Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
hey rosaa:

Aan de ene kant is het wel prettig dat je niet samenwoonde; al dat gedoe over het verdelen van spullen geeft extra stress.

Ik heb me inmiddels helemaal sufgelezen en wij hebben afgesproken dat we de kwestie laten rusten tot bij de peut en dat bleek begin oktober al te zijn, niet november zoals ik eerst dacht.

wordt vervolgd, dus
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 15 september 2015 @ 21:58:

Merle wat is genoeg, ik zou hem best iedere week willen zien maar dat is niet haalbaar. We wonen meer dan twee uur rijden van elkaar en we hebben allebei een drukke baan.

Thuis zijn er wel afspraken maar dat slaat meer op huis en kinderen, niet over frequentie of zo. Verder wil hij er ook niks over weten dus als ik mijn minnaar zie weet mijn partner dat niet, dat begrijp ik wel dus toch iets 'verzinnen' al hoeft dat niet altijd want voor mijn werk moet ik soms weg en dan kan ik langer wegblijven.Nou ja, je hebt in ieder geval wel iets om naar uit te kijken. Kijkt je man anders naar je nu of is hij gewoon hetzelfde naar je?
Alle reacties Link kopieren
Merle ik heb zeker iets om naar uit te kijken😊

In het begin toen dit allemaal speelde had ik wel het gevoel dat hij anders naar me keek maar ik deed zelf ook anders denk ik, heel logisch vind ik. Nu heb ik dat gevoel niet meer zo.
quote:Femme77 schreef op 18 maart 2013 @ 16:31:

[...]





Dat sluit ik niet uit. Hij was altijd al beter in relatief anonieme seks...

.Ik weet dat dit een oude reactie is maar, het doet me denken aan het 'Madonna/hoer-complex. Elvis Presley had dat. Priscilla kreeg niets terwijl hij zich tegoed deed aan groupies. Zit je dan als vrouw van s'werelds meest sexy man: sex -starved.
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 18 september 2015 @ 22:49:

Merle ik heb zeker iets om naar uit te kijken😊

In het begin toen dit allemaal speelde had ik wel het gevoel dat hij anders naar me keek maar ik deed zelf ook anders denk ik, heel logisch vind ik. Nu heb ik dat gevoel niet meer zo.Blijkbaar is je man content met deze oplossing.
quote:merle78 schreef op 19 september 2015 @ 23:50:

[...]





Ik weet dat dit een oude reactie is maar, het doet me denken aan het 'Madonna/hoer-complex. Elvis Presley had dat. Priscilla kreeg niets terwijl hij zich tegoed deed aan groupies. Zit je dan als vrouw van s'werelds meest sexy man: sex-starved.
quote:merle78 schreef op 19 september 2015 @ 23:53:

[...]

Alle reacties Link kopieren
quote:merle78 schreef op 19 september 2015 @ 23:51:

[...]





Blijkbaar is je man content met deze oplossing.Merle het is zoals het is maar we hadden dit allebei liever anders gehad. Wie wil nou niet het liefst spetterende sex met zijn eigen partner.
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 20 september 2015 @ 10:45:

[...]





Merle het is zoals het is maar we hadden dit allebei liever anders gehad. Wie wil nou niet het liefst spetterende sex met zijn eigen partner.Ja, dat is natuurlijk het ideale. Helaas is het niet vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen al 8 jaar een relatie met de beste meid van de wereld. Buiten de sex om dan, want daar is het bar en boos.

Sex hebben we bijna nooit, ze oppert zich voor mij om sex te hebben, zelf heeft ze er geen behoefte aan. Ik wel, maar ik neem het haar niet kwalijk. Ze is toen ze 16 was aangerand, nooit dat goed kunnen verwerken door haar moeders gedrag, want diegene die haar aanrande was de vriend van haar moeder. En haar moeder vertelde dat sex er maar bij hoort en voor het maken van kindjes is, dus nooit ervaren dat sex ook heerlijk intens kan zijn en eigenlijk het liefst en ook het lekkerste is als beide mensen veel van elkaar houden,



Haar eerste vriendje drukte gewoon door terwijl haar lichaam het eigenlijk niet wilde, dus ging te hard handig tekeer. En zo ben ik niet. Sex is niet dwingend, of vanzelf sprekend. Ik heb liever geen sex, dan dat ik haar ongelukig zou maken door te pushen bij haar.



Ik hou veel van haar, heel veel. En wil haar zeker niet kwijt.

Ze is nu zwanger van mijn kind, maar geheel vanzelfsprekend is dat niet gegaan. We liepen al een jaar bij de feriliteitskliniek voor dat het lukte.



Ik heb niet het idee dat het ooit beter zal worden, maar ik zal het zeker zachtjes proberen en haar hele leven liefhebben
nobody said it was easy
Sweet Romeo, wil ze er aan werken om haar negatieve ervaringen te verwerken met een psycholoog? Zodat ze met jou een seksleven kan hebben?



Je zegt zelf dat je denkt dat het nooit beter zal worden en dat je desondanks zal proberen haar de rest van je leven lief te hebben. Het is een ontzettend nobel streven van je. Volgens mij ben jij heel lief en geduldig.
quote:sweet-romeo schreef op 22 september 2015 @ 11:53:

Ik heb ondertussen al 8 jaar een relatie met de beste meid van de wereld. Buiten de sex om dan, want daar is het bar en boos.

Sex hebben we bijna nooit, ze oppert zich voor mij om sex te hebben, zelf heeft ze er geen behoefte aan. Ik wel, maar ik neem het haar niet kwalijk. Ze is toen ze 16 was aangerand, nooit dat goed kunnen verwerken door haar moeders gedrag, want diegene die haar aanrande was de vriend van haar moeder. En haar moeder vertelde dat sex er maar bij hoort en voor het maken van kindjes is, dus nooit ervaren dat sex ook heerlijk intens kan zijn en eigenlijk het liefst en ook het lekkerste is als beide mensen veel van elkaar houden,



Haar eerste vriendje drukte gewoon door terwijl haar lichaam het eigenlijk niet wilde, dus ging te hard handig tekeer. En zo ben ik niet. Sex is niet dwingend, of vanzelf sprekend. Ik heb liever geen sex, dan dat ik haar ongelukig zou maken door te pushen bij haar.



Ik hou veel van haar, heel veel. En wil haar zeker niet kwijt.

Ze is nu zwanger van mijn kind, maar geheel vanzelfsprekend is dat niet gegaan. We liepen al een jaar bij de feriliteitskliniek voor dat het lukte.



Ik heb niet het idee dat het ooit beter zal worden, maar ik zal het zeker zachtjes proberen en haar hele leven liefhebben

Uit min of meer vergelijkbare ervaring: je maakt een goede keuze denk ik. Een leven met liefde, frustratie, gemis maar vooral liefde is geen slecht leven.



Voor de momenten dat je er doorheen zit: sterkte. Het is de moeite waard als de liefde maar blijft. (Zeg ik na dertig jaar relatie )
Alle reacties Link kopieren
Romeo, goed om je achtergrondverhaal te lezen. Je vergeet echter even te vermelden dat je intussen een minnares hebt, buiten medeweten van je vriendin van wie je zoveel houdt, terwijl ze na veel moeite zwanger van je is.



Ik kan heus begrijpen dat een niet-bestaand seksleven leidt tot gezoek buiten de deur. Maar goed, je weet inmiddels hoe ik erover denk... Ik hoop van harte dat je nadenkt over waar je mee bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de keuze van een kind krijgen totaal niet in jullie geval Romeo. Je kunt het niet accepteren (want je zoekt iemand ernaast) maar je gaat wel verder met haar, en met een toekomstig kind.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het buiten liefdesverdriet om, wel oke. Merk wel dat het toch een knauw heeft gegeven aan mijn zelfvertrouwen. Afgelopen week had ik een feestje, hele knappe kerel ontmoet, maar ik durfde niets. Toch bang dat het mis zou gaan met de seks.



Ik ben inmiddels klaar met afspraken bij de seksuoloog, maar het probleem is er nog steeds. Maar de oplossingen zijn op.
Alle reacties Link kopieren
Romeo, een serieuze vraag. Ik heb de indruk dat je denkt dat je heel lang van iemand buiten de deur kunt snoepen zonder dat je vriendin het in de gaten heeft. Dat je dat gezinsleven echt wel wilt, maar dat je de seks zo mist dat je die buiten de deur zoekt. Denk je dat je dat in balans kunt houden? Iemand erbij en toch een leuk gezinnetje? Je leest al een hele poos mee op het minnaartopic, je ziet wat het doet, hoe lastig het is om alle ballen (no pun intended) in de lucht te houden zonder dat er ingewikkelde emoties bij komen kijken. Het lijkt allemaal leuk en aardig, maar ik twijfel zo aan je motieven...



Waaróm ga je in godsnaam aan een kind beginnen als je relatie niet datgene is wat je wilt? Een kind krijgen is een aanslag op je relatie. Gebroken nachten, een vrouw die zich verliest in de moederrol, zorgen om de kleine. Met een relatie die bol staat van de leugens heb je niet echt een solide basis. Je roept wel dat je het liefste meisje ter wereld hebt blablabla, maar intussen bedrieg je haar. Voor je gevoel misschien louter voor de seks, maar voor haar zal dat heel anders in elkaar steken als ze er ooit achterkomt... Nu gaat het nog tussen jullie twee (of eigenlijk al niet meer). Met een kind erbij maak je het hopeloos ingewikkeld.



Daarbij komt dat je vriendin dus al een verleden heeft met respectloze mannen. Jij bent nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect naar haar toe. Ik zou niet graag in haar schoenen staan, al helemaal niet als ze ontdekt waar je mee bezig bent. Denk dus héél goed na...
Theemok, ik begrijp jouw bedenkingen over de gang van zaken bij Romeo heel goed, maar er is natuurlijk ook een andere kant: vriendin kan zich ook bedenken dat een gezonde kerel seks wil. En dat het een keer gaat opbreken. Van haar is het ook allerminst slim om zwanger te raken van een man die wél een normaal seksleven wil. Had ze beter een aseksuele partner kunnen zoeken.



Erg naïef van vriendin om te denken dat Romeo zijn leuter in het stofdoekenmandje laat liggen.

Dat hij haar belazert is niet fraai, maar ik snap het wel. Want legaal buiten de deur zal hij natuurlijk niet mogen.
Ik kan best begrip hebben voor waarom hij het doet, maar absoluut niet voor hoe hij het aanpakt. In plaats van met haar te praten, bedriegt hij haar stiekem en bovendien loopt hij ook nog regelmatig hier op Viva te hengelen naar meer aandacht.

En dat allemaal terwijl z'n partner hun kind draagt en denkt dat er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is het eigenlijk. Ik vind het wel interessant om je achtergrond te lezen, Romeo, maar je bent hier op het forum binnengekomen als een hengelaar eerste klas. Daarmee heb je de toon eigenlijk al gezet. Als ik je hier dan een post zie plaatsen die overloopt van de liefde voor je vriendin, dan vind ik je een raar mannetje. Waarom die twee gezichten? Wees gewoon eerlijk naar jezelf toe. (liever ook nog naar haar natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
En ik ben ook heel benieuwd naar je reacties hierop eigenlijk. Want inderdaad, hengelen kan je, zelfs onder het hoofdstukje "contact" maar zodra mensen enige kritische vragen gaan stellen ben je vertrokken. Is dat tekenend voor de communicatie met je vriendin vraag ik me af? Dan vrees ik nl het ergste.



Edit, ik weet helemaal niet of zijn partner weet dat hij een gezond seksleven wil, geen idee of ze daarover praten. Misschien geeft hij de indruk volmaakt gelukkig te zijn zo en wilde zij gewoon een kind. En zo'n kinderwens kan nogal opdringerig aan de deur kloppen.

Ik zou bij een poosje geen seks toch niet concluderen dat ik dan maar geen kind ga maken en ook niet dat ik een peniskooi voor mijn man moet gaan aanschaffen.

Het valt en staat toch met wat communicatie.
...
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 13 september 2015 @ 23:31:

Merle wat ik met mijn minnaar heb is heel erg mooi, wij hebben veel gevoelens voor elkaar en wat hij mij geeft geef ik ook aan hem. Je weer aantrekkelijk voelen, passie beleven. De chemie is super, we kunnen niet van elkaar afblijven. Zo sterk hebben we dat allebei nog nooit gevoeld.



Dat is omdat het stiekem is en niet mag. Dan voelt het lekkerder.

Als jullie bij elkaar zouden zijn dan zat je in no time weer op datzelfde futloze gepomp.
quote:globe80 schreef op 29 september 2015 @ 16:50:

[...]





Dat is omdat het stiekem is en niet mag. Dan voelt het lekkerder.

Als jullie bij elkaar zouden zijn dan zat je in no time weer op datzelfde futloze gepomp.



Jij kent Pearl en haar minnaar?

Wat jij zegt is een aanname.
Alle reacties Link kopieren
Meldepel, hoe is het met je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Update van mijn kant: gaat nog steeds heel goed. Nu zo'n 3 maanden inmiddels. Vriend neemt zelf initiatief, soms vaker dan ikzelf. Tevreden! Ik hoop zo dat het bij jullie allemaal ook ooit goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Globe ik heb meer bedpartners gehad en hij ook en dat we dit nog nooit eerder hebben gehad heeft niks met spanning te maken. Ik weet ook wel dat als je echt samen zou zijn het anders wordt, ik ben geen 20 meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven