Werk & Studie alle pijlers

Bidden op het werk

24-07-2015 23:19 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik wat vragen.

Mijn man treft op zijn werk een nieuwe collega die hij moet inwerken.

Het gaat om werk dat voornamelijk buiten gedaan wordt en waar je met z'n tweeën aan bezig bent.

Nu is de nieuwe collega islamitisch en bid meerdere keren op vaste tijden.

Dit houdt in dat mijn man moet wachten op hem of alleen doorwerkt (terwijl het geen pauze is).

Hoe gaat dat bij anderen mensen die bidden tijdens werk?

Zijn daar regels voor (vastgesteld in Cao?)?

Krijg je daar tijd en ruimte voor van de baas?

Hoe wordt er vanuit het geloof tegen aan gekeken?



Ik ben zo benieuwd!
En waarom open jij dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er totaal niet thuis in, maar ik rook een paar keer per dag een sigaret

Ook niet in mijn pauze.

Nog nooit iemand over gehoord

Waarom zou dat met bidden anders zijn?

Tenzij hij een half uur bezig is natuurlijk, maar dat duurt toch niet zo lang?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in de tijd dat de collega bid,ook niks doen.

Waarom moet ik meer uren werken in een week,dan iemand die constant bidden wil.

Ik zou als werkgever,deze persoon helemaal niet in dienst willen hebben.
Ik heb ooit mijn kamer met een collega gedeeld die als hij ging bidden onze deur op slot deed met de sleutel erin.

Kon ik er dus niet in.

Daarna ging deurcweer open en werd het kleedje weer opgerold.

Hij is niet lang gebleven
Alle reacties Link kopieren
Lekker in je eigen tijd doen. Bidden, roken, eten daar zijn pauzes toch voor? Moet niet gekker worden.
Ja en?
Tja en roken is ook niet werken, gruwelijk irritant exvuus om niets te foen
Alle reacties Link kopieren
Het zal gaan om gemiddeld 2x per dag. In de middag, net na het hoogste punt van de zon en in de namiddag.

Dus rond lunchtijd en rond koffietijd. En daar maakt je man zich druk om?
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 24 juli 2015 @ 23:27:

Tja en roken is ook niet werken, gruwelijk irritant exvuus om niets te foen

Klopt helemaal

Nou moet ik eerlijk zeggen ken ik werkelijk helemaal niemand die zijn volledige werkdag alleen maar aan het werk is.



Gelukkig werk in binnen een bedrijf waarin we niet allemaal zo vreselijk op elkaar zitten te letten

Laten we het gunnen noemen

Zolang er geen werk blijft liggen vinden we het eigenlijk allemaal wel prima\
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tja ik vind dat volkomen onzinnig en niet passen in een seculiere samenleving. Ik ben overigens christelijk, maar val daar niemand mee lastig. Je hoeft er ook geen respect voor te hebben of iets dergelijks. Seculiere wetten en regels horen altijd voor te gaan.



Heel opdringerig. En niet te vergelijken met een sigaretje roken. Dat doet men in de pauze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 24 juli 2015 @ 23:29:

Het zal gaan om gemiddeld 2x per dag. In de middag, net na het hoogste punt van de zon en in de namiddag.

Dus rond lunchtijd en rond koffietijd. En daar maakt je man zich druk om?

Ja ik snap er ook echt he-le-maal niets van



En nou heb ik toch de leiding over 25 man

Maar als ik me daar al druk om zou moeten maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 24 juli 2015 @ 23:30:

Tja ik vind dat volkomen onzinnig en niet passen in een seculiere samenleving. Ik ben overigens christelijk, maar val daar niemand mee lastig. Je hoeft er ook geen respect voor te hebben of iets dergelijks. Seculiere wetten en regels horen altijd voor te gaan.



Heel opdringerig. En niet te vergelijken met een sigaretje roken. Dat doet men in de pauze.

Nee hoor

Dat doe ik ook buiten de pauze

Als ik een naar gesprek met een client heb gevoerd, als ik een heel lastig telefoongesprek heb gehad over de kosten van een behandeling, als ik net 3 uur aaneengesloten met Excel sheets ben bezig geweest

Dan zit mijn hoofd even vol
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier een collega die bidt op het werk. Die begint wat eerder op de dag om zo toch zijn uren te maken. Volgens mij begint hij standaard een kwartier eerder.



Maargoed, wie van ons werkt er daadwerkelijk elke minuut van 8.30-17h met precies 30 min pauze? Bijna niemand, en dat hoeft ook helemaal niet. Sigaretje roken, even een praatje bij het koffiezetapparaat, even dat prive-mailtje tikken, 5 min later binnen komen van de pauze. Dat is een beetje geven en nemen met je collega's. Het hoort er bij, we zijn geen robots. Zolang het werk goed gedaan wordt is daar niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 24 juli 2015 @ 23:32:

Hier een collega die bidt op het werk. Die begint wat eerder op de dag om zo toch zijn uren te maken. Volgens mij begint hij standaard een kwartier eerder.



Maargoed, wie van ons werkt er daadwerkelijk elke minuut van 8.30-17h met precies 30 min pauze? Bijna niemand, en dat hoeft ook helemaal niet. Sigaretje roken, even een praatje bij het koffiezetapparaat, even dat prive-mailtje tikken, 5 min later binnen komen van de pauze. Dat is een beetje geven en nemen met je collega's. Het hoort er bij, we zijn geen robots. Zolang het werk goed gedaan wordt is daar niks mis mee.Precies dit dus
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
[quote]Summerdance schreef op 24 juli 2015 @ 23:30:

[...]



Klopt helemaal

Nou moet ik eerlijk zeggen ken ik werkelijk helemaal niemand die zijn volledige werkdag alleen maar aan het werk is.



Gelukkig werk in binnen een bedrijf waarin we niet allemaal zo vreselijk op elkaar zitten te letten

Laten we het gunnen noemen

Zolang er geen werk blijft liggen vinden we het eigenlijk allemaal wel prima[/quote]

Ik heb gelukkig geen collegas die roken.



Maar uit mijn bijbaantjes tijdperk in de horeca kon je eigenlijk nooit nietsdoen, was geen tijd voor. Behalve dan voor rokers, ah even een sigaretje....

Ging je als niet roker 2 minuten zitten werd je daar echt op aangekeken door de rokers.
Alle reacties Link kopieren
Waar staat dat mijn man zich hier druk om maakt??

Ik open dit topic omdat dit zowel voor mijn man als voor mij nieuw is.

Volgens mij veroordeel of beoordeel ik totaal niet in mijn OP.

Ik ben erg benieuwd hoe dat op andere werkplekken gaat,hoe dat is geregeld en welke afspraken er zijn.



Begrijp de vergelijking met roken.

Alleen zijn er natuurlijk ook werkplekken met vaste pauze tijden, dus dat er dan alleen gerookt mag worden.

Het bidden moet op een bepaald tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
quote:migudu schreef op 24 juli 2015 @ 23:35:

Waar staat dat mijn man zich hier druk om maakt??

Ik open dit topic omdat dit zowel voor mijn man als voor mij nieuw is.

Volgens mij veroordeel of beoordeel ik totaal niet in mijn OP.

Ik ben erg benieuwd hoe dat op andere werkplekken gaat,hoe dat is geregeld en welke afspraken er zijn.



Begrijp de vergelijking met roken.

Alleen zijn er natuurlijk ook werkplekken met vaste pauze tijden, dus dat er dan alleen gerookt mag worden.

Het bidden moet op een bepaald tijdstip.

Maar wat is dan precies je probleem/vraag/issue?



Want ik mis het even

Zoals eerder al gezegd, er is geen baan waarin je van begin tot eind, met uitzondering van de pauze alleen maar aan het werk bent



Dus of je in die tijd dat je niet aan werk bent nou: rookt, bidt, een prive mailtje stuurt, even online de krant leest, even langs het forum surft of zit te poepen.....maakt toch eigenlijk niet uit?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Laat het soort werk zo'n pauze toe? Dan zou ik me niet druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat jullie je het afvragen en er hier zelfs een topic voor opent geeft toch zeker aan dat jullie je er druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk wel zuur voor degene met een sterke blaas die niet rookt en niet bid. Want als die 5 minuten niets gaat zitten doen word die er waarschijnlijk wel raar op aangekeken. Het ligt ook aan het werk wat je doet denk ik. Op een kantoor zal het niet zo opvallen maar horeca en fysieke beroepen, denk aan wegwerkers, chauffeurs, conducteurs etc daar kan je toch ook niet ala minuut stoppen met werken. Lijkt me lastig. NS mededeling....Beste reizigers ivm het moeten bidden van onze machinist is de trein naar xxx 10 minuten vertraagd"

Denk niet dat dat op prijs gesteld zou worden.
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2015 @ 23:38:

[...]



Maar wat is dan precies je probleem/vraag/issue?



Want ik mis het even

Zoals eerder al gezegd, er is geen baan waarin je van begin tot eind, met uitzondering van de pauze alleen maar aan het werk bent



Dus of je in die tijd dat je niet aan werk bent nou: rookt, bidt, een prive mailtje stuurt, even online de krant leest, even langs het forum surft of zit te poepen.....maakt toch eigenlijk niet uit?Ik durf toch wel te beweren dat ik 99% van mijn werkdagen alleen werk (en blij ben als ik mijn broodje eens een keer in de kantine kan opeten ipv snel tussendoor terwijl ik mijn werkmail check.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen probleem hiermee, man ook niet.

Maken ons al helemaal niet druk om.

Echt dan begrijp je het verkeerd, of komt mij jn OP verkeerd over.



Heb er vragen over. Zie OP.
quote:matroesjka_ schreef op 24 juli 2015 @ 23:32:

Hier een collega die bidt op het werk. Die begint wat eerder op de dag om zo toch zijn uren te maken. Volgens mij begint hij standaard een kwartier eerder.



Maargoed, wie van ons werkt er daadwerkelijk elke minuut van 8.30-17h met precies 30 min pauze? Bijna niemand, en dat hoeft ook helemaal niet. Sigaretje roken, even een praatje bij het koffiezetapparaat, even dat prive-mailtje tikken, 5 min later binnen komen van de pauze. Dat is een beetje geven en nemen met je collega's. Het hoort er bij, we zijn geen robots. Zolang het werk goed gedaan wordt is daar niks mis mee.Nou, ik dus. En mijn collega's. Wij hoeven er echt niet mee aan te komen, dat we even willen roken of bidden of een mailtje tikken tussen de bedrijven door. Niet dat ik iemand die privileges misgun hoor, dan had ik maar een vak moeten leren. Maar ik zou niet weten waarom je dan voor bidden ineens een uitzondering zou moeten maken als zelfverzonnen pauzes niet tot de bedrijfscultuur behoren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen probleem van maken. Als het in 5 minuten gebeurd is in een rustig hoekje, prima. Drink je ondertussen een kop koffie, rookt een sigaret, kijkt naar de lucht, of wat dan ook. En na 5 minuten werk je samen weer door.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
De enige die er iets over mag/kan zeggen is de werkgever, die bepaald of hij dit toestaat of niet. Als je man er problemen mee heeft dan moet hij het gewoon bespreken.

Hoe het bij anderen op het werk aan toe gaat heeft er niks mee te maken. Bij ons is het doodnormaal dat je een half uur per dagdeel niks doet en een beetje koffie drinkt en het nieuws doorneemt. En nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven