IJsklomp achterin koelkast

19-10-2016 16:37 34 berichten
Mijn koelkast is 3 of 4 jaar oud en sinds ongeveer een jaar heb ik telkens een dikke ijsklomp achterin hangen. Altijd op dezelfde plek, rechtsonder bij de koelplaat achterin (het lijkt vanachter deze koelplaat te komen. Deze ijsklomp zorgt ervoor dat het gootje van de water/condensafvoer omhoog komt.

Of het van die ijsklomp zelf komt of van het gootje dat omhoog komt weet ik niet, maar ik heb dan telkens water in mijn groetenbak en water (of ijs) daaronder.



Het afvoergaatje zelf is niet verstopt en de deuren sluiten nog heel goed. Die ijsklomp is ook niet van dat witte bevroren condens, maar echt een keiharde doorzichtige ijsklomp.



Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik het oplossen?



(Ga ook een mailtje aan de fabrikant sturen, maar dacht dat mensen hier er misschien ervaring mee hebben)
quote:RegretteRien schreef op 19 oktober 2016 @ 20:12:

[...]





Wekelijks. Voor de grote boodschappen even ontdooien. Doe ik gelijk even alle gordijnen in de kookwas, de bank met de mattenklopper buiten, de matrassen even luchten op het balkon voordat ze alle 7 verschoond worden en ik het terras stofzuig. Boodschapjes er weer in, wc' s ff met een oude tandenborstel langs en al het zilver poetsen: Fris het weekend in! Zo doe ik dat ook.
quote:MissMillicent schreef op 19 oktober 2016 @ 20:15:

[...]





Zo doe ik dat ook.Getsie. Wanneer doe je dan de ramen? Dat hoort volgens jaren vijftig normen ook elke vrijdag of zaterdag, zodat je op zondag achter schone ramen achter de geraniums kunt zitten.
quote:sssssst schreef op 19 oktober 2016 @ 20:22:

[...]



Getsie. Wanneer doe je dan de ramen? Dat hoort volgens de enige juiste fatsoenlijke jaren vijftig normen ook elke vrijdag of zaterdag, zodat je op zondag achter schone ramen achter de geraniums kunt zitten.Even gefixt. Die doe ik heel rebels op vrijdag al, zodat we ook nog wat quality-time met de kinderen overhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 19 oktober 2016 @ 20:12:

[...]





Wekelijks. Voor de grote boodschappen even ontdooien. Doe ik gelijk even alle gordijnen in de kookwas, de bank met de mattenklopper buiten, de matrassen even luchten op het balkon voordat ze alle 7 verschoond worden en ik het terras stofzuig. Boodschapjes er weer in, wc' s ff met een oude tandenborstel langs en al het zilver poetsen: Fris het weekend in!
Alle reacties Link kopieren
Jajajaja, ik snap dat jullie mijn commentaar allemaal heel vermakelijk vinden, en dat het regelmatig ontdooien van een koel/vrieskast eigen héél ouwerwets is, laat staan het schoonmaken ervan, want we hebben het allemaal veel drukker met andere en véul belangrijker dingen, dan het huis op orde te houden... enz. ad infinitum ad nauseam. En allemaal prima, maar begin dan niet te zeuren over ijsklompen in je vriesvak en dat soort dingen, want dat krijg je dan dus gewoon. Wat je niet bijhoudt, gaat achteruit. En kost achteraf meer moeite om weer netjes te krijgen dan wanneer je het gewoon regelmatig doet. Maar daar kies je dan zelf voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 oktober 2016 @ 20:37:

Jajajaja, ik snap dat jullie mijn commentaar allemaal heel vermakelijk vinden, en dat het regelmatig ontdooien van een koel/vrieskast eigen héél ouwerwets is, laat staan het schoonmaken ervan, want we hebben het allemaal veel drukker met andere en véul belangrijker dingen, dan het huis op orde te houden... enz. ad infinitum ad nauseam. En allemaal prima, maar begin dan niet te zeuren over ijsklompen in je vriesvak en dat soort dingen, want dat krijg je dan dus gewoon. Wat je niet bijhoudt, gaat achteruit. En kost achteraf meer moeite om weer netjes te krijgen dan wanneer je het gewoon regelmatig doet. Maar daar kies je dan zelf voor.Feit blijft dat je iets roept dat volkomen belachelijk is en het laat overkomen alsof dat de absolute norm en standaard is. Dat een vriezer eens per jaar ofzo eens ontdooit kan worden als het ijs opbouwt klopt. Koelkasten horen helemaal geen ijs te vormen aan de binnenkant en hoewel ik zeker zou stellen dat ze schoonhouden aan te bevelen is heb ik nog nooit gehoord van IEMAND die zijn koelkast ontdooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 19 oktober 2016 @ 20:47:

[...]





Feit blijft dat je iets roept dat volkomen belachelijk is en het laat overkomen alsof dat de absolute norm en standaard is. Dat een vriezer eens per jaar ofzo eens ontdooit kan worden als het ijs opbouwt klopt. Koelkasten horen helemaal geen ijs te vormen aan de binnenkant en hoewel ik zeker zou stellen dat ze schoonhouden aan te bevelen is heb ik nog nooit gehoord van IEMAND die zijn koelkast ontdooit.



Ik had het over een koelkast met ingebouwd vriesvakje...



En wat ik belachelijk vind is dat ik belachelijk word gemaakt als ik het normaal vind om dergelijke apparaten regelmatig een schoonmaakbeurt te geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 oktober 2016 @ 20:51:

[...]





Ik had het over een koelkast met ingebouwd vriesvakje...



En wat ik belachelijk vind is dat ik belachelijk word gemaakt als ik het normaal vind om dergelijke apparaten regelmatig een schoonmaakbeurt te geven.Maar dat zei je niet he? En ja, ook met zo'n vriezertje is het bij normaal gebruik van een goed werkend apparaat belachelijk om te stellen dat het de normaalste zaak van de wereld is om dat elke maand volledig te ontdooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 oktober 2016 @ 20:37:

Jajajaja, ik snap dat jullie mijn commentaar allemaal heel vermakelijk vinden, en dat het regelmatig ontdooien van een koel/vrieskast eigen héél ouwerwets is, laat staan het schoonmaken ervan, want we hebben het allemaal veel drukker met andere en véul belangrijker dingen, dan het huis op orde te houden... enz. ad infinitum ad nauseam. En allemaal prima, maar begin dan niet te zeuren over ijsklompen in je vriesvak en dat soort dingen, want dat krijg je dan dus gewoon. Wat je niet bijhoudt, gaat achteruit. En kost achteraf meer moeite om weer netjes te krijgen dan wanneer je het gewoon regelmatig doet. Maar daar kies je dan zelf voor.Wij maken de koelkast regelmatig schoon, maar zetten 'm nooit uit. Letterlijk nooit, al acht jaar. Hij staat altijd op vier graden (en de vriezer op -20) en we hebben nooit ijsvorming. Een goede, moderne koelkast zou geen last van ijsvorming moeten hebben.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven