Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
@ Anouk, ja mijn nr 2 is ook getrouwd en heeft een gezin.

Het gaat idd aardig soepel hier, loopt ook gewoon prettig tussen ons, gevoelens zijn uitgesproken maar verder niet.

Geen intenties om samen verder te gaan, gewoon genieten van het hier en nu.



Ik snap niet goed wat je wil Bella, ik zie een lat relatie toch echt als een echte relatie....

Maar jouw man weet echt van niks ?



Lena hoe staat het nu bij jou ?

Ik zie nu langzaamaan wie wie is

Kan zijn dat ik erover heen gelezen heb hoor.....
quote:lenabakker schreef op 18 september 2014 @ 20:36:

Marana, hebben jullie ook te maken gehad met veroordelingen door mensen die weten hoe het gestart is? Het lijkt me dat niet iedereen stond te juichen.



Zijn broers hadden alle begrip, hebben ook wel eens als alibi gediend. Zij zagen al veel langer hoe slecht zijn huwelijk was, wisten dat het een kwestie van tijd was en waren dan ook opgelucht dat de knoop werd doorgehakt.

Mijn vriendinnen waarschuwden mij afgelopen winter heel lichtjes om nergens op te rekenen, en zijn blij voor mij dat het nu officieel is. Heb van hen eigenlijk geen oordelen gehoord. Zij weten wel een beetje hoeveel getrouwde mannen beschikbaar zijn voor een vrijgezelle vrouw.
Bella, wat voor LATrelatie heb je voor ogen, voor over een jaar of zo? Hoe wil je dat het liefst invullen?
Silver, dat klinkt heerlijk relaxed bij jou. Hier gaat het goed. Ben heel blij met hoe het nu gaat, contact is er volop en het is heel gezellig samen. Binnenkort zien we elkaar weer echt even alleen en dat is heel fijn. "Komt" helemaal goed hier. ;)
In mijn optiek werkt samenwonen met je ex alleen als je beiden een eigen woon/leef/slaap ruimte hebt. Ik moet er niet aan denken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Pfff roosss ik snap dat jij even too much aan je hoofd hebt zeg !!
Marana, dat merk ik ook. Als iemand een hele slechte relatie heeft dan is er meer begrip voor vreemdgaan. Hoe vaak ik al mensen heb horen zeggen dat ze BV een leuke minnares gunnen en het zouden begrijpen als hij vreemdging. LOL, ik kan moeilijk zeggen dat hij al een hele leuke heeft.
Pfff, Roos, dat is inderdaad heftig. Heb je nog wel een beetje steun van Zeb qua uitzoekwerk of moet je het alleen doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bella03 schreef op 18 september 2014 @ 17:52: bij thuiskomst zal ik met Bello overleggen. Ik hoef namelijk niet veel van hem. Gewoon een lat relatie, beetje meer dan nu. Monogami hoeft hij me niet te geven.quote:bella03 schreef op 18 september 2014 @ 20:22: Bello is leuk, lief, lekker, ja ik ben verliefd. Maar dat hij een toekomst met mij zie zitte ? Nee, dat lijkt me toch echt niet.Hoe ga jij een lat-relatie opbouwen met iemand die geen toekomst met jou ziet zitten?

Ben jij nu bezig jezelf -dat wat jij wil- aan te passen op hem om hem koste wat kost te behouden?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Marana,
Bella, zoals een goede vriendin deze zomer tegen mij zei toen ik wat bromde over scheiden: visualiseer eens hoe je zou gaan leven als gescheiden vrouw. Hoe ziet dat eruit in de dagelijkse praktijk. Waar woon je, wat doe je, hoe gaat het met de kinderen en je ex, waaruit haal je je voldoening?



Geen beeld hebben en "ik zie wel" is geen optie. Zowel nr. 1 als bello kunnen je ieder moment door de vingers glippen. Jij hebt alleen invloed op je eigen toekomstplannen, dat weet je best.
Anouk, ja, heb ik ook.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:lenabakker schreef op 18 september 2014 @ 21:03:

Pfff, Roos, dat is inderdaad heftig. Heb je nog wel een beetje steun van Zeb qua uitzoekwerk of moet je het alleen doen?

Ehm nee.

Hij is zich er zelf ook van bewust dat hij het lelijk af laat weten maar ik kan en hoef niks van hem (te) verwachten.
Eigenlijk zouden we eens moeten inventariseren wie hier een man of kind(eren) met label hebben. Zou dat statistisch hoger zijn in het minnaartopic dan gemiddeld?
Diver, het deel "waarom ik niet voor mijn vrijheid kies" snap ik niet. Juist vrijheid (wat ik vertaal in "single zijn") houdt mij op de been.





And back again on topic!
Alle reacties Link kopieren
Btw, een wijze vriendien heb jij Anouk.



Dat is mijn mening namelijk ook, mbt scheiden en al...



Maar dat is hem niet alleen. Tussen alle puinhoop voel ik nog steeds de liefde en respect voor mijn man.



Aleen zijn door allerlei omstandigheden prioriteiten veranderd. En ik me een beetje op en verdoofd voel. Eerst kind en ik, dan de rest. Later komt het toch aan bod. Ik bedoel: als ik zo lang op hem en sex kon wachten, dan kan hij nu even op mij wachten en totdat ik de kracht voor verder vind. Toch?
quote:lenabakker schreef op 18 september 2014 @ 21:37:

Eigenlijk zouden we eens moeten inventariseren wie hier een man of kind(eren) met label hebben. Zou dat statistisch hoger zijn in het minnaartopic dan gemiddeld?Ja!
Roos, is hij nog steeds heel erg depressief? Dan heeft hij natuurlijk simpelweg de energie niet, dan is douchen zelfs al teveel. Maar legt wel een enorme last op jou zo.



Diver, ik was en ben ook altijd degene die al het regel en uitzoekwerk deed/doet. Scholen bezoeken, regelingen treffen, artsen, onderzoeken, noem maar op. En ex knikt wel ja en vindt het best want ik regel het toch wel goed. Maar wat een energie kost het. Anderzijds, voor jou en Roos, als het dan op een gegeven moment weer goed gaat met je kind dan weet je weer waarvoor je het doet. Godzijdank gaat het met mijn kind met label nu goed maar de middelbare komt eraan binnenkort en dan wordt het weer spannend om passend onderwijs te vinden.
Nee denk ik niet , je zoekt naar een rede om het vreemdgaan kloppend te maken in je hoofd. Het buiten jezelf leggen is makkelijker dan het zoeken in jezelf.

Al heb ik ook een kind met rugzakje, toeval ?
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niets verbazen Lena.

Voordat ik in dit topic ging lezen was iig autisme en alle sociaal-emotionele problematiek die daarmee samenhangt mij vreemd.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Mijn reactie was op de vraag van Lena.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja wederom herkenning. Heb een hele weg afgelegd met beide zonen. Vaak erg lastig en zonder steun van man. Oudste heeft ook labels gekregen en medicatie maar vooral door focus van moi , goede school en een fantastische psychiater er behoorlijk goed door heen gekomen al spelen zijn handicaps nog steeds soms op. De jongste heeft weer misere gehad op een heel ander niveau gewoon een ordinaire oncologische ziekte maar dat is onder controle. Ook dat heeft impact en gevolg gehad op veel gebied. Wat ik me nu realiseer is dat zeker tijd en heel helder blijven als moeder veel uitmaakt. Maar makkelijk is het niet.
Interessante vraag Lena! Blinde vlek is dan natuurlijk wel ons eigen "label".



Maar autistische partners zijn in elk geval niet ondervertegenwoordigd.
poef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven