Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden
Kleine update; alles gaat goed en ik ben 28 januari uitgerekend. Nu ruim 12 weken zwanger! Van de week het hartje al gehoord met de doppler!

Hoe gaat het verder met jullie? Al op vakantie geweest?
Life is a party to be thrown
Ik dacht weer even aan dit forum! Kiml, jeetje, dat is al bijna! Hoe is het? Weet je wat het wordt en is het gezond?

@Suze Wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ik hoop dat het nog steeds zo is. Ben je inmiddels aan het werk? Hoe bevalt de combi?

@Misstiek Ik kan me voorstellen dat dat vermoeiend is... Is het inmiddels al beter?

En @Gadget, hoe is het met jou?

Hier ben ik in oktober bevallen van mijn 2e dochter. Het was een thuisbevalling van 2,5 uur, dat was redelijk intens. Het ging desondanks supergoed, behalve dat de placenta bleef zitten en ik alsnog vrolijk (= high van de eigen hormonen ;)) naar het ziekenhuis moest. Bij een eventuele derde ben ik dus medisch helaas, al is het de vraag of ik dat zkh dan wel ga halen.
Na een pittige eerste paar weken gaat het sinds de kerst ongelooflijk goed. Jemig, wat kunnen 2 baby's van dezelfde ouders onwijs verschillen qua karakter en behoeftes... Zal ook uitmaken dat de krampjes voorbij zijn.
Nog een paar weken verlof en ik geniet elke dag van de meiden, ondanks dat de oudste echt onwijs aan het peuterpuberen is. Grote en kleine zus zijn dol op elkaar. Ik ben zo blij dat ik dit nogmaals heb mogen meemaken ♥️
Alle reacties Link kopieren
Ha Ylva,
Wat leuk om een update te krijgen. Inmiddels alweer een paar maandjes moeder van 2! Gefeliciteerd!!! :flirting:
Fijn dat je goed terug kijkt op de bevalling ondanks het onverwachte ritje naar het ziekenhuis.
Grappig hè dat je alweer zo snel een karakter kan ontdekken. En die interactie.. zo leuk. Vind je het ook niet heel verrassend hoe snel die 2 met elkaar 'bonden'? Hier echt vanaf dag 1 een megaklik, ze zijn echt gek op elkaar.

Hier is de jongste alweer 9 maanden. Ze kruipt, brabbelt, zit en staat o_o
En ze is nog steeds ontzettend chill, tevreden en eigenlijk altijd vrolijk. Echt een heerlijk grietje en de maanden vliegen voorbij. Ik vind het heerlijk dat ze alweer vanalles kan, maar ergens vind ik die kleine babytijd veel te snel gegaan.
Ben alweer bijna n half jaar aan t werk en ik vond de eerste weken vreselijk echt afschuwelijk om zo veel weg te zijn. Inmiddels gaat dat wel weer hoor, waren vooral hormonen. Maar mijn werk was wel stom maar gelukkig heb ik een nieuwe baan per februari. Ga dan wat minder werken ook, dus zin in
Jij nog een paar weken thuis dus, lekker zeg. Geniet ervan, t vliegt voorbij (vond ik dan)

Kim jij bent alweer bijna aan de beurt of inmiddels zelfs alweer bevallen! Hopelijk gaat alles goed.
Gefeliciteerd met je baan Suze!! Wat bagger dat het verschrikkelijk was. Dan helpen die hormonen ook niet mee :(. Ik heb er ook nog steeds last van. Ik krijg gelukkig wel steeds meer zin om weer aan de slag te gaan, maar haal nog wel echt alles uit elke vrije dag met mijn meiden natuurlijk.
Dat bonden is super! Zo lief, het wordt natuurlijk alleen maar leuker ;-). Maar 9 maanden!!! Jeutje. Wat fijn dat ze zo chill en blij is! Dat klinkt als mijn nr 1, dus hopen dat nr 2 dat ook is haha.
Ik kijk er wel echt naar uit dat ze wat ouder wordt. Hoe schattig ze ook is ,;). Ze doet het ook erg goed, maar het is toch fijn als ze bv zelf kan zitten. Nu wil ze wel per sé, maar kan dat nog lang niet - dus wij hebben nu beste armspieren haha. Ook de wipstoel draait overuren. De box vindt ze niks... In die zin is ze wat pittiger dan haar zus. Wel blij pittig gelukkig. Misschien wat voorbarig, maar aangezien ik de vraag nu ook al krijg: denken jullie na over een 3e? :-]
Alle reacties Link kopieren
Haha, jouw 2e dochter klinkt als mijn eerste dochter. Die was echt wat bewerkelijker, hoe vrolijk ze ook was.
Maar had wel net even wat meer aandacht nodig.
Ja dat zitten is altiid een ding hè? Duurt zooooo lang, haha

Een derde.. poeh ik weet het niet. Ik zeg niet direct nee, maar voorlopig vind ik 2 even druk zat. Ben blij dat ik weer wat ruimte voor mezelf krijg na al die maanden
Maar de dynamiek van 3 kids lijkt me wel erg leuk. Dus wij gaan voorlopig nog geen beslissing nemen, eerst eens even kijken of dochter 2 ook zo'n chille peuter is...... Zo rond de 3e verjaardag vond ik oudste dochter behoorlijk pittig!
En jullie?
Haha, dat is wel het goede woord: bewerkelijk. Het is niet per sé moeilijk, je moet haar gewoon even leren kennen en dat duurt wat langer dan bij haar grote zus.
En het klinkt inderdaad alsof het andersom is bij jou haha.

Als je relatief jong bent hoef je volgens mij ook geen definitieve beslissing te nemen :). Leuk dat je de optie openhoudt! En jeetje, ik vind die van nog geen 2,5 jaar al pittig. Al kan ik me voorstellen dat het pittiger kan worden naarmate ze nóg bewuster worden van de wijze waarop de wereld om hen heen werkt haha. Wat maakt de 3-jarige pittig?

Gezien onze voorgeschiedenis ga ik er niet zomaar vanuit dat een derde ook spontaan komt, laat staan snel. Ik ben ook alweer bijna 35 en niet de meest vruchtbare vrouw gebleken ;-). De medische molen wil ik nooit meer in, mijn man ook niet. Kortom: als het ons gegeven is. Voor nu ga ik ervan uit dat we met z'n 4tjes blijven en daar ben ik al erg gelukkig mee :-). Al lijkt het ons erg leuk inderdaad, man en ik komen beiden uit een gezin met 4 resp. 3 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Wat leuk dat dit topic weer tevoorschijn komt. :)
Hier hopelijk binnenkort weer zwanger, ik hoop het zo! Nieuwe ICSI gedaan in okt-nov, dinsdag is de terugplaatsing. Spannend!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi
Gadgetfreak is er ook nog ;-)

Leuk om alles zo te lezen!

Hier helaas nog geen zwangerschap. Mn cyclus is een puinhoop, met gemiddeld 42 dagen. Is nog maar de vraag of ik uberhaupt een eisprong heb.

Twee weken geleden weer op intake bij de Gyn geweest. We gaan weer het IUI traject in en wel direct in de volgende cyclus als alles in orde is.
Ik gok over ongeveer 2 weken.

Omdat ik nog redelijk vroeg in mn cyclus zat stelde ze voor om toch even extra bloed te prikken. Dus afgelopen maandag gedaan en morgen weer. Dan gaan ze kijken of ik een eisprong heb gehad.
Morgen ook naar het ziekenhuis voor een prikinstructie. Wel weer even prettig om te horen hoe het nou ook alweer allemaal ging. Dan hoor ik ook gelijk hoeveel gonal ik moet spuiten.
Zodra ik ongesteld ben mag ik gelijk bellen voor de uitgangsecho en dan ook nog even FSH prikken.

Ik ben blij dat we weer een handje geholpen worden dus fingers crossed allemaal!

@flipje, ik hou jouw andere topic wel in de gaten hoor! Good luck met de terugplaatsing!! ik las dat het al gebeurd is en goede hoop!

Verder hier druk met studie en ook nog eens verhuizing. Druk druk
Alle reacties Link kopieren
veel te lang geleden dat ik hier nog was precies ;)

inmiddels een 4 en 2jarige in huis, en veel te druk met thuiswerk en zo ;)

overleven jullie nog een beetje met al die regels?
Alle reacties Link kopieren
@flipje: ik zie dat je opnieuw zwanger bent, gefeliciteerd!
ik woon nabij gent, dus steeds welkom ;)
Heb vakantie, dus even de rust om hier te spieken! Zit nu in de Ardennen @Misstiek! Wel Wallonië, dus geen negatief reisadvies ;-).

In NL valt het allemaal inmiddels erg mee in vergelijking met België. Thuiswerken met een 2-jarige en een destijds 4 maanden jonge baby was wel heftig. Inmiddels is er opvang en zijn de meiden ook weer ouder (eind augustus 3 en bijna 9 maanden), waardoor het thuiswerken me inmiddels erg bevalt. Ik mis soms het sociale contact, maar 4 dagen forenzen vind ik echt onnodig. Een derde zou ooit erg leuk zijn, als het ons gegeven is. De medische molen doen we niet meer.

De meisjes doen het wel echt super met hier en daar hun peuter- of tandjes/sprongetjesbuien haha.

Benieuwd naar de anderen! Met flipje heb ik ergens anders contact :).

Hoe is het @Gadgetfreak? Wat een bizarre tijd heb je achter de rug gehad met corona... Hopelijk zwanger, maar anders wachtend tot heropening van de zorg :(.
Alle reacties Link kopieren
MissTiek2015 schreef:
09-06-2020 11:04
@flipje: ik zie dat je opnieuw zwanger bent, gefeliciteerd!
ik woon nabij gent, dus steeds welkom ;)
.
Dank je wel! :) morgen echo....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!
Hier ook een rustig moment op werk en ineens dacht ik weer aan dit forum!
Wat leuk dat er een paar dagen geleden nog geschreven is!

@flipje gefeliciteerd! Hoe was de echo? Hoe ver ben je?

@gadgetfreak hoe gaat het met jou? Is het traject weer opgestart?

Hier inmiddels een zoon van 4 jaar die net de laatste paar weken van school kon meepakken voor de vakantie! Zo leuk! Hele nieuwe fase!
En een prachtige zoon van bijna 6 maanden! Uiteindelijk is hij met 41+3 weken thuis geboren! Was een geweldige bevalling! Zo mooi en fijn! Wel een retourtje zhuis vanwege totaal ruptuur maar gaf de kans om even rustig op te starten (afgezien van mijn ambulance ritje en baby met 2 uur oud al in de maxi cosi in de auto met papa achter de ambu aan, was geen spoed maar protocol dat je dan wordt opgehaald, vond het wel vreselijk dat ik gelijk werd gescheiden van mn kakelverse baby)

En nu wacht ik nog steeds op mn menstruatie...voel me sinds het weekend een beetje vreemd met gevoelige borsten en misselijk dus wellicht even een testje ertegenaan gooien... :-?
Life is a party to be thrown
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden.

Leuk om weer iets te horen van jullie!

Hier aant pakken voor vakantie. Morgen 2 weken naar Zeeland.

Begin dit jaar 2 Iui pogingen gehad. Helaas zonder resultaat. Toen kwam Corona...

Toen in mei/juni alles weer opgestart was nog een poging gewaagd. Helaas. Ik had ineens 6 eitjes. Veel te veel voor Iui. Vervolgens kreeg ik een heel gekke “menstruatie” na 4 dagen ondanks er geen ovulatie was geweest. Helaas zaten alle eitjes er nog. Dus ik moest een cyclus wachten. Volgende cyclus weer een echo. 1 van de eitjes (een restje) zat er nog steeds. Dan willen ze niet dat je gaat stimuleren met hormonen want dan kan het een cyste worden door de hormonen. Dus weer een maand wachten. Omdat die poging mislukte heb ik nog 4 pogingen tegoed.
Gister ongesteld geworden dus Morgen toevallig weer een echo om te kijken of dat rest-eitje nu weg is en ik nu opnieuw met poging 3 mag starten. Hopelijk wel, maar dat wordt wel heen en weer rijden naar het ziekenhuis vanuit Zeeland. Het zij zo.
Ik hoop het wel, want we liggen nu eigenlijk sinds maart al uit de running. En een 2e kindje is erg gewenst.

Duimen jullie mee?

Verder druk met studie. Ook door Corona wat achterstallig werk. We huppelen zo van jaar 2 naar jaar 3 zonder echte vakantie.

Ik ga even een afkoelende douche nemen. Want men men wat is het heet!!!
X
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kim, wat een mooi nieuws.
Stelt me wel enigszins gerust dat je zo tevreden bent over je bevalling ondanks een totaal ruptuur. Is het nu goed geheeld? Lijkt me zo vervelend als je er blijvende klachten aan overhoudt....

Ik zie best wel een beetje op tegen de bevalling (vind het heel spannend). Ik hoop dat het gewoon een goede natuurlijke bevalling wordt, maar heb er door de vorige keer niet zoveel vertrouwen in. Als het nu weer niet goed op gang komt wil ik in ieder geval niet ingeleid worden, maar dan direct een keizersnede.

Gadget wat vervelend zeg, zo lang wachten. Wij hebben 2 maanden uitstel gehad van de cryo terugplaatsingen in UZ Gent. Viel me erg mee dat dat dus maar twee cycli was. Hier in NL zijn ze volgens mij veel langzamer geweest met het opstarten. Ik duim met je mee dat het nu snel goed gaat!
Heel veel plezier in Zeeland, ik zat gister en vandaag in Vlissingen, vanavond weer naar huis. Erg heet, maar in de zee was het echt heerlijk! Dochter vond het ook fantastisch, dat was voor haar de eerste keer in zee.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanwege Corona ook “maar” 2 maanden stil gelegen. Maar vanwege een overstimulatie daarna nog eens 2 maanden wachten.
Vandaag weer inseminatie gehad. Dus duimen maar weer op t wachtbankje.
Nog gefeliciteerd Kiml!! Fijn hè, een thuisbevalling. Jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest! Hier ook voor de placenta naar het ziekenhuis, terwijl man met baby achter me aan reed. Voor hem redelijk surrealistisch. Ik liet vooral alles over me heen komen. Mocht een 3e komen, dan heb ik geaccepteerd dat het wegens placenta problematiek (de 1e deed ook moeilijk) gewoon maar maar het geboortehuis probeer te gaan. Als ik het haal... Hoe doen de 2 broertjes het samen? Die interactie vind ik zo speciaal ♥️
Had je nog een positieve test??

Gadgetfreak Fingers crossed voor jou meid!! Laat je het weten? Ik heb onwijs goede hoop voor je! Je hebt lang genoeg gewacht. X

Ik ga hard hopen op een soepele natuurlijke bevalling voor jou Flip!!
Alle reacties Link kopieren
@ flipje
Ja alles goed geheeld gelukkig, heb nu, bijna 7 maanden een geen klachten!
Bij een bevalling moet je alleen doen wat voed voelt voor jezelf! Jij zet uiteindelijk je kindje op de wereld
Ik ga duimen voor een mooie bevalling voor jou! Ik ben er heel nuchter in gegaan en liet alles op me af komen en besliste op het moment zelf wat en hoe ik het wilde en dat beviel me heel goed...
Je kan het meis..echt!!

En gadget?! Wanneer mag je testen?

@ylva
Dank je wel! De broertjes doen het super goed samen. De oudste is echt verliefd op zn broertje! Het is broertje voor en broertje na. Heel schattig! Hadden niet beter kunnen wensen!

Hier getest, negatief maar dat was alweer een tijdje geleden en ben nog steeds niet ongesteld...lang leve PCOS😬! Voel wel van alles in mn lijf met gespannen borsten en krampen in mn onderbuik...denk dat ik om de zoveel tijd maar gewoon moet testen..just go be sure, haha!
Life is a party to be thrown
Alle reacties Link kopieren
Helaas...
Sinds gisteravond weer begonnen met Gonal. Op naar de volgende poging.
Alle reacties Link kopieren
Shit gadget
:hug:
Life is a party to be thrown
Shit gadget... Zijn nu 9 dagen verder. Heb je weer bijna de inseminatie? Dit wordt IUI nr 4 toch? Veel succes!! :cheer2:

Schattig is dat he Kiml!! Geniet ervan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hi Ladies! Ik dacht, ik ga eens zitten voor een berichtje hier :)

Hoe gaat het met jullie kids/zwangerschappen?

Flip, ben jij al bevallen van de 2e? Hoe is je zwangerschap verlopen?

Gadget, jij bent ook zeker nog in mijn gedachten! Hoe gaat het met het zwanger worden?

Hier gaat alles goed, ik ben in februari gestart bij een nieuwe werkgever en dat is een ontzettend goeie overstap geweest. Ik ga eindelijk met plezier naar mijn werk.
Mijn oudste is in augustus 4 geworden en gaat elke dag met plezier naar school. Ze vindt het echt geweldig en ze is er vreselijk door opgeknapt. Het was best een struggle, toen ze 3 was. Ze wilde al zoveel, zat zichzelf vreselijk in de weg. We merken echt dat ze haar energie nu lekker op school kwijt kan.
Jongste is alweer 1 jaar en 7 maanden. Wat een heerlijk ding is dat. Stronteigenwijs. Wil alles doen net als haar grote zus, wat soms best lastig is als je nog geeneens 2 bent ;-) Ze is hilarisch. Gaat lekker kletsen, is motorisch heel vaardig. Ze zou 's nachts wel wat beter mogen slapen ;-) Inmiddels weten we gelukkig dat alle fases voorbij gaan, dat vind ik toch zo'n opluchting!
Al met al gaat lekker zijn gangetje hier. Het is soms best aanpoten met 2 meiden die allebei heel goed weten wat ze willen, maar we genieten ons ook te pletter van de gezelligheid die het met zich meebrengt :)
Wat leuk! Ik log zo nu en dan in om te kijken of hier nog wat te lezen is.
Gefeliciteerd Suze! Met je nieuwe baan en je oudste :). Leuk om te lezen dat ze het zo naar haar zin heeft. Mijn oudste begint er langzaamaan ook echt aan toe te raken merken we - ze is ruim 3 nu.
En herkenbaar, dat je weet dat dingen een fase zijn doordat je het al hebt meegemaakt. Onze jongste is nu 14 maanden en echt een énorme boef die geen angst lijkt te kennen. Erg slecht voor mijn hart. Ze daagt haar zus uit, maar adoreert haar ook haha. De interactie onderling blijft zo prachtig - tussen de ruzietjes door.
Fijn hoor, dat het zo goed gaat met jou en je 2 meisjes :heart:

Hoe gaat het met de rest? Gadget, nog bezig met IUI? Prettig dat de fertiliteitszorg vooralsnog door blijft gaan, al hoop ik onwijs dat je nu al zwanger bent.

En Kiml, hoe gaat het met jullie 4tjes? :)

Hier in ieder geval (weer) babynieuws: ik ben bijna 6 weken zwanger... :jump: :flirting: We besloten er een half jaar geleden al voor te gaan, omdat we wisten dat het langer kon duren. Dit keer ging het plots een stuk sneller! Kan het nog steeds niet geloven. Even afwachten nog, maar het belangrijkste begin is er.
Alle reacties Link kopieren
.
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 29-11-2020 19:40
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven