Werk & Studie alle pijlers

Nou ja, wat een opmerking!

31-07-2014 13:58 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een topic geopend over mijn werk en een eventuele nieuwe baan. Gisteren had ik het daar ook over met een kennis.

Ik ben een tijd geleden een paar maanden thuis geweest omdat ik mijn baan was kwijtgeraakt en ik geen werk kon vinden. Financieel was dit geen enkel probleem, omdat mijn vriend genoeg verdient om ons gezin ruim van te onderhouden. Die kennis weet natuurlijk niet wat wij precies verdienen, maar ze weet wel dat wij een groot (duur) vrijstaand huis hebben en dat mijn vriend een heel goede baan heeft. Inmiddels ben ik alweer een jaar aan het werk.



Nou kwam het er gisteren op neer dat ik volgens haar maar thuis moet blijven en dus helemaal niet moet werken, omdat er al zo weinig banen zijn en ik een baan inpik van iemand die zich een slag in de rondte solliciteert en het financieel hard nodig heeft om werk te hebben. En het ergste was: een vriendin van haar die ook bij ons stond, was het daar helemaal mee eens! Ik stond best wel perplex, wist echt niet dat er mensen zijn die er zo over denken. Voor mij is mijn baan veel meer dan geld verdienen, en stel dat ik er ooit alleen voor kom te staan, dan lijkt het me vreselijk om dan jaren niet gewerkt te hebben en mijn handje op te moeten houden bij de overheid.



Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die er zo over denken, ik vond het namelijk nogal een rare opmerking. Het klonk ook echt heel verwijtend. De dames in kwestie hebben overigens allebei een baan, dus jaloezie kan het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 31 juli 2014 @ 22:25:

Superhuisvrouw, je naam zegt het al, jij vult je leven zo in. Ik zou gék worden als ik alleen de algemene heffingskorting op mijn rekening mocht ontvangen en wellicht de kinderbijslag en dat dit dan het salaris is waarvoor ik een HBO diploma heb behaald.



Mijn man werkt en ik heb een eigen kantoor. Samen hebben we een zoon. We werken hard, allebei. Zijn financieel onafhankelijk van elkaar. Willen dit huis binnen een aantal jaar hypotheek vrij hebben, willen zoveel mogelijk geld binnen halen samen met werk wat wij beide leuk vinden. Zodat we later op de rit misschien weer andere mogelijkheden hebben.



Precies. Al zou het om het geld gaan, dan is dat geld dat je verdient door er hard voor te werken. En het is fijn als niet maar één van beiden alles binnenbrengt, maar je er samen iets van maakt. Ik zie hier wel eens iemand voorbij komen die zelf thuis zit, maar dagelijks de creditcard van manlief leegtrekt voor allerlei designerspul en noem maar op. Zo iemand wil ik niet zijn of worden.



Bovendien hebben we kinderen en is de toekomst wat betreft studeren etc. onzeker. Het is ook goed om daar een spaarpot voor achter de hand te hebben. Plus dat ik het voor de kinderen ook geen goed voorbeeld vind om niet te werken en alleen maar met het huishouden bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 31 juli 2014 @ 22:34:

[...]





Precies. Al zou het om het geld gaan, dan is dat geld dat je verdient door er hard voor te werken. En het is fijn als niet maar één van beiden alles binnenbrengt, maar je er samen iets van maakt. Ik zie hier wel eens iemand voorbij komen die zelf thuis zit, maar dagelijks de creditcard van manlief leegtrekt voor allerlei designerspul en noem maar op. Zo iemand wil ik niet zijn of worden.





Dat zijn ook vooroordelen he want jij ziet de afschriften?

En blijkbaar is haar man het ermee eens





Bovendien hebben we kinderen en is de toekomst wat betreft studeren etc. onzeker. Het is ook goed om daar een spaarpot voor achter de hand te hebben. Plus dat ik het voor de kinderen ook geen goed voorbeeld vind om niet te werken en alleen maar met het huishouden bezig te zijn.Jij hebt mij ook niet horen zeggen dat dat onverstandig is .
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 31 juli 2014 @ 20:07:

[...]





Waarom?

Het is toch idioot dat mensen die bovenmodaal verdienen een huis bezet houden van zeer krappe aanbod van de sociale woningbouw?

Misschien moeten er dan gewoon goedkopere woningen bijgebouwd worden i.p.v. duurdere.

Ik word soms wel moedeloos van het "Je moet ergens anders naartoe want je verdient teveel".

Ik ben nogal gehecht aan plekken. Dus als ik een paar miljoen zou winnen of een giga salaris ga verdienen hoef ik niet per se in een kast van een huis te gaan wonen. Ik voel me prettig in het huis waar ik nu woon (ok, geen sociale woningbouw).



Kan me goed voorstellen dat je als starter (arbeidsmarkt en woningmarkt) goedkoop bent begonnen, dat het heel goed bevalt en dat je daar wilt blijven wonen tot je niet meer kunt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw.... nou dat is niet echt normaal! Dat is een hele vreemde opmerking inderdaad.

Dus, omdat jou man goed verdiend mag jij niet werken? Nou, lijkt me juist heel goed dat je werkt! Dan ben je iig niet afhankelijk van je man.



Alsof jij er iets aan kan doen dat er mensen geen baan hebben? Waarom zeggen ze dan zelf hun baan niet op voor die mensen? Oh ja! want hun man verdiend niet goed genoeg.. belachelijk.



Laat ze kletsen! Heel vreemd gedacht..
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Het hele systeem van sociale woningbouw is gericht op het spekken van de corporaties via de knip van de belastingbetaler. Een sociale huurwoning van een jaar of 40 oud die 675 per maand kost is hier geen uitzondering. De huurgrens schuift ieder jaar met de toeslag mee op. Die huizen zijn al lang afgeschreven en onderhoud mag de huurder zelf doen. Moord en brand schreeuwen om vermeend scheefwonen maar als zo n dump in een prachtwijk vrijkomt gaat die voor 1,5 ton in de verkoop. Ja, zo rollen de sociale woningbouwverenigingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven