Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
lieve living, realiseer me dat ik / we al ruim twee! maanden! mogen meeleven met jou en het koddige pupjes/kittenspul.. zo blij mee! fantastisch dat je na de geboorte van de eerste kittentjes besloot om ons op de hoogte te houden (toendertijd wist je nog niet precies hoe je eigenlijk en filmpje kon uploaden, weet je nog? nu draai je je hand er niet voor om om ook bijschrijften ed toe te voegen :-)

de laatste week met 'iedereen thuis'.. het betere 'lege nest syndroom' is dus aanstaande, ook een beetje voor ons 😊

knuffel voor jou en de jouwen, nu snel nogmaals het meest recente filmpje kijken 😍

slaap zacht
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik lach me rot om die pups! Die árme Bo! Wordt gestalkt.

Bedankt weer.

En wat lief dat hondje zo samen met je dochter bij de dierenarts jullie kindjes zullen ook wel verdrietig zijn als alle beesten straks weg zijn. Moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een ervaring die ze hun leven lang niet meer vergeten (voor zover ze nog niet te jong zijn om het zich te herinneren natuurlijk). Gelukkig heb je altijd alle filmpjes nog.
Die laatste twee filmpjes !!!



Knuffels voor jou en je familie lieve LTL.
Arme Bo, die snakt naar alleen-tijd volgens mij! Haha hoe die pups allemaal achter d'r aan rennen, zo komisch!



Wat zal het straks stil zijn zeg, zal best wennen worden.

Bedankt weer voor het leuke filmpje en heel veel sterkte de komende tijd
Wat mooi al die filmpjes! Prachtig! Wat zullen jullie het straks stil krijgen! Wat mooi zo bij de dierenarts.

Sterkte voor jullie gezin in deze moeilijke tijden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk filmpje! Ik blijf het prachtig vinden hoe Mauw met haar kinderen heel rustig en trots om zich heen zit te kijken terwijl de pups zo een herrie maken en zich aanstellen. . Ondertussen jou aankijkend met een blik die boekdelen spreekt.



Maar het is inderdaad al haast 2 maanden dat wij een stukje van jouw lief en leed gedeeld hebben. Het is in ieder geval een topic geworden dat geschiedenis heeft geschreven en waar heel veel mensen van genieten. Bedankt voor dit alles Living en veel sterkte donderdag. Hopelijk komt alles in orde en is het een goede uitslag.
Wat gaat het snel!

En sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat zul je ze missen!! Wat is het snel gegaan zeg. Nu al bijna naar de nieuwe baasjes. Ben benieuwd hoe het daar zal gaan. De pups zullen Bo en elkaar wel gaan missen... En Bo opeens al haar kindjes kwijt... Zielig Maar goed, dat hoort erbij. Dat gemis zal ook wel niet zo lang duren hoop ik...
Die pups die allemaal achter Bo aan rennen, geweldig zeg.

Ik dacht kinderen wel eens herrie konden maken, maar o mijn hemel die pups............
Alle reacties Link kopieren
Living, je hebt een PB..is denk ik even handig om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Living,



Wat een geweldig filmpje weer! Hebben alle kittens al een huisje gevonden? Anders heb ik namelijk wellicht interesse...
Superleuk Living, en echt jammer dat ze zo snel al weggaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke fluffy puppy's! Zijn het keeshondjes? Eurasiërs?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 22 juni 2015 @ 17:01:

Hoi Living,



Wat een geweldig filmpje weer! Hebben alle kittens al een huisje gevonden? Anders heb ik namelijk wellicht interesse...De zwarte is er nog... wilde je pb sturen maar lukt niet
Alle reacties Link kopieren
Briljant filmpje.

Dit topic staat echt met stip bovenaan mijn top 10. Word er zo blij van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 22 juni 2015 @ 20:43:

[...]





De zwarte is er nog... wilde je pb sturen maar lukt nietDat is een katertje als ik het goed heb? Dan houdt het helaas op, onze kater gaat goed met poezen maar niet met andere katers. Jammer!
quote:vivapimpelmees schreef op 22 juni 2015 @ 20:47:

Briljant filmpje.

Dit topic staat echt met stip bovenaan mijn top 10. Word er zo blij van!Hier ook! Afgelopen week had ik een nachtmerrie waarin een groep mensen mij steeds bleef volgen. En toen kwam ik thuis en pakte een kitten op om tegen die groep te beschermen. Kom op, een nachtmerrie met kittens???
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk filmpje! Sterkte met het afscheid nemen van al die pluizenbollen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen even een veel sterkte daar.

Wij denken aan jullie.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Hier een stille meelezers, vandaag denk ik aan jullie
Licht boven duister, chocola boven alles
quote:Livingthelife schreef op 21 juni 2015 @ 19:31:

De operatie is heel erg goed gegaan en het lijkt erop dat alles is weggehaald...

Donderdag is wel spannend want dan is de definitieve uitslag over of het uitgezaaid is bekend..

Hopelijk goed nieuws vandaag.
Ik hoop mee . En sterkte met het loslaten van de kitties .
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor! Ik duim mee.



Is het eerste katje nu opgehaald? Hoe vond Mauw dat? Mist ze haar kindje? En jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven