Werk & Studie alle pijlers

Verdienen mensen echt zoveel

20-03-2017 11:25 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een forum te lezen dat ging over functies en inkomens. Daarin werden salarissen genoemd van € 5000 ook wel € 3000 wat ik heel erg veel vind. Ze gingen er daar vanuit dat een secretaresse toch echt wel meer dan € 1850 netto verdient. Wat voor hun erg weinig is blijkbaar. Dit werk heb ik jaren gedaan maar daar zat ik netto niet op.



Zoveel heb ik nog nooit verdiend en dat zal ook nooit gaan gebeuren helaas. Heb ik nu een vertekend beeld gekregen van de werkelijkheid of verdienen mensen echt zoveel? Tuurlijk weet ik dat ook er mensen zijn in de bijstand of andere uitkering hebben (zoals ik momenteel) dus niet iedereen zal zoveel verdienen maar het viel me op dat zoveel werkende mensen echt veel verdienen.



Mijn partner verdient ook niet veel. Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over. Is dit herkenbaar en hoe kun je hier het beste mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:49:

[...]





Dat kan bij sommigen best zo zijn maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Maar dan nog daar gaat het ook niet over het gaat over het inkomen. Niet over wat ze er voor hebben moeten doen.

Tuurlijk is het wel van belang wat ze ervoor moeten doen of hebben gedaan...

Waar je woont, welke opleiding je hebt gedaan, welke functie je bekleed, je ervaringsjaren, je vakgebied etc zijn allemaal factoren voor wat je verdienen kunt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:49:

[...]





Dat kan bij sommigen best zo zijn maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Maar dan nog daar gaat het ook niet over het gaat over het inkomen. Niet over wat ze er voor hebben moeten doen.



Natuurlijk doet dat er wel toe, ik zit boven jullie samen als ik kijk naar wat er binnenkomt elke maand: echter ik krijg niet gewoon ern x bedrag per uur, maar doordat ik 24 uur per dag en 7 dagen in de week beschikbaar moet zijn en daardoor allerlei toeslagen op mijn loon krijg verdien ik in jouw ogen riant.

Dat ik daardoor hele nachten aan het werk ben, oproepdiensten heb en op zondag oppas moet regelen voor de kinderen wil jij vergeten, maar in mijn ogen is het logisch dat ik daarvoor meer betaald krijg. Mijn partner heeft dan weer zeer specifiek geleerd en veel verantwoordelijkheid.
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:44:

[...]

Samen komen we nog niet aan de 3000 euro bruto. Maar ja hij werkt ook maar 3 dagen en ik heb een uitkering. Maar die mensen die dat doorgaven verdienen dat zelf dus niet met een partner meegerekend.

Tja, het is dus lastig vergelijken. En als jullie samen maar 24 uur werken is het natuurlijk niet zo gek dat er niet zo veel binnen komt.



Mijn man werkt 36 uur, ik wisselend want heb geen vaste baan. Ik ben oproepkracht, samen willen wij 60 uur werken. Logisch toch dat er dan ook met binnen komt?
quote:-Kia-Ora- schreef op 20 maart 2017 @ 11:57:

[...]



Dat sowieso, dat je bijvoorbeeld liegt. Dat zie je hier ook gebeuren.



En rl weet alleen directe familie en enkele vrienden wat ik verdien. De rest weet dat ik goed verdien. That's it. Want je krijgt altijd gezeik als je goed verdient. Of mensen gaan ervanuit dat jij wel betaalt ofzo.Precies. Want die kop die boven het maaiveld uit steekt, moet eraf.
quote:forsyth schreef op 20 maart 2017 @ 12:01:

[...]



Precies. Want die kop die boven het maaiveld uit steekt, moet eraf.Precies dat.
Hele normale bedragen voor hoger opgeleiden mensen, ik kijk er niet van op. Een secretaresse kun je qua salaris niet vergelijken met een manager/jurist/arts. Qua opleidingsduur ook niet dus is het toch logisch dat ze meer verdienen
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn die mensen er.



Zelf verdien ik € 350.000 per jaar en heb eigenlijk niets beter te doen dan het viva forum te vervuilen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 20 maart 2017 @ 12:01:

[...]



Precies. Want die kop die boven het maaiveld uit steekt, moet eraf.Jep, met alles. Ik heb geleerd bescheiden te zijn van mijn ouders maar anders had de maatschappij het me wel geleerd.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Als je 40+ bent en 15 jaar werkervaring hebt in een verantwoordelijke functie, waarvoor je een universitaire studie hebt gevolgd (+ daarna nog relevante aanvullende scholing), en waarvoor je vaak meer dan fulltime aan de slag bent, dan is het heel normaal dat de in de OP genoemde bedragen verdient.

Dat kun je niet vergelijken met een parttime secretaresse van 25. Je kunt dat oneerlijk vinden, maar dan moet je ook maar aan de studie gaan, in jezelf investeren, en dat over 15 jaar gaan terugverdienen.
Ik vind het ook zeker belangrjk wat iemand ervoor heeft gedaan en nog doet (en laat). Ik ben HBO geschoold, maar verdien hier in Italie een lachertje. Daarentegen werk ik maar 20 uur per week en nadat ik de deur achter mijn kont heb dichtgetrokken, dan zit die ook echt dicht. Dus op mijn vrije dag etc word ik niet gebeld.



Vriend daarentegen verdient veel, maar werkt ook heel veel, gedeeltelijk s nachts, alle zaterdagen, lichamelijk zwaar werk. Kan nooit zomaar vrij nemen. Dus ja, dan mag daar ook een financiele beloning tegenover staan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook een universitaire studie afgerond en verdient lang niet zoveel als deze bedragen hoor. Hij heeft gewoon geen zin om altijd beschikbaar te zijn en geen vrije tijd meer te hebben. Werkt voltijds, maar wil niet hogerop, geen overuren, geen weekenden.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 20 maart 2017 @ 12:28:

Mijn man heeft ook een universitaire studie afgerond en verdient lang niet zoveel als deze bedragen hoor. Hij heeft gewoon geen zin om altijd beschikbaar te zijn en geen vrije tijd meer te hebben. Werkt voltijds, maar wil niet hogerop, geen overuren, geen weekenden.Het is dan ook geen wet van meden en perzen dat je met een universitaire studie veel verdient. Het is maar waar je zelf voor kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 20 maart 2017 @ 12:29:

[...]





Het is dan ook geen wet van meden en perzen dat je met een universitaire studie veel verdient. Het is maar waar je zelf voor kiest.Precies.
Life is short. Eat dessert first.
Je moet jezelf gewoon niet met anderen vergelijken, zelfs niet in dezelfde of vergelijkbare functie.



Want jij verdient 1850,- en vergeleken bij degene die 3000,- of 5000,- verdient vind je dat weinig en voel je je er rot bij. Maar stel dat iedereen op dat forum had gezegd dat ze 1200,- of 1500,- per maand verdienden dan had je misschien gedacht: oh dan is die 1850,- zo gek nog niet!



Terwijl jij er gewoon zelf nog steeds evenveel broden voor kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 20 maart 2017 @ 11:55:

[...]

Dus jij strijd dus eigenlijk voor een communistisch stelsel.



Dat één van de posters hier arts is, daar 10 - 12 jaar voor heeft gestudeerd (en waarschijnlijk voor op een houtje heeft moeten bijten/mega grote studieschuld heeft) maakt nog niet dat ze meer mag verdienen als jij en jouw partner (vind jij krijg ik het idee). Dat mijn partner 10 jaar heeft gestudeerd, een studieschuld heeft van 2 ton, en 9 maanden per jaar het thuisfront gedag zegt (en wij gemiddeld 1x per maand contact hebben) maakt voor jou dus niet dat hij aanzienlijk meer mag verdienen als jou en jou partner.



Wat ik wil zeggen, balen dat je misschien niet helemaal tevreden bent met je salaris, maar je doet wat je kunt. Ik denk dat je eerst moet werken aan je zelf, zorgen dat je gelukkig word (en jezelf accepteert) want in je afgelopen topic's krijg ik heel erg het gevoel dat je kijkt naar de medemens overal is alles beter (en niet zo goed inziet wat wij daar voor moeten laten).

Dit!



Over het algemeen heb je een beter salaris als je hoger/beter opgeleid bent en werkt op het bijbehorende niveau, wanneer je meer ervaring (dus ouder bent), als je een beetje kunt onderhandelen of zo. Want een hoog salaris krijg je echt niet zomaar in je schoot geworpen.



Dat kun je oneerlijk vinden, maar het is de realiteit en in mijn ogen vrij eerlijk. Wil je meer salaris, dan zul je er gewoon meer voor moeten doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:36:

[...]

Dat vind ik idd niet veel voor een functie als secretaresse. Ik werk zelf 21 uur voor 1600 euro netto, balie- en telefoonwerk.



Dat zou kunnen maar er zijn ook meer dan genoeg secretaresses die daar echt niet aankomen. Ik zat op € 1600 netto voor 32 uur als je dat omrekent naar fulltime kom je er net op uit maar het is niet standaard dat iedere secretaresse zoveel meer verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 20 maart 2017 @ 11:55:

[...]





Dus jij strijd dus eigenlijk voor een communistisch stelsel.



Dat één van de posters hier arts is, daar 10 - 12 jaar voor heeft gestudeerd (en waarschijnlijk voor op een houtje heeft moeten bijten/mega grote studieschuld heeft) maakt nog niet dat ze meer mag verdienen als jij en jouw partner (vind jij krijg ik het idee). Dat mijn partner 10 jaar heeft gestudeerd, een studieschuld heeft van 2 ton, en 9 maanden per jaar het thuisfront gedag zegt (en wij gemiddeld 1x per maand contact hebben) maakt voor jou dus niet dat hij aanzienlijk meer mag verdienen als jou en jou partner.



Wat ik wil zeggen, balen dat je misschien niet helemaal tevreden bent met je salaris, maar je doet wat je kunt. Ik denk dat je eerst moet werken aan je zelf, zorgen dat je gelukkig word (en jezelf accepteert) want in je afgelopen topic's krijg ik heel erg het gevoel dat je kijkt naar de medemens overal is alles beter (en niet zo goed inziet wat wij daar voor moeten laten).Mee eens. Het overgrote deel van de mensen met een hoog salaris heeft daar keihard voor moeten werken en moet dat nog steeds. Mijn man is 24/7 met zijn bedrijf bezig, heeft naast een werkweek van minimaal 60 uur per week nog 2 HBO-studies gedaan, heeft constant stress van deadlines/personeelssores/klanten die niet betalen/kan bijna nooit op vakantie en al helemaal niet langer dan een week/noem maar op. En dat veel daarvan geldt ook voor de veelverdieners die in loondienst werken in een hoge functie. Dat kun je niet vergelijken met bijvoorbeeld mijn eigen baan waar ik relaxed kan werken, de uren maak die in mijn contract staan en waar ik niet eens meer aan hoef te denken zodra ik daar de deur achter me dichttrek. Ik vind het niet meer dan normaal dat hij daar vele malen meer mee verdient.
Ik vind het altijd zo suf om naar inkomsten van een ander te kijken. Het gaat er namelijk niet echt om wat er binnenkomt, maar veel meer om wat er uitgegeven wordt. Iemand die veel meer verdient, heeft waarschijnlijk ook hogere woonlasten bijv. Het kan zijn dat mensen hetzelfde verdienen, maar een van de twee toch veel meer maandelijks te besteden heeft.

Als je zelf niet tevreden bent over je salaris, zul je moeten onderhandelen. Maar kijk vooral naar je eigen uitgavenpatroon.
Alle reacties Link kopieren
En TO, je zegt dat je vriend maar 3 dagen werkt en dat jij een uitkering hebt. Misschien tijd voor hem om meer te werken en voor jou om ook z.s.m. aan het werk te gaan. Dan komt er wat meer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 5000 euro bruto voor een leidinggevende functie niet schrikbarend eerlijk gezegd... mijn man zit er net boven , maar idd het heeft een keerpunt weinig thuis omdat er veel van je gevraagd wordt gezien je functie. Ikzelf werk 24 uur met bruto salaris van 2050 euro... hebben het niet slecht..
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:44:

[...]





Samen komen we nog niet aan de 3000 euro bruto. Maar ja hij werkt ook maar 3 dagen en ik heb een uitkering. Maar die mensen die dat doorgaven verdienen dat zelf dus niet met een partner meegerekend.



Tja. Ons inkomen ligt een stuk hoger. Maar mijn man werkt 50-60 uur per week en ik 20-30. Samen dus gemiddeld 80 uur, en jullie samen 24.



Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat dus wel een eerlijke verdeling. Het geld groeit niet op onze rug, we moeten daar hard voor werken. Ik ben maar gewoon schoonmaakster en verkoopster hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
()
anoniem_283691 wijzigde dit bericht op 20-03-2017 13:15
Reden: Voegt niets toe
% gewijzigd
Ik weet niet wat de hoogte van jouw uitkering is maar stel dat vriend met drie dagen 2000€ verdient is dat niet echt weinig toch ?
Toch ben ik weleens mensen tegengekomen die weinig opleiding hadden, niks deden en niks konden en toch heel veel verdienden.

Beleidsadviseurs, mensen met een zelfbedachte baan binnen een bedrijf, of soms zelfs directeuren die alleen op papier directeur waren maar altijd thuis zaten.

Heel raadselachtig.

Maar de meeste mensen die voor hoge salarissen werken hebben een enorm arbeidsethos.

Mijn man en ik hebben het er weleens over dat dat wel een ander mensensoort lijkt. Werkelijk geen seconde in hun leven wordt onnuttig besteed en tomeloze energie en plezier in alles wat ze doen.

Van die schema's van om 5 uur op, alvast voorwerken, dan een uur sporten met op de koptelefoon een leerzame of inspirerende speech.

Dan als eerste op het werk en als laatste naar huis. S avonds nog met kinderen iets nuttigs doen, mantelzorgen er nog even tussendoor, weekenden volgepland met leerzame en actieve dingen met de kinderen (familie mud runs enzo). Zondagmiddag werken.

Ik word al moe als ik ernaar luister maar zo inspirerend.
Wij verdienen samen toch wel een euro of 4500. netto dan. En het gaat elke maand op en zo idioot luxe leven we niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven