Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
ha living! dank voor wederom super leuk vrolijk filmpje

qua mandjes: ons heidewachteltje beleeft enorm veel plezier aan haar bal die je kan vullen met kleine snoepjes. de onvoorspelbaarheid van wanneer een traktatie eruit rolt, is big fun voor haar! met een paar kleine snoepjes is ze lekker lang actief bezig, ze rolt hem door de kamer met haar snuitje, of gooit hem hoog in de lucht!

zo'n bal, met twee openingen, kocht ik bij de action voor net iets meer dan een euro meen ik, ze hadden ze in allerlei kleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lulu_ schreef op 10 juni 2015 @ 20:51:

Haha, heerlijk die lompe pups en hoe de kittens totaal niet onder de indruk zijn.



De pakketjes zijn al hartstikke leuk zoals ze nu zijn, maar als je er nog iets bij wil doen dan zou ik gaan voor een uitgeprint fotootje van toen de pupjes nog heel klein waren. Of een usb stickje met alle filmpjes en foto's erop.Goedemorgen allen. Ik ga het filmpje zo kijken maar ik vind het bovenstaande een geweldig idee. Fijne zonnige dag!
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Hoi Ltl wat leuk weer die filmpjes. Ben je al je kittens al kwijt? Jullie beestenboel biedt i.i.g. voldoende afleiding, dat dan weer wel. Nogmaals bedankt voor de leuke filmpjes en ik kijk al uit naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Alweer zo'n enig filmpje! Leuk zijn die mandjes, je zou er nog een klein knuffeltje bij kunnen doen. Als je die dan een poosje in het nest/de werpkist laat liggen, hebben die straks de nestgeur, dat is fijn voor de pups als ze net bij mams en hun broertjes en zusjes weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blij om te zien dat je weer terug bent! Hopelijk gaat het met jullie ook goed. Gelukkig brengt dat gespuis genoeg afleiding. Wat een heerlijke filmpjes weer en wat een super leuke en lieve pakketjes hebben jullie gemaakt!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lulu_ schreef op 10 juni 2015 @ 20:51:

Haha, heerlijk die lompe pups en hoe de kittens totaal niet onder de indruk zijn.



De pakketjes zijn al hartstikke leuk zoals ze nu zijn, maar als je er nog iets bij wil doen dan zou ik gaan voor een uitgeprint fotootje van toen de pupjes nog heel klein waren. Of een usb stickje met alle filmpjes en foto's erop.Heel leuk idee!!
Wat een leuk idee, die pakketjes! En ik ga ook voor usb stickje met filmpjes en foto's. Lijkt me heel erg leuk voor de toekomstige baasjes om nog eens terug te kijken en te zien hoe hun beessie geboren werd en opgroeide die eerste tijd!
Alle reacties Link kopieren
Het is weer erg stil van de kant van Living. Gaat alles wel goed meisje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubella schreef op 13 juni 2015 @ 22:50:

Het is weer erg stil van de kant van Living. Gaat alles wel goed meisje? Verwachten wij niet te veel van Living ? Stiekem kijk ik ook een paar x per dag.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
quote:winniewel schreef op 14 juni 2015 @ 17:39:

[...]





Verwachten wij niet te veel van Living ? Stiekem kijk ik ook een paar x per dag.Het gaat niet eens om de verwachting, maar meer het zorgen maken om iemand. Wij weten dat er iets ernstigs met een familielid aan de hand is, dus een langere tijd niet posten is niet best.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubella schreef op 14 juni 2015 @ 18:36:

[...]





Het gaat niet eens om de verwachting, maar meer het zorgen maken om iemand. Wij weten dat er iets ernstigs met een familielid aan de hand is, dus een langere tijd niet posten is niet best.Zou heel goed kunnen dat haar prioriteit ergens anders ligt, Sterkte Living en fam.
het is nooit te laat om te leven
Lieve LTL, jij en je gezin zijn in mijn gedachten .
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Ja ik ben inderdaad minder actief dan ik zou willen.. sorry daarvoor... wil niemand ongerust maken..

Jullie zijn allemaal zo geweldig lief...

Dinsdag komt er een operatie aan dus in aanloop daar naartoe was het een beetje druk, en mijn man die wordt over 2 weken ook geopereerd dus veel geregel en gedoe omdat de volledige zorg op mij neer gaat komen.

Maar alles komt goed... jullie zijn echt heel erg lief allemaal ! bedankt daarvoor.



Wel hebben we weer een filmpje gemaakt vandaag en deze week gaan de pups naar de dierenarts om na gekeken te worden en krijgen ze allemaal de entingen en chips ed.... Ik ga aan de dierenarts vragen of ik het mag filmen dus dan ga ik daar zeker ook een filmpje van plaatsen deze week !



Wat een geweldig leuk idee trouwens met die USB stick ! en die foto in een lijstje ook geweldig !!

Morgen komt ook die vrouw waar ik eerder over vertelde... die gaat elke pup analyseren en bekijken wat voor karakter ze hebben en gaan krijgen ed... dit komt per pup ook op papier dus ook leuk om in het pakket te doen,

Ook is het idee met doekjes/knuffeltjes met nestgeur een top idee.. dit gaan we ook voor de kittens doen...



Ik ga nu het filmpje op youtube uploaden en ik plaats hier zometeen even een link..
Alle reacties Link kopieren
Updat 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit



Enjoy
Fijn om wat van je te horen! Veel sterkte de komende tijd !
Dank voor je leuke verhaal LTL!

Sterkte met alle zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Een leuk filmpje weer, heerlijke beestjes zijn het!



Veel sterkte met alles dat komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte de komende tijd, zal druk voor je zijn. Succes met de operatie. Al 6 weken weer, we hebben al zo lang kunnen genieten en nog steeds. Wat geweldig weer dit filmpje, is weer genieten voor ik naar bed ga .

Heb nu voor 2 weken een oppas hondje en haal mijn hart weer op. Weer veel aanspraak en mijn loopje.

zij is 1 jaar oud en pubert behoorlijk haha. Liefs voor jullie en dank je wel.
het is nooit te laat om te leven
Sterkte met alles de komende tijd LTL.
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Weer een nieuw filmpje! Ik was dolgelukkig toen ik het zag, ontzettend genieten!



Veel sterkte LTL. Ik brand een kaarsje voot jullie.
Elke keer blijft het weer genieten, die schattige beestjes. Heel veel sterkte!
Wat een schatjes zijn het toch. Die koppies van de pups, zo over het randje van hun verblijf.

Tijgertje zag er wat verfomfaaid uit



Lief dat je toch nog een filmpje plaats, Living. Veel sterkte de komende tijd, dat wordt best heftig zo te lezen. Heb je nog hulp van anderen, als je man straks uitgeschakeld is?

Neem je tijd, hopelijk pakt het toch (naar omstandigheden) positief uit. Wij wachten wel op je, ook als dat lang duurt. First things first.

Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met alles Living!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte morgen voor iedereen en vooral voor de patient. Succes
het is nooit te laat om te leven
Sterkte morgen, dat je maar snel mag opknappen en je man over een paar weken ook. Respect dat dat alles met heel die dierentuin zo prima gaat. Geen idee uiteraard waar je voor onder het mes moet maar ik ga voor je duimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven