Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag vriendinnen op bezoek gehad, en zondag ook nog! Erg geslaagd allemaal.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lekker huisgehouden vandaag, Steph?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nog, EV!
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEKEND



Ben ik een paar dagen weg met vriend en sterft dit topic bijna.

Ook al waren we weg, evengoed gehaakt. Helaas komt Elsa niet op tijd af, de jurk zit me dwars duurt te lang.

Morgen weer een verjaardag en daarna twee uur zumbamarathon (ja die duren niet langer) tevens de Grand opening van de dansstudio waar ik bij zumba dans.



EV, heerlijk weekend had jij dus. (huis was op tijd schoon).
Alle reacties Link kopieren
Dank je, IBI.



Inderdaad, weekend

Vandaag mee mozaïekworkshop begeleid; kinderfeestje. Erg leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 13 november 2015 @ 20:23:

Dank je, IBI.



Inderdaad, weekend

Vandaag mee mozaïekworkshop begeleid; kinderfeestje. Erg leuk!Wat leuk, echt jou ding.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is echt wel mijn ding.

Ik ben steeds weer verrast wat voor mooie dingen kinderen maken, welke kleuren ze kiezen, hoe ze te werk gaan.

Natuurlijk ben ik zelf ook helemaal uit die kinderwereld..

Ik heb me na afloop van de workshop ook verbaasd hoeveel kabaal 8 meiden kunnen maken: rennen en gillen door het huis. Ze moesten echt even afreageren na al dat intensieve bezigzijn. Het waren meiden van 10, volgens mij.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zal me een kabaal gegeven hebben!

Vandaag begonnen met een project , ik dacht, dat doe ik even tussendoor, maar heeft me de hele middag gekost. Een Billy boekenkast vd Ikea verven met krijtverf van annie sloan. En dan het achter paneel beplakken met retro behang. Pfff!

Het werd helaas al veel te vroeg donker. Ik zat nog in de ontkenningsfase maar na een uur in het donker te hebben geverfd ben ik er toch maar mee opgehouden. Hou mijn hart vast wat ik morgen in het daglicht aantref

(We hebben nogal slecht licht in de huiskamer; gelig en weinig watt.)
Alle reacties Link kopieren
Nou, maar dat klinkt mij wel als veel werk in de oren, IBI.

Sterkte voor het daglicht morgen. Hechtte het trouwens goed? Ik heb ook die Billy-kasten, die zijn toch heel glad?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, zit van dat lamineer spul op. Heel glad. Volgens de verf winkel mevrouw kon je het er zonder schuren opsmeren. (Annie Sloan verf) Ben benieuwd of het wat wordt
Alle reacties Link kopieren
En.. was het een schok vanmorgen?

Ik zou dan toch eerst flink ontvetten, denk ik. Niet schuren? Hm. Succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



borduurt er hier iemand?

Ik heb tips nodig :D
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen borduurster hier.

Hopelijk iemand anders!



Wat ga je maken?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Nee, Timaatje. Hier ooit wel kaarten geborduurd.



EV, arme jij kinderen die kabaal maken. Dan moet je wel bijkomen.



IBI, hoe is je kast geworden?
Alle reacties Link kopieren
Kast is wel mooi geworden! Maar toch meer werk dan vooraf ingeschat (en beloofd door verfwinkel mevrouw ).

Helemaal in de krijtverf gezet, 2 lagen. Toen achterwand (eruit gesloopt) behangen met retro behang. Toen deurtjes behangen. Het geheel daarna inwrijven (nee, "masseren " noemde die mevrouw het ) met een oud tshirt en speciale boenwas. Achterplaat weer terug timmeren.

Vooral die boenwas was veel werk, en het mooie matte krijtverf effect was ineens grotendeels weg. Nog steeds wel mooi, maar als ik het nog eens zou moeten doen dan zou ik de boenwas achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 17 november 2015 @ 22:40:

Kast is wel mooi geworden! Maar toch meer werk dan vooraf ingeschat (en beloofd door verfwinkel mevrouw ).

Helemaal in de krijtverf gezet, 2 lagen. Toen achterwand (eruit gesloopt) behangen met retro behang. Toen deurtjes behangen. Het geheel daarna inwrijven (nee, "masseren " noemde die mevrouw het ) met een oud tshirt en speciale boenwas. Achterplaat weer terug timmeren.

Vooral die boenwas was veel werk, en het mooie matte krijtverf effect was ineens grotendeels weg. Nog steeds wel mooi, maar als ik het nog eens zou moeten doen dan zou ik de boenwas achterwege laten.Jammer dat het matte krijtverf effect grotendeels weg is. Maar hij is wel mooi geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ja.

(Wat is het hier rustig de laatste tijd....! Niemand iets aan het knutselen..? Evt surprise ofzo aan het maken?)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 18 november 2015 @ 19:52:

Ja.

(Wat is het hier rustig de laatste tijd....! Niemand iets aan het knutselen..? Evt surprise ofzo aan het maken?)Hier word druk gehaakt, maar dieren in elkaar zetten is niet mijn ding. Ik haak graag. Tevens kleur ik ook om tot rust te komen van het haken
Alle reacties Link kopieren
Waarom eigenlijk die boenwas, wat was daar het nut van?

Fijn dat ie mooi is geworden. Wat 'n werk zeg!

Heb je een foto?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En wat doe je om tot rust te komen van het kleuren..?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niks aan het knutselen. Wel pas twee kaarsen beplakt met servetten. Gisteren hoorde ik in de HK, waar ze staan, dat iemand er eentje wilde kopen...!

Straks even kijken wat die kaarsen ook alweer gekost hebben. En dan een klein bedragje voor de HK.

Geen surprises hier.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
De boenwas zou de krijtverf beschermen geloof ik. Als een meubel veel wordt aangeraakt, en er zou alleen krijtverf op zitten, dan zouden er op termijn donkerdere vlekjes rond de greepjes van de vettige vingers kunnen komen. Nu is hij al helemáál 'vettig'

Ik heb (nog) geen foto.



Leuk dat ze je kaarsen willen kopen, EV!

Ik zag ook laatst een tutorial over hoe je een foto kunt printen op tissue papier, en daarna dit op je kaars kunt 'föhnen'.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat je er, met de boenwas erover heen, niet meer op kunt krijgen. Op een schoolbord zit toch ook gewoon maar die krijtverf (althans, dat denk ik), en niet ook nog eens een beschermlaag? Oh wacht, schoolborden worden er tegenwoordig zeker niet meer gebruikt? .....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 19 november 2015 @ 09:56:

...Op een schoolbord zit toch ook gewoon maar die krijtverf (althans, dat denk ik), en niet ook nog eens een beschermlaag? Oh wacht, schoolborden worden er tegenwoordig zeker niet meer gebruikt? .....

Hihi, nee, tegenwoordig hebben ze digiborden

Maar op een ouderwets krijtbord van vroeger (ja, ook uit mijn tijd ) zag je ook vaak kindervingertjes (afdrukjes) op de matte onderlaag. Maarja, dat hangt er niet voor de sier, maar voor de functie....

Bleh....moet zo naar mn werk.......

Zooooooo geen zin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven