Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 10:36:

[...]





Nou de dierenambulance is daarvoor, dus ik zou hun bellen en vragen om het dier te bekijken. Dan help je het beestje. Als zij geen reden tot zorg zien, dan kan hij gewoon thuis blijven, in zijn vertrouwde omgeving. Voor de kat prettiger dan ontvoerd worden hoor, als er niks aan de hand is. En als er wel wat is kunnen ze meteen naar die hondjes kijken. En dan zoeken ze een nieuw thuis voor die beestjes en dat ben jij dan misschien niet. Of wel, als je aangeeft dat je graag op de hoogte gehouden wil worden. Dan kun je hem ophalen uit het asiel.Ja of naar de dierenarts die kan me precies hetzelfde vertellen en dan kan t beestje meteen mee naar mijn huis ipv nog twee weken in een asiel en dan weer verhuizen. En ik maak sowieso een melding voor de hondjes.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:41:

[...]





Ja of naar de dierenarts die kan me precies hetzelfde vertellen en dan kan t beestje meteen mee naar mijn huis ipv nog twee weken in een asiel en dan weer verhuizen. En ik maak sowieso een melding voor de hondjes.Ik geloof niet dat dit zo gaat als jij schetst. En ik zou zelf zeer pissed zijn als iemand mijn kat ongevraagd mee neemt naar de dierenarts. Dan heb ik nog liever dat buurt dierenambulance belt.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:41:

[...]





Ja of naar de dierenarts die kan me precies hetzelfde vertellen en dan kan t beestje meteen mee naar mijn huis ipv nog twee weken in een asiel en dan weer verhuizen. En ik maak sowieso een melding voor de hondjes.En wat doe je dan als de dierenarts zegt dat ze er prima uitziet?
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 19 september 2016 @ 10:51:

[...]





Ik geloof niet dat dit zo gaat als jij schetst. En ik zou zelf zeer pissed zijn als iemand mijn kat ongevraagd mee neemt naar de dierenarts. Dan heb ik nog liever dat buurt dierenambulance belt.Ik heb ook geen idee of t zo werkt hoor. Heb dit nog niet eerder gehad. Maar ze komt er toch niet achter dus waarom zou ze boos worden. Ze is toch nooit thuis en mocht ze er toevallig achter komen dan kan in toch uitleggen dat ik me zorgen maakte om t beestje en t even heb laten nakijken op mijn kosten...
quote:MN-- schreef op 19 september 2016 @ 10:51:

[...]





Ik geloof niet dat dit zo gaat als jij schetst. En ik zou zelf zeer pissed zijn als iemand mijn kat ongevraagd mee neemt naar de dierenarts. Dan heb ik nog liever dat buurt dierenambulance belt.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 10:51:

[...]





En wat doe je dan als de dierenarts zegt dat ze er prima uitziet?Terug brengen waar ze woont natuurlijk. Als ik me zorgen maak om niks ga k haar niet houden.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 10:53:

[...]





Terug brengen waar ze woont natuurlijk. Als ik me zorgen maak om niks ga k haar niet houden.Nou, ik ben benieuwd wat eruit komt dan. Ik snap nog steeds je voorkeur voor de dierenarts niet en vind ook nog steeds dat je niet zomaar haar kat kunt jatten als ze wel verwaarloosd is. En zou heel verbaasd zijn als een dierenarts daaraan mee zou werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 10:57:

[...]





Nou, ik ben benieuwd wat eruit komt dan. Ik snap nog steeds je voorkeur voor de dierenarts niet en vind ook nog steeds dat je niet zomaar haar kat kunt jatten als ze wel verwaarloosd is. En zou heel verbaasd zijn als een dierenarts daaraan mee zou werken.



Natuurlijk werken die daar niet aan mee als ze 't hele verhaal horen.

Een kat jatten terwijl je niet eens zeker weet of er wel iets aan de hand is.



En wat wil je over die honden zeggen. Er zitten twee honden, lekker op de bank en die blaffen als iemand binnen gluurt. Ja echt reden om ze daar weg te halen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar de dierenarts om te kijken hoe t met de gezondheid van de kat is niet om een heel verhaal te gaan vertellen.



En over de honden zou k eerder zeggen dat ze de hele dag binnen zitten. Niemand de vrouw ooit buiten heeft zien lopen om haar honden uit te laten. Het huis een verwaarloosde plek is en ik denk/vind dat de dieren grotendeels aan hun lot worden overgelaten.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 12:27:

Ik ga naar de dierenarts om te kijken hoe t met de gezondheid van de kat is niet om een heel verhaal te gaan vertellen.



En over de honden zou k eerder zeggen dat ze de hele dag binnen zitten. Niemand de vrouw ooit buiten heeft zien lopen om haar honden uit te laten. Het huis een verwaarloosde plek is en ik denk/vind dat de dieren grotendeels aan hun lot worden overgelaten.Wat ga je precies zeggen dan? Dat het jouw kat is, terwijl je niet weet hoe oud ze is enzo? Of dat je haar gevonden hebt? Want dan moet de dierenarts een melding maken, lijkt me. Contact opnemen als poes gechipt is. Ik zie het nog steeds echt niet voor me.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet helemaal bedacht maar k zou eerst vragen of hij de chip kan opzoeken om te kijken of die nog wel op de goeie plek zit. (Doen ze bij mijn kat ook elk jaar) en dan als hij geen chip heeft kan k altijd nog iets zeggen als dat ze van me tante is die is overleden ofzoiets... en dat ik nu voor haar ga zorgen. Lijkt me dat er dan ook geen melding gemaakt hoeft te worden. En dan kan hij haar even nakijken of ze gezond is geen vlooien etc en dan kan k haar of terug brengen als ze gezond is of mee naar huis nemen als ze daadwerkelijk verwaarloosd is.
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 12:40:

Nog niet helemaal bedacht maar k zou eerst vragen of hij de chip kan opzoeken om te kijken of die nog wel op de goeie plek zit. (Doen ze bij mijn kat ook elk jaar) en dan als hij geen chip heeft kan k altijd nog iets zeggen als dat ze van me tante is die is overleden ofzoiets... en dat ik nu voor haar ga zorgen. Lijkt me dat er dan ook geen melding gemaakt hoeft te worden. En dan kan hij haar even nakijken of ze gezond is geen vlooien etc en dan kan k haar of terug brengen als ze gezond is of mee naar huis nemen als ze daadwerkelijk verwaarloosd is.Dus je gaat liegen tegen de dierenarts? Strak plan hoor
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Het is toch belangrijker om te weten hoe de gezondheid van t beestje er voor staat. Het is nou niet zo dat Nederland een geweldig systeem heeft voor verwaarloosde dieren.
Dierenartsen doen geen melding. Ze geven wel advies als je er om vraagt.
Ik vind je toch wel een beetje vreemd inmiddels hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon weten in wat voor staat he beestje is en als het niet goed gaat dat ik voor haar kan zorgen en dat ze dan niet eerst nog naar t asiel hoeft.
Ziet de kat er uberhaupt ziek uit dan, behalve dat ze mager is? Heeft ze een wond, ontstoken oog, loopt ze mank, wat dan ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 19 september 2016 @ 12:03:

[...]





Natuurlijk werken die daar niet aan mee als ze 't hele verhaal horen.

Een kat jatten terwijl je niet eens zeker weet of er wel iets aan de hand is.



En wat wil je over die honden zeggen. Er zitten twee honden, lekker op de bank en die blaffen als iemand binnen gluurt. Ja echt reden om ze daar weg te halen.



Ja, of die honden zitten in kleine kooien opgesloten waar ze nooit uit mogen, waar ze met verwondingen liggen weg te rotten in hun eigen uitwerpselen.



Dit is geen verzinsel, dit gebeurt echt. Ik heb foto's gezien in het blaadje van de dierenbescherming, daar ga je spontaan van huilen. En gelukkig zijn er dan mensen die de dierenbescherming bellen om het te laten checken.



Mocht het vals alarm zijn, dan kan iedereen weer rustig slapen. Maar mocht er wel echt iets aan de hand zijn, dan is het maar goed dat er ten minste één persoon de dierenbescherming gebeld heeft om die arme dieren te redden.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 12:55:

Ik wil gewoon weten in wat voor staat he beestje is en als het niet goed gaat dat ik voor haar kan zorgen en dat ze dan niet eerst nog naar t asiel hoeft.Oftewel bel de dierenambulance. En tja dan zit ze eerst misschien 2 weken in het asiel en moet je er nog voor betalen ook. Ik zou aangifte doen als je mijn kat zou jatten.
quote:miekemv schreef op 19 september 2016 @ 12:52:

Dierenartsen doen geen melding. Ze geven wel advies als je er om vraagt.



Maar zegt een dierenarts dan: neem maar mee naar huis joh, die kat die je op straat gevonden hebt, omdat hij een beetje mager is... TO gaat de boel daar gewoon bij elkaar lopen liegen.Waarom niet gewoon de dierenbescherming bellen TO?



Hier kun je lezen hoe zo'n melding eraan toe gaat:

https://www.dierenbescher ... r-in-nood/meld-dierenleed
quote:CleopatraVII schreef op 19 september 2016 @ 12:57:

[...]





Ja, of die honden zitten in kleine kooien opgesloten waar ze nooit uit mogen, waar ze met verwondingen liggen weg te rotten in hun eigen uitwerpselen.



Dit is geen verzinsel, dit gebeurt echt. Ik heb foto's gezien in het blaadje van de dierenbescherming, daar ga je spontaan van huilen. En gelukkig zijn er dan mensen die de dierenbescherming bellen om het te laten checken.



Mocht het vals alarm zijn, dan kan iedereen weer rustig slapen. Maar mocht er wel echt iets aan de hand zijn, dan is het maar goed dat er ten minste één persoon de dierenbescherming gebeld heeft om die arme dieren te redden.Maar ze belt de dierenbescherming niet. Ze gaat de kat jatten en onder valse voorwendselen door een dierenarts laten onderzoeken. Ik heb niks tegen de dierenbescherming bellen. Ik vind alleen dat TO niet in haar recht staat als ze die kat gaat stelen. Daar hebben we instanties voor, voor dat soort situaties. Die zijn er niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 19 september 2016 @ 12:57:

[...]





Ja, of die honden zitten in kleine kooien opgesloten waar ze nooit uit mogen, waar ze met verwondingen liggen weg te rotten in hun eigen uitwerpselen.



Dit is geen verzinsel, dit gebeurt echt. Ik heb foto's gezien in het blaadje van de dierenbescherming, daar ga je spontaan van huilen. En gelukkig zijn er dan mensen die de dierenbescherming bellen om het te laten checken.



Mocht het vals alarm zijn, dan kan iedereen weer rustig slapen. Maar mocht er wel echt iets aan de hand zijn, dan is het maar goed dat er ten minste één persoon de dierenbescherming gebeld heeft om die arme dieren te redden.



T.o. heeft binnen gegluurd door de vitrage. Honden zaten gewoon op de bank en niet in een klein hokje.



Ik heb jaren kittens opgevangen en veel schrijnende gevallen gezien. Al mijn katten en honden zijn opvangdieren. Dus ik weet dat er erge gevallen zijn.

Een hond die op de bank naar binnenglurende mensen blaft vind ik niet meteen een schrijnend geval. Een kat die veel buiten zit ook niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 13:00:

[...]





Maar ze belt de dierenbescherming niet. Ze gaat de kat jatten en onder valse voorwendselen door een dierenarts laten onderzoeken. Ik heb niks tegen de dierenbescherming bellen. Ik vind alleen dat TO niet in haar recht staat als ze die kat gaat stelen. Daar hebben we instanties voor, voor dat soort situaties. Die zijn er niet voor niets.Dit dus.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 19 september 2016 @ 13:00:

[...]





Maar ze belt de dierenbescherming niet. Ze gaat de kat jatten en onder valse voorwendselen door een dierenarts laten onderzoeken. Ik heb niks tegen de dierenbescherming bellen. Ik vind alleen dat TO niet in haar recht staat als ze die kat gaat stelen. Daar hebben we instanties voor, voor dat soort situaties. Die zijn er niet voor niets.



Ze zei in een van haar posts dat ze wel ging bellen voor de honden. Waarop degene waarop ik reageerde zei: 'wat ga je dan zeggen, dat ze lekker op de bank zitten'.



En daar reageerde ik dus op dat het ook anders kan zijn;) Want je weet niet hoe het er binnen aan toe gaat. Diegene vond het dus al belachelijk dat TO zou bellen voor de honden, iets wat ik absoluut niet belachelijk vind.



Beter 1 keer te veel gebeld en vals alarm dan 1 keer te weinig.



De kat jatten vind ik ook niet zo'n goed idee.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven