liever geen seks dan met condoom

31-01-2016 14:11 195 berichten
nu al de vierde keer op rij tref ik een man die liever geen seks heeft dan met condoom. de eerste keer dacht ik pech te hebben, maar nu vraag ik mij af of dit een nieuwe trend aan het worden is?



samen in bed, helemaal in de mood... en op het moment dat ik zeg 'condoom?' dan is het klaar.

eerst dacht ik dat het misschien een manier was om mij te overtuigen het zonder condoom te doen, maar daar lijkt het niet op. de mannen in kwestie mokken niet, maar zijn heel nuchter dat ze het dan liever helemaal niet doen...



met twee mannen heb ik daarna nog regelmatig lepeltje-lepeltje samen geslapen, maar die maakten dan geen aanstalten tot seks meer, omdat ze zeiden mijn wens te respecteren..



ik snap hier niks van! zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben?
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 19:01:

[...]



Dan kun je altijd nog afspreken om eerst een test te laten doen.Als je van te voren al weet dat je geen condoom om wil meld je dat toch voordat je in haar bed/zij in jouw bed ligt?
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 19:02:

[...]



Als je van te voren al weet dat je geen condoom om wil meld je dat toch voordat je in haar bed/zij in jouw bed ligt?Tja. Dan ga je er vanuit dat het gebruiken van een condoom standaard-gedrag en standaard-gewenst-gedrag is. Niet dus, is mijn ervaring.
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 19:05:

[...]



Tja. Dan ga je er vanuit dat het gebruiken van een condoom standaard-gedrag en standaard-gewenst-gedrag is. Niet dus, is mijn ervaring.Toch doe jij hem wel automatisch om, du toch wel ja dus
Ik ben al helemaal geconditioneerd door vele jaren Viva-forum indoctrinatie. Veel anderen niet



EDIT: ik had deze reactie al getypt voordat jij je opmerking maakte
Alle reacties Link kopieren
Zou dat met leeftijden te maken hebben ook? Had er een gesprek met mijn moeder over en in haar omgeving maakt het mensen blijkbaar weinig uit of ze zijn niet goed geïnformeerd over soa's. In mijn groep (20-30) gebruikt praktisch iedereen een condoom. Want gonneroe wordt moeilijk te bestrijden, je merkt niet alles, je weet niet wat de ander gedaan heeft voor jou enz enz. Ik had ook maanden seks met condoom met vriend tot we beide getest waren. Normaalste zaak van de wereld.
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:26:

Een ONS heeft toch niets met verliefdheid te maken? Dus waarom blijven als je niet wil leveren waarvoor je meegenomen bent.

Ik zou hem wel een kop thee geven tijdens het op de taxi wachten trouwens.



Ik zie niet dat het onderwerp persé alleen op ONS van toepassing is.



Ik herken het ook, maar heb geen ONS (ONS-en).
Nee is een prima antwoord als je niet kunt vinden in elkaars seksuele beleving (van veiligheid). Zo gaat niemand over elkaars grens. Prima toch? Of iets passief agressief is interesseert me geen moer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 31 januari 2016 @ 19:11:Zou dat met leeftijden te maken hebben ook? Had er een gesprek met mijn moeder over en in haar omgeving maakt het mensen blijkbaar weinig uit of ze zijn niet goed geïnformeerd over soa's. In mijn groep (20-30) gebruikt praktisch iedereen een condoom. Want gonneroe wordt moeilijk te bestrijden, je merkt niet alles, je weet niet wat de ander gedaan heeft voor jou enz enz. Ik had ook maanden seks met condoom met vriend tot we beide getest waren. Normaalste zaak van de wereld. Het hangt ook van achtergrond af denk ik. In mijn groep (swingers) gebruikt ook praktisch iedereen een condoom.

Naast regelmatig laten testen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 31 januari 2016 @ 19:14:

[...]

Het hangt ook van achtergrond af denk ik. In mijn groep (swingers) gebruikt ook praktisch iedereen een condoom.

Naast regelmatig laten testen.Vriend en ik ook, open relatie en altijd seks met condoom. En toch eens per jaar/2 jaar een test. Gewoon voor de zekerheid.
Ik zou vooral gewoon heel verbaasd zijn als iemand persé seks zonder condoom wil en anders maar niet en dan weggaat.

Zo van; hè?!!



Maar het staat diegene natuurlijk vrij.



Toch denk ik dat de kans dat je in deze situatie terecht komt wel kleiner is als je alleen seks hebt als je iemand al iets langer en beter kent.
quote:Koettie schreef op 31 januari 2016 @ 19:11:

Zou dat met leeftijden te maken hebben ook? Had er een gesprek met mijn moeder over en in haar omgeving maakt het mensen blijkbaar weinig uit of ze zijn niet goed geïnformeerd over soa's. In mijn groep (20-30) gebruikt praktisch iedereen een condoom. Want gonneroe wordt moeilijk te bestrijden, je merkt niet alles, je weet niet wat de ander gedaan heeft voor jou enz enz. Ik had ook maanden seks met condoom met vriend tot we beide getest waren. Normaalste zaak van de wereld.Ik heb in een paar decennia ongeveer 3 keer seks met condooms met nieuwe partners gehad totdat een test aantoonde dat we allebei niets hadden en ongeveer 9 keer zoveel met nieuwe partners zonder condooms zonder een test te doen of erop te wachten. En nog nooit een SOA gehad. Dat zal meespelen. Ik weet niet of ik er nog zo laconiek naar kijk wanneer ik wel een keer iets zou oplopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 19:21:

[...]



Ik heb in een paar decennia ongeveer 3 keer seks met condooms met nieuwe partners gehad totdat een test aantoonde dat we allebei niets hadden en ongeveer 9 keer zoveel met nieuwe partners zonder een test te doen of erop te wachten. En nog nooit een SOA gehad. Dat zal meespelen. Ik weet niet of ik er nog zo laconiek naar kijk wanneer ik wel een keer iets zou oplopen.Tja, ik heb ook nog nooit wat gehad. Maar als je ziet dat Gonneroe bijna niet meer te genezen is en je hoort dat een meisje die je kent al blijkbaar 9 jaar chlamydia had voor ze er achter kwam.. En hoeveel moeite is een condoom nou? Ik vind zonder ook lekkerder maar om nou iets op te lopen van een leuke wip waar ik last van ga hebben.. No thanks.
quote:Koettie schreef op 31 januari 2016 @ 19:28:

[...]



En hoeveel moeite is een condoom nou?Let's not go there
Alle reacties Link kopieren
Blijf het me afvragen hoor. In 3 sec zit ie om als het gewoon de goede maat is. :P
quote:Koettie schreef op 31 januari 2016 @ 19:35:

Blijf het me afvragen hoor. In 3 sec zit ie om als het gewoon de goede maat is. :PEens hoor, maar ik vind het een beperkend ding. En het voelt anders.
quote:Koettie schreef op 31 januari 2016 @ 19:35:

Blijf het me afvragen hoor. In 3 sec zit ie om als het gewoon de goede maat is. :P

Het gaat niet om het omdoe-hoen.



Kut, nu ga ik er toch in mee
Alle reacties Link kopieren
Haha jawel, het ging over de moeite. Over gevoel kan ik niet meepraten natuurlijk.
Eens hoor. Ik vond de beschrijving hier wel goed; dat het voelt alsof je een boterham eet met het plastic zakje er nog om. Ook als vrouw vind ik het gewoon minder fijn.

Maar ja. De kans op een SOA is niet zo klein.

En mijn ervaring is dat mensen niet altijd eerlijk zijn over hun verleden of getest zijn.
Alle reacties Link kopieren
hmmm ja ik ben dan 1 van de weinigen van de vrouwen die ook liever niet met condoom seks heeft,

het gevoel is voor mij te anders...



Daarom vind ik het wel belangrijk dat ik weet met wie ik te maken heb en of het safe is...

een one night stands zit er dus sowieso nooit in.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Serieus? Heel bizar dit verhaal. Ik weet wel van vriendinnen dat veel mannen totaal niet voorzichtig zijn en zelfs onenightstands zonder condoom willen. Maar nog nooit gehoord dat een man zegt "we doen het zonder condoom of we doen het niet".



Ik heb gelukkig partners gehad die -terecht- zelf heel verantwoordelijk en bewust omgingen met voorbehoedsmiddelen en gewoon standaard condooms gebruiken. Om SOA's te voorkomen voornamelijk. Mijn eerste vriendje wilde én altijd condooms gebruiken én hij vond het zelfs geruststellend als hij mij m'n pil zag innemen als ik bij hem sliep. Hij wilde echt niet dat ik zwanger zou raken. Verder heb ik ook een aantal partners gehad die het wel heel graag zonder condoom wilden doen, meestal als we al een tijdje met elkaar gingen. Heel bijzonder, aangezien ze wisten dat ik de pil niet meer slikte. Maar ik ben persoonlijk heel stellig in het "we doen het met condoom of we doen het niet" en dan kiezen ze altijd voor de eerste optie. Ik zou wel even raar opkijken als een man het zou omdraaien. Verder prima hoor, hij weet dan het gat van de deur zelf wel te vinden.



Ik zou het pas zonder condooms doen als we een monogame relatie zouden hebben en hij op alles getest is. En als ik een geschikt vervangend voorbehoedsmiddel gevonden heb. De kans om een SOA op te lopen is groot. En de kans om zwanger te raken is nog veel groter. Zonder condoom is gewoon geen optie.
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:11:

Daarbij is pijpen ook niet aanlokkelijk als hij hem er bij Jan en Alleman onbeschermd inhangt.Eens! Dat doe ik dan ook absoluut niet. Tenzij hij hem er exclusief bij mij "inhangt".
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad echt niet graag sex met condoom. Heb laatst idd bij m'n laatste "scharrel" toen een condoom ter sprake kwam het bij gepijpt worden gelaten in eerste instantie. De dag erna alsnog met condoom geneukt. Ik vind het maar lastig en niet-opwindend condooms.
-
Alle reacties Link kopieren
De enige rede die ik kan bedenken is dat het voor die mannen een probleem is om een condoom te gebruiken.

In die zin van: de afleiding. Continue bewust zijn dat ze stijf moeten blijven ( bloedlul ) omdat de condoom anders afglijdt. Dan is de keuze voor geen seks boven voor hen slechte seks makkelijker gemaakt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook wel dat er mannen (en vrouwen) zijn die liever geen seks hebben dan met condoom. Het is gewoon een ongeil onding. Dat is ook niet wat TO bedoelt.



Maar dat je dan samen in bed ligt, helemaal in the mood bent, er al voorspel aan te pas is gekomen... je er een condoom bij pakt, die man je aankijkt alsof hij er zojuist achter is gekomen dat je een hele vreemde fetish hebt en dat die man dan zegt "nee sorry, daar begin ik niet aan" en zich omdraait om te gaan slapen of naar huis gaat. Dat heb ik weleens meegemaakt en TO blijkbaar ook. En dat was iemand waar ik mee aan het "daten" was, kreeg niet eens meer een kusje bij het weggaan en heb diegene nooit meer gezien. Kan er nu smakelijk om lachen maar vreemd is het wel natuurlijk. En de term 'passief-agressief' vind dan best gepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven