klein huis, was ophangen?

22-01-2017 21:49 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Graag jullie advies. Ik woon in een rijtjeshuis met man en kind. Wij zitten eraan te denken om over een tijd voor een 2e kind te gaan.

Maar: waar moeten we de was ophangen? we hangen het nu in de overgebleven slaapkamer op.

Kleine overloop en geen zolder, kleine badkamer dus geen plek voor een droger.



Wat zouden jullie doen? (verhuizen is geen optie, wij zijn erg blij met deze buurt, een ander huis is voor ons niet te betalen helaas hier)



We hebben een klein schuurtje, niet geïsoleerd.



tips zijn welkom
Ik heb de droger in de schuur, gewoon zo'n bakstenen schuur. De droger is inmiddels 12 jaar en doet het nog uitstekend.



Bij Ikea hebben ze een wasrek met katrollen. Die kan je in het trapgat aan het plafond hangen.
Alle reacties Link kopieren
Alles gelezen, goed ik kan hier mee vooruit. Ik ga toch kijken of ik in de schuur een droger kwijt kan. Was hang ik in de lente/zomer sowieso buiten, rekje aan de schutting en een staand rek.



oh ja de was droger combi: de was zou niet goed drogen, het droogt minder kilo's dan dat je wast? dus zeg maar 7 kg was capaciteit en 5 kg maar om te drogen? of is dat niet zo?



Ik denk dat een lijn in het trapgat ook iets is wat we gaan doen, altijd handig.



Een wasserette hebben we hier niet in de buurt.



Bedankt voor alle adviezen
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 22 januari 2017 @ 22:02:

Toen ik zo klein woonde en twee kinderen had zette ik de was in de huiskamer. Elke avond draaide ik een was die ik voor het naar bed gaan op hing op een strand en meerdere deurrekjes. Ruim uit hangen en dan was het in de ochtend droog. Opruimen voor het ontbijt. Het vroeg enige discipline, dat wel.Ja, als ik een stránd had, wist ik het wel!...
Alle reacties Link kopieren
quote:peetj schreef op 22 januari 2017 @ 22:27:



oh ja de was droger combi: de was zou niet goed drogen, het droogt minder kilo's dan dat je wast? dus zeg maar 7 kg was capaciteit en 5 kg maar om te drogen? of is dat niet zo?







als de was niet goed droogt hebben ze het reservoir niet goed geleegd, bij mij is het altijd kurkdroog.

tenzij ik vergeten ben de filter/reservoir te controleren.



en ja, wasdroogcombinaties die evenveel kunnen wassen als drogen bestaan volgens mij niet, dat hoort er gewoon bij. ik zie niet zo wat daar het probleem van is. diegene waar ik de link van gaf heeft bijv een grotere trommel, en dan kan je nog een aardige lading drogen hoor. 9 kilo wasgoed stop ik er sowieso zelden in, alleen bijvoorbeeld met beddengoed en dat droog ik aan de waslijn aan het balkon. Dus in mijn machine kan ik gewoon de lading wassen en drogen zonder problemen



maar als je plek hebt in de schuur en het niet vervelend vind om heen en weer te lopen zou ik lekker daar een droger zetten hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 22 januari 2017 @ 22:26:

Ik heb de droger in de schuur, gewoon zo'n bakstenen schuur. De droger is inmiddels 12 jaar en doet het nog uitstekend.



Bij Ikea hebben ze een wasrek met katrollen. Die kan je in het trapgat aan het plafond hangen.Weet je ook hoe dat wasrek heet, ik kan het niet vinden op de site. Of zou het iets zijn wat nu niet meer verkocht wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 22 januari 2017 @ 21:53:

ja trapgat, ik heb van die rekjes om in het trapgat of aan een deur te hangen



ik heb trouwens een wasmachine en droger ineen en ben daar heel erg tevreden mee, dus daar zou je ook eens naar kunnen kijken



Die heb ik ook eens gehad ivm ruimtegebrek. Dat ging best goed. 5kg wassen en 2,5 kilo drogen. Ik gooi niet alles in de droger dat ging dan op een rekje aan de deur.

Je hebt ook een Leifheidding dat je in de badkamer of een andere kamer kan monteren. Aan een kant een kastje met de lijnen en de muur ertegenover een ding om het aan te hangen. Geen idee hoe dat heet.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Oja, ik heb de droger wel op zo'n lacktafeltje van Ikea staan. Van de vloer schijnt beter ivm vocht.
Alle reacties Link kopieren
en vergeet de "andijvie" niet
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo'n rek als die van Philae boven het bad hangen, misschien ook een optie? En anders een rekje aan de deur, trapgat of zelfs de verwarming (ging in mijn studentenhuis).....
quote:peetj schreef op 22 januari 2017 @ 22:33:

[...]





Weet je ook hoe dat wasrek heet, ik kan het niet vinden op de site. Of zou het iets zijn wat nu niet meer verkocht wordt?

Nee geen idee. Ik zie hem niet op de site, mss tweedehands nog?



Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het trapgat lange lijnen aan katrollen gemaakt. Het idee wat ze vroeger tussen de huizen hadden hangen zegmaar.









Ideaal
Wasrekjes aan de deuren en trapgat en in ons oude huis stond er ook zo vaak een wasrek in de huiskamer omdat ik echt niet meer wist waar ik het kwijt moest.



We hebben nu ook nog steeds geen droger en op zolder komt er altijd een rare lucht in de kleding dus de grote dingen ( beddengoed) hangen in het trapgat en we hebben echt een enorme overloop dus daar staan nog 2 wasrekken.
quote:peetj schreef op 22 januari 2017 @ 22:33:

[...]





Weet je ook hoe dat wasrek heet, ik kan het niet vinden op de site. Of zou het iets zijn wat nu niet meer verkocht wordt?Als je in de buurt van Rotterdam woont mag je de mijne hebben. Hier hangt hij in een inbouwkast em dan over de lengte van de overloop maar gebruik hem nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een droogrek in mn huiskamer. Binnen een dag is het meeste droog. Het stoort me echt niet. Hij staat in de hoek achter de eettafel en valt niet zo op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn droger op de wasmachine staan, met een speciaal tussenstuk ivm trillen. Het is sowieso handig de hoogte te benutten als je weinig oppervlakte hebt.
Wasrekken in mijn huiskamer lijkt me echt verschrikkelijk.

En in je slaapkamer vooral ongezond.
Waarom is was ophangen in je slaapkamer ongezond? Je kunt toch gewoon een rooster ofzo openzetten?
Alle reacties Link kopieren
Droge lucht is toch juist niet goed in de slaapkamer?
Heel erg vochtig ook niet.
Toen ik klein woonde had ik een wasrekje over de deur, en een staand rek naast mijn bed in de slaapkamer. Je kan natuurlijk ook een was/droog machine kopen als je geen zin hebt in al die was overal. Ik was destijds alleen, dus het was nog wel te doen. Kan me voorstellen dat de was van een hele familie irritant kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leest mee mijn droger is nu ook kapot, ik woon begane grond woning van 30m2, 2kamer appartement was rek neerzetten gaat niet en in slaapkamer zit schuifdeur. Keuken past niks. Geen geld voor nieuwe droger dus lees mee voor tips
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 22 januari 2017 @ 22:07:

[...]





waarom werd het jullie afgeraden?



Ik heb deze, met een grote trommel



vrienden van mij hebben naar aanleiding van mijn enthousiasme (en net als ik ruimtegebrek) eentje van LG gekocht en zijn ook erg tevreden.

ik moest er even aan wennen, want je moet je wasroutine een beetje aanpassen. vroeger draaide ik lekker op zondag alles achter elkaar door omdat ik een wasmachine en een droger had, ipv een enkele machine die dan nu ook langer bezet is. dus nu was ik eigenlijk vooral snachtsOmdat ze veel sneller defect raken dan goede losse wasmachine /droger van het merk wordt ik ook niet blij vaak niet energiezuinig en 9 kilo wassen en maar 6 kilo drogen super onhandig. Ook compleet was/droogprogramma duurt veel te lang bij dit soort machines.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook na 20 jaar een warmtepomp droger super geen vochtige kamers is een aanrader en was binnen 5 uur 24 kilo wasgoed weg
Alle reacties Link kopieren
Zoals hier boven gemeldt: koop een was-droog combinatie. Vuile was er in, schone was er droog en al uit, ideaal.



Supergemakkelijk en neemt weinig plek in. Ik heb er een voor een niet eens zo hoog bedrag gekocht. Draait al jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een was-droogcombinatie van indesit en die is niks waard. Daar iig niet aan beginnen. Wellicht de Candy eerder hier genoemd.



Hier ook weinig ruimte en hang de was hier op de gang aan de deur van de berging. Aan een uitklapbaar rek. Heb ook een droogtoren voor als ik een grote was heb of echt 2 wasjes op 1 dag moet draaien. Die verhuis ik van overdag slaapkamer, naar woonkamer in de avond. Even raam openzetten in de slaapkamer. Maar als ik maar een paar dingen niet op mijn hangrek krijg, zoek ik alle zichtbare verwarmingen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven