Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
MEFunny, burpees zijn een uitvinding van Satan (of van God, om de mensheid te straffen). Goed zeg, je snelste loop tot nu toe!



Baukje, soms is er geen peil op te trekken hoe zwaar een loop is en hoe het voelt. Maar 20 km in kou, regen en wind klinkt inderdaad pittig!



Gioia, 20 minuten is inderdaad krap zeg, voor de fysio. Je maakt wel behoorlijk wat kilometers zo. Ik zou er echt niet aan moeten denken dat je je bij zo'n lange afstand al verheugt op het einde en dat je dan nog 8 km moet... is natuurlijk grotendeels mentaal maar toch.



anky, goede tijd zeg, zeker voor een onverwacht wedstrijdje!



Naturalista, lekker bezig. Hoe laat ga je naar bed als je zo vroeg op moet? En eet je dan nog van tevoren? Want je rent best lange stukken, lijkt me niet prettig op een lege maag maar eten en dat laten zakken duurt ook even natuurlijk.



dianaf, soms is het geen kwestie van ultiem loopplezier maar van verstand op nul en gáán. Dat geeft doorgaans een beter gevoel dan meerdere keren niet gaan. Het is net als met seks: van meer doen krijg je meer zin. En soms moet je inderdaad wat variatie toevoegen om het leuk te houden en niet verveeld te raken van steeds hetzelfde rondje of dezelfde afstand.



Ik had een situatie in de familie waardoor ik even niet aanwezig was en niet kon rennen. Zondagochtend had ik een half uurtje om er nog even een training in te persen (5 km, voelde zwaar); vandaag heb ik weer kunnen lopen. Heb rustig aan gedaan en weer eens 10 km gelopen. Een heel gemiddeld loopje; niet enorm zwaar maar ook niet geweldig.
What a nuanced anxiety
Gisteren stond er een klein loopje op het schema voor mij. Om dat loopje qua afstand en tijd te kunnen maken moest ik mijn 'lange route' van 4 maanden terug nemen! En dan was ik bijna nog te vroeg terug, dus heb ik er nog een bochtje aan vast geknoopt. Wat is het motiverend om de vooruitgang te zien bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren training op de baan. Ik merk dat ik echt langzaam word van al die lange langzame trainingen voor de marathon. Of het kwam door al het gefietst en gezwem van de afgelopen dagen, maar ik was echt langzaam.... Misschien een nieuw topic openen "ik loop langzaam"
Alle reacties Link kopieren
Peerzikboom je hoeft natuurlijk helemaal niet perse die ellelange langzame duurlopen te doen. Sterker nog ik heb in aanloop op mijn snelste marathon juist mijn pr's gelopen op de kortere afstanden. Maar ik gebruik mijn langste training juist voor ook hele pittige tempoblokken. En daardoor hoeven die trainingen ook niet ellelang te zijn en kan ik de rest van de week ook nog snelheid trainingen in passen.

Gisteren zelf wel enkel een kort rustig duurloopje gedaan van 12km maar dat was dus na een pittige lange training van de dag ervoor en voor de baantraining van vandaag. Echt zo'n tussendoor nog wat km's bijsnoepen om aan de belastbaarheid te werken loopje.



Tyche fijn dat je deze week weer de mogelijkheid hebt om te lopen. En inderdaad wel gaan lopen voelt altijd vele malen beter dan verstek laten gaan.



Oogjes goed zeg dat e zo de vooruitgang echt ondervind. Zo zie je maar lang kort, rustig snel het is allemaal relatief. Maar je bent je eigen referentie kader en zelfs dan hoe goed je bezig bent!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik inderdaad meer tempo-blokken in mijn lange trainingen inbouwen. Ik heb eigenlijk bij alle sporten wel het probleem dat als ik eenmaal in mijn duurtempo zit, ik daar heel moeilijk uit kom. Een eindsprint stelt bij mij dan ook niets voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:00gjes schreef op 01 maart 2017 @ 21:59:

Gisteren stond er een klein loopje op het schema voor mij. Om dat loopje qua afstand en tijd te kunnen maken moest ik mijn 'lange route' van 4 maanden terug nemen! En dan was ik bijna nog te vroeg terug, dus heb ik er nog een bochtje aan vast geknoopt. Wat is het motiverend om de vooruitgang te zien bij mezelf.Ja erg is dat he. Een tijdje terug wilde ik een uurtje lopen, oude route in gedachte genomen en na 40 minuten was ik alweer terug... Het zal normaal nooit een uur geweest zijn, maar ik dacht wel effe, waar haal ik die 20 minuten nu weer vandaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer een stevige intervaltraining op de baan.Gelukkig was in de avond de wind een beetje gaan liggen. Vandaag rustdag, nou ja wat betreft lopen dan want er staat mij een lange werkdag te wachten.
Alle reacties Link kopieren
rust ze! (op het werk dan) Ik had gisteren rustdag. Vandaag fietsen en zwemmen. Morgen weer een lange loop (volgens mij 140 minuten, maar ik weet het niet uit mijn hoofd, het hangt thuis op mijn koelkast) waar ik maar een paar "tempo blokken van baukje" in stop om te voorkomen dat ik echt een slak word.
quote:perzikboom6 schreef op 02 maart 2017 @ 06:16:

Misschien een nieuw topic openen "ik loop langzaam"



140 minuten lopen en dan ook nog met tempo blokken, ik vind het een prestatie. Ongelofelijk wat een mensenlichaam allemaal aankan! Ik vind jullie echt bikkels, de afstanden, de snelheid, het trainen om 5 uur 's ochtends, petje af!
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè 00gjes, dat je die vooruitgang zo snel ziet!



Vandaag had ik geen zin; ik heb andere dingen te doen het het weer is saai en grijs en koud. Toch gegaan, half uur gelopen (5,7 km) en het was inderdaad stom. Terwijl het lopen best prima ging, het was meer dat de omgeving me totaal niet inspireerde ofzo. Maar met deze wind had ik geen zin om naar de duinen te fietsen, dan ben ik ook weer een uur kwijt aan de heen- en terugweg.



edit: ik typ dit en bedenk ineens: misschien moet ik ongesteld worden. De dag daarvoor vind ik dingen altijd veel stommer dan de rest van de tijd.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@tyche: lastig die paar dagen in de maand he. Goed dat je weet waar het aan ligt! Het is niet de familiesituatie die je nog even moet plaatsen?



@MEfunny: met een tussenstopje vind ik 8 km in 50 minuten buitengewoon netjes!



@baukje: ik heb wat ontketend bij de club met de Spa Run! Ik zag dat onze voorzitster meedeed, maar die heeft in oktober een fietsongeluk gehad en kan niet komen. Meteen stond er iemand op om het startnummer over te nemen, die op haar beurt een startnummer van de HM in driebergen doorgaf. En dat in de kleedkamer van het zwembad! Je krijgt serieuze concurrentie van deze 'oude' triatlete, die jouw tempo's heel gewoon vind. Ben benieuwd wie van jullie het hoogst op het podium komt.



Ik wil hier ook van iedereen die 'langzaam' loopt horen hoe het gaat hoor! Vooruitgang is op elk gebied mooi.

Ik herken het wel dat het lijkt of je van marathon training langzamer wordt, maar uiteindelijk is het tegendeel waar.

Zoek een korte wedstrijd uit (5 of 10km) en ga lekker los, dan bewijs je (jezelf) het tegendeel.



Ik vind dat ik de laatste tijd zo weinig loop, ik sport me suf, maar lopen lijkt ondergeschikt aan zwemmen en fietsen. Logisch, want lopen lukt me al aardig.

Gister heb ik een schuiver met de ATB gemaakt, na 20kmtjes fietsen. Knieën flink geschaafd, kras op de kin, en... stukje tand eraf. Opgestaan, opgestapt, naar de tandarts gefietst (3km verderop), afspraak gemaakt voor 2 uurtjes later en in die 2 uur nog 40 km gefietst. Na het tandartsbezoekje had ik nog steeds energie over, dus ben ik nog gaan hardlopen op nieuwe schoenen. 's Avonds heb ik een tijdritfiets gepast en aangeschaft. Het tempoblok viel me vanmorgen zwaar....... Intussen moest ik afgelopen week beslissen of en hoe ik verder wil met mijn trainer -zelf ben ik er wel uit, nu nog bedenken hoe ik het 'm ga vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Anke met het podium ben ik helemaal niet bezig. Mijn zinnen zin gezet op Texel..Als ik volgende week echt wilde pieken zou ik dit weekend niet nog zulke pittige trainingen op het programma hebben staan.

Vandaag 5x3km op tempo. Met in uitlopen en pauze km's erbij 23,3km. Morgen weer een lange training met een tempoblok van 30min met daarna nog een HIT serie erachter aan. Niet echt dus de ideale voorbereiding op een snelle marathon nog zo kort voor de wedstrijd. En de week na de marathon wil ik ook gewoon door kunnen trainen dus wat dat betreft moet ik mij sparen en ga mij niet laten verleiden door eventueel snellere andere lopers. Woensdag neem ik wel een extra rustdag en donderdag avond heb ik maar een korte interval training. Maar dat is dan ook mijn complete tapering off.

Triathlon kost natuurlijk ontzettend veel tijd , logisch dus dat je dan wat minder loopt.



Tyche de dag voor en de eerste dag van de menstruatie presteer ik juist beter. Daarna gaat het een paar dagen een stuk minder omdat ik dan last krijg van min schaambeen. Schijnbaar verweekt dat dat toch in die dagen waardoor er wat beweging in komt.



Perzikboom als echt met tempoblokken gaat werken zou ik wel ook de duur aanpassen. Dat is een beetje het idee achter de tempoblokken dat je met minder duur uitkomt waardoor e lichaam uiteindelijk nog minder vermoeid raakt. Maar als je dan vast houdt aan de lange duur en je bouwt er nog tempoblokken in maak je het extra zwaar zodat de training nog zwaarder wordt en e dus langer moet herstellen en de rest van de week dus juist minder mogelijkheden hebt.
Anke, wil je stoppen met je trainer? En wat een afstanden maak je! Geweldig! Ik geloof dat ik in mijn hele carriere nog nooit meer dan 40 km heb ge-atbd.



Ik ben deze week zo sloom. Ik ben weer begonnen met fietsen en dat valt me zwaar. Ik rijd nu 1 keer in de week 30 km een ouwewijventempo en heb dan 5 dagen zware benen. Moet nodig weer meer gaan fietsen dus, maar nadeel van fietsen vind ik de tijd die het kost (en die tijd wil ik er in het weekeinde niet voor vrijmaken). Ik heb wel ontdekt dat ik met een hogere dosis medicijnen ineens weer meer zin heb in allerlei dingen. Misschien dus toch maar aan een hogere dosis (wat ik wel weer heel eng vind).
Alle reacties Link kopieren
Tyche, als ik ongesteld moet worden dan vind ik ook alles stommer en sport ik echt als een natte krant.



Anke, nog een triathleet? Leuk. Hoi!



Baukje "echte tempo-blokken" zijn natuurlijk vrij relatief. Ik heb 25 km op marathon tempo gedaan met 2 x 20 minuten op 10 km tempo. Het enige doel van die tempo blokken op dit moment is om uit mijn gezellige kletstempp te komen.



Anky, wat voor een medicijnen gebruik je? Dat je lichaam weer moet wennen aan het fietsen is niet zo gek toch? Fiets je helemaal niet in de winter?



Hier vandaag 25km met 2 tempo-blokken gedaan. Ik heb de 140 minuten niet gehaald. Na 25km kwam ik langs mijn huis en moest ik plassen. Om daarna weer de deur uit gegaan had ik geen zin in.

Morgen een lange fietstraining en een lange zwemtraining en dan is het weekend weer voorbij.
Oja, ongesteld zijn. Dan sport ik echt als een natte krant.



Perzikboom, wauw mooie afstand vandaag. Was het bij jullie ook ineens zo warm? Hier 16 graden: zalig!

Ik heb deze winter amper gefietst inderdaad. Alleen wat ritjes met de kinderen door het dorp, dat stelt niet veel voor. Ik weet dat ik het meestal snel weer oppik (mijn aanleg voor fietsen is duidelijk groter dan voor lopen), maar de eerste keren zijn altijd vreselijk.

Qua medicijnen slik doping , als ik gecontroleerd word, dan ben ik hartstikke positief. Bij meer voel ik me energieker, maar er zijn ook veel bijwerkingen. Van de arts moet ik een bepaalde dosis slikken, maar ik probeer altijd wat minder te nemen. Maar van te weinig word ik ook weer moe en beroerd, dus het is altijd balanceren (en regelmatig van het koord donderen ).



Baukje, dat is wel heel weinig tapering voor een marathon . Heb je nog een streven qua tijd?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk in te schatten omdat ik het parcours niet ken en niet weet hoe de hoogtemeters voelen. Ik zet in op 3hr45-3hr50. En inderdaad niet een echte tapering off. de dag erna ook weer gewoon een training gepland staan. Oke een rustige training maar wel van 70min. Maar ik moet die marathon echt zien als een lange duurlooptraining als voorbereiding op de ultra een maand later.



Perzikboom jij noemt echte tempoblokken vrij relatief. Dat blijkt wel weer want 20min in een training op 10km tempo lopen dat red ik niet eens. Dat zou dan voor mij een bijna een volle 5km wedstrijd zijn en dat dan twee keer achter elkaar in een training. Zelfs een lange duurloop op marathon tempo vind ik al heel erg zwaar. Min 3x5km van vandaag waren op 4min45/km , dat is zo ongeveer mijn marathon tempo.

Hoe groot is bij jouw het verschil tussen 10km tempo, marathon tempo en rustig duurloop tempo? Of is het streven om je marathon gewoon op rustig duurloop tempo te lopen? Want dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik probeer mijn marathons echt in dl2>3 te lopen. Maar ik loop dus echt niet zomaar een hele duurloop in training in dat tempo.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de marathon inderdaad als een soort lopende sightseeing seeing tour doen :heel rustig. Ik heb een maand later een halve triathlon dus ik wil geen maand herstel nodig hebben na de marathon. Ik heb Rotterdam altijd al eens willen lopen maar het kwam nooit uit. Nu ik Texel heb afgezegd door te veel trainingsachterstand door een blessure kon het opeens, zodoende.

Er zit bij mij inderdaad een groot verschil tussen mijn 10km tempo en mijn marathon tempo. Er is echt geen enkele reden waarom ik die marathon niet een heel stuk sneller zou kunnen lopen, maar om de een of andere reden verval ik steeds in een klets-tempo.



Hier was het inderdaad ook serieus warm. Of het echt 16 graden was weet ik niet, maar ik heb overwogen om in de vaart te sprinfwn
Alle reacties Link kopieren
Dat rustige tempo en het marathon tempo dat dan feitelijk bij jouw hetzelfde is begrijp ik dan nog. Maar nog steeds kan ik er niet bij dat je zomaar even tijdens een lange duurloop 2x20min op 10km wedstrijd tempo kunt lopen. Tenzij je je 10km niet boven je omslagpunt loopt maar in dat geval is het ook niet echt een 10km wedstrijd tempo.
Alle reacties Link kopieren
anke, nee ik denk niet dat het met de familiesituatie te maken heeft. Die is voor mij persoonlijk niet zo heftig.

Maar: ook nog niet ongesteld dus ik was gewoon chagrijnig.

Vervelend als je iemand negatief nieuws moet geven (zo interpreteer ik je bericht), ook al is het met goede reden.

En wow wat een sportieve dagen heb jij zeg.



baukje, ik heb nog nooit gemerkt dat ik slechter of beter loop tijdens de menstruatie, afgezien van soms een pijnlijke dag in het begin. Dan gaat lopen niet optimaal maar het werkt op de een of andere manier wel pijnstillend. Misschien de endorfinen en de warme douche achteraf die het dan wat verzachten. Ben wel dankbaar dat ik niet een van de vrouwen ben die elke maand worden uitgeschakeld, dat lijkt me echt heel vervelend.



Vandaag is het me eens gelukt om wel op het gezellige kletstempo te lopen, ik heb namelijk juist de neiging om te snel te gaan als ik rustig aan moet doen. Dat was niet bepaald een vlak tempo want heuvel af met de wind in de rug en 10 kilometer later diezelfde heuvel weer op maar dan met tegenwind kan natuurlijk niet op hetzelfde tempo, tenminste niet met dezelfde inspanning. Heb bij elkaar ruim 12 km in de duinen gelopen. Het begon zonnig en warm en het eindigde stormachtig en met regen. Heerlijk (maar wel koud op de fiets).

Onderweg nog wilde paarden gezien, die stonden maar zo'n twintig meter van het pad.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wow Anke en Perzikboom, ik dacht dat ik al veel tijd besteedde aan training maar jullie zijn nog wel de overtreffende trap. Hoe doe je het?!

Een triathlon is toch wel ultiem of niet? Iemand die ik ken heeft wel eens meegedaan aan de Iron Man in Maastricht. Ik word echt al serieus moe bij alleen al de gedachte eraan....



00gjes: het is al vaker gezegd, of je nu net begint of marathons loopt, of je nu 7 km/u loopt of 14, 1x of 5x in de week, we zijn allemaal hardlopers met onze eigen doelen. En of dat nou die PR is op de 21 of het aan een stuk kunnen lopen van 5 k, je loopt vooral voor en tegen jezelf. Ik vind het van iedereen die er voor kiest om überhaupt iets te doen sowieso al een prestatie. Ik bedoel maar, je kunt ook op de bank blijven zitten of in bed blijven liggen...



Klinkt misschien raar wat ik nu ga zeggen maar menstrueer al een paar jaar niet meer. Dokter weet niet waar het aan ligt, want ben nog lang niet op die leeftijd. Nou ja, ik mis het verder niet, hoewel het wel gek is natuurlijk. Vroeger was ik inderdaad zo'n vrouw die echt uitgeschakeld was de eerste 2 dagen.



Week 9 van schema zit er weer op. Dinsdag begonnen met 18x300 meter met 100 meter wandelpauze tussendoor. Het ging op een belachelijk hard tempo vond ik, was gewoon misselijk aan het eind. Heb best wel wat gevloekt in mijzelf. Donderdag en vrijdag weer heel vroeg, donderdag 14.5 k en vrijdag bijna 14. Donderdag waaide het overigens weer veel te hard, zeker het eerste stuk vol wind tegen. Toen dacht ik dat ik op de terugweg wel wind mee zou hebben maar dat viel best wel tegen. Het feit dat er twee bruggen in de route lagen zal er wel iets mee te maken hebben gehad... Vrijdag was ik eigenlijk best wel moe, maar het ging wel. 's Avonds na werk nog lekker weggeweest. Man had een verlaat Valentijnsetentje geregeld dus dat was wel leuk . Vanochtend lekker in het zonnetje door de duinen gelopen, wilde paarden hebben wij ook gezien Tyche! Wel wederom vol in de wind op het strand. We hebben uiteindelijk het stuk over het strand ingekort en hebben een afgang eerder genomen want het droeg op deze manier ook niet echt bij aan de trainingsvreugde Wanneer houdt dat toch eens op met die wind... Uiteindelijk op 21.5 km uitgekomen, dus die kunnen we weer afstrepen. Nog maar 5 weken tot R'dam, dat gaat wel snel. Ne komende 2 weken worden zwaar en daarna kunnen we al een beetje gaan afbouwen! Langzaam alvast een beetje aan het nadenken over de logistiek daar enzo, maar daar zal ik als we dichterbij de datum komen wel wat vragen over stellen aan de ervaren marathonlopers onder ons.



Nu regent het hier overigens best wel hard, blij dat we dit vanochtend niet hadden.

@Tyche: ik heb het gevoel dat wij een beetje in dezelfde regio wonen en/of lopen ?
Alle reacties Link kopieren
Tyche bij mij is het echt de instabiliteit van het bekken die mij bij de latere dagen van de menstruatie in de weg zit. De ene keer meer dan de andere keer. Maar veel last heb ik er niet meer van want de laatste menstruatie dateert al van afgelopen sept. Maar wat je daar voor in de plaats krijgt wordt je ook niet echt vrolijk van..........

ik ben inderdaad blij dat ik vanmorgen gelopen heb. Oke er stond behoorlijk wind maar dus wel een stralend zonnetje. Inmiddels is het druilerig 'ik ga lekker op de bank schaatsen kijken' weer.

Vandaag dus na de stevige training van gisteren weer een pittige training. Kwartiertje inlopen, tempoblok van een half uur op 4min45/km en vervolgens nog 15 keer een minuut heel snel afgewisseld met steeds 2 min rustig. Met nog even uitlopen goed voor weer ruim 20km. Morgen een welverdiende rustdag.
Ik ben soms wel jaloers op jullie duinenverhalen, al moet ik bekennen dat ik hier qua natuurschoon ook niets te klagen heb. Maar door de duinen rennen blijft toch wel heel speciaal.



Naturalista, wat raar zeg, dat je niet meer ongesteld wordt. Op zich heeft het ook wel weer voordelen natuurlijk, maar ik ben dan ook wel weer zo dat ik wel zo willen weten hoe dat kan komen. Wel bewondering voor de trainingen die je doet. Ik weet nu meteen weer waarom ik geen marathon wil lopen (ik ben altijd heel blij als ik 20 km in de week loop, wat meestal niet lukt).



Ik red trouwens ook geen tempoblokken van mijn 5 of 10 km-tempo in mijn training. Erger nog, ik kom niet eens in de buurt. Ik doe wel eens een poging tot intervallen en dan loop ik een kilometer in 5.20 min en ben ik meteen uitgeput (waarom ik het in de wedstrijd wel sneller en verder kan weet ik niet, waarschijnlijk puur mentaal).



Met wat regelwerk (en dank aan man) kon ik gisteren een 5 km-wedstrijdje in eigen dorp lopen. Was wel heel erg leuk zo'n thuiswedstrijd. Heerlijk kleinschalig met 50 man aan de start. Ik liep niet echt makkelijk en vond het koud en winderig. Maar op de uitslagenlijst zag ik dat ik, eindelijk weer eens, onder de 24 min had gelopen. Dat was mijn doel voor deze zomer, maar dat heb ik dus veel sneller behaald dan verwacht.

Ik dacht direct dat het parkoers wel te kort zou zijn, maar ik heb het netjes nagemeten op internet en ik kwam zelfs op 200 m te veel uit, omdat de finish nog iets verlegd was. Nou, er vanuit gaande dat ik dus wel 5 km gelopen heb, was ik dik tevreden. Had ik echt niet verwacht, gezien mijn weinige en moeizame trainingsarbeid van de afgelopen maanden (ik heb wel mijn dosis medicijnen verhoogd, dus wellicht doping ).
Alle reacties Link kopieren
@ Anky SUPER. welverdiende mooie tijd.
Alle reacties Link kopieren
@Anky: Haha dat is dan weer een voordeel van je medicijnen, mooi dat je je doel al bereikt hebt! Ga je nu een nieuw doel voor dit jaar stellen?



@Naturalista: Ja nog maar 5 weken tot Rotterdam, spannend! Ik vind het super snel gaan dit keer, inderdaad nog maar 2 weken zwaar en dan al afbouwen. Als je in de buurt van Tyche woont, dan woon je ook bij mij in de buurt trouwens.



@Oogjes: Fijn dat je zo hard vooruit gaat.



@Diana: Ik merk vooral dat ik de motivatie verlies als ik een paar dagen niet gelopen heb. Dan moet ik mezelf gewoon van de bank af schoppen en gaan, en daarna is de motivatie weer terug!



@Anke: Lastig om slecht nieuws te brengen. Hoe bevalt het je eigenlijk om al dat sporten naast je werk en gezin te combineren, is dat te doen?



@Tyche: Die wilde paarden heb ik ook weleens gezien in de duinen, mooi gezicht he? Kletstempo vind ik ook erg lastig om in m'n eentje te lopen, daarom probeer ik regelmatig met anderen te lopen dan gaat het vanzelf.



@Baukje: Gelukkig lijkt het erop dat m'n fysio nu toch wel de juiste behandeling heeft gevonden want de pijn is bijna helemaal verdwenen. Hij masseert die spier aan de binnenkant van m'n bovenbeen, tijdens het masseren voel ik het ook helemaal doortrekken naar de plek waar ik de pijn voel. Met commerciele inslag bedoelde ik eigenlijk vooral dat je extra moet betalen als je gebruik wil maken van de oefenruimte (ook tijdens de behandeling). Dat vind ik belachelijk, het uitleggen van oefeningen tijdens de behandeling hoort gewoon bij het consult. Ook is het niet mogelijk om een extra lang consult in te plannen bij nieuwe klachten, al heeft dat meer met de zorgverzekeraar te maken geloof ik.



@Perzikboom: Wow 2x20 minuten op 10km tempo tijdens zo'n lange duurloop, dat lukt mij echt niet! Daar zit bij mij zo'n 1.30 min/km verschil tussen, na zo'n tempoblok zou ik kapot zijn. Knap!



Ik had afgelopen week een rustige week in mijn schema staan. Dinsdag 5 km gelopen als herstelloop, wel nog wat zware benen van de duurloop van zondag maar het ging wel goed. Donderdag 10 km gelopen op marathontempo. Zo 10 km gaat dat heel makkelijk, maar tijdens het lopen vroeg ik me wel af of ik na 40km nog steeds dit tempo kan lopen. Maar goed, we zullen het zien in Rotterdam.



Zaterdag had ik training op het strand, erg leuk. Gelukkig stopte het precies met regenen op het moment dat de training begon. Lekker intervaltraining gedaan, in totaal zo'n 9 km gelopen. We moesten ook intervallen in zone 4 lopen, vroeger kreeg ik dan altijd meteen last van m'n schenen maar nu had ik nergens last van. Fijn. M'n knie voel ik ook nauwelijks meer, dus de behandeling heeft gewerkt. Gisteren had ik nog een loopje van 10km gepland, maar ik had 's ochtends al zo'n 10km gewandeld met m'n vriend en het was zulk guur weer buiten, dat ik maar krachttraining ben gaan doen. Dan loop ik die 10km vanavond wel.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Naturalista heb je misschien een redelijk laag gewicht? Onder een bepaald gewicht blijft ook mijn menstruatie uit. (en dat is nog niet eens echt laag hoor onder 48kilo bij 1.57).

De marathon van Rotterdam is niet mijn favoriet maar de organisatie is perfect. Startnummer ophalen, kleedruimtes , startvakken alles verliep vlotjes.



Wat goed anky, binnen de 24min.



Gioia fijn dat de behandeling aanslaat!

Zorgverzekeraar kan toch niet bepalen oe lang jij je consult plant, hoogstens wat ze vergoeden. Met een dubben consult ben je natuurlijk eerder door je behandelingen heen. Hier is het eerste consult altijd sowieso een uur. Maar je bent ook al 20min bezig met vragen te beantwoorden.

Ik moet er ook nooit aan denken als ik een marathon echt voluit wil gaan dat ik dan dat tempo 42km voel moet kunnen houden hoor. Mar dat is het hele idee van de trainingen er naar toe he. Dat is ook de rede dat ik mijn 10km tempo maar een paar km volhou in training (en dus zeker niet 20min in een lange duurloop). Maar door die goede opbouwen en de herhalingen bij de interval kun je dan als het goed is net die ene keer pieken om daarna daar dan weer echt van te moeten herstellen. En dat wil je natuurlijk niet dat je echt een tijd moet herstellen van je training. Dus wat dat betreft is het maar goed dat het niet zomaar in training lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven