Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Klopt Amy, we hebben een beperkt gebied en veel wensen. Onze makelaar zegt dat we op funda moeten kijken...maar als ik jou zo hoor kan het dus ook anders.

Ik hoop dat jullie droomhuis er nu bij zit. Wanneer gaan jullie bezichtigen?

Ik hoop dat er morgen weer iets op funda staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 13 november 2015 @ 15:46:

Wat spannend! Is dat ook echt jullie uiterste?



Maximum budget: Nee.

We kunnen meer betalen, maar de woning is (volgens onze makelaar) niet veel meer waard dan ¤205.000. Als de verkopers bereidt zijn hun bod nog eens met zo'n ¤2.000 te verlagen (dus: ¤208.000), dan zal dit ons opnieuw aan het denken zetten. Wellicht doen we dan een nieuw eindbod van ¤206.500. We zullen ons niet snel gewonnen geven, maar ja.. Ik laat een mooie woning niet schieten vanwege een paar luttele euro's. Als zij dan akkoord gaan met dit bedrag, dan ben ik een zeer tevreden mens.
Alle reacties Link kopieren
Onze makelaar heeft gisteren om 5 uur gebeld - we hadden namelijk nog geen reactie ontvangen - en ze hebben om uitstel gevraagd tot morgen 5 uur. De makelaar had dit toegelicht met: 'Vanwege de restschuld en de lage bieding'... Ah ja... Het zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal part of the game als je het mij vraagt. Wel een irritant spel dat ze spelen trouwens.

Maar als ze het écht te laag vonden, hadden ze het afgewezen en niet de deur op een kier gehouden. Die hopen gewoon dat jullie zenuwachtig worden en alsnog omhoog gaan denk ik.
Spannend, maar geen verloren zaak.

Ik zou denken dat ze misschien vandaag nog kijkers kregen en wilden afwachten of die met een bod komen. Zou dat t kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat Solske zegt klinkt logisch. Hoewel ze natuurlijk niet in onderhandeling mogen met een eventuele andere koper zolang jullie nog in onderhandeling zijn, dus die eventuele kijker zou dan met een goed bod moeten komen willen ze jullie 205 aan de kant zetten... Spannend hoor!
Weet je al meer? Spannende dag!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik zit op mijn werk en ik kan bijna niet stil zitten... Spannend! Ik wed dat ze ons weer tot 17.00 uur laten wachten.



Ik had niet gedacht dat 't uitstel mogelijk te maken heeft met kijkers. Dit zou inderdaad het geval kunnen zijn. Helaas is er niemand die 't mij kan vertellen, dus ik probeer er niet al teveel over na te denken. Ik weet echter wél de namen van de huidige bewoners, dus ik heb al op Faceboek zitten koekeloeren. Leuk gezinnetje
Het is nu zes uur, weet je inmiddels meer? Kan me je spanning voorstellen!

Hier gebeurt helemaal niks. Geen bezichtigingen gepland. Er zitten wat interessante nieuwbouwprojecten aan te komen, maar het duurt allemaal eindeloos.
Ik ben ook benieuwd d-purevision! Dat wachten is zo frustrerend he!



Hier hebben de verkopers wéér verlenging gekregen voor hun voorbehoud op financiering. Het blijft dus ook nog even spannend. Ze hebben nu weer tot volgende week vrijdag. Dus hier ook maar weer afwachten..



@Moosey, jammer dat de overdracht bij jullie een maand is uitgesteld! Daar zou ik ook wel van balen hoor, je richt je er op een bepaald moment toch helemaal op dat je op een bepaald moment gaat verhuizen en gaat vanalles regelen daarvoor.



@Solske; ik heb het gevoel dat er op dit moment heel weinig huizen op de markt komen. Nadat wij ons huis gekocht hebben, is er echt bijna niks meer bij gekomen op funda. Misschien zetten mensen hun huis pas in het voorjaar weer te koop?
Ik hoop het niet ukkie! Ik kijk elke dag. Eens per maand zit er wel iets aardigs tussen, maar niks wat we echt willen bekijken. Aan de andere kant vliegt de tijd en komt er vanzelf iets.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben er alweer overheen hoor De eerste helft van december is lekker volgelopen met leuke werkopdrachten, en ik heb een heel goed seizoen gedraaid, dus ik kan een weekje kerstvakantie met daarna een januari met veel huis en weinig werk goed aan mezelf verkopen En dat weekje vakantie en veel bij vrienden zijn is dan ook wel weer een kadootje.



Niks gehoord neem ik aan Pure-D? Ellendig hoor.



Ukkie, balen van het voorbehoud. Maar het zegt niks over de kans dat het rond komt, dat weet je wel he? Waarschijnlijk is het gewoon prima, na de offerte moeten wel heel malle dingen aan het licht komen, wil het niet rond komen.



Nu ik dat schrijf bedenk ik me dat wij ook nog wel echt even een paar dingen moeten regelen zoals de levensverzekeringen, opstalverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, huur opzeggen, verhuisberichten... Nu de druk eraf is door die maand uitstel raken dat soort zaken ook een beetje in het slop, zal er zo even een dag voor reserveren in de agenda.



Solske, ik vind het knap dat je er zo rustig onder blijft. Ik denk wel dat er een verschil is tussen je eerste huis kopen en een volgend huis kopen, maar man, wat was ik veel ongeduldiger dan jij met zoeken
Ik lijk geduldig, maar ben het niet echt. Kijk zelfs midden in de nacht op funda als ik even wakker ben. Maar ik heb geen keus, kan moeilijk een huis kopen wat ik niet wil. Al is het wel verleidelijk om wat wensen te laten vallen om sneller een huis te vinden. Maar dat doen we niet!
Alle reacties Link kopieren
Aaarggg! Wat een gang van zaken zeg... Rond 8 uur ontvingen we het volgende bericht van onze makelaar: 'De verkoopmakelaar heeft laten weten dat hij nog geen reactie heeft ontvangen van de verkopers. Hij belt me morgen.'
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant! Heb je nog wel zin in dat huis? Ik geloof dat ik de balen zou hebben en zou denken bekijk het maar
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant denk ik wel: 'Stik er maar in', maar ja.. Het gaat om ons en het huis. We moeten ons niet al teveel aantrekken van de verkoopmakelaar en verkopers. Mijn vriend en ik zeiden gisteren om 5 uur al tegen elkaar: 'Ze voldoen in elk geval aan onze verwachting'. We kunnen er wel een beetje om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Pff d-pure, wat een gedoe zeg!



Hier inmiddels al flinke vooruitgang. Wij hebben een huis gevonden!! Inmiddels twee keer bekeken, een bod uitgebracht, alle onderhandelingen doorstaan en begin volgende week het voorlopig koopcontract tekenen.



WAUW.

Ik kan nog niet helemaal bevatten dat wij gaan verhuizen. In nog geen 3 maanden tijd, ons eigen huis te koop gezet, verkocht en zelf iets anders mooi gevonden.



Vriend en ik twijfelde allebei wel bij dit huis, aangezien er toch het een en ander gedaan moet worden. Bij de tweede bezichtiging kregen wij beide kriebels en ja hoor; verliefd! Dus nu bouwtechnische keuring afwachten, tekenen en financiering rond maken. Jeeeeeej
bats!
Alle reacties Link kopieren
^ Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Draakje! Wat voor een huis is het?

Balen d-p! Ze zijn wel erg aan het rekken. Ik hoop dat je toch vandaag of morgen goed nieuws krijgt!

Hier is t echt flut. Ben zooooo klaar met de zoektocht. Ik bekijk steeds weer dezelfde huizen die al lang zijn afgevallen. Ik moet geduld hebben, maar mijn geduld is op.

Enige positieve is dat we nu precies weten wat we zoeken. Maar daardoor vallen meteen ongeveer alle huizen af :(.
Alle reacties Link kopieren
Solske: Ik snap dat je er moedeloos van word. Ik hoop dat er snel weer iets leuks op jullie pad komt!



We hebben inmiddels bericht gehad: ¤208.000,-. Ze verwachten aanstaande maandag een antwoord.

Hmm... Lastige keuze. Aan de ene kant denk ik: 'Huppa! Hier is ¤206.500! en nu is het menens: Take it or leave it!'. Aan de andere kant. Onze aankoopmakelaar zegt dat zij 't gevoel heeft dat er een goede kans is dat ze óók akkoord zullen gaan met ¤205.000, áls we ook dit keer hun bod afslaan. Ze zegt echter ook: 'Doen jullie een bod van ¤206.500, dan durf ik jullie te garanderen dat ze het aannemen.' Maar een stemmetje zegt: 'Wat als wij ons bod afslaan en zij gaan toch niet overstag.. Verpesten we het dan niet?'
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Draakje!



Pfff, wat een gevecht D-p!

Succes in je beslissing!

Jullie zitten nu dus 3000 uit elkaar?
Lastig d-p. Persoonlijk zou ik het niet stuk laten lopen om zo'n klein verschil. Er is altijd een risico dat je het anders kwijtraakt. Als je dit huis echt wilt, zou ik overstag gaan. Daar merk je toch weinig van in je hypotheek. Tenzij jullie al dicht tegen je max zitten of twijfelen over het huis.
Alle reacties Link kopieren
We twijfelen absoluut niet! We zullen het niet merken aan onze hypotheek, want die is max. ¤185.000. Ik betaal de rest van mijn spaarcenten. Ik spaar al 25 jaar lang, voor een doel als dit. En ik denk ook: 'Ach.. Die oplevering laat nog 5 maanden op zich wachten, dus ik heb die ¤1.500 dan alláng weer terug verdiend!' En ja We houden ook zo nog genoeg geld over voor eventuele aanpassingen aan het huis, en de inrichting.



We gaan morgen nog eens een telefonisch gesprek voeren met onze makelaar, en denken er dit weekend dan nog eens rustig over na. Ik zie mezelf in elk geval al helemaal zitten in dat huis, samen met vriendlief.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk draakje! En snel gegaan inderdaad zeg. Ben ook benieuwd wat voor iets je gekocht hebt.



D-P, ik zou het ook niet stuk laten lopen op 1500 euro...
quote:Solske schreef op 19 november 2015 @ 17:03:



Hier is t echt flut. Ben zooooo klaar met de zoektocht. Ik bekijk steeds weer dezelfde huizen die al lang zijn afgevallen. Ik moet geduld hebben, maar mijn geduld is op.

Enige positieve is dat we nu precies weten wat we zoeken. Maar daardoor vallen meteen ongeveer alle huizen af :(.



Had mijn bericht kunnen zijn. Lees nog wel mee hier, maar tijdlang niets geplaatst, ben echt flink gefrustreerd inmiddels

Er komt gewoon al bijna vier maanden helemaal niks, noppes binnen ons budget op de markt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven