Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
Wachtwoorden kun je altijd veranderen. En er over vallen dat ik iemand dom noem... schattig
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 20 mei 2016 @ 09:45:

[...]





Kan ook. Ik vind wel de geluidskwaliteit van de (internet)radio beter. En bij de radio kun je kiezen uit heel veel zenders wereldwijd. Zo luistert mijn vriend graag naar de Piratenstream Twente (don't ask ) en ik naar Sublime FM. Die zenden allebei niet uit via FM.





Volgens mij bedoel ik iets anders. Want ik heb Sublime FM volgens mij gewoon op mijn digitale tv-ontvanger zitten.



Wat ik bedoel is: je hebt tv via KPN of Ziggo of wat dan ook. Daar zitten 300 nog wat tvzenders op, en ook nog eens 100 nog wat radiozenders. Dus in het hypothetische geval dat ik werkster zou zijn en naar de radio zou willen luisteren, dan zou ik gewoon zoeken naar de KPN of Ziggo afstandbediening, de digitale ontvanger aanzetten, de tv aanzetten (of zoals bij ons het geluidssysteem aanzetten) en dan via de tv-afstandbediening gewoon een van de tig radiozenders selecteren.



Daar heb je volgens mij dus geen WIFI of WIFI code voor nodig, iedereen die digitale tv heeft heeft toch ook digitale radio?
Am Yisrael Chai!
quote:pien6 schreef op 20 mei 2016 @ 09:48:

Het verbaast me dat sommige mensen hier gebruik maken van de Wifi net zoiets vinden als water drinken en het toilet gebruiken. Het is een luxe, geen eerste levensbehoefte.

En standaard de Wificode geven aan gasten, ze komen toch niet om te internetten? Ze mogen van mij best op de Wifi, als ze het vragen krijgen ze mijn wachtwoord maar ik zou er nooit aan denken om het standaard te geven.



Wie zegt dan dat je bij binnenkomst je bezoek direct de WiFi code in de hand moet drukken?

Niemand toch?

Ik snap alleen niet waarom het een punt zou zijn dat iemand die twee, drie, vier uur alleen in je huis is, de WiFi gebruikt om lekker naar de radio te luisteren.



Eigenlijk vind ik dat je dat wél zou kunnen aanbieden, als werkgever.

Gewoon spontaan.

Mijn hulpen wilden ook zonder uitzondering de radio aan. En gelijk hadden ze.



En dat deze mevrouw zelf de code vond, wat mij betreft lekker pro actief.
Alle reacties Link kopieren
Ook al aan de mogelijkheid gedacht dat ze de radio aan wilde zetten, er achter kwam dat ze geen muziek af kon spelen omdat ze geen code heeft en hem is vergeten uit te zetten?
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 09:52:

[...]





Volgens mij bedoel ik iets anders. Want ik heb Sublime FM volgens mij gewoon op mijn digitale tv-ontvanger zitten.



Wat ik bedoel is: je hebt tv via KPN of Ziggo of wat dan ook. Daar zitten 300 nog wat tvzenders op, en ook nog eens 100 nog wat radiozenders. Dus in het hypothetische geval dat ik werkster zou zijn en naar de radio zou willen luisteren, dan zou ik gewoon zoeken naar de KPN of Ziggo afstandbediening, de digitale ontvanger aanzetten, de tv aanzetten (of zoals bij ons het geluidssysteem aanzetten) en dan via de tv-afstandbediening gewoon een van de tig radiozenders selecteren.



Daar heb je volgens mij dus geen WIFI of WIFI code voor nodig, iedereen die digitale tv heeft heeft toch ook digitale radio?Precies.
Alle reacties Link kopieren
Of moet je bij TO ook altijd een wifi-code invoeren om tv te kunnen kijken, soms?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 20 mei 2016 @ 09:45:

[...]





Kan ook. Ik vind wel de geluidskwaliteit van de (internet)radio beter. En bij de radio kun je kiezen uit heel veel zenders wereldwijd. Zo luistert mijn vriend graag naar de Piratenstream Twente (don't ask ) en ik naar Sublime FM. Die zenden allebei niet uit via FM.Heb het effe gecheckt, Sublime FM zit bij mij gewoon op nummertje 818 op mijn tv ontvanger.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 09:52:

[...]





Volgens mij bedoel ik iets anders. Want ik heb Sublime FM volgens mij gewoon op mijn digitale tv-ontvanger zitten.



Wat ik bedoel is: je hebt tv via KPN of Ziggo of wat dan ook. Daar zitten 300 nog wat tvzenders op, en ook nog eens 100 nog wat radiozenders. Dus in het hypothetische geval dat ik werkster zou zijn en naar de radio zou willen luisteren, dan zou ik gewoon zoeken naar de KPN of Ziggo afstandbediening, de digitale ontvanger aanzetten, de tv aanzetten (of zoals bij ons het geluidssysteem aanzetten) en dan via de tv-afstandbediening gewoon een van de tig radiozenders selecteren.



Daar heb je volgens mij dus geen WIFI of WIFI code voor nodig, iedereen die digitale tv heeft heeft toch ook digitale radio?Zo kan het inderdaad ook. Ik weet niet wat voor systeem TO heeft, maar bij mij kun je de radio ook nog via de afstandsbediening van de radio aanzetten (en 6 voorkeuzezenders kiezen). Best kans dat de schoonmaakster via de afstandsbediening de radio heeft aangezet.
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 09:57:

[...]





Heb het effe gecheckt, Sublime FM zit bij mij gewoon op nummertje 818 op mijn tv ontvanger.Ik zag het ook
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch, zo'n zelfstandig opererende schoonmaakster? Valt je niet lastig met de meest benullig kleine vraagjes als "waar is de Wifi-code" --> nee, ze zoekt 'm zelf op. Fantastisch toch?
TO? Ben je er nog?



Hoe doe jij die radio normaal aan en moet je dan elke keer ergens je WIFI code invoeren? Nee toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 20 mei 2016 @ 09:42:

Dus je windt je op omdat ze niet om je wifiwachtwoord gevraagd heeft. Jezus, dat BIED JE TOCH AAN aan iemand die voor jou komt werken?

Dat vind jij normaal, maar niet iedereen dus.



Bied je het ook aan bij de schilder die je huis kont schilderen of de verzekeringsman die je polissen komt door nemen? Ik bied het helemaal niemand aan. Waarom moeten die mensen op mijn wifinetwerk?
Mwah, oké... Voor de liefhebbers:



https://www.facebook.com/evecreateurdetexteur/



https://store.kobobooks.com/nl-nl/ebook ... denvechter



Maar als je het e-book graag wil, dan kan ik het ook tegen een kleine, vrijwillige bijdrage opsturen. Mailgegevens staan op mijn FB-pagina..



(als het niet mag, dan verwijder ik het weer hoor!)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat TO vooral om het snuffelen vermoed ik.

Al vind ik dat ook erg ver gezocht. De schoonmaakster komt (als het goed is) in wel meer kasten, dus wat is het probleem dat ze je meterkast heeft opengetrokken? TO, je doet het nu overkomen alsof je schoonmaakster in allerlei persoonlijke lades heeft lopen snuffelen naar een geheim iets. A: het is niet geheim. B: al zou het dat wel zijn, dan moet je een wachtwoord niet opschrijven en open en bloot neerleggen. C: het is nou niet heel moeilijk te raden dat een modem zich in de meterkast bevind.



Het ligt enorm voor de hand dat het modem in de meterkast staat, dus wat is nu eigenlijk je probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:ecam2015 schreef op 20 mei 2016 @ 08:57:

[...]





Dus ze mag wel zonder toezicht alleen in je huis schoonmaken, maar ze mag niet op WiFi ?Dit.
Ik denk echt dat TO zich vergist. Het is haar radio in haar huis die is aangezet. De poets heeft daar echt geen Wifi code voor hoeven intikken.
quote:Focus4life schreef op 20 mei 2016 @ 09:51:

[...]





Telfort gebruikt zo te zien dezelfde experiaboxen als KPN. Ik heb de V10 ook alweer een tijdje. V9 zit daar nog tussen. Dus ja, het is enigszins verouderd.

Weet niet hoe het bij Telfort zit, bij KPN bel je op en je krijgt een nieuwe modem voor noppes.



Bij Telford ook, tenminste wij wel toen de oude te veroudert was. Ik wacht alleen al vier jaar op de doos om de oude terug te sturen (inmiddels weggegooid). Je moet er wel zelf over bellen want ze sturen niet zelf eens een nieuwe maar als er problemen zijn krijg je er wel een.



Wat TO betreft denk ik dat ze eerst goed moet nagaan of de code überhaupt gebruikt is want het lijkt me onlogisch als je elke keer een code moet invoeren om radio te luisteren en de telefoon de enige manier is om het ding aan de praat te krijgen. Als dat wel zo is zou ik er geen drama van maken zeker niet als je de code gewoon naast de modem hebt hangen. Dan kun je zeggen dat je het niet fijn vind en een gastennetwerk maken en daar de code van geven. Ik zou niet weten waarom ik iemand niet op de wifi zou laten terwijl ik die persoon wel vertrouw met al mijn spullen alleen in huis en de sleutel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het toch nog een keer geprobeerd, en zowaar; mijn wifiwachtwoord is gewijzigd! Ik weet echter 100% zeker dat het vorig jaar niet kon. Misschien dat Telfort in de tussentijd iets heeft veranderd?

Fijn dat dit topic toch nog iets heeft opgeleverd, nu kan ik mijn wifiwachtwoord voortaan nog makkelijker delen met anderen.
quote:yoshe schreef op 20 mei 2016 @ 10:03:

[...]



Dat vind jij normaal, maar niet iedereen dus.



Bied je het ook aan bij de schilder die je huis kont schilderen of de verzekeringsman die je polissen komt door nemen? Ik bied het helemaal niemand aan. Waarom moeten die mensen op mijn wifinetwerk?



Waarom niet?

Het is mij door de werklui in mijn huis nooit gevraagd toen het gebouwd werd maar mocht dat ooit gebeuren als iemand hier komt klussen dan krijgen ze gewoon de code.
Alle reacties Link kopieren
Het modem staat bij iedereen zo'n beetje in de meterkast, is niet zo raar dat ze die gevonden heeft. En wanneer jij de code er zelf opgezet hebt is het niet zo raar dat ze die dan gebruikt. Je hebt deze niet afgeschermd.



Deel je informatie, printers etc over de wifi?



Wij hebben een apart gastennetwerk voor mensen die opzoek komen. Is heel makkelijk zelf in te stellen. Zodat mensen verder niet bij mijn gegevens kunnen komen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren




Waarom niet zo'n simpele radio aanschaffen? Is niet duur en geen WiFi nodig.

Ik kan me voorstellen dat een interieurverzorgster het prettig vindt als er wat muziek op de 8ergrond schalt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:prik schreef op 20 mei 2016 @ 10:07:

Ik heb het toch nog een keer geprobeerd, en zowaar; mijn wifiwachtwoord is gewijzigd! Ik weet echter 100% zeker dat het vorig jaar niet kon. Misschien dat Telfort in de tussentijd iets heeft veranderd?

Fijn dat dit topic toch nog iets heeft opgeleverd, nu kan ik mijn wifiwachtwoord voortaan nog makkelijker delen met anderen.
Je hebt zeker een punt. Dit had zij nooit zo mogen doen.
quote:Jaja007 schreef op 20 mei 2016 @ 10:09:

[afbeelding]



Waarom niet zo'n simpele radio aanschaffen? Is niet duur en geen WiFi nodig.

Ik kan me voorstellen dat een interieurverzorgster het prettig vindt als er wat muziek op de 8ergrond schalt.De radio die TO heeft maakt standaart verbinding met haar eigen Wifi. Die poets heeft echt geen codes zitten intikken ergens.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er ook geen snars van dat de werkster een code heeft ingetikt. Ik denk dat TO gewoon zelf een digibeet is die nu haar werkster vals beschuldigt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven