Tuin volledig betegelen?

24-03-2013 22:07 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben alles behalve groene vingers. Onze huidige achtertuin geeft telkens behoorlijk wat werk en nu willen we dit graag veranderen naar vooral een praktische tuin. Ons idee is nu om de tuin volledig te betegelen met grote grijze tegels en dan in bakken bloemen/planten zetten want we willen natuurlijk wel wat groen. Maar nu twijfel ik: is volledig betegelen niet een beetje saai?
oh ja dat afwateren is inderdaad ook een probleem bij betegeling/ kunstgras
mag het woord tuin niet hebben vind ik
En het is lelijk.

Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:37:

[...]



nee egels houden niet van kunstgras, maar als je gewoon gras hebt en borders en je laat wat dichte hagen groeien dan heb je ze zo in je tuin, ook (vooral zelfs) in stedelijk gebiedZeker, maar daar heeft TO geen tijd voor ....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties! Ik bedoel grote tegels, bijv van een meter bij een meter. Geen idee of dat Belgisch is?



Ik wist dus niet dat bakken nog meer werk is. Borders is dan idd beter. En kunstgras lijkt me stiekem ook wel wat. Het idee van de olijfboompjes vind ik ook erg leuk!



Wij hebben niet veel zon in de tuin, dus erg warm zal het niet worden. (En wij hebben het huis gekocht vanwege de ruimte, dus niet perse vanwege de tuin!)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grote voortuin en een grote achtertuin met heel veel groen en heel weinig onderhoud, misschien half uurtje per week en paar keer per jaar wat meer ivm winter/zomerklaar maken. Kwestie van de juiste planten erin zetten. Vraag hovenier om advies!
olijfbomen in dit klimaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:27:

kunstgras? werkelijk?

Dat is niet zo leuk voor de vogeltjes, insecten en egeltjesIk betrek het misschien een beetje op het soort tuinen die ik heb (gehad) met minder dan 15m2 'gras'. Dan is echt gras onevenredig veel werk.
tegels vragen net zo goed onderhoud dan borders, gras tussen de voegen, mos- aanslag etc.
quote:Mevrouwdekees schreef op 24 maart 2013 @ 22:40:

[...]





Ik betrek het misschien een beetje op het soort tuinen die ik heb (gehad) met minder dan 15m2 'gras'. Dan is echt gras onevenredig veel werk.gewoon een border met goede bodembedekker is ook prima. Minder onderhoud dan tegels hoor
Pfff wat zonde zeg. Zou zo graag een tuin willen met gras en dan een schommel voor de kinderen en een moestuintje
Alle reacties Link kopieren
Vindt het heerlijk om in de tuin te zitten of te liggen,maar niet om daar om de haverklap in te moeten werken. Hier dus ook een betegelde tuin , tegels met klinkers borders erom heen , de afscheiding is een mooie groene haag. Ideaal hoor 1 keer per jaar

Borstel ik er wat schoonmaakazijn overheen, en spuit ik daarna de boel schoon met een hoge druk reiniger.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:41:

tegels vragen net zo goed onderhoud dan borders, gras tussen de voegen, mos- aanslag etc.Dat spuiten ze dan met een lading gif en hogedrukspuit zo weg
triest ditzel, maar ik vrees dat je gelijk hebt
Een 'tuin' vol tegels.... Wat een treurnis zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:41:

[...]



gewoon een border met goede bodembedekker is ook prima. Minder onderhoud dan tegels hoorMaar (in ons geval) zoon kruipt dan weer een stuk lolliger over gras dan door de border. Tuinstoelen erop idem dito. Ik heb overigens een postzegeltje van 40 m2 aan tuin waarvan we de borders uit gaan breiden, maar ook een stukkie kunstgras over de bestrating gaan leggen. Dat is voor ons de beste balans tussen kosten/tijd/looks en leefplezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:41:

tegels vragen net zo goed onderhoud dan borders, gras tussen de voegen, mos- aanslag etc.Daar zijn middeltjes voor en met schoonmaakazijn en kokend water kom je heel ver.
Oh ja, dat is raar zitten met je stoel in de border
Alle reacties Link kopieren
Onze tuin is ook erg klein, zo'n 30 m2
quote:Superhuisvrouw schreef op 24 maart 2013 @ 22:47:

[...]





Daar zijn middeltjes voor en met schoonmaakazijn en kokend water kom je heel ver.hoeveel vierkante meter ga je besprenkelen met azijn en vergeet niet dat je het daarna ook weg moet borstelen. In dezelfde tijd heb je je border geschoffeld en je struiken gesnoeid
van 30m2 kan je heel wat leuks maken
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2013 @ 22:47:

Oh ja, dat is raar zitten met je stoel in de borderAls je een muntborder neemt wel makkelijk als je mojito's serveert. Woekert als de ziekte, dus die border is zo vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 24 maart 2013 @ 22:21:

[...]





Mooi zeg! Is dat veel duurder dan betegelen?



Geen idee. Maar je hebt er nooit meer werk van.

Je krijgt ook geen onkruid tussen de voegen, en met onze betegelde oprit weet ik dat je groene aanslag gewoon weg kunt spuiten met kraanwater en de hogedrukspuit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
hoe vaak zet je je waterkoker dan aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 maart 2013 @ 22:46:

Een 'tuin' vol tegels.... Wat een treurnis zeg!Liever een tuin vol tegels met mooie bakken dan een tuin met onkruid en gras wat er niet mooi bij ligt. Bovendien je tuin oogt ook groter als je met tegels werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven