Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
@Mepi, oh bah, ik heb ook altijd zo'n hekel gehad aan natuurkunde, lukt het inmiddels al een beetje?

@Blossom, wat klote zeg, een 5! Gelukkig is dat maar een klein stukje naar een voldoende, maar je zelfvertrouwen krijgt ook wel een tik na zo'n cijfer denk ik...



Ik ben inmiddels aan de laatste loodjes voor m'n scriptie, wat een drama zeg... Moet het morgen inleveren, en ik ben gewoon niet tevreden, maar ik kan zo ontzettend weinig relevante literatuur vinden... Soms heb ik echt even zin om te gillen, ik moet en zal dit jaar afstuderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me ook (graag) aan.



Zit in mijn tweede bachelor jaar van het hbo, welke ik volg naast mijn baan van 32 uur.

Momenteel veel deadlines van onderzoeken en projecten die nu in de afrondende fase zouden moeten bevinden, maar ik ben erg goed in uitstellen helaas, dus best wel wat stress hierzo.

Maar de winter is voorbij, de dagen worden steeds langer, het lukt me dus veel beter om wat langer te werken aan school.



En vandaag heb ik een verslag afgerond die ik pas over 2,5 week in hoef te leveren!

Wel zijn er helaas nog genoeg deadlines voor die tijd waar ik nog niet eens naar om heb gekeken. Dus ik kan toch nog wel wat motivatie gebruiken
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
@Heleen Het ging, soort van Ik weet niet wat ik moet verwachten van de toets, dus ik hoop het beste.

@Reep-Chocolade Netjes, zo snel al een verslag af hebben! Bij ons gaat dat niet zo makkelijk omdat het afhankelijk is van de resultaten in praktijken. Deadline is meestal 1,5 week na het laatste praktijk, dus dan moet je nog het laatste praktijk verwerken en het hele verslag afmaken



Ik heb een 5,5 gehaald voor een statistiek toets, waar ik echt niet van wist hoe hij ging. Nou, voldoende dus! Blij dat ik de punten heb en het niet hoef te herkansen! Wel besloten mijn leven te beteren, en mijn lessen voor te bereiden. Dus voor de les even lezen wat we gaan behandelen, eventuele vragen alvast maken zodat ik vragen die ik niet snap kan vragen tijdens de les. Dat deed ik de eerste periode wel, maar het werd steeds minder. Toch nog even bikkelen voor die laatste periode, en dan lekker vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me! Ik zit op de hogeschool.

Morgen een tentamen die ik vorig jaar al 2x niet gehaald heb..... Super lastig. Maar als ik die niet haal, kan ik niet afstuderen :(

En druk met afstuderen, wel bijna alle respondenten van m'n enquête, maar zo druk... PFFF

Geen motivatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook druk met afstuderen. Gaat helaas ook niet helemaal lekker. Op de een of andere manier heb ik gewoon geen concentratie en werk ik heel traag. Niet fijn!
Lotjeb: succes met je tentamen vandaag! Ik hoop dat hij goed gaat.



Ik moet vanavond mijn onderzoeksopzet opnieuw definitief inleveren... Ik moet nog mijn laatste hoofdstuk afmaken, maar dat moet wel lukken. Ik heb er echt veel aan veranderd t.o.v. mijn vorige opzet en de feedback was fijn, ik hoop alleen maar dat het nu goed is. Anders moet ik in september helemaal opnieuw beginnen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Ik moet mijn PVA ook nog goedgekeurd hebben.....Het gaat alleen om waar ik mijn enquête ga uitzetten etc. Of ik wel mijn doelgroep bereik etc. Dat is het enige stukje wat mijn beoordelaar onvoldoende vind. Heb inmiddels bijna al mijn respondenten

Bij mij gaat het ook niet zoals verwacht... Een heel dierbaar familielied is overleden toen ik net begonnen was, dus paar weken achterstand :( En het bedrijf had verwacht dat ik een soort meewerkstage zou doen, eh nee. Dus toen moest ik maar thuis werken.



Ohja en mijn laptop is ook nog eens kapot, gelukkig stond alles op een externe harde schijf....
Oef, ik heb net het discussiegedeelte van mijn scriptie ingeleverd. Wat een gedoe, we hebben zo weinig handvatten! Blij dat ik nu in principe alle echt grote dingen geschreven heb. En ik ga morgen met mijn stage beginnen heel spannend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 08 mei 2017 @ 12:12:

Oef, ik heb net het discussiegedeelte van mijn scriptie ingeleverd. Wat een gedoe, we hebben zo weinig handvatten! Blij dat ik nu in principe alle echt grote dingen geschreven heb. En ik ga morgen met mijn stage beginnen heel spannend.Goed hoor! Wel fijn dat je stage nu pas begint. Ik doe een opleiding waarbij het afstuderen bestaat uit stagelopen, onderzoek doen en een assessmentdossier maken en dat dan allemaal tegelijkertijd in vier maanden. En op stage is er geen tijd/mogelijkheid om aan het onderzoek of dossier te werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eigenlijk op mijn stagebedrijf aan mijn scriptie werken + onderzoek doen.

Hebben we 3 maanden voor

Inmiddels PVA goedgekeurd en alle respondenten binnen....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als jullie MrsDuck en Lotje, wat een aanslag op m'n rust is dit zeg... Gelukkig heb ik nu alles ingeleverd, nu maar hopen op voldoendes...
Oh, ja, ik moet ook onderzoeksparticipatie doen voor mijn scriptie ja , maar die uren staan echt al een maand stil ongeveer, want er is geen werk te doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn scriptie bezig voor mn HBO studie en ben er ook wel klaar mee. Heb hem in principe af, alleen nog implementatieplan en wacht nu dus op feedback maar dat duurt laaaang.
Hoe was je eerste dag stage vandaag Lady_Grey? Wat wordt er verstaan onder onderzoeksparticipatie? Gewoon participant zijn bij lopende experimenten of wat anders? Iedereen zo te horen druk bezig met scriptie en stage momenteel. Heel veel motivatie vanuit mijn kant jullie kant opgestuurd, zodat we allemaal zo snel mogelijk af kunnen studeren.

Ik heb nu een onderwerp voor mijn scriptie en heb erg veel zin om er mee aan de slag te gaan

Betekent wel dat ik uitloop heb van een halfjaar/jaar, maar dat was toch al het geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het cijfer terug van het natuurkundedrama! Een 6,3, dus de punten zijn binnen!
@defying nee, je moet onderzoek doen dan. Zelf meedoen aan onderzoekjes moeten we ook, maar dan in het eerste jaar! In het derde jaar moet je bij een lopend project gewoon aansluiten en taken uitvoeren. Ik doe nu dus gewoon heel veel bezoeken waar participanten dan langskomen en dan moet je het experiment leiden enzo . Moet 252 uur lang en ik moet er nog 50 .

Mijn eerste dag was wel heel erg leuk, maar wordt wel even hard doorwerken met de tijd die ik heb .



Gefeliciteerd Mepi! Goed gedaan! Punten zijn punten
Dit heb ik nodig! Ben nu bezig aan de laatste loodjes van mijn masterscriptie. Hopelijk is deze begin juni klaar en kan ik daarna weer een sociaal leven hebben, want dat staat nu stil. Scriptie, werken en vrijwilligerswerk is momenteel het enige wat ik doe. Wel een superleuk onderwerp gelukkig! Hopelijk deze week mijn eerste hoofdstuk (gelijk de helft van de scriptie) inleveren bij mijn eerste lezer en dan hopen dat ik op de goede weg zit...

En ik zet m'n telefoon uit tijdens het werken, dat scheelt echt heel veel. Geen appjes, telefoontjes of smsjes. Nou nog van Facebook wegblijven, en het komt helemaal goed geloof ik



Iedereen heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe een scriptie als ik dit zo lees.. Ik start er volgend jaar mee. Maar werd laatst al wel met mijn benen op beide grond gezet toen ik een plan had gemaakt voor een diepte-interview met 10 mensen.

Heb je er al over nagedacht hoe je ze gaat selecteren? Ehm, nee.. Een betere verspreiding geeft een duidelijker beeld natuurlijk.

Wilde je ze een vergoeding geven? Nou nee eigenlijk niet.. Oke, maar dan krijg je waarschijnlijk alleen maar gemotiveerde mensen, je wil natuurlijk ook de minder gemotiveerde mensen hebben om een valide onderzoek te hebben, is het niet raadzaam om dan toch een vergoeding hier tegenover te zeten. Hmm. goed idee

Heb je al nagedacht hoe je de resultaten gaat verwerken?





En ik dacht dat ik al zo had nagedacht

Hoe dan ook, ik heb hem alvast verteld dat hij sowieso zijn kritische blik ook moet geven bij mijn scriptie volgend jaar, want daar kan ik wat mee!
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Ik ben pas begonnen met nadenken toen ik een bedrijf had Oke, had daarvoor wel een beetje nagedacht over de soort richting waar ik in wilde gaan. Heb ook een bedrijf afgezegd, omdat ik hun opdracht niet bij mij vond passen.



Ben blij als het straks september is
Alle reacties Link kopieren
quote:Mepi schreef op 09 mei 2017 @ 16:16:

Ik heb het cijfer terug van het natuurkundedrama! Een 6,3, dus de punten zijn binnen!Whoo gefeliciteerd! Ik stress me dood, mijn cijfers moeten nog binnen komen en ik ben zo bang dat ik het niet gehaald heb...
Alle reacties Link kopieren
quote:-Heleen96 schreef op 10 mei 2017 @ 18:13:

[...]





Whoo gefeliciteerd! Ik stress me dood, mijn cijfers moeten nog binnen komen en ik ben zo bang dat ik het niet gehaald heb...

Komt goed!

Bij verslagen denk ik altijd, een beetje feedback verwerken en het is ook goed (of ik moet een hele andere richting op gedacht hebben dan de bedoeling).



Ik heb ook wel eens gehoopt op een onvoldoende voor een tentamen. Dan vond ik dat ik te weinig had geleerd en dat ik zelf nog onvoldoende wist, dus dacht ik, als ik nou een onvoldoende haal, dan is dat helemaal niet erg, want dan ben ik meer gemotiveerd om te leren i.v.m. de herkansing en dan wordt die kennis waarbij ik zelf vind dat ik er in tekortschiet vanzelf beter.

Toch was ik uiteindelijk wel blij dat ik iedere keer met de hakken over de sloot kwam. Beter een 6 zonder stress, dan een 7 zonder leven.



Een vriend hield hier ook nog het pareto-principe op na. Dat het 80% van de totale tijd kost om van een 8 een 10 te maken en 20% om die 8 te halen. Geen idee of hier het pareto-principe ook op van toepassing is, maar de gedachte is prima.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
quote:Reep-Chocolade schreef op 10 mei 2017 @ 15:00:

Wat een gedoe een scriptie als ik dit zo lees.. Ik start er volgend jaar mee. Ja het is heel veel gedoe! Maar wel een kick als je het dan af hebt en gewoon 'even' een stuk van een paar duizend woorden hebt getypt! Met zowel mijn bachelor als master heb ik de mazzel echt iets nieuws te kunnen schrijven. Lastig wat betreft het vinden van voldoende literatuur, maar het is in ieder geval niet een 13-in-een-dozijn-onderwerp. Maar dat is denk ik het voordeel van kleine studies! ^^
Alle reacties Link kopieren
quote:Reep-Chocolade schreef op 10 mei 2017 @ 18:32:

[...]



Komt goed!

Bij verslagen denk ik altijd, een beetje feedback verwerken en het is ook goed (of ik moet een hele andere richting op gedacht hebben dan de bedoeling).



Ik heb ook wel eens gehoopt op een onvoldoende voor een tentamen. Dan vond ik dat ik te weinig had geleerd en dat ik zelf nog onvoldoende wist, dus dacht ik, als ik nou een onvoldoende haal, dan is dat helemaal niet erg, want dan ben ik meer gemotiveerd om te leren i.v.m. de herkansing en dan wordt die kennis waarbij ik zelf vind dat ik er in tekortschiet vanzelf beter.

Toch was ik uiteindelijk wel blij dat ik iedere keer met de hakken over de sloot kwam. Beter een 6 zonder stress, dan een 7 zonder leven.



Een vriend hield hier ook nog het pareto-principe op na. Dat het 80% van de totale tijd kost om van een 8 een 10 te maken en 20% om die 8 te halen. Geen idee of hier het pareto-principe ook op van toepassing is, maar de gedachte is prima.Nou voor andere dingen vind ik het echt niet zo erg, maar met mn scriptie wil ik toch wel graag dat het af is
Ik moet morgen de tweede versie van mijn scriptie inleveren, en ik vind het doodeng! Had voor de eerste versie helaas nog geen voldoende, dus ik hoop zo ontzettend dat mijn begeleider het dit keer wel goedkeurt!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het cijfer terug van de herkansing van een tentamen, behalve ik.
Mijn tentamen was dus kwijt..... O_O Gelukkig gevonden.

Donderdag eindelijk mijn projecttoets. Vandaag de documenten aangeleverd.
Ben nu bezig met het advies, morgen denk ik aan specifiek beginnen. Bijna klaar :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven