seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.



Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.



Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?



Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?



Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:kadanz schreef op 30 juli 2014 @ 11:42:

Hoogstens een dame die promotie kreeg, terwijl ze ook daadwerkelijk het bed deelde met haar meerdere, dat heeft enige wenkbrauwen doen fronzen, maar zelfs toen is er nooit getwijfeld aan haar capaciteiten als vrouw.Er werd nooit getwijfeld aan haar capaciteiten als vrouw? Of aan haar capaciteiten als leidinggevende (of wat voor functie ze ook kreeg)?
Alle reacties Link kopieren
Betreft de "angst". Ik ben geen psycholoog, maar ik geloof dat een afkeer van dingen, of moeite hebben met zaken die niet in jouw wereldbeeld passen, dingen waarvan je vindt dat het niet hoort, vaak met angst te maken hebben.



Dus homo's prima, maar... ze moeten niet in een leren pakje over straat en elkaar in het openbaar gaan zoenen.



Voor vrouwen kan ik wel honderden voorbeelden verzinnen van hoe ze zich dienen te gedragen, of hoe ze er uit horen te zien.

Jij zelf denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 30 juli 2014 @ 11:51:

[...]



Natuurlijk zijn die aanwezig, dat zit vooral nog ingebakken in onze samenleving. Maar we hadden het over mannen die bang zijn voor vrouwen met gelijke rechten..wie? waar?



Dus gelijke rechten voor vrouwen, prima, maar.... ze moeten wel een leuk jurkje aan, ze mogen zich niet te mannelijk gedragen, ze moet wel carrière maken, of juist thuis blijven voor de kinderen. Ze mogen zich niet te sletterig kleden, of juist weer niet te degelijk en preuts met kort rood kapsel. Laat staan met te veel mannen seks hebben, of juist helemaal geen seks willen. Tepels wel zichtbaar, tepels niet zichtbaar.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort.



Vrouwen moeten gewoon hun plaats kennen. Alleen is die plaats behoorlijk ingewikkeld, want het is vrijwel nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 13:03:

[...]





Dus gelijke rechten voor vrouwen, prima, maar.... ze moeten wel een leuk jurkje aan, ze mogen zich niet te mannelijk gedragen, ze moet wel carrière maken, of juist thuis blijven voor de kinderen. Ze mogen zich niet te sletterig kleden, of juist weer niet te degelijk en preuts met kort rood kapsel. Laat staan met te veel mannen seks hebben, of juist helemaal geen seks willen. Tepels wel zichtbaar, tepels niet zichtbaar.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort.



Vrouwen moeten gewoon hun plaats kennen. Alleen is die plaats behoorlijk ingewikkeld, want het is vrijwel nooit goed.het gros van deze eisen leggen vooral vrouwen elkaar op.
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 12:32:

[...]





Een feministe als Naomi Wolff wordt een stuk welwillender tegemoetgetreden, want jong en mooi, ziet er tenminste vrouwelijk uit. Feministes in een tuinbroek met "pottenkapsel" wordt heel anders op gereageerd. Feminisme prima, maar... waarom moeten ze er als manwijven uitzien en kunnen ze zich niet een beetje normaal vrouwelijk kleden.

Dus feminisme is prima, maar.. je moet wel aan een bepaald vrouwbeeld voldoen, anders word je geridiculiseerd.

Laat ik het anders zeggen. Mannen anno 2014 zijn helemaal niet bezig met feministen. Ze hebben geen idee wie mevrouw Wolff is. En als jij in een tuinbroek rondloopt en je haar markant opscheert dan kan het wel eens zijn dan mensen je vreemd aankijken ja. Maar zelfs dan denkt de gemiddelde man niet aan een feminist, maar aan een pot.quote:(Een vrouwelijke politicus) wordt vaak gevraagd hoe ze haar werk weet te combineren met de zorg voor het huishouden en kinderen. Dezelfde vraag wordt zelden tot nooit aan een mannelijke politicus gesteld.Een valide vraag. Zouden ze een mannelijke politicus anno 2014 ook vaker moeten stellen. Zie Eurlings! Zie Samson! Maar dit is toch geen voorbeeld van de angst die hordes mannen blijkbaar hebben voor het feminisme? Ik ga er onderhand van uit dat die angst gewoon echt niet bestaat.quote:Twee duidelijke voorbeelden van verborgen seksisme. Ook ik betrap mezelf wel op dit soort denkbeelden. Sommige stereotypen, of denkbeelden zitten behoorlijk diep in onze gedachten verankerd.Net als zwartepiet blijf je verborgen seksisme houden in onze samenleving, al verandert dat langzaam maar zeker. Maar nogmaals, de stelling dat horden mannen bang zijn voor het feminisme gaat denk ik niet op. Net zo min als dat hordes Nederlanders racisten zijn vanwege zwartepiet.
Alle reacties Link kopieren
quote:glaas_beer schreef op 30 juli 2014 @ 13:09:

[...]





het gros van deze eisen leggen vooral vrouwen elkaar op.

Zowel vrouwen als mannen. Dat heb ik ook al een aantal keer eerder aangegeven.

Je kan jezelf natuurlijk ook de vraag stellen, waarom vrouwen dit onderling doen i.p.v elkaar juist te steunen en solidair te zijn.
quote:Capibara_ schreef op 30 juli 2014 @ 12:44:

[...]



Er werd nooit getwijfeld aan haar capaciteiten als vrouw? Of aan haar capaciteiten als leidinggevende (of wat voor functie ze ook kreeg)?

hahaha, freudiaans foutje, bedankt

Je snapt wat ik bedoel.
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 12:55:

Betreft de "angst". Ik ben geen psycholoog, maar ik geloof dat een afkeer van dingen, of moeite hebben met zaken die niet in jouw wereldbeeld passen, dingen waarvan je vindt dat het niet hoort, vaak met angst te maken hebben.



Dus homo's prima, maar... ze moeten niet in een leren pakje over straat en elkaar in het openbaar gaan zoenen.



Voor vrouwen kan ik wel honderden voorbeelden verzinnen van hoe ze zich dienen te gedragen, of hoe ze er uit horen te zien.

Jij zelf denk ik ook.

Gaat het over kleding of feminisme? Als ik in een ketelpak over straat loopt kijken ze me ook vreemd aan.



Geen man in mijn omgeving heeft zich ooit zo uitgelaten over een vrouw in relatie tot het feminisme. Behalve dan die ene hele aparte collega die het had over een 'empty kitchen'. Ik denk dat je de wereld net iets te somber inziet.



Als een vrouw carriere wil maken in plaats van kindjes baren, dan doet ze dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, je neemt mijn voorbeeld te letterlijk, waar ik "feministen" zeg, kan je ook "vrouwen" invullen. Wat ik probeer duidelijk te maken is het verborgen seksisme wat in iedereen van ons nog aanwezig is.

En of dit verborgen seksisme met angst te maken kan hebben. Dat probeer ik in deze post uit te leggen:



Betreft de "angst". Ik ben geen psycholoog, maar ik geloof dat een afkeer van dingen, of moeite hebben met zaken die niet in jouw wereldbeeld passen, dingen waarvan je vindt dat het niet hoort, vaak met angst te maken hebben.



Dus homo's prima, maar... ze moeten niet in een leren pakje over straat en elkaar in het openbaar gaan zoenen.



Voor vrouwen kan ik wel honderden voorbeelden verzinnen van hoe ze zich dienen te gedragen, of hoe ze er uit horen te zien.

Jij zelf denk ik ook.



Volgens mij heb ik mijn berichten in de verkeerde volgorde geplaatst.



Enfin, boeiende discussie. Ik kom er later zeker kijken, maar moet nu even aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
0
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 12:32:



Aan een vrouwelijke politicus wordt vaak gevraagd hoe ze haar werk weet te combineren met de zorg voor het huishouden en kinderen. Dezelfde vraag wordt zelden tot nooit aan een mannelijke politicus gesteld.



Twee duidelijke voorbeelden van verborgen seksisme. Ook ik betrap mezelf wel op dit soort denkbeelden. Sommige stereotypen, of denkbeelden zitten behoorlijk diep in onze gedachten verankerd.



Dat is denk ik bij veel problemen in de wereld zo, de manier van denken en kijken naar bepaalde zaken (en het handelen wat daar uit voort komt) zit vaak heel diep ingesleten al generaties lang. Daarom verander je het ook niet zomaar. Je kunt tot op zeker hoogte vanuit de regering wel opleggen dat men dit of dat wel of niet moet doen (qua handelen) maar het verandert weinig of zorgt juist voor veel spanningen als de achterliggende gedachte/denkbeelden niet veranderen.



De houding naar moeders die fulltime of meer werken mag ook weleens veranderen inderdaad. Ik zei gisteren al dat ik regelmatig voor slechte moeder ben uitgemaakt omdat ik veel werkte. Vrouwen moeten aan de top staan maar dan wel in 24 uur per week aub anders moeten de kinderen teveel naar de oppas. In veel hogere functies is het handiger als een persoon de leiding heeft, het overzicht bewaard en het aanspreekpunt is. Dat werkt niet met twee part timers of zo. Dan is het toch het een of het ander. Het zou fijn zijn als vrouwen echt die keus hebben zonder oordelen van andere (vrouwen).
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 30 juli 2014 @ 13:25:

[...]



Gaat het over kleding of feminisme? Als ik in een ketelpak over straat loopt kijken ze me ook vreemd aan.



Geen man in mijn omgeving heeft zich ooit zo uitgelaten over een vrouw in relatie tot het feminisme. Behalve dan die ene hele aparte collega die het had over een 'empty kitchen'. Ik denk dat je de wereld net iets te somber inziet.



Als een vrouw carriere wil maken in plaats van kindjes baren, dan doet ze dat toch?



Nog heel even dan.

Zie mijn post van 13.03



En ik denk niet dat ik het te somber inzie, maar kijk nog even naar de antwoorden over sexual entitlement. Waar uitgelegd wordt waarom het ontkennen en/of baggateliseren, of zeggen notallmen, of zeggen maar wij mannen hebben ook problemen, niet de slimste manier is om met het onderwerp om te gaan.



Verder ben ik zelf zeker niet somber. Ik hang het Langkous feminisme aan.

Daar wil ik later best wat over uitleggen, maar nu moet ik echt weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:glaas_beer schreef op 30 juli 2014 @ 13:09:

[...]





het gros van deze eisen leggen vooral vrouwen elkaar op.Het is een beetje makkelijk gesteld om dat los te zien van de maatschappelijke context.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 13:17:

[...]



Zowel vrouwen als mannen. Dat heb ik ook al een aantal keer eerder aangegeven.

Je kan jezelf natuurlijk ook de vraag stellen, waarom vrouwen dit onderling doen i.p.v elkaar juist te steunen en solidair te zijn.geen idee, misschien omdat bepaalde zaken misschien gewoon niet hetzelfde voelen voor een vrouw maar deze vanuit de emancipatiegolf wel wordt verwacht bij de vrouw. (dit topic is het levende bewijs)? het is nogal paradoxaal en ik kom daar ook niet uit tbh.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 13:03:

[...]





Dus gelijke rechten voor vrouwen, prima, maar.... ze moeten wel een leuk jurkje aan, ze mogen zich niet te mannelijk gedragen, ze moet wel carrière maken, of juist thuis blijven voor de kinderen. Ze mogen zich niet te sletterig kleden, of juist weer niet te degelijk en preuts met kort rood kapsel. Laat staan met te veel mannen seks hebben, of juist helemaal geen seks willen. Tepels wel zichtbaar, tepels niet zichtbaar.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort.



Vrouwen moeten gewoon hun plaats kennen. Alleen is die plaats behoorlijk ingewikkeld, want het is vrijwel nooit goed.Er zijn volop regels voor wat vrouwen niet moeten doen en zijn, hoe ze eruit moeten zien, hoe ze zich moeten gedragen enz. Maar er is niet één persoon die ons kan vertellen hoe het dan wél moet. Daar kunnen mannen het blijkbaar niet over eens worden - of zo ja, dan wil ik wel eens horen wat een verkrachtingsbestendige outfit is.
Ga in therapie!
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 13:34:

[...]





Nog heel even dan.

Zie mijn post van 13.03



En ik denk niet dat ik het te somber inzie, maar kijk nog even naar de antwoorden over sexual entitlement. Waar uitgelegd wordt waarom het ontkennen en/of baggateliseren, of zeggen notallmen, of zeggen maar wij mannen hebben ook problemen, niet de slimste manier is om met het onderwerp om te gaan.



Verder ben ik zelf zeker niet somber. Ik hang het Langkous feminisme aan.

Daar wil ik later best wat over uitleggen, maar nu moet ik echt weg.

Maar nu maak je zelf het cirkeltje rond.

Eerst is er de 'beschuldiging' dat hordes mannen bang zijn voor feministen. Als ik daar vraagtekens bij zet dan is het opeens niet de slimste manier om de discussie aan te gaan. Tsja.. zo ken ik er nog een paar!



Wie stelt bewijst.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 30 juli 2014 @ 13:35:

[...]





Het is een beetje makkelijk gesteld om dat los te zien van de maatschappelijke context.Ik zie dat júíst niet los van de maatschappelijke context. De maatschappij vormt zichzelf en is zoals die is (en dus ook de positie van de vrouw). Je kunt nog zo hard willen dat het anders is maar heden ten dage zijn vrouwen fel naar elkaar en lijkt het of ze vooral bezig zijn elkaar te ver/be-oordelen. Waarom doen mannen dat veel minder naar elkaar? omdat we anders zijn en derhalve ook geschikter en of minder geschikt voor allerlei zaken.
Ik denk soms dat juist omdat vrouwen meer mogelijkheden hebben gekregen er het idee is ontstaan dat vrouwen alles ook moeten omdat het kan. Maar in werkelijkheid kan dat natuurlijk niet. Iedereen moet keuzes maken, je kunt niet alles tegelijk.



Daarnaast moet alles nu. Je moet nu succesvol zijn en het liefst zo jong mogelijk als je ambities waarmaken. Er staat denk ik sowieso veel druk op mensen om te presteren. Op vrouwen extra omdat het nu kan.
quote:dubiootje schreef op 30 juli 2014 @ 13:35:

[...]





Het is een beetje makkelijk gesteld om dat los te zien van de maatschappelijke context.

Streef jij als feminist niet naar een soort utopie? Want vrouwen zullen elkaar blijven bevechten, los van elke maatschappelijke context. Vrouwen moeten bepaalde compromissen sluiten in hun leven, daar heeft de natuur voor gezorgd en dat zal altijd haat en nijd opleveren tussen vrouwen onderling. Nog los van wat een man er over denkt!



Carriere of kinderen, opvang of part time, borstvoeding of fles, zorgen voor man en kind of een au pair...jullie komen er onderling niet uit.



Een man heeft het wat dat betreft makkelijker, blame nature.
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2014 @ 13:29:

Ik zei gisteren al dat ik regelmatig voor slechte moeder ben uitgemaakt omdat ik veel werkte. Vrouwen moeten aan de top staan maar dan wel in 24 uur per week aub anders moeten de kinderen teveel naar de oppas. Vaak lees ik hier ook dat moeders voor de kinderen 'zorgen'. En dan is vader een dag thuis, en dan is het zijn 'papadag' waarop hij mag 'oppassen' op de kinderen. Mannen die zorgtaken uitvoeren worden dus ook nog steeds niet voor vol aangezien. Een collega van mij werkte full-time, terwijl haar man thuis was bij de kinderen. Prima geregeld, zou je denken, er was altijd iemand thuis voor de kinderen. Maar daar werd echt schande over gesproken, zelfs door vrouwen die hun kinderen naar een opvang brachten als ze zelf aan het werk waren. Alsof een vader een mindere ouder/verzorger is, omdat hij die kinderen toevallig niet zelf heeft gebaard.
quote:Capibara_ schreef op 30 juli 2014 @ 13:52:

[...]



Vaak lees ik hier ook dat moeders voor de kinderen 'zorgen'. En dan is vader een dag thuis, en dan is het zijn 'papadag' waarop hij mag 'oppassen' op de kinderen. Mannen die zorgtaken uitvoeren worden dus ook nog steeds niet voor vol aangezien. Een collega van mij werkte full-time, terwijl haar man thuis was bij de kinderen. Prima geregeld, zou je denken, er was altijd iemand thuis voor de kinderen. Maar daar werd echt schande over gesproken, zelfs door vrouwen die hun kinderen naar een opvang brachten als ze zelf aan het werk waren. Alsof een vader een mindere ouder/verzorger is, omdat hij die kinderen toevallig niet zelf heeft gebaard.



Ondertussen wordt als een vrouw meer wil werken of niet aan het werk komt omdat ze alleen part time "kan" omdat de kinderen anders naar de opvang moeten heel hard geroepen (hier in elk geval vaak gezien) dat de vader dan maar minder moet gaan werken. Dat is vaak simpelweg niet mogelijk. Zeker niet wanneer iemand een hoge/top functie heeft. Maar dan is de vader ineens wel goed genoeg en hoort hij ook voor zijn kind te zorgen.



Maar dat beide ouders full time werken en de kinderen dus veel dagen naar de opvang/oppas gaan vinden veel mensen eigenlijk ook niet kunnen. Dat maakt wel dat het dan nagenoeg onmogelijk is voor een stel om beide een hoge functie te hebben.



Ik zag hier op het forum ergens een reactie op een geneeskunde studente met een kinderwens dat het zonde is van het belastinggeld dat haar studie kost als ze dan gaat baren en moedertje gaat spelen. pppffff
Alle reacties Link kopieren
quote:glaas_beer schreef op 30 juli 2014 @ 13:43:

[...]





Ik zie dat júíst niet los van de maatschappelijke context. De maatschappij vormt zichzelf en is zoals die is (en dus ook de positie van de vrouw). Je kunt nog zo hard willen dat het anders is maar heden ten dage zijn vrouwen fel naar elkaar en lijkt het of ze vooral bezig zijn elkaar te ver/be-oordelen. Waarom doen mannen dat veel minder naar elkaar? omdat we anders zijn en derhalve ook geschikter en of minder geschikt voor allerlei zaken.



Jij gelooft dus dat het ligt aan de verschillende aard van mannen en vrouwen en niet aan de maatschappelijke context?



Ik zie trouwens ook heel veel solidariteit tussen vrouwen onderling, vrouwen die elkaar complimenteren, steunen en stimuleren. Dat is best bijzonder als je nagaat dat we opgroeien met het idee dat vrouwen elkaar vooral moeten beconcurreren om de gunst van mannen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2014 @ 13:29:

[...]





Dat is denk ik bij veel problemen in de wereld zo, de manier van denken en kijken naar bepaalde zaken (en het handelen wat daar uit voort komt) zit vaak heel diep ingesleten al generaties lang. Daarom verander je het ook niet zomaar. Je kunt tot op zeker hoogte vanuit de regering wel opleggen dat men dit of dat wel of niet moet doen (qua handelen) maar het verandert weinig of zorgt juist voor veel spanningen als de achterliggende gedachte/denkbeelden niet veranderen.





Wat een van de redenen is waarom het idee van Feministe1995 niet gaat werken. Met een seksstaking verander je misschien wel het gedrag, maar nog niet hoe iemand denkt.



Ik denk dat zo'n staking enkel voor kleinere zaken zal lukken. Iets als "geen seks tot je eindelijk de babykamer hebt geverfd". Zoiets, niet voor een maatschappelijke omwenteling. Waar dan ook nog eens alle vrouwen aan mee zouden moeten doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2014 @ 13:49:

Ik denk soms dat juist omdat vrouwen meer mogelijkheden hebben gekregen er het idee is ontstaan dat vrouwen alles ook moeten omdat het kan. Maar in werkelijkheid kan dat natuurlijk niet. Iedereen moet keuzes maken, je kunt niet alles tegelijk.



Daarnaast moet alles nu. Je moet nu succesvol zijn en het liefst zo jong mogelijk als je ambities waarmaken. Er staat denk ik sowieso veel druk op mensen om te presteren. Op vrouwen extra omdat het nu kan.



Klopt, maar dat geldt vooral voor vrouwen en niet voor mannen. Mannen hebben een gezin altijd kunnen combineren met een carrière, dat is nooit als een punt gezien. Ze hebben zelfs daarnaast nog allerlei activiteiten en ambities kunnen ontplooien. Niemand die zich afvroeg "hoe ze dat toch allemaal deden".



Vrouwen begeven zich nu al enige decennia lang op allerlei gebieden die voorheen vooral door mannen werden gedomineerd, zoals de arbeidsmarkt. Dat heeft echter geen afbreuk gedaan aan hun "traditionele" taken, zoals de zorg voor kinderen en het vlot laten verlopen van het huishouden in de ruimste zin van het woord. Dat kost veel tijd.



Vrouwen zouden het eigenlijk pas goed kunnen doen als ze een uur of 48 in een dag hadden, waardoor ze én fulltime konden werken, én er altijd konden zijn voor de kinderen, én het huis altijd op orde hadden, én tijd voor eindeloze romantische vrijpartijen, én tijd voor de sportschool, én tijd voor bomen met vriendinnen, de krant lezen, enz. enz. enz.



Het probleem is natuurlijk niet het aantal uren in een dag, maar de eisen die aan vrouwen worden gesteld, die veel hoger liggen dan die voor mannen. Het is ook bepaald niet goed voor het collectieve gevoel van eigenwaarde dat je altijd geacht wordt te kort te schieten én je daarover schuldig te voelen ten aanzien van alle tekortgedane partijen.
Ga in therapie!
quote:tonkje schreef op 30 juli 2014 @ 15:09:

[...]





Wat een van de redenen is waarom het idee van Feministe1995 niet gaat werken. Met een seksstaking verander je misschien wel het gedrag, maar nog niet hoe iemand denkt.



Ik denk dat zo'n staking enkel voor kleinere zaken zal lukken. Iets als "geen seks tot je eindelijk de babykamer hebt geverfd". Zoiets, niet voor een maatschappelijke omwenteling. Waar dan ook nog eens alle vrouwen aan mee zouden moeten doen.Ik ben ook benieuwd wat het idee van TO is voor de vrouwen (en mannen!) in de seks/porno industrie die afgeschaft moet worden. Die hebben bij een staking en na het afschaffen geen werk en geen inkomen meer een hoop ook geen diploma en/of werkervaring in een andere sector.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven