Verse bloemen... Hoe vaak hoe duur?

28-02-2015 17:49 124 berichten
Gewoon, uit nieuwsgierigheid: hoe vaak kopen jullie verse bloemen voor in huis? En hoeveel geef je eraan uit? Koop je een boeket bij de bloemist of een bossie bij de Appie?



Ik koop eigenlijk wekelijks wel bloemen, vind het gezellig staan in huis. Meestal tegen het weekend zodat ik ook thuis ben om er van te genieten. Meestal gewoon iets simpels met de boodschappen mee, soms grote bloemen bij de bloemist voor in een hoge vaas, max 10 euro pw.

Had het er laatst over met een vriendin, die vond het zonde van geld... Was dus benieuwd hoe dat bij anderen gaat!
Als ik vakantie heb en dus de tijd heb om ernaar te kijken, koop ik graag een bosje bloemen (max. 10euro) bij de bloemist als cadeautje voor mezelf. Daar word ik heel blij van!
Ik vind bloemen schitterend. Ik koop ze echter nooit omdat mijn katten dezelfde mening zijn toegedaan. Ik heb geïnvesteerd in goede kunstboeketten die ik afwissel.
Alle reacties Link kopieren
Emmeline, dan heb je:

A. Vast een heel groot huis.

B. Vast een heel hoog inkomen.

Ik vind het een flink bedrag, 90 euro per week.



Ik koop graag tulpen. Verder alleen planten hier in huis.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:emmeline schreef op 28 februari 2015 @ 18:05:

Wekelijks 2 boeketten van circa 45 euro per stuk van een bloemist. 1 boeket voor de hal en 1 in de woonkamer. Ik vind het gezellig staan.¤ 90 per week??????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik hou heel erg van tulpen. Ik koop ze nu al anderhalve maand elke week voor ongeveer 6 euro. Bij Appie, Intratuin (blijven tot nu toe het langst mooi) of op de markt (maar dat was 10x niks). Als er straks weer van alles gaat bloeien, haal ik daar van alles uit. Een mooie tak met bloesem, van de zomer pioenrozen etc. Meestal koop ik alleen in januari en februari bloemen, als ik echt snak naar de lente.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:25:

[...]





¤ 90 per week??????????????Emmeline heeft een rijke vent die haar blijkbaar zijn creditcard heeft gegeven. Wij kunnen het ook betalen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar zoveel geld aan uit te geven.
Ik koop nooit bloemen voor mezelf. Ik vind het bij een ander leuk staan, maar heb zelf niet zo de behoefte om een bosje bloemen thuis op een vaas te zien staan.. Vind het een beetje zonde van het geld en daarnaast ben ik allergisch voor verschillende snijbloemen. Vriend neemt heel af en toe een bosje bloemen mee, wat hij dan laat samenstellen bij de bloemiste, met wat soorten waar ik niet zo allergisch voor ben, zodat ik minder last heb van mijn neus en ogen ;)
Emmeline laat hier heel graag weten dat ze enorm veel te besteden heeft. Komt in veel topics over geld even langs. Tja.... En als je het hebt, waarom ook niet. Ik zou iedere week ook wel twee riante boeketten willen laten bezorgen. Heb er helaas het geld niet voor en kan daarnaast ook heel veel betere doelen bedenken. Maar Emmeline, meid, als jij er gelukkig van wordt heb je wat mij betreft groot gelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 28 februari 2015 @ 18:05:

Wekelijks 2 boeketten van circa 45 euro per stuk van een bloemist. 1 boeket voor de hal en 1 in de woonkamer. Ik vind het gezellig staan.



Dus 90 euro per week aan bloemen?? Vind je dat nou zelf ook niet een beetje overdreven??





Zelf koop ik af en toe wat en dan inderdaad ook vooral tulpen. Zonnebloemen koop ik ook elk jaar wel een paar keer.
Ik vind bloemen prachtig, vooral tulpen. Maar ook echt een luxe en daar heb ik nu het geld niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ooit om te bezuinigen bij de kringloop een paar kleine kleurige vaasjes gekocht. Daar doe ik wel eens bloemen in en zet die bij elkaar op een tafeltje. Nu staan er 5 op een plateautje met verschillende kleuren gerbera's erin. De bloemetje koop ik per stuk, nooit meer dan 2,50. Ik vind een paar losse bloemen veel mooier staan dat een enorme bos. Een simpele roos in een lange vaas vind ik ook erg mooi. Tulpen vind ik ook leuk, die koop ik wel eens. Verder vind ik het veel leuker om anderen te verrassen met een bos bloemen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Die ¤ 90 per week snap ik wel. Als je niet handig bent in het zelf schikken van een mooi boeket heb je geen andere keus.
verba volant, scripta manent.
Ik ken mensen die het met minder dan ¤45 per week aan leefgeld moeten doen. En echt niet omdat ze schulden hebben gemaakt, maar omdat ze ziek zijn of geen pensioen hebben. Ik zou het niet in mijn hoofd halen, ook al kan ik het betalen, om zoveel geld aan bloemen te besteden. Ik zou me doodschamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 februari 2015 @ 18:36:

Die ¤ 90 per week snap ik wel. Als je niet handig bent in het zelf schikken van een mooi boeket heb je geen andere keus.



Jawel hoor.

A. Geen bloemen kopen.

B. Kleinere bossen nemen.



Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
2x per maand bij de supermarkt (3 kleine bossen rozen/tulpen voor ¤5, 1 voor mij en 2 voor mijn moeder)

Heb een klein vaasje van Riviera Maison dus zo'n klein bosje is genoeg voor op de salontafel, en gaat altijd 2 weken mee ondanks dat het water geregeld 1x per week ververst wordt omdat ik het vergeet.

Grotere bossen vind ik wel mooi maar zonde van het geld.

Heb 2 collega's gehad die voor tientallen euros bloemen per maand kopen, voor in elk vertrek van het huis, zelfs de slaapkamer. Echt zonde van het geld vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog goed verdiende eigenlijk wel bijna iedere week. Nu zo af en toe eens. Vind het erg gezellig staan zo'n verse bos op tafel. Woon vlak bij een markt dus ben wel voor een aardige bos 5 euro kwijt. Voor een echt hele mooie samengestelde 10.
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:37:

Ik ken mensen die het met minder dan ¤45 per week aan leefgeld moeten doen. En echt niet omdat ze schulden hebben gemaakt, maar omdat ze ziek zijn of geen pensioen hebben. Ik zou het niet in mijn hoofd halen, ook al kan ik het betalen, om zoveel geld aan bloemen te besteden. Ik zou me doodschamen.Waarom in godsnaam? Schaam je je ook bij elk broodje kaas omdat er in Afrika mensen geen eten hebben? Of elke keer dat je de plee doortrekt, dat je water doorspoelt waar mensen hard behoefte aan hebben?
Emmeline moet je niet zo serieus nemen. Dat is iemand die alsof ze een rijke expat vrouw is met een huishoudbudget van 4000,- per maand, die bedragen ook regelmatig noemt op het forum en daarbij een soort jaren 50 verhouding met haar man heeft, waarin hij seks verwacht en volgzaamheid en zij het huishouden (het personeel dus) regelt en shopt.



Maar er is wat mij betreft echt niks op tegen om 90,- per week aan bloemen uit te geven als je daf kunt betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het geld ervoor zou hebben dan zou ik graag elke week een vers boeket neerzetten. Ik vind die takken met magnolia's die nu te koop zijn ook erg mooi. Momenteel koop ik heel af toe een bosje gerbera's of een bolletje narcissen.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor Emmeline: koop volgende week 9 bosjes van een tientje, hou er één zelf en breng er 8 bij de buren, of deel ze uit in het winkelcentrum. Moet jij eens kijken hoeveel lol je daarvan hebt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik neem regelmatig een bosje rozen van de aldi mee. Die houden het erg lang vol bij mij. Die zet ik in het water, en als ik het niet vergeet krijgen ze na een week nog wat water erbij. Ze staan ong 2,5/3 weken op een kastje op mijn slaapkamer. Als ze dood zijn koop ik weer nieuwe. Dus ong. 2 bosjes per maand á ¤2,19 per bosje.
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen elke maand een bos bloemen bij de supermarkt en deze staan ook de hele maand prachtig. Het kost me dus ook maar £3.50 per maand.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:37:

Ik ken mensen die het met minder dan ¤45 per week aan leefgeld moeten doen. En echt niet omdat ze schulden hebben gemaakt, maar omdat ze ziek zijn of geen pensioen hebben. Ik zou het niet in mijn hoofd halen, ook al kan ik het betalen, om zoveel geld aan bloemen te besteden. Ik zou me doodschamen.

Wat een onzin!

De andere kant is dat deze bleomenwinkel niet failliet gaat zoals heel veel zaken, door mensen die er veel geld uitgeven. dus deze man of vrouw kan dan ook weer een tijdje door.

That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Thordis007 schreef op 28 februari 2015 @ 18:44:

[...]



Waarom in godsnaam? Schaam je je ook bij elk broodje kaas omdat er in Afrika mensen geen eten hebben? Of elke keer dat je de plee doortrekt, dat je water doorspoelt waar mensen hard behoefte aan hebben?Wat jij noemt vind ik geen luxe. Bloemen wel.
quote:O.L.L.A schreef op 28 februari 2015 @ 18:51:

[...]



Wat een onzin!

De andere kant is dat deze bleomenwinkel niet failliet gaat zoals heel veel zaken, door mensen die er veel geld uitgeven. dus deze man of vrouw kan dan ook weer een tijdje door.

Ik zeg duidelijk : IK zou me doodschamen. Ik zeg niet dat een ander zich zo moet voelen. Ieder zijn mening/gevoel toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven