Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
quote:aphrodite34 schreef op 18 april 2013 @ 20:41:



Ja balen is dat he... ik kan zo in een kort rokje waar mijn billen eronder vandaan komen rondparaderen en het lijkt wel alsof het hem niks doet..



Misschien is dat ook zo. Zulke mannen bestaan, ik heb er hier een thuis.



Ik kan inderdaad niet sexloos door het leven gaan, daarvoor is het me te belangrijk.



Zo was het met mij ook, en ik voelde me daar wel eens slecht over maar ben er nu helemaal uit: dit is normaal, menselijk, logisch.



Maar scheiden wil ik absoluut niet!!



Niet gezegd dat dat de beste/enige oplossing is...



We hebben denk ik 1x per 2 maanden sex en meestal op mijn initiatief en als het dan gebeurt is hij met 2 minuten klaar... Hij zorgt dan echt wel voor mij hoor, door mij op een andere manier te bevredigen maar dit maakt dan toch dat ik teleurgesteld ben.



Ik zie hier drie problemen:

1. de frequentie (eens per twee maanden is heul weinig)

2. hij neemt geen initiatief, daardoor draag jij dit deel van de relatie alleen en je wordt ook nooit eens verrast (kan jij erom lachen als je jezelf kietelt?)

3. grote kans dat dit soort seks enorm gaat vervelen en dan tegenstaan (was mijn ervaring, er zat geen enkele ontwikkeling in en omdat mijn man het voor mij deed en er zelf niets aan beleefde was het elke keer hetzelfde totdat ik zei: dit wil ik niet meer)



Ik heb al vaker gezegd dat hij maar eens aan zelfbevrediging moet gaan doen (want ook daar heeft hij geen behoefte aan) zodat hij het wat langer vol kan houden... een cockring hebben we geprobeerd maar ook dan komt hij al met een paar minuten.



We hebben er al vaker over gesproken en hij geeft dan gewoon aan dat hij er niet zo'n behoefte aan heeft, dat hij moe is na een dag werken/sporten/voor de kindjes zorgen. Maar dat ben ik ook. Met kleine kinderen in huis is het gewoon druk en ben je veel moe, maar er moet ook ruimte voor intimiteit en sexualiteit zijn, anders hou je het toch allemaal niet vol.... ik niet althans.



Maar je man ervaart dat anders, hij heeft blijkbaar die behoefte niet. Dan weegt de vermoeidheid al snel zwaarder.



We hebben afgelopen dinsdag nog een gesprekje erover gehad maar ik heb niet de indruk dat het tot hem doordringt hoe erg ik het vind.. Ik wil gewoon wat vaker dat een vent me alle hoeken van de kamer laat zien hahahahaha



Goed dat jullie erover praten, dat is een mooi begin. Maar jouw probleem dringt nog niet tot hem door. Heb je al eens als oplossing voorgesteld dat je de seks buiten de deur gaat zoeken? Interessant om te horen hoe hij daarop reageert. Mijn man man had/heeft er geen probleem mee, en hoewel dit niet ideaal is, kan ik goed met deze constructie leven.



Nou dank voor het lezen... fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen.



Heerlijk is dat toch! Zo raar wat een taboe hierop rust, terwijl het zo vaak voorkomt.



Liefs!En jij: sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je uitgebreide reactie ikbeneruit! Het klopt helemaal zoals jij het omschrijft alleen heeft mijn man wel plezier in de seks, als we het eenmaal doen... Het is dus niet zo dat hij het alleen voor mij doet. Het lijkt soms wel alsof hij dat gevoel vergeet zodra we klaar zijn en daarom dus geen toenadering zoekt tot sex in de dagen/weken erna.



Je optie om voor te stellen dat ik het maar buiten de deur ga zoeken heb ik overwogen maar ik ben een beetje bang om zoiets aan te kaarten. Misschien wel ik wel bang voor zijn reactie. Want wie weet zegt hij wel oh dat is prima, dan laat je mij met rust oid... moeilijk moeilijk... ik ga er nog maar eens verder mijn hoofd over breken
That voice in your head that says 'buy the shoes', That's the one to listen to!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, nog één (vrouw) erbij.

Ik ben nu druk doende om dit topic te lezen. Ik zal vast eerdaags reageren of evt mijn verhaal vertellen.

Nu al kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik niet de enige ben met dit "probleem". Dus steun heb ik al door te lezen hier en dat voelt goed.

Wel jammer dat er mensen afhaken omdat ze zich niet meer thuis voelen, terwijl het zulke zinnige bijdragen zijn. En ook jammer dat mensen met een uitgesproken mening modder gooien. Geen verhaal is het zelfde en een ander veroordelen is zó makkelijk...



Ik ga verder lezen.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:sateofmayo schreef op 24 april 2013 @ 00:38:

Wel jammer dat er mensen afhaken omdat ze zich niet meer thuis voelen, terwijl het zulke zinnige bijdragen zijn.



Het zijn uiteindelijk ook allemaal evoluties van relaties en de ene evolueert anders dan de andere met meestal een andere "uitkomst".



Hier is het "opgelost". Wij zijn uit elkaar. Ik voel me nu niet meteen klaar met deze thread, maar soms leest dit wel wat moeilijk.



Als mensen tips vragen of gewoon even hun verhaal willen doen lees ook ik mee en geloof me. Als er een reactie nodig is, zul je deze hier ook wel krijgen. ;)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Hoe gaat het met jullie? En dan doel ik nu vooral even op de "oude garde": Troides, Loreley, Lillith, Mopsie, Pedroso, Wouter, BING, SilentWitness en Alex, als je nog meeleest?

En ikbeneruit, gaat het nu beter met je en ben je gelukkiger? Ik hoop dat deze oplossing je weer wat plezier terug heeft gegeven!



Voor de andere mensen die (nog steeds) in dezelfde situatie zitten: ik wens jullie alle goeds en ook sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het trouwens wel goed. Ik betrap me erop dat er nu momenten zijn dat ik MINDER zin heb dan mijn vriend! En dat vind ik eerlijk gezegd heerlijk.... eindelijk heb ik geen onvervulde behoefte meer! Overigens doe ik altijd mee met mijn vriend, ook als ik eens wat minder zin heb. Ik vind dat dan altijd toch wel leuk.
Hallo Koolmeesje123,



Leuk dat je dit topic weer eens naar boven haalt en interesse toont hoe het gaat met de oude garde. Ik was en ben ook nog nieuwsgierig.



Ik kan heel kort zijn: de situatie in huize Loreley is werkelijk radicaal veranderd!!!!!



Echt waar?? Echt waar!



Hoe is dat nou mogelijk?? Met diezelfde vriend? Met diezelfde vriend, ja!



Hè! En hebben jullie dan ook écht .. uuuh .. seks??? Jazeker, heel passionele ...



Dit is geen grap mensen!



Voor diegene die nog leest, welterusten.
Allemachtig wat een cliffhanger...



Vertel!!! Wat is er gebeurd, wat heb je gedaan??
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 12 juni 2013 @ 21:40:

Hallo allemaal!



Hoe gaat het met jullie? En dan doel ik nu vooral even op de "oude garde": Troides, Loreley, Lillith, Mopsie, Pedroso, Wouter, BING, SilentWitness en Alex, als je nog meeleest?

En ikbeneruit, gaat het nu beter met je en ben je gelukkiger? Ik hoop dat deze oplossing je weer wat plezier terug heeft gegeven!



Voor de andere mensen die (nog steeds) in dezelfde situatie zitten: ik wens jullie alle goeds en ook sterkte.



Hoi Koolmeesje, afgezien van wat aanloopproblemen (zoals beschreven in een ander topic) gaat het hier goed. Soms vind ik het zwaar maar dan hoef ik er maar even aan te denken hoe het vroeger was en dan weet ik het zeker: ik wil nooit meer terug naar toen! Mijn leven heeft er weer een dimensie bij gekregen die ik lang kwijt was en dat voelt zo goed. Ja, veel plezier erbij, dat werkt in alles door. Nu alleen nog wat meer slaap krijgen



Maar bij jou en Loreley thuis is het dus veranderd, dan ben ik ook wel heel benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, vorige week heb ik ook over het lage libido van mijn vriend geschreven en dat ik er inmiddels depressief van geworden ben en het nu na drie jaar zo zat ben! Daarvoor had ik zeven jaar een relatie waarin het ook niet top gesteld was met de seks, waardoor ik nu echt uber gefrustreerd ben. Inmiddels heb ik hulp gezocht bij een psycholoog die mij weer wat meer vertrouwen geeft en hulp biedt. Maar tussen mij en mijn vriend gaat het al heel lang niet goed, enorme financiële problemen, veel ruzie, geen seks meer en bijna dagelijks denk ik, ik ga bij hem weg, maar ik kan het niet, want ik weet dat hij heel veel van mij houdt en ik van hem, maar onze problemen zijn zo heftig, dat ze bijna niet meer op te lossen zijn. Natuurlijk kan ik vreemdgaan en me daardoor misschien weer even wat beter voelen, maar ik zit gewoon zo slecht in mijn vel, dat ik daar nu ook niet aan moet denken.



Het ziet er naar uit dat de situatie de komende maanden niet zal veranderen, aangezien mijn vriend's bedrijf op instorten staat en de financiële problemen alleen maar groter worden. M'n vriend is inmiddels een schim geworden van wie hij was en is ook doodongelukkig. Ik denk juist doordat je weer de intimiteit bij elkaar opzoekt je je weer wat beter zal gaan voelen, maar hij kan dit dus niet. De financiële druk is zo groot, waardoor hij niet meer in staat is om seks te hebben.



Gisteravond hadden we een flesje wijn opengetrokken, omdat we allebei een rotdag hadden gehad en na een paar wijntjes had ik best wel 'zin'. Ik probeerde hem te 'benaderen', maar hij wilde (uiteraard) niet. Na de zoveelste keer te zijn afgewezen voel je de pijn hiervan bijna niet meer. Het is bijna een soort van normaal geworden, afgewezen te worden.



Ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen, maar het lukt me gewoon niet. Een leven 'alleen' zie ik nu gewoon niet voor me. Elke keer denk ik, ok 'ik kijk het nog even aan', maar elke keer wordt ik weer teleurgesteld.



Ik hoop echt dat het me lukt om over een tijdje de knoop door te hakken en dat ik tegen die tijd weer wat beter in m'n vel zit. Heb 1 augustus als ultimatum gesteld. Ben benieuwd...
Tja zorgen en stress doen nare dingen met een mens. Beiden heel veel sterkte toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Als er financiele problemen zijn, wordt men gemakkelijk depressief. Bij depressie hoort ook een ernstig afgenomen libido. Kans is dus groot dat dit een grote rol bij hem/jullie speelt.Zonder nog meer schuldgevoel bij je aan te praten, vind ik wel dat je je moet realiseren dat als je in deze fase van zijn leven de handdoek in de ring gooit, dit heel goed de nekslag voor je man kan zijn.....Dit betekent niet perse dat je het moet laten, maar wel denk ik, dat je hem deelgenoot moet maken van je zeer ernstige twijfels.....geef hem de kans om alleen maar de zaak te verliezen en niet ook nog jullie huwelijk.Dan kun je jezelf het later ook niet kwalijk nemen dat je dit hebt nagelaten. Een opleving van het sexleven kan daarbij ook zorgen voor afleiding van de overige zorgen. Maak de sex spannender, stel hem meer in het vooruitzicht dan de "normale"sex.....voer die ene langgekoesterde fantasie van hem uit, ga een weekendje met zn twee weg en verlaat de hotelkamer niet, doe hem pijpen in het bos (vergeet niet, als je hem een keer verwent, zonder daar direc iets terug voor te verwachten, word je vaak op later moment rijkelijk beloond), voer een striptease uit, doe een trio, haal sexy lingerie......kortom, geef een verdiepende injectie aan je sexleven en kijk of dat als een katalysator gaat werken... Weggaan kan altijd nog, maar weet dan zeker dat JIJ er iig alles aan hebt gedaan....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al vele malen deelgenoot gemaakt van mijn twijfels en vaak zegt hij dan, als je niet meer wil, dan ga je toch weg? Hij zegt dat zijn leven veel makkelijker zou zijn in z'n eentje etc. maar dat hij van me houdt en niet wil dat ik wegga. Ik weet het niet. Soms heb ik het idee dat ik alleen maar zijn klaag/ luisterpaal ben. We zien elkaar alleen maar 's avonds na werk en dan is hij doodmoe. Ik doe altijd boodschappen, kook, was af etc. en hij gaat dan na het eten op de bank liggen en tv kijken en zo gaat het de hele week. Daarnaast sport hij nog twee avonden in de week.

Hij verrast mij nooit meer met iets, ik hem ook niet meer, onze relatie is gewoon volledig uitgeblust. Alles wat er nog over is, is het maatjes zijn ofzo. Eigenlijk hebben we bijna alleen nog maar discussies over van alles en nog wat.

Verder heeft hij echt duidelijk aangegeven dat hij op dit moment geen behoefte heeft aan seks omdat hij het gewoonweg niet kan, dus de kans dat hij mij voor de zoveelste keer zal gaan afwijzen is 100% en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Het is graag of niet en ik ga echt niet in deze situatie alles uit de kast trekken om hem te pleasen. Ikzelf ben er ook nog en heb ook m'n behoeftes. Hij zegt altijd: je hoeft alleen maar lief voor mij te zijn en accepteren dat het nu eenmaal zo is en dan komt het wel goed.

Nou ik ben heel benieuwd... Nog 1,5 maand en dan is het 1 augustus...
Mijn vrouw en ik zijn tien jaar terug ook door zo'n periode heen gegaan. Dat duurde ook best een poos. We waren allebei diep ongelukkig en we hebben op het randje van een scheiding gestaan. Toen het op een besluit aankwam, hebben we voor elkaar gekozen en zijn we naar een therapeut gegaan. Dat was zo'n eikel, dat het ondanks zijn gepruts toch steeds beter ging tussen mijn vrouw en mij. We hadden een gezamenlijke vijand haha.

Dat je een deadline stelt is imho op zich niet erg, maar heb je hem er ook van op de hoogte gesteld? Maak het niet een deadline "dan ga ik bij je weg" maar eentje van "dan nemen we samen een besluit over onze relatie". Ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm voordat ik de reactie van 1ntern3t las, dacht k niet dat jullie relatie uitgeblust was, maar reeds overleden en begraven c.q. gecremeerd.....Een ultimatum daarbij stellen lijkt me dan ook behoorlijk zinloos. Maar na het relaas van 1ntern3t blijkt er dus toch hoop aan de horizon te gloren....Dus misschien toch nog ff aankijken, al vind ik de manier hoe hij met je omgaat van weinig respect getuigen en voldoende reden om hem het dan maar te laten opsoppen.



Vraagje van geheel andere orde.......isw de financiele malaise van zijn bedrijf ook op jou af te wikkelen in geval van scheiding? Maw, kom je dan als alleenstaande moeder/vrouw in de schuldsanering? Of blijft de schuld volledig bij hem? In het eerste geval, zou ik nu snel mijn biezen pakken....
Alle reacties Link kopieren
Hij weet dat ik 1 augustus als deadline heb gesteld en hebben we ook afgesproken dat we dan gaan kijken hoe onze relatie er bij hangt. Maar het wordt steeds erger. Elke keer denk ik, erger dan dit kan het niet worden en dan gebeurd er weer iets.

Nu had m'n vriend weer een schuld van ¤3000,- bij de creditcardmaatschappij en als hij niet per omgaande zou betalen, dan zou hij een BKR registratie krijgen. Dit wilde hij uiteraard voorkomen en vroeg mij of hij dit geld kon lenen van mij en ik het zsm terug zou krijgen wanneer een klant zou betalen. Ik had hier uiteraard mijn twijfels over gezien de status waarin zijn bedrijf zich nu bevindt, maar hij zei als ik een BKR registratie krijg dan wordt het heel lastig om bijv. ooit een huis te kopen en een hypotheek te krijgen. Nou, ik maar weer betaald. Ben benieuwd wanneer ik het terug krijg..



Toen belde hij gisteravond dat hij na het sporten nog even wat zou gaan drinken met een vriend. Dat doet hij wel eens, dus prima. Om 12.00 was hij nog niet thuis, normaal komt hij dan rond die tijd thuis. Uiteindelijk ik hem om 00.30/1.00/1.30 gebeld, hij nam niet aan. Toen zag ik dat hij om 2.00 op whatsapp kwam en belde mij daarna nog niet terug. Uiteindelijk belde hij om 2.30 dat hij nog ergens in een tent was en nu naar huis kwam. Ik hoorde stilte op de achtergrond, dus ik betwijfel ten zeerste of hij daar was.

Ik weet het niet, maar hij is twee weken geleden een weekend naar Ibiza geweest met vrienden en bij thuiskomst zag ik een sms naar een meisje in zijn telefoon en zag gister dat hij met haar vrienden op FB is geworden. Nu ga ik dus meteen denken dat hij met haar heeft afgesproken. Inmiddels is hij alweer naar kantoor en heb hem vannacht niet meer gesproken. Ik was zo boos, dat ik uit woede pas om 4.00 in slaap viel.



Ik weet het niet meer, ik hou zoveel van hem en vind het de allerergste gedachte om bij hem weg te gaan, maar ik ga hier emotioneel aan kapot.



Naughtybear, antwoord op je vraag. De schuld ligt volledig bij hem. Buiten het feit dat ik hem ooit 5000 euro heb geleend en nu dus 3000 euro, misschien dat ik die ook niet meer terug krijg. En we zijn ook niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract of iets.
Alle reacties Link kopieren
Chy, sorry, maar dit klinkt niet goed, en ik kan het weten, want ook ik ben ooit in een relatie meermaals vreemd gegaan (ja ja, ik ga naar de hel ik weet het). Maar omdat ik doodongelukkig was in die relatie, vond ik dat ik het recht wel had (achteraf bezien gewoon ballen moeten hebben en het uitmaken, maar ja, er was ook een kindje in het spel). Ik had zelden tot nooit sex met mijn partner, was altijd te moe van werk e.d. Maar ondertussen neukte ik mijn minnares alle hoeken vd kamer door. Dit zou dus zomaar een op een kopie van jouw situatie kunnen zijn.



Overigens vreemd dat hij schulden heeft en bedrijf op de fles dreigt te gaan, maar hij wel op vakantie kan naar Ibiza. Maar ik geloof niet dat hij gisteren is gaan stappen, in ogenschouw genomen wat je verteld over appje, en fb vriendschap. Toevallig ook gaan douchen toen hij thuis kwam? Zogenaamd omdat hij vies was v stappen? Ik zou ondanks je deadline gewoon ermee confronteren, hou er rekening mee dat dat wel einde van je relatie betekent.



Ps. gelukkig is de schuld niet op jou te verhalen straks!
Alle reacties Link kopieren
Naughtybear, ook ik ben meerdere malen vreemdgegaan (half jaar geleden voor het laatst). Mijn vriend heb ik dit verteld en hij begreep het zelfs en gedoogde het. Probleem is gewoon dat hij al zo lang pre-occupied is met de druk van zijn bedrijf, dat hij zo ongeveer niet eens tijd heeft om zich er druk over te maken en over na te denken. Ik denk serieus dat als ik nu een affaire zou hebben, hij het weer zal begrijpen en de relatie niet zal beëindigen. Maar ik wil niet meer vreemdgaan, want het lost gewoon helemaal niks op.



Natuurlijk is het super vreemd dat hij naar Ibiza is gegaan. Wij zijn al twee jaar niet meer met elkaar op vakantie gegaan en wel kan hij met vrienden weg.



Geen idee of hij nu vreemdgaat, maar als dat zo is, betekend dat voor mij in ieder geval het einde van de relatie. Heb in z'n sporttas gekeken en er zaten geen 'bezwete kleren' bij. Ik weet niet of hij daadwerkelijk is gaan sporten, maar dat zal ik hem vanavond vragen. Hij is niet gaan douchen, maar meteen gaan slapen (op de bank). Wel raar trouwens dat hij het smsje die ik gezien had heeft verwijderd.
Als ik dit zo lees, krijg ik de indruk dat deze relatie geen "lang en gelukkig" einde gaat meemaken. Toen mijn vrouw en ik door die ellende heen gingen, is het nooit zover gekomen dat een van ons is vreemdgegaan. Jullie zijn ook dat station al gepasseerd.

Wat ik ook bespeur is dat je in je hart al een besluit genomen hebt, klopt dat? Je kan dan het beste open kaart spelen met je partner, des te eerder kan je dan door het rouwproces waar je naar mijn idee nu tegenaan hikt. Heel veel sterkte Chy.
Als een man een laag libido heeft is dat vaak selectief.

Je prikkelt je man niet meer. Zo simpel is het gewoon.

Doe er wat aan. Ga naar de sportschool en sport als een bezetene. Eet gezond, drink veel water.

Maak je zelf gewild bij je man, speel het spel...hapt hij niet?

Gauw weg wezen dan heeft hij een ander.
Alle reacties Link kopieren
Wat oppervlakkig jacky.....alsof goede sex en een hoog libido alleen maar afhangen van het uiterlijke voorkomen....sex is veel meer dan fysieke aantrekkingskracht....
Na de zoveelste afwijzing vandaag, maar eens wat informatie opgezocht over castratie. Op het eerste gezicht leek het me misschien wel een goede oplossing. Ik geen zin meer, hoef dus niet meer afgewezen te worden, geen gezeur met mogelijk vreemdgaan of ander gelazer... gewoon rust, weet je wel?

Mja, blijkt dat er nog meer gevolgen zijn: "Op langere termijn raakt ook de aanmaak van bloedcellen verstoord, wat leidt tot bloedarmoede. De botten worden broos. Veel mannen zonder teelballen ontwikkelen ook nog suikerziekte. En hun lichaamsvet krijgt een vrouwelijker verdeling: minder op de buik, meer op de heupen. Lichte borstvorming is ook een bekend fenomeen." (Volkskrant, 20-03-2012).

Ook geen oplossing dus.



Nog een prettige vaderdag gewenst.
Maar beste 1intern3t. Dit meen je toch niet? Ik mag hopen dat het een grap is. Jij hebt neem ik aan een normaal libido en waarom zou je dat stukmaken? Alleen omdat JOUW partner niet wil? Misschien moet je deze gedachte eens aan je vrouw voorleggen. Dat zij dan eindelijk eens inziet dat je ongelukkig bent en seks echt mist.



@chy79

Echt vervelende situatie waarin je zit. Misschien denk ik simpel, maar als jouw vriend kan gaan stappen, drinken, sporten enz, dan kan hij ook tijd nemen voor seks? Maar ja, blijkbaar loopt zijn hoofd dan zo om ...
Gisteravond en vanmorgen een goed gesprek gehad, ik denk wel dat ze is geschrokken. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi 1ntern3t, dat klinkt er voor mij naar dat je nog in de fase bent waarin je probeert haar te manipuleren, haar zover te krijgen dat ze hetzelfde gaat willen/doen als jij. Maar denk je echt dat dat erin zit? Is dat realistisch?



Mijn reactie komt voort uit de herinnering die ik heb aan vorige zomer, toen ik ook probeerde mijn man aan het schrikken te maken. Dat mislukte totaal. Later begreep ik pas dat het niet aan mij was om hem te laten veranderen (door schrikeffecten etc.), maar om de situatie te accepteren zoals hij was.



Aan je bericht over castratie te lezen ben je behoorlijk cynisch en ongelukkig momenteel. Hopelijk vind je snel een manier om een fijner leven te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven