Hoe kan ik mijn zus helpen?

16-04-2014 14:59 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn zus is getrouwd en heeft een zoontje van 4 jaar. Ze heeft al wel eens laten vallen dat haar man soms losse handjes heeft. De laatste keer toen ik bij hun op visite was kon ik ook merken dat niet alleen mijn zus maar ook haar zoontje slachtoffer van hem is. Vandaag belde ze mij huilend op dat hij haar weer had geslagen en allerlei dingen naar haar had lopen gooien. Ze was heel erg van streek waardoor ik zei ga dan naar de politie geef hem aan of ga naar een huisarts. Helaas wonen we te ver weg van elkaar dat ik zo naar haar toe kan racen anders had ik dat allang gedaan. Maar mijn zus is zo bang voor haar man. Hij dreigt ook hun kind af te pakken mocht ze bij hem weggaan. Hij zit zelf in een uitkering en doet verder niks terwijl mijn zus gewoon werkt.

Wat moet ik hiermee aan hoe kan ik haar het beste helpen?



Groetjes,

Anna
Toch bij haar langsgaan om haar op te halen. Ze moet weg bij die man.
Alle reacties Link kopieren
Je zou info kunnen opzoeken voor haar. Waar en hoe ze het goed kan aanpakken.



Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ga naar haar toe! Het aantal kilometers maakt toch geen zak uit in dit geval?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
En als dat echt niet kan, haar dan vertellen dat ze welkom is om tijdelijk bij jou onderdak te krijgen en ze jouw kant kan opkomen als ze dat wil?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan hij een uitkering krijgen als zij werkt. Pleegt hij fraude?



Waar wonen jullie ouders en kan ze niet een tijdje met kind daarheen? Aangifte doen moet sowieso want kan altijd van pas komen mocht hij inderdaad kind ooit proberen te kidnappen of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat jullie haar en je neefje direct opvangen? Zodat ze vanuit een veilige situatie een nieuw leven op kan bouwen?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
http://www.slachtofferwij ... KaPmt-I5b0CFWvjwgodlBoATw



En haal haar en haar zoontje weg bij die man.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik mijn zus ook naar mij sturen of er zelf heen gaan om haar op te halen. Al woont ze 500 km verder op. Dat is je plicht als zus en al helemaal als je ouders niks voor haar kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
laat haar haar spullen pakken, voor haar en haar kind, haal haar op en ga vanuit jouw huis verder om haar leven weer op de rit te krijgen.



Ik snap niet zo goed dat je je laat weerhouden door KM'ers om naar haartoe te gaan
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat die vent altijd thuis zit en geen zak uitvoert dus een koffertje inpakken ziet hij meteen maar ik zou toch langs gaan en je zus en haar zoontje ophalen, eventueel met jouw vriend/man erbij.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al zou ik aan het werk zijn of midden in de nacht 1 of 3 uur rijden er heen gaan. Om ze toch op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar aangifte doen en aangeven dat ze weg wil maar dit niet durft omdat hij altijd thuis is. Misschien kan de politie mee om haar uit huis te helpen
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar om belangrijke zaken in te scannen en naar jou te mailen. Verzekeringspolissen, paspoorten, foto's enz



Je kan haar vragen of zij of jij voor haar melding wil doen bij de politie. Dan zijn ze iig op de hoogte.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.
quote:hartenvier schreef op 16 april 2014 @ 15:05:

laat haar haar spullen pakken, voor haar en haar kind, haal haar op en ga vanuit jouw huis verder om haar leven weer op de rit te krijgen.



Ik snap niet zo goed dat je je laat weerhouden door KM'ers om naar haartoe te gaan



+ 1238



Voor praktische problemen zijn praktische oplossingen.

Ik zou geen seconde meer slapen als ik wist dat zus in zo'n situatie 'vast' zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar ook direct gaan halen, t is je zus, wat maken die kilometers nou uit... En als die man agressief is neem je jouw man mee zodat ze op een normale manier het huis uit kan.
Alle reacties Link kopieren
Zo groot is Nederland niet, dus de kilometers? Ja tenzij je ver in het buitenland woont.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op woensdag 16 april 2014 15:08 Vraag haar om belangrijke zaken in te scannen en naar jou te mailen. Verzekeringspolissen, paspoorten, foto's enz



Je kan haar vragen of zij of jij voor haar melding wil doen bij de politie. Dan zijn ze iig op de hoogte. Goed idee! En als ze geen scanner heeft, foto's ervan maken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een mail adres opzoeken van een blijf van mijn lijg huis, of iets gelijkwaardigs. Vaak weten zij hier veel van af en precies wat goed en niet goed is om te doen.. het is duidelijk dat het zo niet verder kan, maar kijk uit met hem boos krijgen. Als hij al dreigt kan je maar beter voorkomen dat hij uit agressie echt verkeerde dingen gaat doen! Pak het rustig maar effectief aan! Heel veel sterkte en succes!
never give up, life your dreams.
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:08:

Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.Dus het is voor niemand mogelijk om daar naartoe te gaan en haar te helpen? Voor jou niet, voor je moeder en je vader niet? Voor een vriend/vriendin/neef/nicht etc. ook niet? Zij durft niet weg, omdat zij continue in zijn blikveld zit. Ze kan niet rustig haar koffertje pakken en de deur dichttrekken. Haar zeggen dat ze altijd naar je toe mag komen, heeft geen enkel nut als zij niet ziet hoe ze bij hem weg kan gaan, fysiek gezien....
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Ze kan sowieso niet in haar eentje vertrekken met haar zoontje, want als ze alleen is en zij pakt koffers in, flipt hij natuurlijk meteen. Ik snap werkelijk waar niet waarom niemand nog haar kant op is gereden.
.
quote:anna1989 schreef op 16 april 2014 @ 15:08:

Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.



Dat zij niet durft is geen reden om daar te blijven.

Soms moet een 'buitenstaander' beslissingen nemen in belang van haar en haar kind.



Ik ben een tijd geleden een vriendin en haar kinderen in een gelijkaardige situatie uit haar huis gaan halen.

Zij durfde ook niet maar is nu ontzettend blij dat ik dat gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 16 april 2014 @ 15:11:

Ze kan sowieso niet in haar eentje vertrekken met haar zoontje, want als ze alleen is en zij pakt koffers in, flipt hij natuurlijk meteen. Ik snap werkelijk waar niet waarom niemand nog haar kant op is gereden.Dit!!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:anna1989 schreef op woensdag 16 april 2014 15:08 Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze deze kant op kan komen mijn ouders deur en mijn deur staat altijd voor haar open en we willen haar heel graag helpen maar ze durft niets uit angst niet voor hem.. hij is volledig afgekeurd en krijgt daarom een uitkering. Ik zou graag naar haar toe willen racen om haar weg te halen maar op dit moment is dat gewoon niet mogelijk voor mij.



Dit klinkt een beetje als; he wat rot voor je joh, nou als ik wat voor je kan doen bel je maar he!



Oftewel, niet echt de daadkrachtige hulp die ze nodig heeft. Vraag haar op z'n minst of ze het wel durft als jij haar komt halen, desnoods met versterking van je man. Misschien durft ze zelf gewoon geen actie te ondernemen. En vanavond of morgen is t weer raak, ik zou geen seconde rust hebben als ik wist dat mijn zus iedere dag in elkaar gerost kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven