Ineens zin om het huis wat "warmer" aan te kleden.

24-10-2016 08:54 404 berichten
Tja, ineens overkwam het me gisteren.

Ik zag ergens een lekkere plaid en bedacht me dat ik dat ook wel fijn zou vinden. Heb nu een kleurmatchende deken, die eigenlijk erg kort is.

En ik zag ergens een krans aan de deur hangen en bedacht me dat ik dat ook wel mooi vind. Echter eigenlijk onhandig vanwege neerslag en wind.



Ik kan ineens, bij wijze van ingeving, het idee hebben dat ik (liefst kleinschalig) zaken wil aanpakken.

Een nieuwe kussenhoes voor kussens op de bank. Een plaid die groot en warm is. Een krans aan de deur die naar mijn smaak is. Een bosje bloemen op tafel. Terwijl ik alles wat ik heb staan leuk vind en ook voldoende aankleding heb voor in huis. Ben juist niet van de hebbedingetjes en het vele spullen uitstallen.



Ik wil nooit dat het veel geld kost. Liefst altijd voor weinig geld, dus budget. Want eigenlijk voel ik me vaak hebberig als ik zo'n ingeving krijg waarvoor ik dan op stel en sprong in actie vind te moeten komen. Ben echter wel in staat om in de auto te springen en stad en land af te rijden om naar spulletjes te speuren. Kost ook geld.



Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dit ook? Kunnen jullie je beheersen in dergelijke situatie. Impulsaankopen? Of houden jullie juist de rem er op?
quote:lux. schreef op 24 oktober 2016 @ 11:06:

Ik woon nu een jaar in mijn huis en het is ook nog een beetje kalig. Maar dat komt vanzelf wel. Liever even niets dan random meuk. Ik moet vooral nog wat aan de muren maar vind ik heel moeilijk. Wij wonen anderhalf jaar in ons huis, en hadden tot een paar weken geleden slechts één schilderij hangen. Ik heb onlangs een aantal foto's van onze reizen op aluminium laten afdrukken, en die hangen nu op. En we woonden ook al ruim een jaar in ons huis toen we besloten twee muren een kleurtje te geven (tot die tijd waren alle muren wit).
quote:-Isabella- schreef op 24 oktober 2016 @ 10:59:

[...]





Mijn basisspullen zijn ook zeker zorgvuldig uitgekozen, veel dingen zijn ook erg persoonlijk. Zeker de schilderijen en dergelijke, daar zit overal een verhaal aan vast. Maar verder weet ik niet zo goed wat ik moet met het huis. Ik hou niet van al te veel frutsels, kussentjes en losse dingen overal, maar nu is het echt te kaal. Dus kijk ik vele woonprogramma's en lees ik graag dit soort topics. Wie weet doe ik nog eens goede ideeën op voor in huis Ik heb ook nog een vrij kaal huis. Mijn woonstijl is er ook niet naar om bij de Action te kopen, ik houd van mooi hout en oude spullen. Maar dan kijk ik liever tegen een kale muur dan dat ik naar meuk moet kijken wat ik zo-zo vind.
Alle reacties Link kopieren
IKEA heeft leuke betaalbare dingen vind ik.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is alle seizoenen knus ,althans naar mijn smaak dan.

Ja zelfs ook met hier en daar wat actionmeuk.

Ik kijk nooit naar waar mijn spullen vandaan komen, maar of het mooi bij elkaar matcht.

Ik heb een mix van kringloop, ikea, action of een ander winkel waar ik maar net ergens tegen aanloop.

Heb het niet zo vol staan, kleine woonkamer en ik hou ook niet van een volgepakt huis.

Ik ben dol op mij bezig houden met de inrichting en vind het een leuke uitdaging om met weinig geld een fijne sfeer te maken.



Veel kussens en dekens zijn voor mij een must.

Ik vind dat behaaglijk en warm.

En veel kaarsjes aan s'avonds, ik hou van kaarslicht,
Oh, en ik woon er al vijf jaar. Ik houd wel van spulletjes, maar het moet wel georganiseerd staan en niet als een collectie porseleinen clowntjes op een houten schap.



Dit is mijn project voor komende januari. Maar dan wil ik dat voor de vensterbank.



Overigens verf ik wel zo een muur in een andere kleur en dan verander ik dat over een paar maanden zo weer. Dat kan ook nog, TO. Mijn man is er nu wel aan gewend en vindt het eigenlijk wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met shoppen TO!

Laat je weten wat je gescoord hebt?



Het gaat mij ook niet om dure dingen.



Noodzakelijk was met een



Ik denk dat iedereen van andere dingen in het leven gelukkig word. Mij maken kleine spulletjes en herinneringen me gelukkig.



Hoeft niks duurs te zijn, ik heb alleen maar 2e hands bijna. Of zeeman/xenos/wibra/hema/ikea oa.



Of kaartjes van vrienden, kleine vakantie herinneringen, gewoon kleine dingen die me blij maken.
Nee, ik herken het niet echt. Nu herken ik ook niet direct het wegwerpidee van action. Vrijwel alle plaids en dekens hier in huis komen er vandaan en heb ik al jaren, zo ook kussentjes, waxine houders, kaarsen en glazen schaaltjes geloof ik. Ik woon graag zo dat ik me er thuis voel, maar ik heb totaal geen zin om er veel geld tegen aan te gooien en al helemaal niet in mijn huidige woning. Alleen voor kunst zou ik het me nog kunnen voorstellen.



Wel heb ik ineens een kerstgevoel. Jarenlang hoogstens een buitengewoon lelijk glitterend roze minikerstboompje neergezet, als ik hem snel kon vinden, maar nu ineens wil ik meer.
Leuk Marquise. Ik heb van huis uit wel een echt kerstgevoel meegekregen. Dus elk jaar een grote èchte boom. Die lease ik sinds vorig jaar bij een kwekerij. Gaat 'ie daarna de grond weer in!
Alle reacties Link kopieren
Fleet, leuk!



Vooral die glazen vierkante bak met randen van 'staal' wil ik zelf nog graag.



Stolp heb ik al Daar wil ik graag zo'n kerst wereldje in. Die zie je nu veel bij tuincentra enzo.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 oktober 2016 @ 11:33:

Fleet, leuk!



Vooral die glazen vierkante bak met randen van 'staal' wil ik zelf nog graag.



Stolp heb ik al Daar wil ik graag zo'n kerst wereldje in. Die zie je nu veel bij tuincentra enzo.

Oh ja, dat wil ik ook! Met Sinterklaas gaat er een Playmobiel Sinterklaas is, met Kerst een autootje met een boompje (zonder de HOME blokken er in, uiteraard ).



Vind het zo'n leuke en gemakkelijke manier om te decoreren.



quote:lux. schreef op 24 oktober 2016 @ 11:06:

[...]





Volgens mij zijn die goede ideeën nooit action- of seizoensmeuk.

Ik woon nu een jaar in mijn huis en het is ook nog een beetje kalig. Maar dat komt vanzelf wel. Liever even niets dan random meuk. Ik moet vooral nog wat aan de muren maar vind ik heel moeilijk. Ben verliefd op 2 platen die ik niet kan betalen, dus moet daar maar voor gaan sparen denk ik



Bij de action kom ik nooit en van seizoensmeuk heb ik nooit gehouden (behalve kerst dan). Dus ik weet niet eens waar ik van hou en het gevolg was dat ik dus wel heel vaak losse meuk gekocht heb overal en dan uiteindelijk maar 1 dag tevreden was. Dus ik koop ook niks meer zomaar.



Mijn muren hangen wel redelijk vol, daar ben ik wel blij mee. En met de antieke boekenkist die ik van mijn vaders familie heb gekregen. Echt een pronkstuk in de kamer Dat soort dingen maken een huis echt persoonlijk en daar hou ik het meeste van. Maar goed, een beetje aankleding op je tafels en kasten is ook wel aangenaam.
quote:Fleet schreef op 24 oktober 2016 @ 11:25:

Oh, en ik woon er al vijf jaar. Ik houd wel van spulletjes, maar het moet wel georganiseerd staan en niet als een collectie porseleinen clowntjes op een houten schap.



Dit is mijn project voor komende januari. Maar dan wil ik dat voor de vensterbank.



[afbeelding]Zoiets vind ik dus wel echt heel erg leuk. Planten waren nog niet eens in me opgekomen, misschien moet ik daar eens mee beginnen
Grappig, Fleet. Ik heb een opgezet vogeltje aan de muur hangen in een vierkant glazen stolpje. Klinkt luguber, maar heb ik via een man die vogels opzet die hij vindt. En het is een mooi vogeltje.
quote:Hunniebunnie schreef op 24 oktober 2016 @ 11:29:

Leuk Marquise. Ik heb van huis uit wel een echt kerstgevoel meegekregen. Dus elk jaar een grote èchte boom. Die lease ik sinds vorig jaar bij een kwekerij. Gaat 'ie daarna de grond weer in!



Een boom gaat het hier niet worden. Sowieso omdat een echte een drama wordt hier te krijgen (drie hoog, claustrofobisch trappenhuis, geen lift) en omdat de demente ouwe truus waarschijnlijk een hartverzakking krijgt. Rond de kersttijd ben ik iemand verloren en dat heeft toch wel een lange tijd een stempel gedrukt op de decembermaand.



Maar wat slingers met kerstballen die hoog hangen, dat moet ze aankunnen.
quote:Marquise schreef op 24 oktober 2016 @ 11:56:

[...]





Een boom gaat het hier niet worden. Sowieso omdat een echte een drama wordt hier te krijgen (drie hoog, claustrofobisch trappenhuis, geen lift) en omdat de demente ouwe truus waarschijnlijk een hartverzakking krijgt. Rond de kersttijd ben ik iemand verloren en dat heeft toch wel een lange tijd een stempel gedrukt op de decembermaand.



Maar wat slingers met kerstballen die hoog hangen, dat moet ze aankunnen.En daar kun je het ook heel mooi mee maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 24 oktober 2016 @ 10:54:

[...]





Ik hou juist erg van woninginrichting. Mijn spullen zijn dus met veel zorg en aandacht uitgekozen en raak ik niet snel zat, dus heb absoluut geen behoefte om regelmatig te veranderen.



Zo is het bij mij ook. Enkel met Kerst en Pasen komt er wat versiering bij. In de herfst en winter gaan wel de kaarsjes aan als het donker wordt. Voor de rest houd ik niet van tierelantijntjes, poppetjes, pompoenen, enz... Als ik geen kind had, zou mijn interieur nog minimalistischer zijn. Maar zijn kunstwerkjes voor mij krijgen wel een plaatsje



Ik ben ook niet het type dat om de paar maanden de bank verschuift en alles verplaatst. Er is lang over nagedacht bij de inrichting. Ik heb toen de beste versie gekozen en dat verandert dan ook niet.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is - naar mijn mening - smaakvol en gezellig ingericht en we hebben dan ook voldoende accessoires. Als ik nu iets zie dat ik ontzettend mooi vind en per sé wil hebben, maak ik daar plaats voor en gaat er bijvoorbeeld iets anders weg. Wel krijg ik in de aanloop naar Kerst altijd de neiging om het huis nóg wat meer aan te kleden, bijvoorbeeld met een mooie herfst-/winterstuk. Ik heb trouwens nu al zin om de kerstboom op te zetten .
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsNiceGuy schreef op 24 oktober 2016 @ 12:17:

[...]

Voor de rest houd ik niet van tierelantijntjes, poppetjes, pompoenen, enz... .Tierelantijn houd ik ook echt niet van. Ik kom wel eens bij vrienden of kennissen die echt overal wat hebben liggen en staan. Ik vind dat vaak juist erg rommelig i.p.v. gezellig. Daarnaast is het ook helemaal niet praktisch, als je stofveegt moet je elke keer al die kleine frutsels optillen of eromheen vegen.
quote:Hunniebunnie schreef op 24 oktober 2016 @ 11:45:

Grappig, Fleet. Ik heb een opgezet vogeltje aan de muur hangen in een vierkant glazen stolpje. Klinkt luguber, maar heb ik via een man die vogels opzet die hij vindt. En het is een mooi vogeltje.Oh nee, ik vind dat niet luguber. Ik ben bevriend met een bioloog en die heeft er ook eentje staan. Mooi juist! En van hem heb ik zelf een ingelijste vlinder gekregen.
Dames, ben er weer.



Ik heb inmiddels alles bijgelezen.



Even voor de goede orde: ik ben niet van de frutsels en tierelantijnen. Juist niet, onze inrichting is zelfs behoorlijk minimalistisch en strak.

En met "warmer" in de topictitel bedoel ik niet de letterlijke versie, want daarvoor hebben ook wij gelukkig de verwarming die in gebruik is.

Action-meuk zoals hier genoemd vind ikzelf ook weinig leuk. Echter zie zo nu en dan toch echt wel spulletjes die ik hier in huis zo zou zien staan. En koop ik dan ook gerust, want ben geen vermijden van winkels als Action, Zeeman of Wibra. Overigens hebben ze bij die laatste de laatste tijd echt leuke interieurspulletjes!



Goedkoop inplaats van dure aanschaffen, dat is een keuze. Ik koop graag iets wat ik mooi vind wat tevens niet de hoofdprijs kost. En de spulletjes die ik koop, duur of goedkoop, mogen wat mij betreft graag jaren blijven staan/liggen/hangen. Ik ben over het algemeen niet zo van het continue vernieuwen van inrichting en verplaatsen van meubelstukken. Die tijd heb ik gehad. Ik heb liever een inrichting en een stijl die me jaren aanspreekt en waarmee ik jaren vooruit kan. Al dat geklus, getimmer en geschuif in huis spreekt mij niet aan.



Ik was op pad en zocht naar een plaid. Geen gevonden die aan mijn smaak voldeed. Dus vooralsnog niet gekocht.

Wel een soort van krans gekocht (wit) voor een paar euro van gevlochten takken. Die hang ik bij/naast de voordeur of leg ik op een mooi onderbord op tafel samen met wat versieringen. Die krans kon je kant en klaar versiert kopen, echter die vond ik dan te "kitsch" naar mijn smaak.

Ook een klein plateautje gekocht met daarop 4 glazen potjes voor kaarsjes in mijn assecoirekleur.

Kussenhoezen niet geslaagd. Zag wel een en ander liggen, echter niet meegenomen. Wikken en wegen of ik het ook echt een meerwaarde vind hebben op dit moment of dat ik het dan beter kan laten zoals het is. Want zoals het is vind ik het dus ook heel mooi. Ik zat enkel te denken aan andere materialen. Voor dit jaargetijde wellicht wat meer zachte harige stoffen etc. Zo ook met die plaid.



Maar goed.........ik ben tevreden. Kijk om me heen en ben blij.

Dank voor jullie input.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn moeder opgeroepen om vanmiddag alles even weer anders neer te zetten haha. Zelf vind ik het leuk als het weer een x op een ander plekjes staat dan ziet alles er weer anders uit.
quote:Floor789 schreef op 24 oktober 2016 @ 13:31:

Ik heb mijn moeder opgeroepen om vanmiddag alles even weer anders neer te zetten haha. Zelf vind ik het leuk als het weer een x op een ander plekjes staat dan ziet alles er weer anders uit.Huh, woon je nog thuis dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 24 oktober 2016 @ 09:45:

[...]





Ik ook niet, Marana.... Niet dat je nooit eens iets moet kunnen kopen, maar om elk seizoen reut in huis te halen waarvan je weet dat je het over een paar weken/maanden weer weggooit..?+1
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:pluispower schreef op 24 oktober 2016 @ 09:14:

Denk dat het ook komt doordat het woonmaand is en elke keer als je je radio of tv aanzet allerlei reclames hebt over gezelligheid in huis halen. Ben je onbewust toch een beetje beïnvloed denk ik!



Ja zag dat de Ikea ook al weer kerstspulletjes had, krijg je wel zin om de boel maar weer van zolder te halen.!Oftewel: marketing en reclame werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven