Tetters deel 33

24-04-2016 15:22 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer rustig verder in deel 33









Hier is het oude deel Deel 32
Alle reacties Link kopieren
Nee Slof, dat kan niet uit.



Hoe is het met iedereen?

Wat zijn jullie plannen?



Ik heb er net een sollicitatie uitgegooid. Niet omdat ik mijn werk niet leuk vind maar omdat ik gewoon te weinig inkomsten heb en inteer op mijn spaarrekening. Volgende week ook maar een gesprek aan gaan met manager hier over.

Splint, jij hebt een leaseauto tochg? Krijg je je eigen bijdrage terug van de belasting? Ik zit er aan te denken om eventueel de auto weer in te leveren. Ik betaal 165 euro eigen bijdragen en 200 voor de belasting... En dan moet ik ook nog zelf benzine betalen. Ik krijg een reiskostenvergoeding van 9ct per kilometer



Ik ga dit weekend niet zo veel doen. Beetje naar poes staren bij PM en ik heb bereikbaarheidsdienst tot en met zondag... Dus tja... voor 6u ben ik al weer op morgen en zondag (oke, dat is ook een reden om te solliciteren )
Alle reacties Link kopieren
Grappig verhaal btw. Ik had voor een collega van PM een bierpakket besteld.

Hellobier.nl Dat is een pakketje met speciaalbiertjes uit NL en Belgie met een beschrijving van de herkomst en de samenstalling. Super leuk. Maar ik was deze week bij PM ivm poes. Ik had wel online gezien dat DHL dit bij nr 3 had afgeleverd maar ja.. ik was er niet. Gister was ik thuis, dus ik naar nr 3, maar, zei ze, ik heb geen pakje voor je. Ik had wel een pakje voor je buurman en die heef thij gehaald. Inderdaad van HelloBier. Dus ik buurman geappt (was niet thuis)... Zegtie: Ooooh, ik dacht dat het pakketje een verrassing was voor mij van mijn kinderen voor mijn 65e verjaardag! ik vond het zo leuk en ik heb er al 2 op. Wat erg! Ik had zelfs een foto in de familieapp gezet!

Ghehe. Lekker dan.... Zit gewoon mijn bier op te zuipuh.



Maar goed, hij heeft de resterende biertjes, aangevuld met wat andere biertjes, weer aan mij gegeven.

De familie had zich trouwens stil gehouden, afvragend wie dat nou eigenlijk had geregeld
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat jammer voor de buurman. Was er zo blij mee en blijkt het niet voor hem. Wel een leuk verhaal
Het Viva forum is papaja.
Haha Plous, wat een verhaal. Maar hoe kwam die buurman er dan bij om een pakje op te halen bij nr.3? Of doet hij dat af en toe, even vragen of er nog iets leuks ligt?



Oei, moelukke vraag over de auto. Ik heb een eigen bijdrage van ongeveer 200 euro en volgens mij krijg ik niks terug van de belasting. Ik weet het niet meer zo goed, heb het volgens mij wel opgegeven bij mijn aangifte. Maar ik betaal niet zelf ook nog eens belasting (is dat dan de wegenbelasting die je zelf betaalt?) en ook geen brandstof.

Ik denk dat er verschillende regelingen bestaan en dat de jouwe niet zo heel gunstig is....



Intussen vind ik het nog allemaal vreselijk ingewikkeld met Sammi en Durrus. Woensdag na veel haperen tegen man uitgesproken dat ik denk dat Durrus terug moet. Daarna besloten dat we het nog tot dinsdag aankijken. Vannacht was het zo bal, dat we Durrus apart hebben gezet en gezegd hebben dat we hem vandaag terug brengen. En vandaag toch weer besloten dat we bij ons oude plan blijven en het tot dinsdag aanzien.

Maar eigenlijk wordt het steeds minder leuk tussen die 2. Nu vliegen ze wel met dikke staarten achter elkaar aan, rollen ze vol in elkaars poten over de grond (niet vriendelijk) en kom ik wolkjes zwarte vacht van Sammi tegen. Sammi heeft 2 dagen nauwelijks gegeten en sluipt schrikachtig door het huis. Vooral 's avonds en 's nachts is het heftig.

Aan de andere kant: overdag liggen ze allebei in de kamer te slapen, 's nachts ligt Sammi bij mij en Durrus op de commode (2 meter van elkaar). Durrus blijft echter stoïcijns onder de aandacht die Sammi geeft en reageert er eigenlijk niet op. Ze houden elkaar goed in de gaten, zijn vaak bij elkaar in de buurt, snuffelen soms met hun neusjes aan elkaar. Dat is vooral in een 'bijzondere' situatie, bijvoorbeeld op het balkon (daar is van alles te doen) of toen we vandaag kabels aan het trekken waren en het dus een rommeltje en spannend was. Nu zijn ze rustig an het slapen, maar vanavond begint het waarschijnlijk weer en dan delft Sammi echt het onderspit.

Sammi herstelt zich ook weer snel en ligt er na een tijdje ook weer ontspannen bij. Voordeel is ook dat hij niet meer zo gefocust is op zijn eten.

Durrus is naar mij wel enorm knuffelig. Het liefst kruip hij in me weg, het liefst met zijn koppie tussen mijn borsten



Vannacht zetten we ze weer apart. Valt niet mee, want Sammi maakt deuren open. Dus komende nacht gaat Durrus naar het halletje bij de lift, met een eigen bak en water en brokjes. Ik ben benieuwd of dat helpt en duim even door, want ik zat vanochtend echt zowat te janken om hoe het ging. Pfff.
Hoe gaat het met je dikke dame, Plous?
Alle reacties Link kopieren
Splinter, ik ben er natuurlijk niet zelf bij maar de vechtpartijen die je beschrijft hebben Forest en Friday precies zo gehad, onvriendelijk, plukken haar en hier was het ook Forest die daar het meest onder leed. Die rooie peuter draafde gewoon vrolijk verder, dook met veel enthousiasme nog 3x bij Forest op zijn rug totdat wij ingrepen en Friday even apart zetten en Forest goed knuffelden.

Ze hebben ook vrij lang apart geslapen: eerst Friday in de logeerkamer met alle noodzakelijke zooi (zeker wel 2-3 weken) en de andere 2 boven/beneden. Bij elkaar deden we alleen als we erbij waren, zelfs als we naar de bios of uit eten gingen deden we Friday apart. Hij was toen natuurlijk ook nog echt klein.

Daarna hebben we Forest 's nachts een poosje beneden gehouden en die andere 2 in de hal/boven omdat Forest en Faith veel mot hadden en Faith en Friday toen al redelijk goed met elkaar gingen. Dat heeft echt wel een maand of 3 geduurd. Het deed Forest erg veel goed om alleen de ruimte te hebben, totdat wij het toch wat sneu vonden en de deur weer eens open lieten. Gaat tot op heden vrijwel altijd goed (zal morgenochtend dus wel matten worden) maar als je de tijdlijn bekijkt hebben ze echt heel veel tijd gehad om volledig aan elkaar te wennen. Het lief en rustig bij elkaar liggen is echt van de laatste paar maanden en ook weer eerder en liever met Faith dan met Forest.



Uiteraard zijn onze situaties niet 100% vergelijkbaar, niet qua huis en niet qua aantal en karakter van katten. Ik snap ook echt dat je wanhopig bent soms en zelfs verdrietig maar ik vind 2 weken ook echt heel kort om katten aan elkaar te laten wennen. Laat staan dat ze in die korte tijd met elkaar aan het spelen slaan, als ze dat al ooit echt gaan doen. Hier is het Friday die heel veel speelt en die andere 2 lopen nog wel eens per ongeluk tegen een balletje aan maar dat is het ook wel.



Ik hoop dat het vanavond een beetje rustig is gebleven (ondanks de flinke wind) en ik wens jullie veel sterkte met kiezen.
Ik vind het moeilijk er iets over te zeggen. Laat staan iets zinnigs dus.

In mijn beleving is wat jij verlangt praktisch onmogelijk Splint. Ik begrijp je verhaal en lees hoe rot je het vindt en graag anders ziet maar tegelijkertijd snap ik niet goed hoe je een dier weer in kunt ruilen als ie niet binnen gestelde tijd zijn kunstje doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met TH, maar snap ook dat het heel moeilijk is nu Splinter! Kan je met het asiel anders niet een iets langere wenperiode afspreken? Mits je dat zelf natuurlijk ook wil. Twee weken is idd wel erg kort hoor, zeker bij twee (bijna)volwassen katten. Ik herken ook dingen van tussen Puk en Bo alhoewel hier niet de plukken haar in het rond vlogen. Maar Puk is lang echt knorrig naar Bo geweest (sinds Bo hier is weten we dus dat Puk wel degelijk kan blazen en brommen - dat had hij werkelijk waar nog nooit gedaan) en kon weinig van hem hebben maar vervolgens lagen ze wel weer samen in een mandje te pitten. Maar buiten dat was er, vanuit Puk iig, weinig contact tussen ze. Pas na 3 maanden (we waren echt wel bang dat we Bo misschien een gezelliger huis moesten gaan geven of dat we met Puk naar de DA moesten voor zijn enorme dip) is dat dus ineens, sinds onze vakantie, veel beter geworden.



Ik snap je frustratie, want zo heb ik af en toe ook gezeten met Puk en Bo. Neem je een katje erbij omdat Puk duidelijk eenzaam is, blijkt dat in eerste instantie helemaal niet te werken..! Mijn advies is om dus evt. te overleggen met het asiel voor een langere wenperiode en het ze toch maar zoveel mogelijk zelf laten uitzoeken. Vooralsnog staan ze elkaar niet naar leven dus ik verwacht geen gigantische vechtpartijen, dus ik zou het toch nog even aankijken. Ik hoop ook dat het apart zetten 's nachts wat meer rust in de tent brengt.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Twee weken is idd een korte periode . Ik zou met het asiel gaan overleggen. Het zou zo sneu zijn om Durrus terug te moeten brengen, ook omdat hij zo te lezen al behoorlijk gehecht is aan jou en je borsten . Twee vrij jonge katers koppelen kan moeilijk zijn en heeft tijd nodig. Hier in Slofhuis door de jaren heen ook heel veel meegemaakt op dat gebied. Eigenljk is Teun de enige die gewoon niemand in zijn buurt wil en alle andere katten het liefst strak tegen de muur blaast . Dat zal nooit veranderen. Als Teun en Joris elkaar op het verkeerde moment tegenkomen, vooral buiten, kan ik het beste een emmer water erbij pakken. De enigen die nu echt samen spelen zijn Bram en Pien of af en toe Bram en Joris als Joris zin heeft, maar die kan ook heel lelijk doen.

Sinds een paar dagen blaast Puck niet meer gelijk als Pien te dicht in de buurt komt. Dat heeft dus 8 weken geduurd!

Niemand kan voor jou beslissen, maar als je het langer wilt proberen zou ik met het asiel gaan overleggen. Als ze niet openstaan voor een langere wenperiode, en je hem later alsnog terugbrengt zul je afstandskosten moeten betalen, maar dan heb je het wel echt geprobeerd. Oh, en ik lees niet alleen negatieve dingen. Dat ze bij elkaar in de buurt slapen en af en toe neusjes snuffelen kan toch een stap in de goeie richting zijn?
Goed om te lezen hoe die wenperiodes bij jullie zijn gegaan, TH en Olijfje. Ik wist niet dat dat ook zo'n heel proces was geweest.

Waarschijnlijk is 2 weken ook echt veel te kort. Het asiel houdt 2 weken proeftijd aan. Binnen die periode krijg je je geld terug. Daarna geldt nog een periode van 3 maanden waarin je een kat kan terugbrengen zonder dat je afstandskosten hoeft te betalen. Maar daar gaat het ons niet om, het geld is niet interessant. Het is meer zo dat ik het wel prettig vind om een houvast te hebben in tijd, want anders blijf je misschien doormodderen en ben je inmiddels zelf zo gehecht dat je hem niet meer terug wilt brengen, ook al zou het voor Sammi nog geen goede situatie zijn.

Eigenlijk zijn de termijnen die het asiel aanhoudt misschien wel juist de termijnen waarbinnen je iets zinnigs moet kunnen zeggen over hoe het gaat.



Ik zou het voor mezelf trouwens best kunnen verantwoorden om een kat terug te brengen na 2 weken, als het echt helemaal fout loopt. En daar zou ik me dan oprecht heel klote bij voelen. Maar je kunt het dan ook omdraaien: ik zou het niet snappen om een situatie in stand te houden die duidelijk niet goed is voor je eigen poezel. Die heeft dan echt meer rechten dan de nieuwe.

Maargoed, zo heftig is het nu niet bij ons.



Wat ik wel als verschil zie tussen Durrus en de poezels van TH en Olijfje, is dat het bij ons 'de nieuwe' is die weinig sociaal doet. Ik weet dan ook helemaal niet of het wel een sociale kat is. Jullie weten van je eigen katten hoe ze zijn en dat wordt verstoord door een nieuwe.



Maargoed, ik kan honderdduizend overwegingen opschrijven en dan nog weet ik het niet. Vind het wel fijn om jullie kijk hierop te lezen

We gaan met het asiel bellen en vertellen hoe het gaat en overleggen wat handig is. Een langere tijd proberen? Prima, dan doen we dat.

's Nachts gaat Durrus apart. Overigens waren ze vannacht heel eensgezind hoor: die deur moest open. Daar waren ze allebei druk mee bezig, ieder aan hun eigen kant van de deur. En toen ze vanochtend dan eindelijk weer bij elkaar mochten, moest er natuurlijk wel weer wat uitgevochten worden. Jut en Jul.

TH, hoe was dat bij jullie? Was het gewoon prima om apart te zitten? Bij ons heeft Durrus natuurlijk niet echt een grote ruimte voor de nacht. We hebben hem toch maar niet in het halletje bij de lift gelaten, want hij zat flink te mauwen en ik denk dat de buren dat ook wel horen. Dus hij kreeg mijn kamer en we hebben de klink van de deur af gehaald.



Wordt vervolgd.....
Ik denk dat ik daar vooral bang voor ben: dat Durrus een kat blijkt te zijn die gewoon niet zo sociaal is naar andere katten. En dat ik Sammi daar de rest van zijn leventje mee opzadel. Terwijl ik hem een sociaal vriendje gun.
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussen koffie bij mijn moeder en verjaardag in Rotjeknor door: Friday protesteerde wel wat tegen eenzame opsluiting en de eerste nachten zijn man en ik beurtelings bij hem gaan liggen. Uiteindelijk lukte het ook alleen. Toen we het 1 beneden/2 boven arrangement hadden ging onze benedenkat ' s ochtends aan de deur krabbelen, als ie honger had. Omgekeerd was dat minder. Viel goed mee te slapen, soms even niet maar dan hielp een handje voer



Of Durrus sociaal genoeg is vind ilk echt lastig beoordelen, hij lijkt soms dus wel nieuwsgierig naar Sammi masr misschien is dat niet genoeg. Als dat is wat je echt zoekt mss toch een kat a la Olijf zoeken?



Later meer!
Alle reacties Link kopieren
Hier staan nog wat tips Splinter http://catterrific.nl/category/kattengedrag/



Ik denk dat ik, als ik in jouw schoenen zou staan, het wat langer aan zou kijken.

Moeilijk hoor.
Jammer dat het zo moeilijk gaat, Splinter en ik kan me goed voorstellen hoe groot en moeilijk je dilemma is

Achteraf gezien was Pien erbij misschien toch niet zo'n raar idee geweest Zo'n kleintje heeft alleen spelen en lief zijn in de bol en was nog zeer flexibel en makkelijk. En ik denk altijd dat Sammi qua karakter veel van Brammetje wegheeft.

Wel fijn dat het asiel ook 3 maanden hanteert, maar ik denk dat je een kat na 3 maanden niet meer kwijt wilt, dus dat maakt de beslissing nog moeilijker



Bah, ik zag vanochtend op weg naar het asiel een dood kitten op de snelweg liggen. Helemaal alleen en dan ook nog eens op de snelweg belanden Kost me echt moeite om uit mijn hoofd te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 20 augustus 2016 @ 19:49:

Hoe gaat het met je dikke dame, Plous?Het lijkt langzaam aan ietsjes beter te gaan. Ze komt weer naar je toe als je haar roept, ze wil weer kopjes geven en ze wil graag op de bank bij ons liggen. En dan rolt ze ook af en toe op haar rug zodat we haar buik kunnen kriebelen
Bedoel je dat het beter met de rug gaat of operatie? Beter met de rug zou helemaal super zijn
Alle reacties Link kopieren
Met de rug. Ze loopt nog wel heel slecht, maar vanmorgen rekte ze zich uit en ze waggelt wat sneller, maar nog wel met doorgezakte pootje, dus van haar kussentje tot hak zet ze op de grond.

Operatie is echt prima gegaan
Zooplus bestelling weer binnen. Het wordt zo wel steeds meer X-D: kittenvoer voor Pien, Renal voor Teun, fibre respons voor Koos en dan nog normaal voer (en iedereen eet vrolijk met elkaar mee, tsja)



Ik zit erover te denken om zo'n poeppedaalemmer te bestellen. Op Zooplus heb je 2 keuzes:









Puss: had jij niet 1 van deze 2 (of iemand anders)? En hoe bevalt het? De eerste lijkt mij handiger vanwege voetpedaal.
Alle reacties Link kopieren
Puss heeft die en ik heb hem ook, maar ga hem op MP zetten omdat ik hem niet gebruik
Ik zie een deal
Ik heb de bovenste en vind 'm erg fijn. Scheelt een hoop losse zakjes naar de container brengen. Ik kan een week of 2 alle poep en plasklonten erin scheppen en je ruikt niks.



Nadeel is dat de navulling best aan de prijs is.
quote:Pil0u schreef op 21 augustus 2016 @ 16:05:

Met de rug. Ze loopt nog wel heel slecht, maar vanmorgen rekte ze zich uit en ze waggelt wat sneller, maar nog wel met doorgezakte pootje, dus van haar kussentje tot hak zet ze op de grond.

Operatie is echt prima gegaan Op doorgezakt pootje na klinkt dit toch wel echt als een verbetering. (een voorzichtige) Fijn!
Ik zou voor de Litter Champ gaan Slof. Van die andere zijn de navullingen nog duurder!
Prinsje hier denkt dat hij een hond is



Hij slaapt vooral op de vloer met zijn kop op zijn pootjes en gisteren betrapte ik hem in de wasmand met vuil onderzoed en klamme handdoeken, lag heerlijk te pitten.

Oh en hij gapt vuile sokken uit de mand en galoppeert daar mee rond.
Alle reacties Link kopieren
Das niet echt Prinselijk gedrag he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven