Werk & Studie alle pijlers

Roken tijdens het werk verbieden / verplicht minderen?

30-09-2014 18:58 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat een leidinggevende z'n personeel mag / kan verbieden om te roken tijdens het werk? of bijvoorbeeld een maximum aan te stellen? Of zijn er misschien andere ideeën? Ik bedoel roken buiten de pauzes om, en het gaat om werken in de bouw. Ik rook zelf niet, dus weet niet goed hoe het is als je 'opgelegd' moet minderen.

Ik vraag dit voor iemand anders, die er mee zit dat al het personeel rookt en behoorlijk veel. Ze werken tijdens het roken soms wel gewoon door maar vaak ook niet.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 30 september 2014 @ 19:26:

Roken in eigen tijd en dus de pauze. De baas hoeft geen rekening te houden met de verslaving van een ander. En koffiepauzes? Bestaan die nog? Hier wordt gewoon koffie achter het bureau gedronken.



Ja die bestaan nog hoor. Hier is een koffie pauze om 09.45 (15 minuten) maar dan alleen voor werkplaatspersoneel.

Deze beginnen eerder dan kantoor en hebben 3 kwartier pauze op een dag.



Hier moeten ze roken aansluitend aan de pauze. Tussendoor mag ook (1 of 2 x) maar niet alle rokers tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Roken of niet-roken zou ik ze niet op aanspreken in dit geval, wel op niet-doorwerken, ongeacht de reden. Als je (buiten) rookt, prima, maar je collega's of je werk moet er niet onder lijden.

Ik drink ook koffie naar eigen inzicht: soms al werkend achter mijn computer, soms - als het qua werk kan - al kletsend met een collega, soms helemaal niet omdat ik het zo druk heb dat ik me geen tripje naar het koffie-apparaat kan veroorloven. Laar mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, voor alle partijen wel zo prettig lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Goed om verschillende ervaringen hierover te horen, ik geef het door!
Ik werk op een lab en wij hebben drie keer pauze op een dag. 'S ochtends en 's middags een kwartiertje onder werktijd en een half uur lunchpauze in eigen tijd. Alleen in deze tijden mag je roken. In het bedrijf werken ook kantoorpoppetjes. Twee van die meiden zitten altijd als ik de kelder inloop naar de inloopkoeling/vriezer te roken (of ik kom ze op onze gang tegen als ze op weg gaan naar buiten via onze vleugel). Volgens mij zitten ze daar wel zes a acht keer per dag. En dan zie ik ze ook nog wel eens zitten nog in de kantine met lunchtijd. Ik bemoei me er niet mee hoewel ik soms wel eens fantaseer als wij t vuur uit de sloffen lopen en zij weer eens heel relaxt over onze gang slenteren om eens keihard te roepen "mens loop eens door, hier zijn WEL mensen aan t werk". :p maar ja dat doe ik natuurlijk niet.



Tja ach... T zijn mijn werknemers niet dus hoef er niks van te vinden. Dat vechten ze maar uit met hun eigen leidinggevende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven