nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
ow zijn ze ook smaller? Ik begreep alleen dat het door de vorm ( s vorm, dus een bochtje) de reden voor verstopping is

We moeten sowieso ff morgen afwachten want men moest ook ff naar de kosten de kijken...zucht
Officieel blijft de buis die 11 cm, maar omdat de s bocht zo kort is zou ik(ik rekening wel eens aan snelheden in leidingen) dit als een vernauwing beschouwen. Er lijkt op tekening bijna een haakse bocht in te zitten.

Je moet maar eens vragen wat de afmetingen zijn van het hele plaatje. De diameter is een dingen, maar je wil ook weten hoe breed een bocht is. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Als je naar het plaatje kijkt zie je dat die s bocht heel kort is. Als die een paar cm is dan maak je de doorstroming dus echt nauwer. Als het echt veel ruimer en gestroomlijnd is als op de tekening zal het geen probleem opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



wij hebben goed nieuws gehad, de oplevering wordt verwacht voor eind april/begin mei. Wij gingen vanwege de vorst uit van juni, haha. Dus we moeten nu even schakelen en gauw dingen gaan regelen.



We willen gaan behangen met glasvlies, maar dan wel zelf behangen. Heeft iemand nog een tip voor goede adresjes voor glasvliesbehang? Of kunnen we gewoon naar Gamma? We wonen dichtbij de Duitse grens, ik ga daar ook nog even kijken in de bouwmarkt.



Verder maar oriënteren op de tuin en de tegels, ook lastig en vrij duur.



@leoni; ik lees je bericht over de hoogte van het toilet, wij zijn ook vrij lang, ik ga er ook eens even op letten!
Hoogte van het toilet nooit aan gedacht, wij zijn vrij lang, ik zie dat ze bij ons op 43 cm komen. Is dat standaard?
Alle reacties Link kopieren
@miesha 43 cm is hoger dan standaard maar niet extreem hoog.

Ondertussen begrepen dat 42 cm gangbaar is tegenwoordig en veel ( lange) mensen voor 45 cm gaan.

ik zou met 43 cm blij zijn!



Eind van de week gaan ze het bij ons aanpassen.

Vandaag is het renovlies gestart, ze gaven wel aan dat de muren slecht zijn ( in heel ons project) dus lastig om helemaal glad te krijgen...

Hopelijk valt 't mee
Hier vandaag dus ook de sleutel gehad. Eigenlijk geen echt punten. Wel een pakking die lekt bij het kraantje van de wc en een vocht plek dat waarschijnlijk van een lekkage was die hun al opgelost hadden. Morgen gaan ze de pakking wisselen en de vochtplek moet over 2 weken weg zijn anders moeten ze gaan zoeken waar het nog meer lekt.



Ik heb ook nog even naar de wc's gekeken en bij ons zijn ze 44 cm. Voor mij best hoog aangezien ik niet erg groot ben.

Dinsdag gaat onze verbouwing beginnen voor de tuinkamer en door braak van de garage.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd leoni!!









Hier verhogen ze morgen de wc.

44 cm is redelijk hoog inderdaad.

Renovlies ook begonnen maar blijkt allemaal niet zo lekker te lopen....totaal 5 woningen in project maar nergens nog klaar....

Ml was na zijn werk nog ff gaan kijken en op zolder was het met redelijk wat luchtbellen aangebracht...

Hopelijk trekt dat nog weg??
Leoni gefeliciteerd!





Wat doen jullie met veiligheid, dus qua sloten, evt rolluiken etc?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat het klussen nu wel redelijk hard gelukkig, begint al wat te lijken.

Afgelopen week hebben we alles behangen met glasvlies, zag er op het moment goed uit, maar nu begint het bij 2 muren te bobbelen.. precies op de plek waar meerdere van onze buren ook scheuren in de muur beginnen te krijgen. Dus dat is wel heel erg jammer.. :(



Ohja, de wc op de juiste hoogte.. ik heb eigenlijk geen idee hoe hoog ze die bij ons doen, volgens mij gewoon standaard hoogte..
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal!



@ jua: is het probleem met de badkamer (plateau) nu opgelost?



Wij hebben nu van de aannemer gehoord dat de oplevering in november is, misschien iets eerder, maar dan verloopt de 140 werkbare dagen dus moeten ze wel klaar zijn. In week 16 gaan ze hier beginnen met boren van de palen, dus ben benieuwd.



Omdat ik zoveel positieve reacties zie over renovlies, heb ik ook maar een offerte opgevraagd. Nu ben ik wel een beetje benieuwd naar de m2 prijs. Het bedrijf van de offerte vraagt 15 euro. Is dit gangbaar of aan de hoge kant?
Alle reacties Link kopieren
Spawater € 15 m2 is redelijk gangbaar voor renovlies.

Wij hebben € 12 m2 door collectief via janstotaa maar kan ze nog niet aanbevelen.

Loopt allemaal niet zo goed. Lopen erg achter, slechte communicatie.

Over resultaat ben ik ook niet echt tevreden ( zij geven aan dat de muren erg slecht zijn. Aannemer zegt dat zij gewoon goed moeten schuren enzo....tja wie heeft gelijk. Heel strak ziet het er helaas nog niet uit)



Plateau bij bad gaat onze tegelzetter doen. Die legt ook t keramisch parket.

Wc is vandaag ruim 2 cm verhoogd.



Verder ff de balen...alles lijkt tegen te zitten. Renovlies dus , tuin kan opeens pas in mei ( als we er wonen terwijl we bewust al in november geregeld hebben dat het voor verhuizing betegeld zou zijn)

Keuken aansluiting zit blijkbaar op 2 plekken te hoog en dat moeten de monteurs van onze apparatuur maar uitzoeken ( en die vinden weer dat de keuken monteurs dat moeten oplossen...handig)



Hopelijk komt alles uiteindelijk goed.

Vind nieuwbouw nu ff niet meer zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
@ jua: wbt resultaat denk ik dat je toch bij het bedrijf moet zijn. In mijn offerte wordt aangegeven dat het bedrijf de muren schuurt. Dus waarschijnlijk hebben zij dit niet secuur gedaan. En omdat je eerder aangaf dat ze en strakke planning hebben, hebben ze de extra tijd waarschijnlijk niet ingecalculeerd. Hoe zie het eruit bij de buren?



Wbt de keukenaansluiting: ik neem aan dat het keukenbedrijf heeft aangeven waar de aansluitingen moeten zitten en jullie dit hebben doorgegeven aan de aannemer. Je zou kunnen controleren of de aannemer de tekening heeft gevolgd en de aansluitingen volgens tekening heeft aangebracht. Als dit het geval is, moet de keukenboer een oplossing bieden.



Snap dat dit extra veel tegenslag geeft, maar uiteindelijk komt het goed!
Alle reacties Link kopieren
@spawater in onze offerte staat ook dat ze schuren ( zelfs schrappen en schuren van de wanden.

en het aansmeren van de wanden waar nodig is en deze weer opschuren) Gaan we zeker nog over hebben.

Geloof dat meer buren nog niet zo tevreden zijn. Wellicht gezamenlijk klacht



Keuken is wat 1 WCD een miscommunicatie , door aannemer wel goed gedaan. Maar blijkt nu dus dat keukenleverancier geen rekening houd met de aansluitingen ( als in, geen gaten in kastjes ed zodat je iets kunt aansluiten, dat is dus de discussie)



Maar goed, ik ben misschien wel een zeikerd ( zo voel ik mij wel onderhand haha)
Alle reacties Link kopieren
Balen Jua... maar nog even doorbijten, het komt altijd goed!



Over renovlies: dat is 1 van de weinige dingen die ik niet nog eens zou doen. Je ziet bij ons echt veel (en steeds meer!) oneffenheden. En onze muren waren relatief strak bij oplevering. Achteraf gezien had ik het liever laten stuccen en die paar scheuren voor lief genomen.



Dus niet alleen maar lovende reacties hoor!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet hoopgevend suus



Ik probeer te positief te zonder zag t er natuurlijk helemaal niet uit.

En veel werk om zelf te doen.

Maar je betaald genoeg geld....

Via de fb groep al van verschillende buren klachten ( vooral ook over planning) dus gaan waarschijnlijk collectief aanpakken
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 16 maart 2017 @ 15:18:

Over renovlies: dat is 1 van de weinige dingen die ik niet nog eens zou doen. Je ziet bij ons echt veel (en steeds meer!) oneffenheden. En onze muren waren relatief strak bij oplevering. Achteraf gezien had ik het liever laten stuccen en die paar scheuren voor lief genomen.



Dus niet alleen maar lovende reacties hoor!Ik sluit aan. Bij ons is het gelukkig voornamelijk één slaapkamermuur waar nu oneffenheden zijn ontstaan, maar perfect is het zeker niet. Renovlies was voor ons met €11 p/m2 wel een redelijk goedkope oplossing, maar ik zou een volgende keer zeker stucwerk overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Bij jullie dus ook Amy.....:-( hadden jullie nu ook jans totaal?



Ja we zeiden nu ook al tegen elkaar, achteraf gezien toch maar stucwerk genomen, wel iets duurder maar vast strakker.

Ze maken zo veel belovende reclame over renovlies en hoorde zo veel goede verhalen maar nu dus meer negatieve.

Wellicht is het te druk geworden en zijn ze minder netjes gaan werken ook
Ik ben benieuwd hoe het er bij ons uit zal zie. Al heb ik bij mijn vriendin een mooie muren gezien. Niet van Stuc te onderscheiden. Wij hebben nu Stuc dus ben echt erg benieuwd.



Hier in de buurt ook een slecht voorbeeld, maar die hadden naar mijn idee niet echt behangklare muren. Daarnaast hadden ze 120 gr glasvezel behang gekozen. Wij krijgen 200 of 220 gr weet het even niet uit mijn hoofd.



Jua het zit jullie niet mee. Ook niet met de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Hier volgens mijn 150 gr. Dat was net zo goed/ stevig als 200 aldus het bedrijf maar makkelijker in verwerking.

Nou...vraag t mij af. 200 ofzo klinkt wel beter leoni. En goed schuren enzo. Dat doen ze bij ons amper voor mijn gevoel...

Mijn man was na zijn werk nog even gaan kijken en zolder is nog net zo ver als gisteren. Vandaag niks gedaan daar. Maandag komt de dakkapel en dinsdag beginnen ze met de zolder ( vliering, kamers maken) en zou dus maandag klaar moeten zijn. En dat zou 't ook zijn.

Gaan ze niet redden want ze kunnen natuurlijk niet morgen en behangen en sausen in 1 dag.....

Heel de planning loopt in de soep. En al die vakmannen kun je ook niet verzetten zomaar. Hebben ook een volle agenda.

Morgenochtend ga ik maar ff langs om te kijken of het op te lossen is....
Alle reacties Link kopieren
Jeeee juighmodus staat aan. Maar ook een mega baalmodus.



Vandaag DE brief binnen gekregen dat we 30 mrt voorschouw hebben hie hoi, dus ongeveer in week van 10 april sleutel. Ik heb maar gelijk de tegelboer gebeld om na te gaa welke stappen we nu moeten nemen, heeft hij pas 4 weken later zijn 1e gaatje in de agenda op 11mei :-/ meeste nieuwbouw weten 8 weken tevoren de sleuteloverdracht. Nu staan we op de voorrangslijst als er iemand tussenuit valt. Nu daar maar op hopen dan. Echt alles zit al vanaf het begin tegen :-/ hopelijk zet deze trend dadelijk niet door als we de sleutel krijgen.



Renovlies jeetje wat balen allemaal zeg. Hopelijk trekt dat nog mooi recht.
Alle reacties Link kopieren
Pat goed nieuws bijna sleutel! Gefeliciteerd.



Hier ook pas 3 weken van te voren nieuws over oplevering. Inderdaad krap om mensen in te plannen. Wij hadden al op de gok ( nav opleverdata van huizen eerder op de route) al wat mensen ingepland. Dat scheelt.



Maar goed nu loopt door het $#@! Renovlies bedrijf alles in de soep.

Zouden maandag klaar zijn en zolder eerst afronden omdat maandag dakkapel komt. Maar vandaag zelfs zolder nog niet klaar.

En volgende wk donderdag komt tegelzetter de woonkamer doen....

Dan zijn ze zeer waarschijnlijk nog niet klaar



Tja.. je kunt dat ook niet allemaal verzetten want wat jij al zegt ze hebben volle agenda's....
Alle reacties Link kopieren
Jua, kan het bedrijf dit weekend niet doorwerken? Of meer mensen sturen? Ik zou dat eisen, en dreigen dat ze anders hun geld niet krijgen. Zij zijn verantwoordelijk voor de vertraging die jullie oplopen.

Wat staat er in de overeenkomst?
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan morgen nog wel werken begreep ik.

Vandaag al hartig woordje met ze gesproken en geëist dat ze donderdag echt klaar moeten zijn.

Dat waren ze zeker weten..

Heb er een hard hoofd in.

In overeenkomst staat 4 tot 5 werkdagen.

Morgenochtend maar weer er heen een nog meer eisen maar.

Voor maandag is t al te laat ben ik bang.

Maar ik wil beslist niet dat ze nog gaan behangen/ schilderen als keramisch parket er in ligt dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe jua.. echt heel vervelend. Hopelijk komt het allemaal wel snel goed.

Het is inderdaad wel een groot nadeel aan nieuwbouw, all die stressdingetjes.



Onze opleverdatum is over 2 weken en ik zie nu ook al wat punten en van de buren (die al opgeleverde woningen hebben) hoor ik er nog veeeeel meer, dus ik houd mijn hart vast..
Jua wat een gedoe. Hier rekende het renovlies bedrijf een week voor de werkzaamheden, maar moest van hem op 1,5 rekenen. Hij zei dat het nog wel eens tegen kon vallen met de gladheid van de muren. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.



Pat hier wisten we het 4 weken van te voren. Ik ken geen een project waar ze het 8 weken van te voren wisten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven