Tetters deel 33

24-04-2016 15:22 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer rustig verder in deel 33









Hier is het oude deel Deel 32
Oh en deze neemt veel minder ruimte in beslag, ook wel fijn.
Die ziet er wel mooi uit, Puss. En die andere bromt ja, dat had die van mij toen ook. Heel irritant.



Wanneer ben je thuis gekomen? Was je vakantie verder wel goed, los van die ene avond? En hoe reageerden de poekels op je?
Ja de vakantie was op dat ene smetje na heerlijk.

Thuis val ik wel direct weer in de 'ik mis mijn vader dip'.



Poezen zijn heel relaxed. Liggen de hele dag op en rond me op de bank. Stelletje luie draken
Heerlijk Ze hebben je vast gemist. Ondanks Tonks en Kaatje.

Maar jammer dat de dip er gelijk weer is. In je eigen omgeving is dat misschien wel weer veel nadrukkelijker merkbaar is
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ze Puss gemist hebben. Logisch ook. In het begin zag ik echt teleurgestelde koppies als wij er weer waren toch hebben ze het boven verwachting gedaan toen wij er waren. De laatste dag zag ik echt de teleurstelling bij Nino toen ik op m ging 'jagen' om hem op te kunnen sluiten.



Ik heb me vandaag weer als een kind in de speeltuin vermaakt. Lost Gravity drie keer gedaan (aan de buitenkant Splint ;) )

Xpress drie keer (en ja, ik heb water gezien )

Goliath en Speed of Sound twee keer en El Condor een keer.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Puss, dat de vakantie naar je zin was verder en de poesjes blij zijn

En Tonks ook een fijne vakantie dus
Splinter, hoe gaat het met de jongens?
Ja, hoe gaat het? Nog geen bloedvergieten, geen plukken haar of vechtpartijen. Maar ook nog geen dikke vrienden. Wel zijn ze allebei tamelijk relaxed. Ze zijn al een paar keer eventjes alleen thuis geweest. Ik was de 1e keer behoorlijk nerveus toen ik weer naar huis ging, maar ze lagen allebei lekker te slapen.

Ze zoeken elkaar wel steeds op, dagen elkaar flink uit en vooral Sammi lijkt vrede te willen stichten. Maar de strijd om de eretitel is nog niet klaar. Het zijn vooral tikken op elkaars kont als er eentje voorbij loopt, de ene keer wat harder dan de andere keer



Dus eigenlijk gaat het best heel goed, alleen zou ik zo graag zien dat ze al vriendjes zijn.

Maar er was iets met geduld, geloof ik. Daar moest ik iets mee
Ben wel heel blij dat Sammi al snel weer zijn lieve ouwe zelf was.

Gisteren hebben ze echt een hele tijd lopen donderen en uitdagen. Het is nog niet écht spelen, volgens mij. Eén ding is al gelukt: Sammi heeft veel minder tijd voor zijn eet-focus. Hij zal wel lekker afvallen zo
quote:NymphadoraTonks schreef op 11 augustus 2016 @ 20:50:

Ik heb me vandaag weer als een kind in de speeltuin vermaakt. Lost Gravity drie keer gedaan (aan de buitenkant Splint ;) )



Stoer!

Xpress drie keer (en ja, ik heb water gezien )







Goliath en Speed of Sound twee keer en El Condor een keer.

Speed of sound



Goed bezig geweest, Tonks!
Vanavond gratis uit eten geweest met een vriendin. We waren in dat restaurant al een keer eerder geweest en toen waren we na afloop allebei niet lekker. Vriendin had dat gemaild aan het restaurant (met de tip: kijk je spullen even goed na, misschien is er iets niet goed meer) en toen kregen we direct een gratis etentje aangeboden. Top!

Wel gek hoor, ben je klaar en kun je gewoon weggaan, zonder een cent te betalen.

Best leuk
Zeg, worden er hier eigenlijk nog bekers uitgedeeld?



*wacht af*
Alle reacties Link kopieren
Wauw, bedankt hè!
zo te horen komt dat hartstikke goed, Splinter.
quote:Slofje schreef op 13 augustus 2016 @ 11:44:

zo te horen komt dat hartstikke goed, Splinter.Wanneer precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 13 augustus 2016 @ 01:41:

Zeg, worden er hier eigenlijk nog bekers uitgedeeld?



*wacht af*



of...







voor onbeperkt heerlijke koffie van Walibi
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die beker van de Baron nog nooit in het echt gezien. Die willik!
Het Viva forum is papaja.
Geduld Splinter
quote:NymphadoraTonks schreef op 13 augustus 2016 @ 13:34:

[...]





[afbeelding]



of...



[afbeelding]



voor onbeperkt heerlijke koffie van Walibi Ow, vurrukkuluk
quote:Slofje schreef op 13 augustus 2016 @ 15:15:

Geduld Splinter
De stand van zaken nu: ze liggen allebei flink te pitten. Durrus op mijn schoot, maar hij is nog klein genoeg om dan ook nog de laptop erbij te kunnen hebben.



Durrus is echt een lief katje, totaal niet bang en hij loopt door het huis alsof hij hier al jaren is. Klimt op schoot en wil enorm knuffelen, en soms ligt hij een hele tijd in de klimpaal te slapen. Sammi vindt hij dan weer niet zo interessant, vooralsnog. Sammi zoekt veel contact, likt zijn staart (en kont ) en wil wel spelen, maar krijgt weinig respons van Durrus. Die gaat vrij stoïcijns zijn eigen gangetje. Ik probeer ze samen te laten spelen met b.v. een sliert, maar dan is Durrus volop in actie en Sammi zit erbij en kijkt ernaar.

Ze slapen allebei bij ons op de slaapkamer, Sammi gewoon op bed en Durrus op een dekentje op de commode. Daar had ik hem de 2e ochtend op gezet en dat vind hij een goed plekje blijkbaar

Vanochtend toch even een clash: ze vlogen elkaar achterna met dikke staarten en gegrom. Wederom niet echt heftig, maar wel heftiger dan ze tot nu toe hadden gedaan.

Nu maak ik me geen zorgen over of ze elkaar accepteren (dat gaat eigenlijk prima, met af en toe wat uitdagen), maar ik hoop wel dat Durrus de komende tijd socialer wordt naar Sammi. Daar is hij tenslotte voor bedoeld. Het asiel houdt 2 weken proeftijd aan, dus we hebben nog even tijd.



Iemand nog tips, naast 'geduld', voor hoe ze wat meer samen kunnen doen? Het lijkt een beetje alsof Durrus niet zo gewend is om met andere katten te spelen. Lijkt niets met ongemakkelijkheid te maken te hebben, of wennen aan het nieuwe huis, want dat is volgens mij geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk idd dat proberen samen te laten spelen en ze allebei snoepjes voeren uit de hand, dus dat ze dan bij elkaar zitten en om de beurt een snoepje krijgen?



Geef het even tijd Splint, het is voor Durrus ook nogal een overgang hè. Zolang ze elkaar de tent niet uitvechten, is het goed.



Ik kan nu eindelijk zeggen dat Puk nu pas echt blij is met Bo. Die 2 weken dat het hier samen moesten zien te rooien tijdens onze vakantie, heeft heel veel goed gedaan voor de onderlinge verstandhouding. (hm, vakantie boeken dus? ). Puk is totaal niet meer snibbig naar Bo als die zich bij hem in het mandje propt ofzo en zoekt nu ook zijn gezelschap. Hij gaat ook weer steeds meer zijn typisch Pukkige dingen doen en komt weer veel blijer en tevredener over. Dat heeft dus ook best wel even geduurd terwijl hij Bo dus al wel accepteerde.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 14 augustus 2016 @ 15:34:

Ik denk idd dat proberen samen te laten spelen en ze allebei snoepjes voeren uit de hand, dus dat ze dan bij elkaar zitten en om de beurt een snoepje krijgen?



Geef het even tijd Splint, het is voor Durrus ook nogal een overgang hè. Zolang ze elkaar de tent niet uitvechten, is het goed.



Nou ja, dat vraag ik me dus een beetje af. Hij lijkt heel goed om te gaan met die overgang, als je ziet dat ze wel gewoon bij elkaar in de buurt kunnen zijn, bij elkaar eten en slapen en ook naar ons knuffelig en sociaal is. Ik zou het jammer vinden als het een karaktertrekje is, maar misschien is het nog te vroeg om dat te zeggen ja.

Samen snoepjes geven ga ik doen



Ik kan nu eindelijk zeggen dat Puk nu pas echt blij is met Bo. Die 2 weken dat het hier samen moesten zien te rooien tijdens onze vakantie, heeft heel veel goed gedaan voor de onderlinge verstandhouding. (hm, vakantie boeken dus? ). Puk is totaal niet meer snibbig naar Bo als die zich bij hem in het mandje propt ofzo en zoekt nu ook zijn gezelschap. Hij gaat ook weer steeds meer zijn typisch Pukkige dingen doen en komt weer veel blijer en tevredener over. Dat heeft dus ook best wel even geduurd terwijl hij Bo dus al wel accepteerde.



Lief Het kan dus blijkbaar wel allebei: accepteren en nog niet helemaal zichzelf zijn.

Het verschil is dan wel weer dat jij al wist van Puk dat dat lieve en sociale naar een andere kat er in zit. Dat weet ik van Durrus dan weer niet.

(niet om overal op te ja-maar-en hoor; ik wil gewoon heel graag dat het goed komt!)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dikke is altijd het derde wiel aan de wagen gebleven. De zwarte en rooie zijn echt een stel. Ze accepteren elkaar, maar het zijn een stel en een derde kat. Soms verbazen ze me door alle drie bijna boven op elkaar te slapen, maar echt jut en jul is het niet.

Zo, ik weet het altijd leuk te brengen he ;)
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven