Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Haha, goed van je, Akakia. Had je helemaal niks gekocht dan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Enkel cadeaus voor Sinterklaas! Niets voor mezelf ( ben de knutselafdeling met ogen dicht langsgelopen!!).

Origami is idd best ingewikkeld!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Moedig van je, Akakia.

Fijne Sinterklaas trouwens voor degenen die het vieren.

(Net het Sinttopic gelezen, over de karige surprises en andere teleurstellingen. Sjonge, daar staan echt wel verdrietige dingen in zeg!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Waaat Akakaia, in de action geweest en niets voor jezelf gekocht?

EV, origami is idd moeilijk.

SinterSteph is geweest en vriend was he-le-maal verrast en blij.. Plus ik blij met mijn kleurverjaardagskalender en alfabetboek haken.

Het weekend mag beginnen (jammer dat vriend zondag moet werken)
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk, Steph!

Kleurverjaardagskalender? Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe verjaardagskalender. Waar koop je die en hoe ziet die eruit?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
http://www.blz.nl/boek/?a ... -de-mandala-9789073798601



Deze heb ik nu al een aantal jaren, maar hij is wel aan vervanging toe.

Jammer dat hier geen Sint voorbij komt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Januari is vandaag ingekleurd. En Steph gaat verder haken aan een ufo, dit keer een tas.

En gisteren is er op haakgebied iets gebeurt: Weten jullie nog de buidel die niet wilde lukken????? Gisteren ineens wel!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg!! Wat een doorbraak.

Foto?



Da's een flinke verjaardagskalender.

Ik ben zaterdag in een boekwinkel geweest, maar niks aan verjaardagskalenders gezien.

Nou ja, ik kan 'm altijd zelf nog tekenen, als ik inspiratie heb. Zo moeilijk is dat ook eigenlijk niet. 31 lijntjes.. haha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Foto plaats ik als ik tevreden erover ben/klaar is. Morgenmiddag lekker verder haken.



EV, waarom niet zelf maken? Vriend heeft eenverjaardagskalender op de wc gemaakt z/w.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 04 december 2015 @ 20:37:

Weekend



Nou, origami valt nog niet mee, weet ik nu uit eigen ervaring.

Ik kreeg laatst héél mooi origamipapier cadeau. Van de week een boek uit de bieb gehaald met een aantal vouwvoorbeelden. Vanmiddag heb ik het voor het eerst geprobeerd. Het lukte niet.



Vroeger heb ik wel bootjes gevouwen, vliegtuigjes, en van die dingen voor op je vingers, dat je vragen moet stellen en dat daar dan antwoorden in staan (geen idee hoe zoiets heet). Maar kraanvogels, mezen en waterlelies is toch een heel ander verhaal!

Oké, morgen maar weer verder proberen. (Ik had natuurlijk ook niet het mooie papier al gebruikt..!)



"Vouwblaadjes" werken lang niet zo fijn als echt origamipapier.

Begin met figuren op de "waterbombasis", die gaan meestal wel goed.





http://www.origami-instru ... igami-waterbomb-base.html



http://www.origami-instructions.com/eas ... i-box.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om een verjaardagskalender te tekenen, ik ben aan het origami-vouwen!

Vandaag m.b.t. tutorials op internet een hartjesdoosje gevouwen, en een hartjesboekenlegger. Heel gaaf!

En ook heel gaaf dat het gelukt is! Ik heb gewone papiertjes gebruikt. Eerst oefenen, daarna het echte origami-papier. Dat is te mooi om te verknoeien. Eén hartjesboekenlegger heb ik vanmiddag aan een vriendin gegeven, die vond 'm heel leuk! Ik had 'm gevouwen van een bladzijde uit een oude atlas. Erg leuk effect - eigenlijk was het papier te dik, maar ja.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee om te vouwen met papier uit een oude atlas..!
Alle reacties Link kopieren
Gevouwen tot nu toe: 2 soorten hartjesboekenleggers, hartjesdoosje, vliegend hartje. Toevallig allemaal hartjes.. tja, ik beland bij één filmpje, en blijf dan kijken. Allerlei leuke filmpjes dus intussen gezien: hoe je een visgraatvlecht moet maken, muffin fotostandaard, moederdagkaart met uitvouwbare bloemetjes.. er gaat een wereld voor me open
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Weekend
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Zo erg blij mee!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



EV, leuke dingen maak je. Kun je een foto plaatsen?



Hier word heerlijk doorgehaakt, kwam erachter dat ufo (ben de tel kwijt) tig een poes is. Voetjes gehaakt maar die klopten niet kwa grootte. Dus nummer drie gehaakt en kijken welke erbij pasten. Dat was het kleine voetje. Dus verder haken na The voice. Ga nu met de viva dames kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 11 december 2015 @ 20:04:

Zo erg blij mee!!! Oei, die komt wel echt uit je tenen.. zware week geweest?
*schuifelt heel voorzichtig naar binnen*



Daar ben ik ook weer eens



Ik lees van alles over kaarsen, kalenders kleuren, origami en sinterklaas. In willekeurige volgorde haha.



Hier de afgelopen weken heel rustig geweest op knutselgebied. Eigen heb ik, op de naaimachine na, niets gedaan. Gewoon gen zin of tijd geloof ik. Er staat nog een tomaat op de breipennen, maar de bollen zijn in een kluwe geraakt.



Wij hebben wel sinterklaas gevierd maar zonder surprises. Dus ook niets hoeven knutselen. Op naailes heb ik een tas gemaakt, een jurkje voor smarttje maar die is nog veel veel veel te groot. Blijkbaar vallen de patronen uit de bladen een maat groter dan de winkelmaten. Niet handig als je dan juist een maat groter maakt omdat je iets op de groei wil maken. Jurkje is 2 maten te groot



Heb nog een shirtje bijna af en ga van de week aan een vest beginnen van joggingstof. Lijkt best druk maar naai bijna alleen op les, 1 avond in de week.



Deze week heb ik wel een kerstboom van vilt gemaakt met ballen (lees rondjes) van vilt. Smarttje heeft haar eigen kerstboom dus.



Dit weekend elke middag een verjaardag, verder niet. Kan ik mooi weer wat gaan oppakken.
poef



De kerstboom van smarttje. Versierd door haar. Ik moet nog een nieuwe ster maken want die is te klein.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!



Hier weinig geknutseld. Gisteren alleen de kalenderkaartjes uit de 'Flow' gehaald en aan een touwtje geregen. (Rijgen, reeg, geregen...? Gerijgd. .?
Alle reacties Link kopieren
Geregen, volgens mij
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuke kerstboom voor Smartje. Heeft ze mooi versierd.



Hier word een beetje gehaakt, ben een riempje voor poes aan het haken. Kolerewerk. Als die klaar is beest in elkaar zetten, daarna aan de volgende ufo (kangoeroe, beest nog niet klaar) in elkaar zetten. Nog te doen: pop, uil (nog niet klaar met haken) en schildpad. Pas daarna mag ik aan iets nieuws beginnen.

Graag wil ik een kerstboom, letters xmas haken.





En deze zonder muizen

Alle reacties Link kopieren
Handig! Die verliezen ook geen naalden!
Muizen zijn anders wel leuk. Kerstboom ook.

Maar ... een gehaakte kerststal. Is dat er ook?

Hier stond er ergens een verzameling van kerststallen van meerdere materialen.

Glas, hout, keramiek en in allerlei kleuren en formaten.



Nou, weinig fantasie.

Een speciaal topic met aparte kerstbomen - zoals trouwjurken....

Ja, dat doen ze wel.



Prettige feestdagen. Ik loop nu - met dit lekkere weer - toch nog met de sneakers die bedoeld waren voor het lekkere weer. Het kan nu. Het is geen miskoop. Ik heb geen pijnlijke voetzolen als ik ze heb gedragen.
Mooie kerstboom van Smartje.

Misschien dat ik mijn kerstballen nog ga zoeken. Ik heb wel de slinger van de zomerboom.



Een kerstboom vorm van allerlei plaatjes. Even kort gegoogled en er staan leuke plaatjes.

Maar ik doe het niet. Ik laat ze zijn voor wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven