wonen in een chalet/recreatiewoning....

12-07-2007 15:19 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang op zoek naar een andere woning. Omdat ik alleen ben is kopen bijna geen optie meer gezien de prijzen van tegenwoordig. Voor 110.000 koop je niet veel meer. Huren zou ik ook wel willen maar er is een wachtlijst van minstens 5 jaar. Ik woon nu in een flatje wat ik 8 jaar geleden heb gekocht voor een toen nog redelijke prijs, en hij is zeker in waarde gestegen maar niet zo heel veel. Nu ben ik dol op die vakantiewoningen/chalets, en die zijn betaalbaar!. Maar eigenlijk mag het niet. Volgens de makelaar kan het heus wel mits je een postbus neemt en zorgt dat je minstens 1 week per jaar op vakantie bent. Maar bij navraag van diverse gemeentes mag het ècht niet en kan je eruit gezet worden. En in mijn omgeving zijn de meningen ook verdeeld.

Zijn er hier mensen die mij hier wat over kunnen vertellen?



Alvast bedankt!



Groetjes,

cajean
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 28-10-2007 14:33
Reden: naam toevoegen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we elkaar helpen.

Optie 1. Als de mensen die weten op welke parken of in welke gemeenten, plaatsen, permanent gewoond mag worden in een recreatiewoning deze nou noemen in dit topic dan scheelt dat de zoekers weer zoekwerk....

Ik weet er geen eentje helaas.



Optie 2 is parken noemen die in elk geval wel het hele jaar open zijn....een ander vast woonadres kunnen we natuurlijk altijd regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vinobianco,



Ik ben nu even niet meer echt op zoek geweest (te druk), maar ik zal het in de gaten houden. Ikzelf kijk vooral in de regio Zuid- en Noord-Holland.



Succes met het vinden van een leuke woning!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben voor Harderwijk, Zeewolde en Dronten en Biddinghuizen (Veluwe) er achter dat permanente bewoning daar niet is toegestaan en dat er financiële sancties volgen wanneer men er achter komt dat je er wel permanent in een recreatiewoning woont. De makelaar zegt glashard dat je er wel 365 dagen per jaar kan wonen mits je een ander adres opgeeft. Hij geeft toe dat er inderdaad in het verleden gecontroleerd is en dat er bewoners voor de rechter gedaagd zijn maar dat de gemeente in het ongelijk is gesteld en de bewoners er nog steeds wonen. Na speurwerk op internet kom ik er achter dat er dus wel mensen hun huizen zijn uitgezet en dwangsommen opgelegd zijn en dat de gemeente in haar recht staat.....Wie er in 1997 woonde mocht blijven maar iedereen die na dat jaar er in trok kon vertrekken want in de koopcontracten stond duidelijk vermeld dat het om een recreatiewoning ging.

Da's pech, huisie weg.....

Dus enige manier is om een goedkoop flatje ofzo te hebben waar je dan 3 maanden per jaar verblijft en daarnaast dan een recreatiewoning. Zo kan t wel, maar of dat dan te betalen is?
Alle reacties Link kopieren
Quattro, beschreef jij daar het pittoreske Renesse? :)
anoniem_23601 wijzigde dit bericht op 22-11-2007 21:29
Reden: Ik ben het, jufandrea met inlogproblemen... :(
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]Peenvogel schreef op 22 november 2007 @ 21:28:

Quattro, beschreef jij daar het pittoreske Renesse? :)[/quote]





Je bent warm! ;-)
Alle reacties Link kopieren
[quote]vinobianco schreef op 22 november 2007 @ 19:59:

Hoi,

i[i]

Dus enige manier is om een goedkoop flatje ofzo te hebben waar je dan 3 maanden per jaar verblijft en daarnaast dan een recreatiewoning. Zo kan t wel, maar of dat dan te betalen is?[/quote]

[/i]




Meestal onbetaalbaar, of je "besparing" is weg, wegens 2 woningen moeten kopen en onderhouden etc.

Goedkoper is het om je (met toestemming uiteraard) in te schrijven bij familie of iets dergelijks. Moeten wel betrouwbare mensen zijn en je dient vrij close met ze te zijn. Het overgrote merendeel van de vage kennissen zal het niet goedkeuren als je met het verzoek komt om je ook op hun adres in te schrijven.



Of creatiever: je inschrijven op een anti-kraak adres of iets dergelijks.

(Snel vriendjes worden met Valesca C dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
In Opmeer, NoordHolland, kun je in een recreatiewoning wonen, mits je 6 weken per jaar, in de winterperiode, elders woont.



Omgeving Veluwe is volgens mij niet haalbaar.





Zelf denk ik dat ik toch maar voor een 'gewone' woning ga. Volgens mij is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Of risico's nemen maar dat wil ik op dit vlak en voor zulke hoge bedragen niet. Wel zal ik de markt op dit gebied in de gaten houden. Je weet maar nooit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle ideeën en ervaringen over het permanent bewonen van een recreatiewoning gelezen, maar deze dateren alle uit 2007. Zijn er geen recentere reacties?

Daarnaast ben ik ook sinds een aantal jaren op zoek naar een mooie chalet of vakantiehuis in de bossen van Nederland. Maar er is zoveel tegenstrijdigheid in alle berichtgeving dat ik het echt allemaal niet meer weet. Kan iemand het ee.a. voor me ophelderen?

Kun je bijvoorbeeld een hypotheek krijgen als het eigen grond is i.p.v. huurgrond?

Heeft iemand ervaring met het bewonen van een recreatiewoning in Drente (mijn droom dus).
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraag: is een postadres voldoende voor de gemeente of moet je ook daadwerkelijk ingeschreven staan bij een andere gemeente. En maakt de Belastingen je het niet moeilijk met een fictief adres; wat zijn de gevolgen voor je inkomstenbelasting als je in een vakantiepark "woont"??
Alle reacties Link kopieren
iemand interresse in een opknap bungalow met eigen grond in baarle nassau hahaha..

Ik woon in baarle nassau waar op dit moment t gedoog beleid nog geldt. Ik betaal ongeveer 700 euro aan de eigenaren van de camping mede voor t gebruiken van de vuilcontainers, paden en slagboom pas want hier mag je wel met de auto op t terrein.

Ik sta niet ingeschreven bij de gemeente dit omdat toen ik er ging wonen niet zeker was of permanent wonen toegestaan bleef.

Hier bij de bank kun je met bepaalde voorwaarden gewoon een hypotheek krijgen op een recreatiewoning. Ik trek deze ook af bij de belasting omdat t mijn hoofdverblijf is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven