Werk & Studie alle pijlers

Nou ja, wat een opmerking!

31-07-2014 13:58 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een topic geopend over mijn werk en een eventuele nieuwe baan. Gisteren had ik het daar ook over met een kennis.

Ik ben een tijd geleden een paar maanden thuis geweest omdat ik mijn baan was kwijtgeraakt en ik geen werk kon vinden. Financieel was dit geen enkel probleem, omdat mijn vriend genoeg verdient om ons gezin ruim van te onderhouden. Die kennis weet natuurlijk niet wat wij precies verdienen, maar ze weet wel dat wij een groot (duur) vrijstaand huis hebben en dat mijn vriend een heel goede baan heeft. Inmiddels ben ik alweer een jaar aan het werk.



Nou kwam het er gisteren op neer dat ik volgens haar maar thuis moet blijven en dus helemaal niet moet werken, omdat er al zo weinig banen zijn en ik een baan inpik van iemand die zich een slag in de rondte solliciteert en het financieel hard nodig heeft om werk te hebben. En het ergste was: een vriendin van haar die ook bij ons stond, was het daar helemaal mee eens! Ik stond best wel perplex, wist echt niet dat er mensen zijn die er zo over denken. Voor mij is mijn baan veel meer dan geld verdienen, en stel dat ik er ooit alleen voor kom te staan, dan lijkt het me vreselijk om dan jaren niet gewerkt te hebben en mijn handje op te moeten houden bij de overheid.



Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die er zo over denken, ik vond het namelijk nogal een rare opmerking. Het klonk ook echt heel verwijtend. De dames in kwestie hebben overigens allebei een baan, dus jaloezie kan het niet zijn.
Vrij bijzondere opmerking inderdaad.

Joh, lekker laten kletsen. Je ene oor in, je andere oor uit
Wauw, bizar zeg. Zouden ze dit ook tegen je gezegd hebben als jij de man was in het verhaal, en je vrouw zou werken en veel zou verdienen? Vast niet. Misschien toch jaloezie, omdat je mooi woont en met dubbel inkomen nog meer mogelijkheden hebt?



Vrouwen kunnen het toch nooit goed doen. Volgens Jet Bussemaker teren we teveel op de zakken van onze man, en moeten we onze opleidingskosten terugbetalen als we parttime werken of thuisblijven voor de kinderen (momenteel ben ik ook druk op zoek naar werk, geen succes. Ondertussen thuis met kind. Waar is Bussemaker nu?). Deze vrouwen zien het weer andersom: jij moet maar thuisblijven omdat je zo een baan inpikt? Met recht belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel jaloezie is. In hun ogen heb jij het kennelijk voor elkaar en jij kunt kiezen tussen werken of thuisblijven. Zij hebben die keus waarschijnlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Jouw mentaliteit is kennelijk beter en voor hun is werken dus een noodzakelijk kwaad, voor jou niet. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
O ja zeg.

Ik heb zo'n opmerking ook ooit gehoord.

Dat ik als single een baan inpikte van een man die zijn hele gezin te eten moest geven.

Dat ik in de ww niet zo erg was.



Dat mijn hypotheek ook betaald moet worden telt niet en ik mag wel verhongeren want toch maar alleenstaande?



Moraal van het verhaal:

Lekker in hun bek uitlachen en fijn doorsolliciteren.



Succes!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat een opmerking inderdaad! Naast het financiële plaatje, spelen er echt wel meerdere zaken mee met een baan hoor! Daarnaast is ook niet iedereen een thuiszitter (ik zou geen week thuis kunnen zitten) en willen ze gewoon graag.



Sorry, je hebt gewoon een gezonde instelling!
Hoezo? Krijg je salaris voor het werk dat je doet dan? Schandaaaaaalig, het inkomen van de vrouw moet gewoon afgestemd worden op die van haar man.

Of anders thuis het huishouden doen, met als enige recht het aanrecht.



Dusssss......



Lekker negeren dat soort types.

Púre afgunst
Alle reacties Link kopieren
Haha najaaaaa! Wat een wereldvreemde dames zijn dat zeg ;) niets van aantrekken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere opmerking inderdaad.

Mijn moeder werd om onder andere die reden ontslagen in 1960 toen ze ging trouwen.

Getrouwde vrouwen mochten in die tijd niet werken.

Ik hoor de hele week al soortgelijke opmerkingen op het forum.

Gaan we nu echt terug vallen naar vroegah?

Bah.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare opmerking.

Ik zou flabbergasted zijn.



Lijkt me toch iets van jaloezie inzitten. Misschien goede vrienden of partners die wel thuis zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:silviaapje schreef op 31 juli 2014 @ 14:08:

Hoezo? Krijg je salaris voor het werk dat je doet dan? Schandaaaaaalig, het inkomen van de vrouw moet gewoon afgestemd worden op die van haar man.

Of anders thuis het huishouden doen, met als enige recht het aanrecht.



Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 31 juli 2014 @ 14:05:

O ja zeg.

Ik heb zo'n opmerking ook ooit gehoord.

Dat ik als single een baan inpikte van een man die zijn hele gezin te eten moest geven.

Dat ik in de ww niet zo erg was.



Dat mijn hypotheek ook betaald moet worden telt niet en ik mag wel verhongeren want toch maar alleenstaande?







Dat is inderdaad ook erg, zeg! Jij mag wel creperen omdat je toch alleen bent



Misschien is het inderdaad toch jaloezie/afgunst.
Alle reacties Link kopieren
quote:pieterpad schreef op 31 juli 2014 @ 14:03:

Wauw, bizar zeg. Zouden ze dit ook tegen je gezegd hebben als jij de man was in het verhaal, en je vrouw zou werken en veel zou verdienen? Vast niet. Misschien toch jaloezie, omdat je mooi woont en met dubbel inkomen nog meer mogelijkheden hebt?



Vrouwen kunnen het toch nooit goed doen. Volgens Jet Bussemaker teren we teveel op de zakken van onze man, en moeten we onze opleidingskosten terugbetalen als we parttime werken of thuisblijven voor de kinderen (momenteel ben ik ook druk op zoek naar werk, geen succes. Ondertussen thuis met kind. Waar is Bussemaker nu?). Deze vrouwen zien het weer andersom: jij moet maar thuisblijven omdat je zo een baan inpikt? Met recht belachelijk.Succes met solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
Die dames leven nog in de jaren '50. Waarom geven zij dan zelf hun baan niet op?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je baan en laat die jaloerse opmerkingen gewoon van je afglijden. Want meer dan jaloezie is het niet.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre opmerking. Mag je pas naar een baan gaan zoeken als je man om een of andere reden niet meer voor een inkomen kan zorgen?Daar sta je dan met je goed gedrag. Het is echt terug naar de jaren vijftig wat de klok slaat tegenwoordig.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
O, is ie er weer? In de jaren 80 (dikke crisis) was die ook schering en inslag. Lekker laten lullen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een vreemde opmerking.



Maar er zit natuurlijk wel iets in.

Het is inderdaad een lastige tijd om werk te vinden.

Door een baan in te nemen kan een ander die baan niet meer nemen dat klopt natuurlijk.



Ik vind het zelf trouwens ook wel vreemd dat je beide gaat werken terwijl dit helemaal niet nodig is om te leven zoals je wilt leven.

En nee ik vind niet dat de vrouw dan maar thuis moet blijven, kan evengoed de man zijn daar zit geen verschil in voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha moest je niet ontzettend hard lachen? Dat zou ik wel gedaan hebben. Zo kreeg ik laatst dat ik niet goed voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik werk. Ik ben een mindere moeder en kon maar beter thuis blijven. Mijn man werkt toch al?? Toen heb ik ook heel hard gelachen. Sommigen hebben gewoon niet meer verstand. Niet druk om maken en vooral niets van aantrekken!
je leeft maar 1 keer
Tja apart is het. Dat iemand het anders zou aanpakken dan jij doet is prima, maar je hoeft niet over alles waar je wat van vind je mening prijs te geven. Vrijheid van meningsuiting is af en toe een bijzonder iets. Het begrip voor een ander en het inlevingsvermogen is soms ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:gekwicht schreef op 31 juli 2014 @ 14:27:

Hahaha moest je niet ontzettend hard lachen? Dat zou ik wel gedaan hebben. Zo kreeg ik laatst dat ik niet goed voor mijn kinderen zou zorgen omdat ik werk. Ik ben een mindere moeder en kon maar beter thuis blijven. Mijn man werkt toch al?? Toen heb ik ook heel hard gelachen. Sommigen hebben gewoon niet meer verstand. Niet druk om maken en vooral niets van aantrekken!



Dit hierboven krijg ik ook wel eens te horen! Dat ik beter elk dubbeltje om kon draaien, om bij mijn kind te zijn. Sommige zeiden zelfs; moeders die werken hebben het recht niet om een kind te krijgen!

Alsof ik niet van mijn kind houd, omdat ik (het daarnaast ook leuk vind om te) werken.



Waarom moet jij thuis blijven zitten, omdat je anders de baan van een ander inpikt? Ik wil mijn eigen centjes gewoon kunnen verdienen en doe het ook met plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare opmerking. Lekker links laten liggen!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:dana2.0 schreef op 31 juli 2014 @ 14:27:

Inderdaad een vreemde opmerking.



Maar er zit natuurlijk wel iets in.

Het is inderdaad een lastige tijd om werk te vinden.

Door een baan in te nemen kan een ander die baan niet meer nemen dat klopt natuurlijk.



Nee, dat klopt natuurlijk niet.



Of het nou om vrouwen gaat, of om buitenlanders, of om bejaarden, het argument dat ze 'onze banen inpikken' is bewezen onzin.



Het aantal banen in Nederland is geen vast gegeven, maar hangt af van hoe goed het gaat met de economie. Hoe meer mensen werken, hoe meer geld er verdiend wordt, hoe meer er wordt uitgegeven, hoe meer banen er bijkomen. Werken is niet het innemen van een baan, maar juist goed voor de economie en daarmee zorgt het uiteindelijk zelfs voor meer banen. Alleen op heel korte termijn kan het zinnig zijn om mensen met bijvoorbeeld vervroegd pensioen te sturen, of minder uren te laten werken, maar op iets langere termijn kun je het beste zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk laten werken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 31 juli 2014 @ 14:38:

[...]



Nee, dat klopt natuurlijk niet.



Of het nou om vrouwen gaat, of om buitenlanders, of om bejaarden, het argument dat ze 'onze banen inpikken' is bewezen onzin.



Het aantal banen in Nederland is geen vast gegeven, maar hangt af van hoe goed het gaat met de economie. Hoe meer mensen werken, hoe meer geld er verdiend wordt, hoe meer er wordt uitgegeven, hoe meer banen er bijkomen. Werken is niet het innemen van een baan, maar juist goed voor de economie en daarmee zorgt het uiteindelijk zelfs voor meer banen. Alleen op heel korte termijn kan het zinnig zijn om mensen met bijvoorbeeld vervroegd pensioen te sturen, of minder uren te laten werken, maar op iets langere termijn kun je het beste zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk laten werken.



Natuurlijk is het een heel stuk complexer dan hoe ik kort zei.

Ik bedoel er enkel mee aan te geven dat ik begrijp hoe iemand op zo'n opmerking komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven