Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal...

Ik heb gister een onwijs volle vuilniszak vol kapot en incompleet speelgoed weggegooid en is er een kast verkocht via marktplaats.

Volgende doel is nog meer kleding uitzoeken, nog meer overige spullen uit de slaapkamer en daarna zal ik me aan de keuken moeten wagen...
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook dat ik het een beetje vergeten ben. Ik heb wel oude dekbedovertrekken en een slaapzak weggegeven (iemand wilde ze graag hebben voor haar honden), en twee unoxmutsen (we hadden er vier en we zijn maar met z'n tweeën ). Ik ga mijn oude zomerjas en die van man zometeen ook maar van de kapstok halen en weggooien denk ik. Het wordt sowieso tijd ook om de sjaals, mutsen en tassen uit te zoeken want ik heb er heel wat verzameld in de loop der jaren.



En volgende week wil ik in 1x álles van zolder halen en gaan uitzoeken. Dat wordt een grooot project, maar stukje bij beetje schiet voor geen meter op en dan staat straks al het uitgezochte spul vooraan en het onuitgezochte spul helemaal achteraan, dus dan kan ik er niet meer bij. Dus dan maar in 1x. Dat zal een behoorlijke puinzooi worden even in de woonkamer, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik ben van het weekend niet geslaagd in de geplande opruimactie. Ik loop al jaren tegen een gebrek aan bergruimte op de 1e verdieping op, terwijl we door schuine wanden ook vrijwel geen plek hebben voor extra kasten (behalve onder de knieschotten, maar dat wordt meteen maatwerk en dus erg duur). Maar opeens kreeg ik een ingeving: als ik mijn studeerkamer en logeerkamer wissel, dan past zo'n 2.25 meter aan diepe kasten opeens wel! Ik heb mijn tijd van het weekend dus besteed aan het uitvogelen hoe ik dat het best kan indelen
Alle reacties Link kopieren
Ook heel nuttig! Klinkt goed!



Wauw, ik heb vandaag plotseling de boekenkast onder handen genomen. Ik had wat boeken gekregen voor m'n verjaardag die onmogelijk in de boekenkast konden maar toch echt moesten. Dus moesten er boeken weg. Bijna een hele verhuisdoos vol. Trots op mezelf! De zomerjassen wel vergeten weg te doen, en de mutsen, sjaals en tassen ook nog niet uitgezocht, maar dat komt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren ook begonnen met weggooien, en wil in de kerstvakantie een grote slag gaan slaan met de kastenkamer. Maar nu alvast de overige kasten aanpakken.



Gister ben ik begonnen met de make-up, beautyla. De laatste x dat ik make-up heb gebruikt en nagelak is zoooo lang geleden. Ik heb bijna alles weg gedaan. Heb nu nog 1 blush, 1doosje oogschaduw en 2 mascara's. Vandaag wil ik gaan kijken naar de bodylotions enzo. Mijn huid droogt snel uit en in de meeste zit water, wat dus totaal niet werkt. Dus die gaan vandaag in de prullenbak/weggeefla.



Hoop dat het door kleine stapjes een grote stap gaat worden
Alle reacties Link kopieren
Deze week de bestekla eens goed bekeken. Wat ik daarin verzamel naast bestek, pff. Wel wat dingetjes weggegooid , zoals sateprikker, eetstokjes, ondefinieerbaar plastic ding, enz. En vandaag wat spulletjes voor in kerststukjes weggedaan. Ik bewaarde teveel van dat soort dingen. Morgen ga ik weer verder in mijn kelder. Het wijnkeldertje schiet al aardig op.
Ik heb mijn wijnvoorraad ook opgeschoond. Ik krijg veel wijn als relatiegeschenk maar ik drink het helemaal niet. Dus ik ben nu aan het uitdelen aan vriendinnen .... Vanmiddag krijgt de thuiskapster ook een fles mee en dan ben ik er al zeker 10 tot 15 flessen kwijt. Ruimt lekker op
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat mijn vriend onverwacht vrij was, heb ik heel veel kunnen opruimen.



Drie vuilniszakken kleding, een berg voor de grijze container. Die alweer vol zit, terwijl hij van de week geleegd is.



En ik heb drie dozen klaar staan voor de kringloop, met keukenspullen (potten, pannen, bekers, glazen), bloempotten en ander prullaria voor in het huis.



Al met al zeer geruimde opruimdag(en) gehad.



Hoe gaat het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Als je blijft opruimen, wegdoen, opmaken en niet opnieuw kopen, dan geef je op een dag een kast weg. Vandaag dus, er stond al een paar weken een kast leeg te staan.



Verder heb ik mijn tasje met maskers, gekregen samples en haarknipjes weggegeven. Inclusief het tasje.

Een oude pc cadeau gedaan aan een gamer(oude spellen) stond nog xp op, is nog perfect, alleen, met een ipad, macbook en 2 desktops totaal overbodig. Met muis en toetsenbord.

Mijn man gaf 1 van zijn 3 fietsen weg. Ik onze derde hark ( grashark, gewone hark gehouden). Hij zijn oude boormachine, ik drie schuurmachines ( we houden een bandschuurmachine, een vlakschuur en een mouse, maar waarom we er zoveel hadden? Klussen en heel veel moeten schuren, maar niemand had een schuurmachine, ik ging naar de kringloop voor een bouwstofzuiger, lagen er ook vier schuurmachines.



Weer een doos boeken, mijn collectie kreeg nieuwe vroenden, en oude kennissen zijn verhuisd. Weer vol maar wel een complete plank aan nieuwe boeken erin.
quote:Lovely_Meghan schreef op 30 december 2016 @ 17:23:

Ondanks dat mijn vriend onverwacht vrij was, heb ik heel veel kunnen opruimen.



?Die kan dan toch gewoon meehelpen?
Alle reacties Link kopieren
@minion; met in de weg lopen bedoel je
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 3 zakken kleding weggedaan. Heerlijk altijd als er weer wat weg is. Ben nu telkens op Marktplaats aan het kijken of ik mensen blij kan maken met spullen waar ik zelf niets mee doe. Een goed doel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met het weggooien van spullen. Ik heb echt veel weg gedaan. Ik heb de keuken helemaal na gelopen, en twijfelde nog over de broodrooster, maar heb hem vorig jaar op het aanrecht gezet om te kijken of ik hem meer ging gebruiken. En i.p.v. 0 keer, heb ik hem wel 2 x gebruikt. Dus die doe ik ook nog weg.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed! Ik heb de zolder aangepakt en zeker de helft weggedaan. Ook een heleboel boeken weggedaan en eigenlijk van alles. Ik heb nu even rust, maar ik wil wel vlot weer aan de gang. Er liggen nog genoeg projecten te wachten. We hopen deze of komende week te gaan tekenen voor ons eerste koophuis, dus ik heb een deadline te halen! Geen overbodige zooi mee naar ons nieuwe huis. Gelukkig hebben we nog een half jaar tot de verhuizing.
ik heb paar dagen geleden mijn tijdschriften opgeruimd. Die ik nog niet gelezen heb liggen nu op een mooie stapel en ik heb er ook heel veel weggeven en weggegooid ( oud papier ). Ruimt weer lekker op
gisteren mijn kledingkast op geruimd.. 3 zakken in de kledingcontainer.

Nu eerst vakantie en daarna gaan er 2 matrassen naar het grofvuil en een slaapbankje op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig minion!



Hier gaat het ook goed, iedere dag pak ik een klein stukje op en gooi weg, doneer of bewaar de spullen. Pas ook het luik helemaal opgeruimd. Daar stond een hele grote bak in (grootste die ze hadden bij Ikea), met decoratiespullen, vazen, kaarsen. Ik heb meer als de helft weg gegooid. Zo zonde dat het allemaal mee is verhuisd.



Ik zie alleen een beetje op tegen de administratie. Dat is ook nog zo'n grote stapel. Ik ga wel een x een dagje vrij nemen, zodat ik alles in alle rust in 1x aan kan pakken. En daarna hopelijk op orde houden.
quote:Drackie schreef op 19 december 2016 @ 16:10:



En volgende week wil ik in 1x álles van zolder halen en gaan uitzoeken. Dat wordt een grooot project, maar stukje bij beetje schiet voor geen meter op en dan staat straks al het uitgezochte spul vooraan en het onuitgezochte spul helemaal achteraan, dus dan kan ik er niet meer bij. Dus dan maar in 1x. Dat zal een behoorlijke puinzooi worden even in de woonkamer, maar dat neem ik dan maar voor lief. Moet je alles 2 trappen af, of maar 1? (goeie workout...)
Goed idee, dit topic.

Vandaag op mijn werkplek bouwpuin weggegooid, container vol. Telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Uhm ja hoor Orkenflow!



Ik heb gisteren de herinneringen-bak (tekeningen, kaartjes, diplomas, werkstukjes etc) van mijn zoon opgeruimd. Ik dacht dat ik al kieskeurig was wat ik wel en niet daar in gooi, maar blijkbaar niet genoeg. Resultaat is een halve papierbak vol.



Verder heb ik mijn eigen kledingkast en die van zoon doorgespit. Kledinghangers gescoord zodat ik al mijn blouses kan ophangen ipv op de legplank. Resultaat is een vuilniszak kleding die weg kan.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Jij ook, Orkenflow



Ik doe af en toe een beetje, maar er zit nog niet echt een systeem in. Er is nog genoeg te doen, maar ik zit alles bij elkaar nu denk ik toch al op zo'n 5 groencontainers uit de tuin en ca. 4 volle papiercontainers + 6 volle kofferbakken (van een grote auto ) uit huis. Onze nieuwe kasten zijn eindelijk ook besteld en die worden volgende week al geleverd, dus van het weekend wordt het nog even flink aanpoten in onze twee extra slaapkamers. Gelukkig heb ik man ook aangestoken, dus die helpt enthousiast mee!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Nummerzoveel!



Misschien is een handig systeem kamer voor kamer? Of kleiner: kast per kast? Dus eerst het ene afmaken voordat je aan iets anders begint.
quote:Zalmsnipper schreef op 24 februari 2017 @ 17:14:

Klinkt goed Nummerzoveel!



Misschien is een handig systeem kamer voor kamer? Of kleiner: kast per kast? Dus eerst het ene afmaken voordat je aan iets anders begint.



Lief dat je meedenkt! Mijn probleem is dat ik last heb van vrij ernstige lage rugklachten, waardoor ik al snel vast loop als ik me voorneem een bepaalde klus te doen.



Het werkt daardoor voor mij beter om per dag te kijken wat lukt en daar dan mijn activiteiten op af te stemmen. Dat betekent soms dat ik simpelweg niets kan doen, en op goede dagen laat ik het afhangen van mijn lijf. Als ik bijv meer last heb van uitval in mijn benen, dan kan ik beter geen klus aanpakken waarvoor ik door mijn knieën moet, maar dan lukt papier sorteren of de tuin aanharken misschien weer wel. Voel ik het specifiek in mijn rug, dan is staan en op hoogte werken funest, maar lukt dat ene lage laatje weer beter.



Mijn systeem is dus eigenlijk: kijk elke dag of er iets is dat je aan kunt pakken, en wees blij als het lukt
Ik heb zelfs mijn vorige nick opgeruimd



Twijfelde een tijdje of een meubelstuk niet te groot was voor mijn huiskamer. Maar door zichzelfuitnodigend bezoek moest ik wel ontdekken dat het prima past. Alleen moeten sommige spullen dus echt weg ipv af en toe van ruimte verhuizen.

Vind het wel jammer dat hier alleen restafval en gft opgehaald wordt, de rest moet in de containers en die zitten vaak al vol als ik er in het weekend aan denk.



Tot zover dus mijn korte anoniemeretijd ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 24 februari 2017 @ 19:48:

[...]





Lief dat je meedenkt! Mijn probleem is dat ik last heb van vrij ernstige lage rugklachten, waardoor ik al snel vast loop als ik me voorneem een bepaalde klus te doen.



Het werkt daardoor voor mij beter om per dag te kijken wat lukt en daar dan mijn activiteiten op af te stemmen. Dat betekent soms dat ik simpelweg niets kan doen, en op goede dagen laat ik het afhangen van mijn lijf. Als ik bijv meer last heb van uitval in mijn benen, dan kan ik beter geen klus aanpakken waarvoor ik door mijn knieën moet, maar dan lukt papier sorteren of de tuin aanharken misschien weer wel. Voel ik het specifiek in mijn rug, dan is staan en op hoogte werken funest, maar lukt dat ene lage laatje weer beter.



Mijn systeem is dus eigenlijk: kijk elke dag of er iets is dat je aan kunt pakken, en wees blij als het lukt



Aha je hebt dus wel al een systeem klinkt prima!



Rot zeg dat je een rugpatient bent. Is er nog hoop op verbetering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven