Wonen in Haarlem

22-08-2014 16:10 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen in Amsterdam, maar willen graag iets groters (bij voorkeur met een tuin) dus we zijn nu in Haarlem aan het kijken om een huis te kopen. We hebben een aardig budget samen, dus er zijn best wel wat mogelijkheden maar we vinden het lastig om in te schatten wat een leuke buurt is die aan onze wensen voldoet.



We zijn op zoek naar een huis met minimaal 3 slaapkamers, een tuin, van binnen helemaal af, vlakbij het centrum (loop- of fietsafstand), gezellige buurt (mag een volksbuurtje zijn, maar wel een buurt waar je kinderen met een gerust hart kunnen opgroeien).



Kunnen jullie mij wat tips geven voor leuke buurten?
Alle reacties Link kopieren
Alkmaar is ook heel leuk, hebben wij ook overwogen maar is te ver van Amsterdam.
Alkmaar is ellendig om te forensen maar de huizen zijn er goedkoper. Het heeft ook een leuk centrum maar je zit niet zo dicht bij het strand, bos en duinen als in Haarlem plus Haarlem is een kwartiertje treinen naar Amsterdam Centraal.



De buurten rond de St Bavobasiliek zijn leuk en dicht bij de stad. Ook de buurten rond de Zijlweg zijn leuk. Persoonlijk vindt ik de Cronje leuk om te winkelen maar niet om daar te wonen. Bij het Marsmanplein zit je echt al een flink stuk van het centrum. Verder zijn alle huizen rond de Haarlemmerhout ook leuk. In het centrum heb je ook en buurt aan de overkant van het Spaarne en dat is ook heel knus.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuidwester schreef op 24 augustus 2014 @ 13:18:

Okay, interessant, dat wist ik niet, dat de kust daar anders is. Kleinschaliger, bedoel je dat? Minder toeristisch?Kleinschaliger inderdaad. Bij Haarlem heb je in principe Zandvoort of Bloemendaal. Wel leuk om te terrassen op het strand zeg maar, maar de grote massa uit Amsterdam hangt daar echt wel elke mooie stranddag.
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn tip is ga eens door de wijken lopen die je wat lijkt. Er wordt veel gebouwd en opgeknapt in Haarlem. Denk bijv aan de buurten parkwijk en slachthuis. Ook in schalkwijk is de gemeente druk bezig met de leefbaarheid.

Heb je ook al aan de Zuiderpolder gedacht. Dit is een relatieve jaren 80 wijk. Met ruime huizen, veel groen. En station Spaarnwoude om de hoek buslijn 2 zit je met 13 min in het centrum idiem met de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Mmja, klopt ja. Bloemendaal gingen wij vroeger altijd dansen.
I believe in good
Alkmaar heeft een leuk centrum, verder ken ik het niet. Ik weet wel dat als je aan de andere kant van het kanaal werkt, het nagenoeg onmogelijk is om met de auto naar je werk te gaan.

Ik zag trouwens dat in Bloemendaal ook wat leuke huizen binnen budget te koop staan. Die zijn dan vaak wel wat kleiner of meer opknappers, maar Bloemendaal is zo leuk! En een kwartiertje fietsen naar het centrum van Haarlem, dus dat is goed te doen.
quote:Travelgirl33 schreef op 24 augustus 2014 @ 13:50:

Wat mijn tip is ga eens door de wijken lopen die je wat lijkt. Er wordt veel gebouwd en opgeknapt in Haarlem. Denk bijv aan de buurten parkwijk en slachthuis. Ook in schalkwijk is de gemeente druk bezig met de leefbaarheid.

Heb je ook al aan de Zuiderpolder gedacht. Dit is een relatieve jaren 80 wijk. Met ruime huizen, veel groen. En station Spaarnwoude om de hoek buslijn 2 zit je met 13 min in het centrum idiem met de fiets.Zuiderpolder is best OK, maar je zit best wel overal ver vanaf. Én, als je de wijk uit gaat moet je door Parkwijk, met jeugdbendes, autobranden, en uitgewoonde asoflats.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, wij hebben Alkmaar zelf ook overwogen omdat we het zo'n leuke stad vinden! Het is voor ons alleen echt te ver weg van ons werk.
Alle reacties Link kopieren
De wijk links van de Bavo basiliek. Dus niet de Leidse buurt, maar net de wijk ernaast. 5 minuten fietsen naar de stad, zeer kinderrijk en veilig. Kinderen spelen op de voetbalvelden van geelwit en in speeltuin Floragaarde, waar ook een kleine kinderboerderij zit. Op de Karel van Manderstraat staat een leuk huis te koop.



Ripperda terrein is fantastisch. Daar zou ik ook wel willen wonen. Enige nadeel vind ik is dat je je auto niet voor je deur kan parkeren, maar daardoor is het natuurlijk super kindvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zuiderpolder is best OK, maar je zit best wel overal ver vanaf. Én, als je de wijk uit gaat moet je door Parkwijk, met jeugdbendes, autobranden, en uitgewoonde asoflats.



Betjebig er wordt op dit moment veel in parkwijk gedaan om de leefbaarheid terug te krijgen. Er zijn oa woningen gesloopt. Er komt een combi van koop en huur. Er is tevens een cruijfcout gekomen.

Qat betreft de autobranden, komen die niet in heel Haarlem voor? En de jeugdbendes vallen ook mee hoor, ze staan niet op elke hoek van de straat.

En de afstand valt ook wel mee hoor, binnen 13 min zitje op de fiets in het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Saenredamstraat 69



2021 ZP Haarlem



Staat te koop, was net met mijn honden aan het wandelen en ik vind het een heel leuk huis, dicht bij het station, de stad, de cronje.



http://www.funda.nl/koop/ ... 07827-saenredamstraat-69/
quote:Travelgirl33 schreef op 24 augustus 2014 @ 13:50:

Wat mijn tip is ga eens door de wijken lopen die je wat lijkt. Er wordt veel gebouwd en opgeknapt in Haarlem. Denk bijv aan de buurten parkwijk en slachthuis. Ook in schalkwijk is de gemeente druk bezig met de leefbaarheid.

Heb je ook al aan de Zuiderpolder gedacht. Dit is een relatieve jaren 80 wijk. Met ruime huizen, veel groen. En station Spaarnwoude om de hoek buslijn 2 zit je met 13 min in het centrum idiem met de fiets.De Zuiderpolder vind ik erg lelijk, erg jaren 80 inderdaad en helemaal vinexstijl (http://metjeleenbakkerhuis.tumblr.com).

Als ik kinderen zou krijgen, wilde ik er al helemaal niet wonen, want bijna door elke straat loopt water zonder omheining.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibbis schreef op 26 augustus 2014 @ 09:56:

Saenredamstraat 69



2021 ZP Haarlem



Staat te koop, was net met mijn honden aan het wandelen en ik vind het een heel leuk huis, dicht bij het station, de stad, de cronje.



http://www.funda.nl/koop/ ... 07827-saenredamstraat-69/



Ja tof huis, die had ik een paar dagen geleden gepost;)

Is ook echt een leuk huis in een leuk(e) straat(deel), met uitzicht op de Ripperda.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle adviezen! We gaan vanavond een rondje lopen door een aantal buurten om te kijken welke ons bevallen op basis van de door jullie genoemde wijken.
Alle reacties Link kopieren
En, waar zijn jullie geweest en wat vonden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:naambestaatal schreef op 27 augustus 2014 @ 10:46:

Bedankt voor alle adviezen! We gaan vanavond een rondje lopen door een aantal buurten om te kijken welke ons bevallen op basis van de door jullie genoemde wijken.Ja zijn jullie al druk op zoek in Haarlem?
Alle reacties Link kopieren
Het populaire Haarlem Noord vind ik echt niets. Echt een buurt voor saaie, brave eenheidsworsten. Haarlem is natuurlijk al wat saaier dan Amsterdam (het mist gelukkig ook de nadelen van Amsterdam). Ga dus niet in een saaie buurt wonen! Dus Centrum of Zuid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven