Wonen in Haarlem

22-08-2014 16:10 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen in Amsterdam, maar willen graag iets groters (bij voorkeur met een tuin) dus we zijn nu in Haarlem aan het kijken om een huis te kopen. We hebben een aardig budget samen, dus er zijn best wel wat mogelijkheden maar we vinden het lastig om in te schatten wat een leuke buurt is die aan onze wensen voldoet.



We zijn op zoek naar een huis met minimaal 3 slaapkamers, een tuin, van binnen helemaal af, vlakbij het centrum (loop- of fietsafstand), gezellige buurt (mag een volksbuurtje zijn, maar wel een buurt waar je kinderen met een gerust hart kunnen opgroeien).



Kunnen jullie mij wat tips geven voor leuke buurten?
quote:naambestaatal schreef op 23 augustus 2014 @ 21:02:

Heeft iemand van jullie ervaring met de patrimoniumbuurt?Ervaring niet, maar het is ook niet een buurt waar ik in eerste instantie aan zou denken. Ben je er al eens doorheen gelopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:naambestaatal schreef op 23 augustus 2014 @ 21:02:

Heeft iemand van jullie ervaring met de patrimoniumbuurt?Er staat daar best leuke huizen, maar ik vind het een niksbuurt, zeg maar. Maar goed, ik ken het ook alleen maar van het doorheen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso in Haarlem - Noord gaan wonen of Centrum.

Ik vind zelf de buurt achter de Cronjéstraat erg leuk. Met de Paul Gijzenkade en zo. Bij het Spaarne. Leuke en meestal ruime huizen, park in de buurt, winkels in de buurt, station in de buurt. Erg prettige wijk.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wat ervaring, konden huis kopen op de kloppersingel. Maar hebben we na wat verkennende wandelingen en advies van makelaar niet gedaan... wij vonden de buurt nogal volks.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 23 augustus 2014 @ 21:22:

Sowieso in Haarlem - Noord gaan wonen of Centrum.

Ik vind zelf de buurt achter de Cronjéstraat erg leuk. Met de Paul Gijzenkade en zo. Bij het Spaarne. Leuke en meestal ruime huizen, park in de buurt, winkels in de buurt, station in de buurt. Erg prettige wijk.Centrum met die eisen en dat budget gaat niet lukken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Is hartstikke persoonlijk natuurlijk, maar juist rond de Cronje vind ik helemaal niks. De andere kant van de straatweg vind ik dan weer veel leuker als je in Noord gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zijlweg-oost

Garenkokerskade, die buurt?
Alle reacties Link kopieren
Garenkoker is leuk, maar voor krap 4 ton ook niet echt te doen....
Alle reacties Link kopieren
De Patrimoniumbuurt is van oudsher veel sociale huur. De Kloppersingel is mooi, maar verder naar het noorden zou ik niet per se aanraden in die buurt.
Alle reacties Link kopieren
Kloppersingel red je ook al niet meer onder de 450k.
Alle reacties Link kopieren
Twee paar vrienden van mij hebben deze week een huis gekocht in Amsterdam met een gigantische tuin (100m2) in west en oud-zuid. En beiden voor rond de tweehonderd duizend.

Ik zou zelf niet naar Haarlem verhuizen, mijn nicht die daar woont zegt ook dat het daar op straat altijd zondag lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja en hoe groot waren die huizen? 50m2?



Benedenwoningen van 100m2 kosten in Amsterdam minstens 500k....
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag
Alle reacties Link kopieren
Gaaf huis! Schrijf wel je kinderen in de maak alvast in op de scholen in de wijk



Kleverpark woont fijn.

Bomenbuurt vind ik ook heel leuk. Ramplaankwartier is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van ramplaan zijn ze veelal kleine huizen en het is allemaal redelijk op leeftijd wat er woont. De komende 10 jaar niet heel leuk met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
De huizen op het Ripperda terrein zijn gaaf. Klein, maar ik vind het terrein zo gaaf...
Alle reacties Link kopieren
@fjordson: ben wel heel benieuwd waar die huizen dan staan. Nieuw west denk ik (buiten de ring)?

@spectral: dank je wel voor de info over de patrimoniumbuurt!
Hoe is die buurt geworden bij het Ripperdaterrein? Ik heb jaren geleden op de Schoterweg, toen je daar nog gewoon mocht parkeren, gewoond. Ik werkte bij een bedrijf naast het station dus dat was heerlijk, tien minuutjes lopen naar mijn werk. De buurt zelf was ook heel gezellig, met kleine winkeltjes, de shoarmatent, en natuurlijk de Cronjé op 10 meter afstand Keerzijde waren de drugsdealers die wel eens in mijn portiekje stonden en overlast van het AZC dat toen in Ripperda was gevestigd. Met kinderen had ik daar waarschijnlijk niet willen wonen. Zal nu wel heel anders zijn met de chique uitstraling die de wijk heeft gekregen.
Ik kan niet zo snel op die buurt komen hoe die heet.

Het is bij het oude ziekenhuis Maria stichting

Hoe heet dat ook al weer.
Ik woon zelf in vondelkwartier,zijn ook leuke huizen te koop.

10 minuten van Cronje en vlak bij marsmanplein.
Alle reacties Link kopieren
De Ripperda is vanwege het enorme binnen terrein een gave plek om met kinderen te wonen!

Ik weet niet hoe het was, maar vind het echt heel gaaf!



Vondelkwartier zou ik niet willen wonen. Al zal je daar vast iets kunnen kopen voor dat bedrag, en het zal er voor kinderen ook vast ok zijn.

Het is ook best een flink stuk vh centrum!
Vondelkwartier is 20 minuten fietsen naar centrum,valt mee.
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic!



Wij wonen nu in Gelderland, maar willen dichtbij de kust gaan wonen.



We twijfelen tussen Haarlem en bv Alkmaar. Ik wilde daar een topic over openen, maar misschien volstaat deze ook om antwoorden te krijgen.



Wat is bv leuker om te wonen, Alkmaar of Haarlem?
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
quote:zuidwester schreef op 24 augustus 2014 @ 13:02:

Interessant topic!



Wij wonen nu in Gelderland, maar willen dichtbij de kust gaan wonen.



We twijfelen tussen Haarlem en bv Alkmaar. Ik wilde daar een topic over openen, maar misschien volstaat deze ook om antwoorden te krijgen.



Wat is bv leuker om te wonen, Alkmaar of Haarlem?



Ik vind Haarlem leuker, maar Alkmaar is stukken goedkoper. Alkmaar is echt wel een klein stadje.

De kust bij Alkmaar vind ik dan weer wel leuker, ik hou van kneuterige kust en dat heb je bij Haarlem niet, bij Alkmaar weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Okay, interessant, dat wist ik niet, dat de kust daar anders is. Kleinschaliger, bedoel je dat? Minder toeristisch?
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven