Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Phips: lekker dat je zoveel gedaan krijgt! Ik zou het niet kunnen met een logé in huis.



Teuntje: een man hoort ook mee te draaien in het huishouden, dus prik dat lijstje op de muur en laat hem lekker aan de slag gaan! Ik 'gebruik' man soms ook voor taken die ik niet zo graag doe (ik heb de douche al een lange tijd niet meer gepoetst) en nu niet meer kan. Best handig!



Hier draait de was weer, zodat ik weer een schone spijkerbroek heb voor het werk vanmiddag. Dadelijk even mijn work - out doen en dan ga ik even de wastafel en WC van de badkamer poetsen. MIsschien nog even stoffen, maar dat kan ook vanmiddag nog.



Indoor picknick was een succes, veel te veel gegeten, maar was wel heel erg fijn! En, hoef ik niet te koken vandaag, de quiche kan weer terug de oven in. Handig!
Indoorpicknick klinkt als een topidee! ook maar eens doen



Vandaag geen puf, maar ga toch rommelen, wil van het weekend zo min mogelijk doen in huis.
Is ook fijn als je kinderen hebt Annapalona, als ze in bed liggen kun je thuis lekker romantisch gaan doen.



Man is thuis vandaag (moet wel vanaf 15:00u thuis gaan werken) dus toen hij even de auto wegbracht voor een kapotte lamp, ben ik beneden even gaan schoonmaken. Met allesreiniger even alle oppervlaktes gepoetst. Toen man weer thuis kwam heeft hij de stofzuiger gepakt en heb ik even gedweild. Dus wij zitten nu ook lekker klaar voor het weekend.



Ik moet om 13:00u twee uurtjes naar het werk, dus doe daarna even de wastafel en WC. Heb ik daarna de avond en het weekend lekker vrij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Sorry dat ik zo lang niet geweest ben !! Heb drukke weken achter de rug. Veel van huis weggeweest etc.



Opruimen is er ontzettend bij ingeschoten... het ziet er nog steeds uit thuis als een ontplofte bom. Ik werk gewoon teveel hahaha.

En dit weekend ook weer 2 dagen van huis, dus het blijft weer liggen...
Alle reacties Link kopieren
Fanatic dat is niet erg! Als je je gootsteen maar schoon houdt



Ivf en de reden waarom is best heftig soms. Ik heb al prenatal nutrients of zoiets van Solgar gehaald, goed voorbereid beginnen!



Opruimen heb ik wel een beetje gedaan. Had altijd een klein dienblad op het aanrecht staan met kruiden, olie, citroensap maar deze heb ik in de lade gezet. En dienblad ook opgeruimd. Ziet er meteen ruimer uit!
Alle reacties Link kopieren
Haha Noopes, jij bent al goed gedrilld!



Gast weg en ik ben ingestort . Alleen mijn werk gedaan vandaag en verder helemaal niks, zelfs de gootsteen niet . Weekend druk met werk, dus dat wordt weer puinruimen volgende week
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me hier ook maar eens melden. Mijn appartement is absoluut geen megabende, maar het is toch van het niveau 'even snel dingen van de tafel afplukken en doekje er over heen' als er mensen langs komen. En die dingen die ik van tafel pluk, worden toch veelal in kasten gepropt, waar niemand het ziet.
Hé Fanatic, leuk dat je er weer bent! Dat opruimen komt ook wel weer.



Noopes: fijn he, als kleine spulletjes vaak uit het oog zijn. Veel succes met IVF, maar geniet ook zeker van je trouwdag!



Phips: de boog kan niet altijd gespannen zijn. Komt goed!



CindieY: welkom!



Ik heb nog niets gedaan en ga ook niets doen ook. Alleen even de opgevouwen was inruimen en man is buiten bezig. De heg is gesnoeid maar wat er van af is gevallen moet nog weg, is hij nu mee bezig.
Zo, ben ik ook weer, CiindieYm, welkom.



Fan, welkom terug

Las elders dat je al weer enthousiast aan het opruimen bent dus graag zo een voor na foto



Hier gisteren hele dag gewerkt, vandaag dus bijkomen (had ook nacht), heb voor dochter en neefjes en nichtje t-shirtjes geflocket, dus het is nu een beetje een rotzooi met allemaal snippers. Dus zo maar even de stofzuiger erdoor.

En al 2 wassen gedaan vandaag die hangen nu nog buiten in de zon. Vanmiddag lekker taartje buiten de duer gegeten met ons 3-en, man gaat nu koken. Dus prima weekend.

Morgen komt onze terassen man, dus hopelijk eind van de week weer een recht terras.
Zo wasmachine staat aan, vaat in de vaatwasser en er staan sinds gisteren spullen op de verkoop/ruil hoekjes van FB.



Vandaag onze slaapkamer maar weer eens opruimen, op een of andere manier word die kamer altijd binnen een week een slagveld van was en rommel...
quote:CindieY schreef op 12 april 2014 @ 14:54:

Ik moet me hier ook maar eens melden. Mijn appartement is absoluut geen megabende, maar het is toch van het niveau 'even snel dingen van de tafel afplukken en doekje er over heen' als er mensen langs komen. En die dingen die ik van tafel pluk, worden toch veelal in kasten gepropt, waar niemand het ziet.



Welkom!

Kastje per dag of flylady proberen... kijk in het topic voor de links.

Zelf doe ik Flyen, al doe ik niet alles wat ze aangeven, maar het helpt wel een dag structuur en 15 minuten opruimen klusjes.
Alle reacties Link kopieren
Haha Teun, jij grapjas. Ik heb zoveel rondslingerende zooi op het moment dat je echt geen verschil ziet tussen voor en achter hoor.

De opruim status die jij las dat was voornamelijk was sorteren en de prullenbakjes legen, dat soort dingen. Heb nog wel wat was opgevouwen van de kleine meid.



Volgende week dinsdag ben ik een extra dag vrij, kan hem dan overbruggen en hoef donderdag dan pas weer te werken.

Heerlijk, ik ga aan de slag hoor die dinsdag... kijken of dat ik nog orde kan creeeren..
Succes Fanatic!



Annapalona: hier is de slaapkamer ook niet favoriet. Scheelt nu wel enorm dat we een dressboy hebben staan, dan komt de kleding op één plek terecht.



Ik heb gisteren gewoon niets gedaan. Alleen hier op het forum gehangen, TV gekeken en geslapen. Beviel best goed eigenlijk. Maar vandaag toch weer even wat rommel opgeruimd in huis, ik besefte mij dus net pas dat een dag niets doen best wel wat rommel geeft. Dus de was in de kast gelegd, tafel opgeruimd en alles weer op zijn plek gelegd in de woonkamer.



Vanmiddag ga ik na het werk de stad in met een vriendin en vanavond weer zwangerschapscursus, dus vind het wel goed zo voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, fleetfox, dat is toch lekker om af en toe gewoon even helemaal niets te doen?

Maar je hebt gelijk, een dag niets doen geeft rommel. Vandaar dat ik nu zo achterloop. Want heb een paar weken zo goed als niets gedaan. Nou heeft mijn vriend wel het een en ander gedaan, maar 4 handjes doen toch meer dan 2 handjes...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, een dagje luiwammessen!

Daar heb ik nog geen tijd voor, maar ben ik wel van plan. Een keer. Ergens binnen 6 weken.



Hier een stukje fly gedaan. Gootsteen zuiver, aanrecht opgeruimd, eetkamertafel opgeruimd en gestofzuigd. En dat alles in een klein half uurtje!
Klopt Fanatic, als man hier een paar dagen alleen iets doet zie je echt veel verschil met wanneer we het samen doen. En andersom ook.



Noopes: jij moet straks lekker gaan luiwammessen! Neem lekker je rust tijdens de IVF periode. Je hebt veel gedaan in een halfuur, motiveert mij ook wel weer wat te doen.



Gisteren ben ik oververmoeid op de bank geploft. 3 uur in de stad geweest, gegeten en door naar de Zwanger Fit cursus. Ik kwam al moe thuis van de stad, maar ben wel blij dat ik gegaan ben. Heb wel heel vast geslapen (en moet nu nog een beetje wakker worden...).



Vandaag moet ik even twee uur werken, dan even boodschappen doen en ik denk dat ik een wasje ga draaien en de gekochte babykleding ga opbergen. Voor de rest zal ik blij zijn als ik weer even op de bank kan ploffen!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gedaan heb vandaag in 2 uurtjes :



- Vaatwasser uitgeruimd + ingeruimd

- Aanrecht + gasfornuis schoongemaakt

- Gestoft

- Was gedaan + opgehangen

- Was opgevouwen

- Tafel gepoetst.



Ik had er ineens zin in. Ik ben vast ziek
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 14 april 2014 @ 07:05:

[...]





Welkom!

Kastje per dag of flylady proberen... kijk in het topic voor de links.

Zelf doe ik Flyen, al doe ik niet alles wat ze aangeven, maar het helpt wel een dag structuur en 15 minuten opruimen klusjes.



Structuur is inderdaad wel iets wat ik nodig heb. Volgens mij krijg je dan veel meer gedaan in een kortere tijd. Nu komt het er toch op neer dat ik heul veul moet doen op een vrije dag, wat dan weer zonde is van mijn vrije dag.



Oeh, dat Flylady, toch maar eens in verdiepen. Ik kwam van de week een filmpje op die site tegen over het sink shinen. Er onder zat een muziekje onder over hoop, licht aan de horizon enzo en dat over schoonmaken. Ik werd er toch een beetje onpasselijk van
Alle reacties Link kopieren
Haha, daar zou ik ook niet vrolijk van worden Cindy! Ik pik alleen dedingen eruit die me aanstaan, heb me ook niet aangemeld ofzo, dus word ook niet overspoeld met mails. Je moet het toch naar je eigen zin, huis, tijd enzo inpassen. Deze week erg druk dus dan gebeurt er bijzonder weinig..... Dat kan volgens mijn flylady
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig fanatic! Veel gedaan in korte tijd.



Vandaag heb ik de ramen achter gewassen (nodig, na die Saharazand en hond die met neus en poten afdrukken maakt) en heb ik mijn huishoudblunder begaan... In dat topic wisten verschillende mensen niet dat het bovenste rek van de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. Ik wist het ook niet, dus toen gekeken. Hmm, nee... volgens mij kan dat bij die van mij niet.

Tot vanmorgen... Kwam de reparateur om de software van de vaatwasser te updaten, zegtie: "dit rek kan ook omhoog mevrouw, dan passen de borden er beter in" 1 beweging en het rek stond hoger...
Zo leer je nog eens wat Noopes!



CindieY: daar zou ik ook absoluut voor passen, dan vergaat je de zin in schoonmaken helemaal!



Hier gaat het mwah - mwah. Het gaat net. Het wordt redelijk bijgehouden, als in: opruimen. Maar schoonmaken lukt mij deze week steeds niet. Ik kan me net tot de kleine dingen toe zetten. Maar het is even goed zo. Ik heb een drukke week achter de rug en mijn energie is duidelijk 0.0.



Ik heb nu even een was opgevouwen, de aanmelding voor het kinderdagverblijf klaarliggen om in te scannen, mijn mobiel gezocht (was die kwijt ) en ga dadelijk even de aardbeien schoonmaken om mee te nemen naar het werk. Misschien dat ik nog een wasje in de machine werp.
quote:Annapalona schreef op 14 april 2014 @ 07:03:

Zo wasmachine staat aan, vaat in de vaatwasser en er staan sinds gisteren spullen op de verkoop/ruil hoekjes van FB.



Vandaag onze slaapkamer maar weer eens opruimen, op een of andere manier word die kamer altijd binnen een week een slagveld van was en rommel... Slaapkamer niet gelukt van de week, maar half dus we gaan vandaag maar wat aan doen.Wil ook stoffen en opruimen beneden, dan hoef ik het weekend verder niet zo veel te doen.
quote:noopes schreef op 15 april 2014 @ 21:37:

Heerlijk, een dagje luiwammessen!

Daar heb ik nog geen tijd voor, maar ben ik wel van plan. Een keer. Ergens binnen 6 weken.



Hier een stukje fly gedaan. Gootsteen zuiver, aanrecht opgeruimd, eetkamertafel opgeruimd en gestofzuigd. En dat alles in een klein half uurtje!Werkt best goed he? Ik zet ook vaak een timer en dan ruimen we in een kwartier de kamer op van mijn oudste.
quote:CindieY schreef op 17 april 2014 @ 10:12:

[...]





Structuur is inderdaad wel iets wat ik nodig heb. Volgens mij krijg je dan veel meer gedaan in een kortere tijd. Nu komt het er toch op neer dat ik heul veul moet doen op een vrije dag, wat dan weer zonde is van mijn vrije dag.



Oeh, dat Flylady, toch maar eens in verdiepen. Ik kwam van de week een filmpje op die site tegen over het sink shinen. Er onder zat een muziekje onder over hoop, licht aan de horizon enzo en dat over schoonmaken. Ik werd er toch een beetje onpasselijk van



Gewoon de tips op site volgen, niet aanmelden voor al die emails.

Ik kies ook gewoon wat dingen eruit die ik wel doe en sommige dingen doe ik dus niet
En vakantie!!!!



Hier deze week nw terras achter gekregen dus moest veel dweilen deze week want continu overal zand. Maar ik had goede hilp mijn moeder was hier de hele week en die heeft veel gewassen

Nu ons bed erin en dan ben ik helemaal bij quawassen, volgende week zijn we een week weg dus prima!

Even wachten tot de was klaar is en dan ga ik denk ik maar even met dochter naar de dierentuin, het is hier (nog) mooi weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven