Het grote knutseltopic, deel 4

21-01-2017 11:42 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 4 van het grote knutseltopic voor geopend. 



Iedereen is welkom! 

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend. 



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag. 

En met foto's zijn we helemáál blij.



Deel 3 : Het grote knutseltopic - deel 3
Alle reacties Link kopieren
WEEEKEND



Smart, wat jammer dat je jullie huis aan je neus voorbij zag gaan.

Succes met de jacht.
quote:Elmervrouw schreef op 27 januari 2017 @ 18:31:

Ben je op huizenjacht, Smart?



Iedereen fijn weekend gewenst weekend!
Wat jammer, Smart!



Ennuh ... 'weggooien' is bij mij een breed begrip, waarschijnlijk gaat het voor mij overbodige inderdaad weggegeven worden Anders kan ik het niet en blijft het waarschijnlijk liggen haha
Alle reacties Link kopieren
Balen, Smart...!

Komt vast wel weer wat moois op je pad, maar ja, nu is het echt ff niet leuk.



Mss dat ik dan ook wat ga bestellen bij die Ali dinges. Als jullie zeggen dat dat wel betrouwbaar is. Lijkt mij ook wel leuk om zo af en toe een verrassings pakketje thuisgestuurd te krijgen

Ook geen rare verrassingen tijdens de bestelprocedure dat er in de laatste stap hoge verzendkosten bij komen ofzo..?



Pinterest? Geweldig! Groot fan hier! Ja, ik heb wel een account aangemaakt, en inmiddels i de loop der jaren tientallen prikborden aangemaakt. Heel divers; kunst, knutselideeën, design, nostalgische dingen uit mijn jeugd, grappige plaatjes, diepzinnige spreuken, ideeën voor interieur, ideeën bruikbaar voor mijn werk, vakantieplaatsen, favo acteur, muziek, etc etc. Eindelijk een plek waar ik ongelimiteerd leuke dingen kan verzamelen zonder dat het een bende wordt
Alle reacties Link kopieren
Hm, je Pinterest-verhaal is wel overtuigend, IBI. Misschien dat ik nu ook een accountje ga aanmaken.



Smart, ik herken je nu niet ineens hoor
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
...... Blijk ik al een account te hebben

En ik weet meteen ook weer waarom ik zo'n beetje afgehaakt was: deze laptop is zoooooo traaaaag.....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 28 januari 2017 @ 19:32:

Hm, je Pinterest-verhaal is wel overtuigend, IBI. Misschien dat ik nu ook een accountje ga aanmaken.



Smart, ik herken je nu niet ineens hoor Haha snap ik, maar als je een aantal postings van mij van andere pijlers bij elkaar zet dan ben ik gevoelsmatig wel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
IBI, bij Ali is verzenden gratis. Het enige is dat het lang kan duren.

Dus het getal onderaan is het getal wat je betaald. Als je bij twee verschillende winkels, binnen Ali, shopt kan het ene er eerder zijn dan het andere.

Koop niet meer dan 22 euro per keer. Anders moet je of belasting of invoerrechten betalen, welke van de twee weet ik niet meer.

En na elkaar kopen op een dag mag wel.
Alle reacties Link kopieren
Moest hard lachen bij je post, EV

Zou mij ook zomaar kunnen overkomen

Mezelf aan willen gaan melden voor iets waar ik al lid van blijk te zijn.



Smart; herkenbaar! Nee, niet jij, maar dat gevoel dat je hebt als het in jouw ogen wat te herkenbaar wordt. Ik ben daar zelf ook altijd alert op. Want als mensen een béétje handig topics combineren dan hebben ze opgeteld toch best wat informatie. Nou zal dat in de praktijk wrs allemaal wel meevallen, maar better safe than sorry.



Nou ben ik niet belangrijk genoeg om nou heel veel werk van te maken, maar als een slimme journalist of detective WEL gemotiveerd zou zijn om na te pluizen wie ik ben, dan kunnen ze zo her en der op het internet veel over me vinden. Eigenlijk wel 95% van mijn leven, denk ik, Nu heb ik het niet alleen over het vivaforum natuurlijk, maar als je vrije toegang zou hebben tot alle sites. (FB, pinterest, instagram, viva forum, banksaldo en uitgavepatroon via internetbankieren, alle info die mijn mobiel en tablet de hele dag door doorzenden als lokatie bepaling, intranet van mijn werk, etc etc)



Ben me hier nogal bewust van geworden toen mijn tablet (thuis) laatst spontaan een schermafbeelding maakte op een moment dat ik 100% zeker uit huis was. (?)



Daar kreeg ik een dag later een melding van. Daarna kreeg ik ongevraagd een soort enquête via Google gestuurd; via mijn mobiel 'wist' Google dat ik op een bepaalde plaats geweest was. Hierover moest ik vragen beantwoorden. ("U bent op die datum bij *** geweest. Zou u de ambiance hier omschrijven als gezellig? Kun je hier pinnen? Zou u het aanbevelen bij vrienden? " etc)

Dus nu ben ik me hier wel meer bewust van.
Alle reacties Link kopieren
O, bedankt voor de tip, Steph..!
Alle reacties Link kopieren
Hm, wat eng, IBI!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een verhaal Ibi!



Vraagje... wat vinden jullie fijne kleurpotloden? Vroeger had ik een doos van Bruynzeel, die waren wel prima maar ik heb geen idee waar die doos is gebleven.



Ik zoek ook iets met fijne punt om de logisch kleurplaten mooi mee in te kleuren. Met gewoon potlood vind ik het resultaat wel ok maar het kan mooier.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ken je het kleurtopic, Smart?

Daar vind je zeker de antwoorden die je zoekt.

Zelf heb ik alleen de Bruynzeel kleurpotloden. Toevallig van de week nog eens zitten kleuren, maar het is er lange tijd niet van gekomen. Ik vond het fijner toen ik het nog in de groep deed (in de Huiskamer), maar in mijn eentje.... hm.



Fijne zondag allemaal! Al dan niet met knutselen of kleuren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dank je EV, zal daar eens kijken.

Hoe bevalt eigenlijk het nieuwe huis? Heb je je veilige plek er van kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger 'prismalo 2 soft' potloden.

Daar was ik erg tevreden over! Dat zijn redelijk dure potloden, maar je doet er enorm lang mee, dus eigenlijk valt de aanschaf dan nog wel mee. Denk dat ik mezelf binnenkort ook op een nieuwe doos trakteer. Het fijne van deze potloden vind ik dat je er zowel gewoon droog, als nat mee kunt werken. Het zijn aquarelpotloden, die dus ook heel geschikt zijn om 'droog' mee te werken.

Er zit veel pigment in, wat vooral opvalt als je een stukje gekleurd hebt, en je gaat er daarna met een penseeltje met wat water overheen. De kleuren knallen dan echt van je papier.



Vraagt wel even (techniek) oefenen om de kleuren subtiel in elkaar over te laten lopen.



Edit: heb er meteen maar even op gegoogled :

https://kleurvolwassen.nl ... e-prismalo-kleurpotloden/



(Al had ik zelf een groter formaat doos, met >30 geloof ik)
En als je budget wat minder is ... bij de Action hebben ze bij de schilderspullen zwarte doosjes met potloden, die vind ik ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigmeisje schreef op 29 januari 2017 @ 13:33:

En als je budget wat minder is ... bij de Action hebben ze bij de schilderspullen zwarte doosjes met potloden, die vind ik ook erg fijn. Die zijn idd ook goed. Ik kleur, ja dat is ook een hobby van mij, liever (groter budget) die grote doos met schildpad van Bruinzeel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie site, IBI. Heel inspirerend!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Die prismalo potloden zijn erg mooi, maar als je een beetje doos wil dan ben je best wat geld kwijt. Zag prijzen van 165,-... maar dat zijn wel echt mooie dozen.



Zelf zit ik meer te denken aan een doos van 60 stuks of zo. Denk dat het dan al snel Bruynzeel gaat worden. Volgens mij zijn die potloden allemaal hetzelfde of je de doos van 45 of 60 stuks hebt.



Bedankt voor de input!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast meer goede merken. Het is maar net waar je aan gewend raakt ook.

Ik had dus ooit die prachtige dure doos gehad met die prismalo 2 soft aquarelpotloden, daarna vond ik andere potloden altijd tegenvallen. Ben STRONTverwend



Heb ook een doosje met een soort oliekrijtjes, het lijkt op vetkrijt, maar is fijner. Droog gedraagt het zich als een vetkrijt, smeuïg, dekkend, maar als je er dan met een nat penseeltje overheen gaat blijkt het als aquarelverf uit te kunnen vloeien. Heel magisch spul. (Kan nu ff niet op de naam komen, en te lui om op te staan en het na te kijken, maar echt een leuk hebbendingetje )



Met een doos van 60 stuks heb je ruim voldoende keus lijkt mij, Smart

Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gehad, zeg je IBI. Heb je 'm nu niet meer dan?

Verwend meisje leuk toch als het kan!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hahaha verwend... dat kan je alleen zelf beoordelen. Een hobby mag best geld kosten vind ik. Daarbij zijn dit ook leuke kado's om te vragen voor een verjaardag of zo.



Toch vraag ik me af of ik niet zo'n zeikerd ben die het vervolgens zonde vind om zulke dure potloden te gebruiken...



Dat heb ik wel vaker met dingen. Dan wil ik per se iets hebben, bijvoorbeeld een ereader. Bepaal dan vervolgens welke ik wil en wat hij mag kosten om dan uiteindelijk in de winkel toch maar niet te kopen omdat het toch wel veel geld is

(Uiteindelijk heb ik hem gekregen van mijn man omdat hij weet dat ik graag en veel lees en mijn gezeik zat was)
Ik heb met vertraging nog de woontas en woonmand opgehaald. Ik wilde er nog een paar bij bestellen, maar ze waren op.

Erg mooi en er kan heel veel in. Ideaal om heel veel klein spul in op te bergen. Jammer dat ik het niet eerder heb gezien, want dan had ik er ook nog een andere kleur bij kunnen bestellen. In de winkel stonden ze niet. Ik heb ook nog wat juwelendoosjes gekocht die stapelbaar zijn.

Kleur is niet zo, maar in zo'n tas heel handig. Elastische band erom en het staat al heel anders. Ideaal voor kleine rommeltjes die nodig zijn voor van alles. (Ander kistje staat al jaren leeg op een kast. Is onhandig door de grootte. Maar dat past ook prima in zo'n woontas.)



Mijn potloden staan ook al tig jaar in de kast en zijn nog steeds goed.

Waarschijnlijk een aankoop voor het leven. Ik haal ze af en toe te voorschijn. Kleurpotloden heb ik meerdere blikken van. Ik heb er van Bruijnzeel en van de Hema (waarschijnlijk ook van Bruijnzeel met eigen merk er op). Geen spijt van. De goedkoopste zijn ook gebruikt door kinderen en dat is te zien. Heerlijk om af te reageren.)

Ik heb ook wel eens met oost-Indische inkt geverfd. Kan je ook lekker verdunnen. Droogt goed en blijft mooi. Bij de Kringloop ligt soms ook wel eens een groot deel van een atelier. Ik dacht er mee te kunnen klussen, maar is voor heel fijn en klein materiaal.



Leuk om een grote doos met heel veel kleurtjes te hebben. Open zetten? Kan je er nog meer van genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 30 januari 2017 @ 12:11:Leuk om een grote doos met heel veel kleurtjes te hebben. Open zetten? Kan je er nog meer van genieten. En potloden ruiken ook altijd zo lekker



Herkenbaar, Smart. Ik zie ook altijd vanalles, zeker nu ik in een stad woon en vlakbij het centrum ook nog (op loopafstand), maar ik vind al gauw alles te duur. Is maar goed ook trouwens (geen man om het te financieren haha).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@pumps, ik had de tassen inderdaad op de site gezien, erg leuk maar het was een kleur waar ik niets mee kan.



@ev, manlief is net zo lastig met geld uitgeven, dus dat is soms wel erg lastig. Wanneer je samen bedenkt dat iets nodig is maar dat je het allebei niet uit wil geven. Het is niet eens zo dat we omkomen in het geld hierdoor. Nou ja, goed voorbeeld voor de kids zullen we maar denken.



Hoe bevalt je nieuwe huis? Helemaal je veilige haven van kunnen maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven