:

Met het kleinste sprankje empathie kan je je best indenken dat als een vrouw gedwongen wordt een baby uit haar baarmoeder te laten zuigen, dat dat psychische problemen oplevert! Duh! Dan kan je onderzoeken Googlen, maar alles staat en valt natuurlijk met of een vrouw zélf gebruik wil maken van de abortus-optie. Als ze dat graag wil dan is het geweldig dat het bestaat, maar als ze dat niet wil, dan kan je dat onmogelijk van een vrouw vragen- zoals veel mensen hier wél doodnormaal lijken te vinden.



Inmiddels wordt precies andersom geredeneerd. 'Omdat abortus bestaat is het de verantwoordelijkheid van de vrouw als een man opgezadeld wordt met een kind dat hij niet wil.' Dat gaat een stap te ver. Een ongeplande, ongewenste zwangerschap is een tragedie, altijd. Maar wat er vervolgens gebeurt of moet gebeuren als een meisje eenmaal zwanger is dat staat daar los van. Je kan zeggen dat in stap 1, beide partijen, zowel man als vrouw, 50/50 gefaald hebben in de opties anti-conceptie en Morning After Pill. Daarna wordt het gewoon een ander verhaal.



Vanaf dat moment gaat het over de buik van de aanstaande moeder. Zij moet met de benen in de spreidbeugels met een lamp en een team artsen op haar doos gericht, bij haar moet een tang naar binnen om een schedeltje te crushen en een stofzuiger om de foetus restanten weg te zuigen. Zij moet er vrede mee hebben dat het kind dat in haar groeit nooit zal leven. Je kan en mag een vrouw daar niet toe dwingen en je kunt zoiets nooit van een vrouw vragen als ze er zelf niet achter staat. Nooit! Ik vind het van de zotten dat vrouwen hier dat impliciet doen door zo vreselijk veel medeleven te hebben met die onoplettende idioten van mannen en te vinden dat zij meer zeggenschap moeten hebben over wat er met een meisje moet gebeuren als zij zwanger raakt. En dan zeggen dat 'abortus heus wel mee valt hoor', gatverdamme bah, dat je het gore lef hebt om dat een ander op te leggen, omdat je dat zelf toevallig zo ervaart.



Mannen hebben gewoon geen plaats in abortus-besluitvorming. Ik heb 2 vriendinnen die ooit zwanger raakten (1 dwars door een spiraaltje, 1 condoomfaal), maar die allebei precies deden wat die man niet wilde. De een liet abortus plegen terwijl hij het kind wilde houden en de ander hield het kind terwijl die man woest was dat ze geen abortus liet plegen. De druk op een vrouw kan nogal hoog worden, beide kanten op. De man die het kind had willen houden ging eraan kapot dat zijn kind geaborteerd was en zij had na de ingrijpende abortus geen steun aan haar vriend die haar alleen maar beschuldigend aan kon kijken. Die relatie liep op de klippen. De andere vriendin heeft inmiddels haar tweede kind met diezelfde man. Die man was maandenlang boos over zijn gebrek aan zeggenschap, maar toen zijn zoon er eenmaal was werd hij verliefd op het jongetje en nu vormen ze een gezinnetje van 4. Tsja. Je kunt een vrouw niet dwingen een kind te baren en je kunt evenmin een vrouw dwingen haar kind te aborteren, dus wat wil je in godsnaam in de wet laten opnemen voor man?Dit was helemaal geen opgeplande zwangerschap. Nou ja, alleen voor de man dan wel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
@Cheeky, doe even normaal zeg. Het gaat hier niet om een ongeplande zwangerschap, maar TO ziet het nu eigenlijk niet meer zitten om een kind groot te brengen van een man die zich nooit als een vader op zal stellen. Ze heeft geen steun van thuis, geen vaste baan, geen dak boven haar hoofd en ziet er tegenop om gebonden te zijn. Het leek haar in eerste instantie leuk om een baby te hebben om mee te tutten met kleertjes en zo, maar heeft er geen seconde aan gedacht hoe het zou zijn als het kind groter is en hoe ze het allemaal moet bekostigen. De kans dat dit allemaal goed zal gaan is aanzienlijk minder groot dan dat het fout zal lopen.



Daarom is mijn advies om zo snel mogelijk alleen terug te gaan naar het FIOM, het hele verhaal eerlijk te vertellen en daar de zaak op een rijtje te zetten. De man heeft er in dit hele verhaal niets meer mee te maken en ik zou hem gelet op zijn achtergrond en familie hem er zeker ook op geen enkele manier bij betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, ik had m nog een paar pagina's terug open staan... Oh wauw. Ja dan is mijn post in ieder geval niet van toepassing op deze situatie.



Nee, het is niet erger of minder erg als je nu abortus doet. Waar het om gaat is of jij denkt dat je een kind kan opvoeden, of jij een kind kan dragen en baren, of jij een kind een toekomst kan geven met het liefst de vader er wel in. Dit klinkt als een actie waar je later veel spijt van zou kunnen krijgen, voor jezelf, maar ook voor het kind.



Ik zou je met klem aanraden dit verhaal zo snel mogelijk bij de huisarts te gaan vertellen. Naar de huisarts is gratis en hij kan je ook gratis doorverwijzen naar een maatschappelijk werker of de praktijkondersteuner waarmee je langer kan praten.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
hakuna matata

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven