Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 19 september 2016 @ 00:11:

[...]





Je kan een compromis aangaan doordat je afspreekt het in de gaten te houden of buurvrouw van oma gaat flyeren, poes als vermist gaat opgeven of hartverscheurend gaat zoeken.Ja dat kan ik inderdaad wel voorstellen morgen ochtend. (via een appje vlak voor ik thuis kom met die kat
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 00:13:

[...]





Ja dat kan ik inderdaad wel voorstellen morgen ochtend. (via een appje vlak voor ik thuis kom met die kat







Als hij er eenmaal is mag hij vast blijven
Alle reacties Link kopieren
Kan oma nier af en toe een bord of bakje eten neer zetten en de kat een paar uurtjes binnen laten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kat van mijn moeder zit ook 90% van de tijd buiten, heeft weinig eetlust dus is vrij dun en heeft vale vacht. Maar zo is het beestje nou eenmaal. Plus kat houdt niet van vreemden, dus als er bij moeder iemand anders is dan gezin wil kat niet naar binnen. Onze kat is ook dun, maar heeft wel glanzende vacht. Beestje heeft binnen bijna altijd toegang tot voer maar stopt gewoon met eten als ze geen trek heeft. Is ook al eens aangezien voor zwervertje.



Ik zou kat niet meenemen.
De dierenpolitie zal weinig doen zolang het diertje af en toe eten krijgt. Blijkbaar mag je een kat buiten houden in Nederland. Ik zou 'm dus ontvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Ontvoeren.. echt... Jeetje... Waanzin!



Mijn hond kijkt altijd zielig. Dat is haar kop. Maar zielig is ze zeker niet. Kom nou!

Laatst ook... Of het een jonge hond is...omdat ze er zoslank uit ziet.. kom op he. Mooie domme interpretatie!



Mijn kat ziet er ook niet uit. 3 jaar is die muts. Komt geen gram aan. Scharminkel ondanks 24/7 eten en alle extra's.



Zou me toch zo pislink worden als iemand mij zomaar beticht van mishandeling... Ga in gesprek of vraag een instantie. Maar ga niet zelf rechtertje spelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de dierenbescherming bellen, en vooral voor de honden. Dat is echt mishandeling als zij nooit naar buiten mogen en bijna altijd alleen zijn. Hoe zien de honden eruit? Of weet je dat niet? En dan kunnen ze gelijk naar de kat kijken (als ze komen).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Haal er even een kammetje door!

Had hier pas ook weer een poes waarvan ik een vermoeden had wie de eigenaar was (die lui hebben vaker katten waar ze niet voor zorgen), zat hartverscheurend buiten te mauwen en vloog op brokjes af.

Het beestje zag er niet heel slecht uit, maar was nog heel klein. Een kammetje erdoor gaf voor mij de doorslag; het stikte werkelijk van de vlooien. Dus naar het asiel gebracht.



's Avonds werd ik aangesproken door twee mannen omdat ze op camera gezien hadden dat ik beestje meegenomen had. Eerlijk gezegd waar hij was en dat hij opgehaald kon worden. Ik heb in de twee weken erop contact gehouden met het asiel en hij is mooi niet opgehaald. Zodra er geld betaald moest worden (chip, enten, ontvlooien, ontwormen) was het over met de liefde.. Beestje bleek ook pas 18 weken oud, dus is naar een pleeggezin gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet zomaar meenemen, dat is diefstal. Dat de buurvrouw niet vriendelijk is en wellicht niet volgens jouw standaarden voor haar dieren zorgt wil niet zeggen dat ze niet op haar manier van de dieren houdt. We hebben een systeem in Nederland voor dit soort zaken, dat pad moet je bewandelen. Zij beoordelen of de buurvrouw voor haar dieren kan blijven zorgen. Jij speelt nu voor rechter en dat mag je gewoon niet.
Kan je het niet diertje niet een keer vangen, en meteen meenemen naar een dierenarts die dichtbij zit? Afhankelijk van wat die zegt kijken wat je verder doet. Mocht ze echt verwaarloosd zijn dan zal een dierenarts dat toch wel kunnen zien, mocht dat niet zo zijn kan ze weer terug naar de buurvrouw en heb jij geen zorgen meer
Ik ben behoorlijk pissed geweest omdat iemand mijn kater van straat geplukt heeft en de dierenambulance gebeld heeft. Hij was net een paar uur buiten.

Helaas was hij al jaren ziek en spuugde hij vaak en dat was hem aan te zien. Maar hij ging nog graag op pad.



Dus afblijven van die kat. Als je een kat wil redden: haal er een uit asiel.
Alle reacties Link kopieren
Hier lopen er zeven, en die mogen binnen-buiten zoals ze willen, er staan brokjes klaar (24/7) en ze krijgen ´s ochtends en ´s avonds natvoer.



Evengoed rent er eentje onmiddellijk na het eten naar de overkant, want de buurvrouw zet brokjes buiten en die zijn veeeeeeeeeeeeel lekkerder.



Zomaar ontvoeren zou ik dus niet doen. Katten kunnen daarnaast heel goed voor zichzelf zorgen en gaan gewoon weg als het ze niet bevalt hoor, anders had ik hier geen drie aanlopers. Zolang het niet écht koud is (kouder dan -5) zou je, als je persé wilt, een beetje kunnen bijvoeren in de wintermaanden, omdat er dan minder muizen zijn. Maar ik zou niet zomaar aannemen dat ze ´mishandeld´ wordt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 19 september 2016 @ 08:07:

Ik ben behoorlijk pissed geweest omdat iemand mijn kater van straat geplukt heeft en de dierenambulance gebeld heeft. Hij was net een paar uur buiten.

Helaas was hij al jaren ziek en spuugde hij vaak en dat was hem aan te zien. Maar hij ging nog graag op pad.



Dus afblijven van die kat. Als je een kat wil redden: haal er een uit asiel.



Beetje dubbel dit. Ik zou de goede zorg wel waarderen, een ander kan aan jouw kat niet zien of je hem wel of niet goed verzorgt en voor hetzelfde was hij weggevlucht voor iets. Dan was je blij geweest met dezelfde actie.

Pissed zou ik daar dus niet van worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Sorry, maar echt ik vind het niet oké als je die kat weghaalt daar.



Mijn moeders kat werd 'geadopteerd' door een buurman, omdat die buurman het zielig vond dat mijn moeder De Heks het arme beest hele dagen op straat liet, terwijl hij duidelijk verlegen zat om aandacht. Dat was helemaal niet zo, hij vond er gewoon geen reet aan binnen, en hij was een allemansvriend dus hij kwam met iedereen die de straat in kwam een praatje maken. Maar die man sloot die kat gewoon op in zijn huis en gaf hem eten, dus hij werd vet dik! Die man wachtte mijn moeder gewoon op bij haar huis om te zeggen dat hij haar ging aangeven voor dierenmishandeling enzo echt gestoord!



Mijn katten worden ook gevoerd door buren omdat ze er mager uit zien volgens hen. Mager is normaal! Katten horen mager te zijn! Mijn ene kat heeft blaasgruis en houdt gruwelijk veel van buitenspelen maar kan haar nauwelijks meer naar buiten laten omdat ze zogenaamd zielig mager is en mensen haar dus de hele tijd ziek maken met hun kut supermarktbrokken waardoor ze dan weer pijn heeft en koorts krijgt en naar de dierenarts moet. Terwijl ze gek is op buitenspelen! En dun, heel erg dun. Zoals een kat hoort te zijn. De dierenarts zegt dat alle katten een voorbeeld aan haar gewicht zouden moeten nemen, dat ze perfect is.



Ik wou dat mensen eens stopten met hun goede bedoelingen! Nu moet mijn lieve beestje, dat zo gek is op buitenspelen, altijd in de tuin blijven omdat de buurt haar letterlijk vergiftigt met hun goede bedoelingen.



Je gaat andermans kind toch ook niet voeren!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een (exzwerfkat) oude kater die er niet uitzag. Mager zodat je elk botje kon voelen, vale vacht, deed alsof hij nooit gevoerd werd. Zo peuterde hij blikjes tonijn van toeristen los.



Hij heeft meerdere keren op facebook gestaan bij zo'n meldpunt voor dieren in nood. Meerdere keren de dierenambu voor de deur. Ik heb meerdere keren mensen aangeboden om even te komen kijken dat er daadwerkelijk voer binnenstond met een open kattenluikje, en even wat achtergrond informatie verteld over de kat. En dat hij in de winter niet naar buiten te slaan was omdat het een koukleum was.



Het feit dat deze eigenaar zo boos reageert zou voor mij de doorslag zijn hem mee te nemen. Wel even in de gaten houden of de eigenaar moeite doet de kat te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater van 15 ziet er niet uit, mager, steeds doffere vacht. Maar hij mankeert niets, regelmatig controle bij de dierenarts. Hij is sowieso altijd mager geweest.



Je kan toch niet zomaar een kat van een ander meenemen. Je weet er helemaal niets van, je hebt van alles van horen zeggen. Neem gewoon contact op met de dierenpolitie, als je je echt zorgen maakt, dan gaan zij wel kijken of 't terecht is.



Zomaar een kat meenemen,
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 19 september 2016 @ 09:40:

Mijn kater van 15 ziet er niet uit, mager, steeds doffere vacht. Maar hij mankeert niets, regelmatig controle bij de dierenarts. Hij is sowieso altijd mager geweest.



Je kan toch niet zomaar een kat van een ander meenemen. Je weet er helemaal niets van, je hebt van alles van horen zeggen. Neem gewoon contact op met de dierenpolitie, als je je echt zorgen maakt, dan gaan zij wel kijken of 't terecht is.



Zomaar een kat meenemen, Ik snap ook echt niet hoe je dat kan adviseren
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 19 september 2016 @ 07:17:

Ik zou de dierenbescherming bellen, en vooral voor de honden. Dat is echt mishandeling als zij nooit naar buiten mogen en bijna altijd alleen zijn. Hoe zien de honden eruit? Of weet je dat niet? En dan kunnen ze gelijk naar de kat kijken (als ze komen).precies
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 19 september 2016 @ 07:39:

Haal er even een kammetje door!

Had hier pas ook weer een poes waarvan ik een vermoeden had wie de eigenaar was (die lui hebben vaker katten waar ze niet voor zorgen), zat hartverscheurend buiten te mauwen en vloog op brokjes af.

Het beestje zag er niet heel slecht uit, maar was nog heel klein. Een kammetje erdoor gaf voor mij de doorslag; het stikte werkelijk van de vlooien. Dus naar het asiel gebracht.



's Avonds werd ik aangesproken door twee mannen omdat ze op camera gezien hadden dat ik beestje meegenomen had. Eerlijk gezegd waar hij was en dat hij opgehaald kon worden. Ik heb in de twee weken erop contact gehouden met het asiel en hij is mooi niet opgehaald. Zodra er geld betaald moest worden (chip, enten, ontvlooien, ontwormen) was het over met de liefde.. Beestje bleek ook pas 18 weken oud, dus is naar een pleeggezin gegaan.Dat van het kammentje vind ik een goed idee. Zal er een meenemen. Ik ga vanmiddag nog even bij t beestje kijken ( en bij oma ) en dan zal k even kammen en de dierenambulance bellen. Maar het werkt zeker niet zo dat als hun vinden dat het beestje inderdaad verwaarloosd word dat ik haar mee mag nemen ipv dat hun haar meenemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 19 september 2016 @ 09:40:

Mijn kater van 15 ziet er niet uit, mager, steeds doffere vacht. Maar hij mankeert niets, regelmatig controle bij de dierenarts. Hij is sowieso altijd mager geweest.



Je kan toch niet zomaar een kat van een ander meenemen. Je weet er helemaal niets van, je hebt van alles van horen zeggen. Neem gewoon contact op met de dierenpolitie, als je je echt zorgen maakt, dan gaan zij wel kijken of 't terecht is.



Zomaar een kat meenemen, Volgens mij staat de dieren politie nou niet erg bekend om dat ze zooo goed hun werk doen.. verder ben ik het ergens wel met je eens hoor dat ik haar niet zomaar mee kan nemen.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:24:

[...]





Dat van het kammentje vind ik een goed idee. Zal er een meenemen. Ik ga vanmiddag nog even bij t beestje kijken ( en bij oma ) en dan zal k even kammen en de dierenambulance bellen. Maar het werkt zeker niet zo dat als hun vinden dat het beestje inderdaad verwaarloosd word dat ik haar mee mag nemen ipv dat hun haar meenemen...Maar als je zo graag een kat wil haal er dan een uit het asiel. Prima om de dierenambulance te bellen als je je zorgen maakt, maar feitelijk weet je niet of het gewoon niet een sociaal dier is, net als mijn moeders kat, dat graag een praatje komt maken. Feitelijk weet je niet of ze niet gewoon slank is, ipv ondervoed. Laat een professional dat beoordelen, ipv een kat te gaan lopen jatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 09:02:



Je gaat andermans kind toch ook niet voeren!Als ik zeker weet dat ze thuis niks krijgen wel hoor
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:28:

[...]





Als ik zeker weet dat ze thuis niks krijgen wel hoor Maar dat weet je helemaal niet zeker bij die kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 10:27:

[...]





Maar als je zo graag een kat wil haal er dan een uit het asiel. Prima om de dierenambulance te bellen als je je zorgen maakt, maar feitelijk weet je niet of het gewoon niet een sociaal dier is, net als mijn moeders kat, dat graag een praatje komt maken. Feitelijk weet je niet of ze niet gewoon slank is, ipv ondervoed. Laat een professional dat beoordelen, ipv een kat te gaan lopen jatten.Ik hoef niet persee nog een kat maar ik wil het beestje wel helpen als het nodig is. En omdat de mensen uit de straat al zeggen dat er geen gesprek te beginnen valt met t baasje vraag k me af of ik dat wel moet proberen. Feit is dat er moet worden uitgezocht of t beestje geholpen moet worden. Vraag me alleen nog af of ik dan de dierenambulance zal bellen of gewoon met t beestje naar de dierenarts zal gaan.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:32:

[...]





Ik hoef niet persee nog een kat maar ik wil het beestje wel helpen als het nodig is. En omdat de mensen uit de straat al zeggen dat er geen gesprek te beginnen valt met t baasje vraag k me af of ik dat wel moet proberen. Feit is dat er moet worden uitgezocht of t beestje geholpen moet worden. Vraag me alleen nog af of ik dan de dierenambulance zal bellen of gewoon met t beestje naar de dierenarts zal gaan.Nou de dierenambulance is daarvoor, dus ik zou hun bellen en vragen om het dier te bekijken. Dan help je het beestje. Als zij geen reden tot zorg zien, dan kan hij gewoon thuis blijven, in zijn vertrouwde omgeving. Voor de kat prettiger dan ontvoerd worden hoor, als er niks aan de hand is. En als er wel wat is kunnen ze meteen naar die hondjes kijken. En dan zoeken ze een nieuw thuis voor die beestjes en dat ben jij dan misschien niet. Of wel, als je aangeeft dat je graag op de hoogte gehouden wil worden. Dan kun je hem ophalen uit het asiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven