hond plast in bench (ineens)

03-12-2014 11:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik hoop hier op wat advies/gouden tip. sinds een week of 2 plast onze hond steeds in de bench. de eerste keer dacht ik ach, kan gebeuren. maar inmiddels is het om de dag zo'n beetje. ik vind het wassen nog niet eens zo'n ramp maar het is zielig voor het beestje. we zijn al bij de dierenarts geweest, die kon niks vinden. Hij dacht dat het misschien kon zijn omdat ze de laatste tijd nogal met vuurwerk lopen te knallen hier. ik sluit dit niet helemaal uit, maar het beest is al haar hele leven stokdoof en nog nooit bang geweest voor vuurwerk. ook als ik buiten met haar loop reageert ze daar eigenlijk helemaal niet op. nu gaan er weleens van die hele harde bommen af, die je ook voelt zegmaar, dus ik ga even in de gaten houden op welke momenten dit is en of het daarna gebeurt. maar naar mijn idee heeft het er iig niks mee te maken.



ze lijkt niet bang voor iets, zit verder prima in haar vel, is dus voor zover te zien gezond. DA gaf aan het een tijdje aan te kijken en anders een gedragstherapeut in te schakelen. als het blijft zullen we dit ook zeker doen! maar aangezien die prijzen niet mals zijn en er verder niks vreemds aan haar te merken is wachten we dus nog even af (en wie weet heeft iemand hier een briljant idee waar ik helemaal overheen kijk).



verder zit ze trouwens nooit opgesloten in de bench. hij staat altijd gewoon open, ook als we weg zijn. ze ligt er graag, slaapt er zelf in en wisselt soms af met een ander kussen wat ze heeft. het is soms een grote plas, soms maar 3 druppels. in principe is ze gewoon zindelijk, ze vraagt ook nog steeds om naar buiten te gaan (soms heeft ze een kluif gehad en veel gedronken, waardoor ze eerder wil dan op de 'vaste' tijden bijvoorbeeld). maar dan ineens ligt er weer een plasje op haar deken. omdat een gezonde hond in principe zijn/haar nest niet bevuild vind ik dit zo raar. ze ligt er niet gedwongen in dus ze kiest er echt voor dat dit haar slaapplekje is. en het plassen is trouwens ook bewust... niet dat het lekt in haar slaap ofzo. er is ook niks veranderd in haar dieet of ritme/gezin de afgelopen tijd. geen enge sinterklazen/pieten binnen geweest hier oid.



wie o wie weet raad?!
Alle reacties Link kopieren
haar ruimte is dus juist niet beperkt tot een bench iones. dan zou ik denken dat het beest blijkbaar wat moeite met ophouden heeft en niet meer anders kon. maar ze doet het dus echt uit vrije keus op dezelfde plek waar ze ook graag slaapt. en dat vind ik geen normaal hondengedrag.



een krant lijkt me niet handig, je bedoelt denk ik dat ze het dan daarop kan doen ofzo? maar ze wordt vaak genoeg uitgelaten. kan vragen om naar buiten te gaan, en is al jaren gewoon zindelijk. alleen nu af en toe ineens bewust een plas op de slaapplek(ken, want ook de andere kussens zijn weleens de pineut). alles wat op karton lijkt (dus ook kranten als ze eraan kan komen) worden vakkundig versnipperd. dus ik zie niet echt in hoe dat bij kan dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is hoogst merkwaardig gedrag. Ik vraag me af of het een vorm van markeren is, ook al plast ze wat te veel ervoor.
Alle reacties Link kopieren
misschien een rare vraag maar is het mogelijk dat je een geur (wasmiddel/luchtverfrisser bijv ?) gebruikt die haar aanzet tot dit gedrag?Een geur die je hond ondragelijk of angstaanjagend vind?

Als beginnende nierproblemen , incontinentie ,dementie enz. absoluut uitgesloten zijn is het best raar gedrag.

Het kan ook dat ze enorm onzeker is (geworden)en haar eigen geur probeert te verstreken uit angst dat ze anders verdreven wordt (als ik mij duidelijk uit druk?).

Jij weet zelf of ze erg zenuwachtig/onrustig/ongelukkig is .Of dat ze door ieder gezins/huislid even eerlijk behandeld wordt ?

Krijgt je hond wel voldoende de kans om lekker uit te plassen op vaste tijden of moet ze het te lang op houden ?

Dat klinkt wat hard maar zo bedoel ik het echt niet.Ik vraag me alleen af wat ik zelf zou doen als mijn hond dit deed.

In ieder geval een ander kleed/kussen in de bench de stof zou statische kunnen aanvoelen of op een andere manier een onaangename geur /gevoel af kunnen geven.

Mijn moeder trouwens legt een dekentje van fleece OVER de bench heen (niet over de voorkant.)

Dat geeft haar hond een echt nest gevoel .

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden .

En als je haar nu eens een incontinentie slipje met verbandje aan doet in het uiterste geval ?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb met mijn hond een gelijkaardig probleem gehad:

Lola, teefje van 3 jaar, Border Collie. Al meer dan 2,5 jaar zindelijk doet plots binnen Pipi. Niet dat ze het express doet, maar terwijl ze slaapt of rust laat ze urine lopen. Soms enkele druppels, soms een stevige plas. Gebeurd zowel in haar bench of op haar kussen of in de zetel. Het gebeurd soms snachts, maar soms ook s avonds wanneer ze met baasje in de zetel ligt:(
Meerdere malen per week.

Ze is gesteriliseerd op 1 jarige leeftijd.

Probleem bij de dierenarts uitgelegd en deze heeft medicatie meegegeven. Het zou te maken hebben met een wijziging van de hormonen door de sterilisatie.

De medicatie heeft het probleem 100% opgelost!

No more Pipi binnen:):)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven