Poes in je eigen tuin begraven

27-02-2012 10:19 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vermoeden dat mijn lieve, mooie 17-jarige poes de lente niet gaat halen...



Moet er niet aan denken dat ze als afval ergens op een grote stapel met tig andere honden en katten wordt gecremeerd...

Ik wil haar daarom graag in de tuin begraven, maar heb begrepen dat dit niet zomaar mag.



Stel ze krijgt een spuitje van de dierenarts, mag ik haar dan gewoon meenemen? Of kan dit niet?



En hoe diep moet ik haar dan begraven? En, in een schoenendoos? Of in iets anders? Iemand goede tips?



Mijn excuses voor de plastische vragen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 27 februari 2012 @ 20:10:

Klinkt luguber natuurlijk maar ik moet er niet aandenken dat een volgende bewoner ze opgraaft en weggooit. Zolang je je vrienden die helpen verhuizen, maar even inseint dat ze die kist niet hoeven uit te pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 27 februari 2012 @ 21:06:

[...]





Zolang je je vrienden die helpen verhuizen, maar even inseint dat ze die kist niet hoeven uit te pakken.







De meeste bekenden weten dit, dus ben bang dat ik 't kistje zelf moet verhuizen, wil ik ook hoor!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:yezka schreef op 27 februari 2012 @ 10:45:

Wat naar dat je afscheid moet nemen van je poes..

En ik zou haar ook gewoon in de tuin begraven. Hoe diep hangt een beetje af van de soort grond. Als je hier een meter diep zou proberen te graven (vette klei, dus niet echt haalbaar) zou het gat gelijk vol met water lopen, dus een halve meter is hier echt genoeg.

Maar wat dan wel belangrijk is als je je poes in een doek wil wikkelen, is dat die doek wel mee moet verteren. Dus kies voor katoen, linnen of zijde.

Heel veel strekte!



Dat lijkt mij idd beter dan fleece of ander plastic spul.
Alle reacties Link kopieren
Ik begraaf mijn katten (en die van familie) op een rustige plek in de duinen. Heeft een aantal voordelen: je kunt er makkelijk een gat graven, ook met vorst. In een tuin kan ook, maar mensen verhuizen. Soms na twee jaar, soms na twintig jaar.



Voordeel van een natuurgebied oid vind ik dat je altijd bij "die plek" kan gaan kijken. Ook als het huis en tuin zijn verkocht.



Daarnaast heb je in wat hoger duinzand geen last van grondwater, en in schoon droog zand verteert alles snel. (En je kunt via een gps of coordinaten app de exacte locatie vaststellen, en/of je plaatst een erg discrete markering waar ze liggen. Duinen veranderen nogal door stuivend zand, en best snel groeiende duindoorns/helmen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven