Mijn konijn is gister overleden

12-09-2008 09:29 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even mijn verhaal kwijt, ben zo verdrietig.

Gister avond kwam ik thuis van werken en zag mijn konijn 'Sammy' in zijn kooi zitten, heel stil, had zijn eten nog niet op. Vond dat raar, hij eet altijd heel goed. Alleen de laatste paar dagen deed hij al wel een beetje vreemd. Stil, niet veel bewegen, beetje down. Maar goed..dacht dat is gewoon even een fase.

Maar..gister..ik pakte hem op en hij voelde heel stijf aan. Hij bewoog amper, zijn huid kon je gewoon kneden, net als klei.

Dit is niet goed...en gelijk ben ik met hem naar de dierenarts gegaan. Uitgedroogd. Hoe kan dit nou gebeuren. Ik hield zoveel van dat beestje!!! De arts kon hem niet meer redden. Dus hebben we hem in laten slapen. Zo zielig. Kon alleen maar huilen. Wat precies de oorzaak is geweest, is niet echt bekend. Het kan aan zijn nieren hebben gelegen.



Die avond hebben we hem begraven in het bos. Waarom, waarom moest hij dood. Hij was een vriend, een maatje, een knuffel, een schat!



Elke ochtend, rammelde hij met zijn balletje, die in zijn kooi lag, heen en weer, omdat hij honger had. Als ik stond te koken, kwam hij erbij staan, hij liep altijd achter mij aan. Als ik verdrietig was kon ik met hem knuffelen.



Ik voel me zo verloren. Sommige zullen zeggen 'het is maar een konijn', maar voor mij was het veeeel meer dan dat!!!!



Liefs verdrietig dingentje
Alle reacties Link kopieren
Juniper
Alle reacties Link kopieren
Hij is net begraven in de tuin. Zijn vrouwtje heeft vakkundig gekeurd of de kuil goed genoeg gegraven was. Zij is daar namelijk expert in :-)



Man moest net zo hard snikken als ik en helemaal toen ineens de kerkklokken van de kerk hier 50 meter verderop keihard begonnen te luiden. Doen ze normaal alleen tijdens de zondagsmis.



Zo nou nog even relaxen vanavond, wil morgen wel een beetje toonbaar op mijn werk komen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nijn in de tuin begraven kon worden. Mist je andere Nijn zijn maatje? Werkse vandaag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 18 maart 2010 @ 07:25:

Fijn dat je nijn in de tuin begraven kon worden. Mist je andere Nijn zijn maatje? Werkse vandaag.



Ja andere nijn mist het vriendje wel. Ze is echt van slag en wilde van ons ook niks meer weten. Daardoor moest ik vanochtend in alle vroegte al weer janken natuurlijk, dus ging toch met rode, dikke ogen naar het werk.



Nu is ze weer wat rustiger en ook wat vrolijker naar ons gelukkig.



Nu eens gaan verzinnen of er een nieuw mannetje moet komen. Op zich wel voor haar natuurlijk, maar ik denk eerst even een paar weken niet. Vind het anders wat te abrupt.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je Juniper! Veel sterkte met het verlies van je lieve nijn.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig is het maar een konijn en niet familie, positief denken meis dan kom je der wel
Niet te lang wachten hoor, knijnen hebben meer last van lang geen partner dan van "te kort" rouwen en snel weer nieuwe partner. Knijntjes kunnen echt "kwijnen" als ze partnertje gewend zijn en dan weken/maanden zonder zitten. Wel voorzichtig met koppelen, heb je ervaring met koppelen?



Gaat t verder weer een beetje? Blijft toch zeer doen he, zo lief klein vriendje ineens weg.

Alle reacties Link kopieren
jammer dat het niet met kerst is meis dan had je dr wat aan gehad



wel zonde nu mja duzenden konijnen op onze aardbol dus zoek snel maar n nieuwe uit liefie!!!



Hartelijk eGroet,

Jenny
een permaban voor mokkel in 3-2-1



geen zorgen, hij komt eraan.
Ah, hij is al gegeven. Mokkel heeft een permaban dus svp niet meer reageren op sneue postje.
quote:Huishoudster123 schreef op 18 maart 2010 @ 21:26:

gelukkig is het maar een konijn en niet familie, positief denken meis dan kom je der wel



Maar een konijn...





Hoe gaat het Juniper? En mijn nijnevrouwtje?



Alle reacties Link kopieren
quote:twompie schreef op 18 maart 2010 @ 21:27:

Niet te lang wachten hoor, knijnen hebben meer last van lang geen partner dan van "te kort" rouwen en snel weer nieuwe partner. Knijntjes kunnen echt "kwijnen" als ze partnertje gewend zijn en dan weken/maanden zonder zitten. Wel voorzichtig met koppelen, heb je ervaring met koppelen?



Gaat t verder weer een beetje? Blijft toch zeer doen he, zo lief klein vriendje ineens weg.





Het gaat heel goed met het vrouwtje. Is 2 dagen echt van slag geweest, maar nu weer heel vrolijk. Is op zoek naar gezelligheid en eet weer met net zoveel eetlust als eerst.



Heb haar en het overleden konijntje ook zelf gekoppeld dus dat gaat wel lukken. Eerst wilde ik wel even wachten, maar heb net al weer op de site van de konijnenopvang bij mij in de buurt gekeken :-)



Dus er zal er ongetwijfeld wel weer eentje bijkomen binnenkort. Het kriebelt toch.



Verder niet meer echt verdrietig hoor. Hoef alleen even geen fotootjes van hem te zien. En we genieten nu dubbel van het meisje wat we nu nog hebben
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp het hoor. Heb ook konijnen. Maar onthou dat als een konijn zich anders gedraagt je meteen in actie moet komen, ze kunnen snel last krijgen van gas en dan zijn ze in 24 uur dood
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het Meds, hij had dat ook wel vaker. Een beetje een 'zwakker' konijntje blijkbaar. Had zelf medicijnen die goed hielpen altijd. Dit keer helaas niet...
Alle reacties Link kopieren
verplaatst naar thuis
Wat wel heel prettig is, haal Infacol in huis (werkz. bestandeel is simeticon). Dit anti-gas middel is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en mag aan konijnen worden gegeven. Het kan echt het leven van een knijn redden (hoewel in zo'n acuut geval als bij juniper is het natuurlijk wel heel erg heftig) en het is prettig om altijd in huis te hebben.



Het is eigenlijk een humaan middel geschikt voor baby's. Ik geloof dat de dosering per keer een halve of hele? milliliter is maar zal ff wat opzoeken.



Hier staat het perfect uitgelegd:

http://www.konijnen.nl/ziekten/simethicon.htm



En het staat ook al in het linkje hoor maar BELANGRIJK!!! Dierenartsen geven zo nu en dan nog "buscopan" een humaan middel dat bij koliek kan worden gegeven maar een behoorlijk aantal dierenartsen geven dit dus bij gas aan een konijn terwijl het de darmen stil legt terwijl die juist geactiveerd moeten worden! BUSCOPAN = GEVAARLIJK BIJ GAS!



Zo, dat is er maar weer uit he
INFACOL

- Geef je konijn het eerste uur 4x (dus om de 15 minuten) 1 ml Infacol, oraal (in de bek dus). Na het eerste uur kun je verder elk uur 1 ml geven tot de toestand verbetert.





Bron: www.konijnen.nl
Alle reacties Link kopieren
twomp koop je dat bij de apot? en hoe dien je het toe?
Ja ik geloof dat de drogist het nu ook heeft (voor baby's dus eigenlijk). Het moet oraal worden gegeven dus je kunt het beste 2.5ml spuitjes halen bij de apotheek.

Je geeft het in 1ml per keer dus je zou denken dat een 1ml spuitje handig is maar omdat die bijna net zo dun als het spuittuitje zijn, vind ik het een beetje link met het oog op in de keel schieten van een spuitje. De 2.5ml's zijn wat dikker in het reservoir gedeelte dus die zijn veiliger vind ik.



Ja kleine moeite om te halen, niet erg duur geloof ik en erg veilig om in huis te hebben. Mijn konijnen hebben in het verleden standaard op vrijdagavond laat iets gekregen
Ow hier tadaa hehehe

http://www.infacol.nl/Verkrijgbaar.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven