Werk & Studie alle pijlers

Wat als je niet meer hóeft te werken

21-09-2015 22:56 169 berichten
Hoe zou jij je leven inrichten als je (vanwege het geld) niet meer zou hóeven werken?



Zou je blijven werken? Hetzelfde werk als nu of juist iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:TET73 schreef op 21 september 2015 @ 23:15:

Ik zou dan een pleegzorgboerderij willen hebben met ongeveer 6 pleegkinderen. Keihard werken maar ik zou zo graag wat voor die kids willen betekenen en er zijn zo weinig pleegouders tegenwoordig.



Dit zou ik ook willen maar dan met 2 of 3 pleegkinderen.

Ook zou ik dieren willen opvangen die nergens terecht kunnen.

En ik zou een dagopvang willen bieden aan oudere mensen die graag naar buiten willen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier mijn ouwe dag willen doorbrengen: http://www.careresortchiangmai.com/contact.php
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 september 2015 @ 10:08:

Ook al vind je je werk leuk en geniet je van de sociale contacten met je collega's, een bedrijf heeft niets aan 'n werknemer die meermaals per jaar langdurig op reis gaat en daarnaast ook nog maar 3 dagen per week beschikbaar is. Een bedrijf moet ook op 'n werknemer kunnen rekenen tenslotte. En je bent er zelf dan ook niet meer echt bij betrokken als wanneer je gewoon fulltime of desnoods 4 dagen per week werkt. Een baan is dus niet te combineren met het leven van 'n multimiljonair in mijn ogen



En 'n eigen bedrijf? Wat háál je je op de hals? Dat kost vaak veel meer tijd dan voor 'n baas werken en als je mensen inhuurt die al het werk voor je doen moet je ook nog zorgen dat je ze goed controleert omdat ze je natuurlijk altijd kunnen belazeren op financieel gebied.



Je kunt zoveel voldoening uit andere dingen halen. Je creativiteit ontplooien bijv. En je dierbaren laat je natuurlijk gewoon meedelen in je financieel geluk.Ja, vandaar dus een nul-uren contract, ideaal hiervoor! Daarom zou ik dus ook niet structureel ergens vrijwilligerswerk gaan doen, want dan leg je je dus ook vast en kun je moeilijk zeggen dat je morgen drie maanden weg bent, als ze op je rekenen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik zou wel blijven werken. En niet eens minder denk ik, ik werk maar 3 dagen nu. Vind mijn werk veel te leuk en vind altijd thuis zitten niet zo leuk. Ik zou op vakantie gaan waar ik naartoe wil, ipv wat ik nu kan betalen en ik zou meer luxe dingen kopen die ik wil. En ik zou verhuizen naar een vrijstaand huis met mooie tuin en tuinman en schoonmaakster.

Altijd vakantie lijkt me niks, dan is het geen vakantie meer maar gewoon je dagelijks leven. En ik denk dat dat dan ook wel weer gaat vervelen ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 22 september 2015 @ 10:41:

[...]





Eens!!! Mijn werkgever ziet me aankomen als ik 3mnd per jaar met onbetaald verlof wil



Veel bedrijven hebben piekdruktes. Misschien zouden deze werkgevers juist wél zitten te wachten op een werknemer, die alleen dan aanwezig is. Een soort omgekeerde uitzendkracht.



Ik zou wel stoppen met werken en dan op een warm strand gaan bedenken wat ik echt wil. Sowieso veel meer aan m'n hobby's doen. Maar ik heb ook structuur nodig.. zodra ik vrij ben doe ik minder en minder en minder, omdat het morgen ook wel kan. Dan zit ik vervolgens de hele dag achter de computer. Dus misschien zou ik een opleiding moeten gaan doen ofzo (in de richting van mijn hobby)



Maar ooh.. wat zou ik dat graag in een warm land doen!
Later is nu
Hmmm, misschien zou ik toch wel stoppen en iets van een kleine manege beginnen ofzo. Dat zou dochter iig geweldig vinden en ik ook wel alleen mijn man niet zo haha! Die blijft dan maar gewoon werken kan schoonzus ook meteen haar paard bij ons kwijt haha!
Ik zou hier ook blijven werken en werk ook part Time.

Groter huis kopen voor ons gezin. Huis voor een paar mijn familieleden erbij.

Een extra huis kopen en daarin een opvang voor mensen in nood, te begeleiden door wat lieve oud collega's.

Die weten ook geschikte mensen die erin kunnen.

Een beurs voor studenten opstellen, kreeg laatst bijv een foutloos werkstuk van een meisje dat dat op haar telefoon had gemaakt. Had geen laptop of computer thuis.

Dit soort dingen zou ik wel willen ondersteunen. Doe dat ook als ik kan en het wat anoniem kan.

Daarom ben ik dus niet rijk, ik weet teveel dingen om mijn geld aan uit te geven
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 september 2015 @ 10:48:

Ik zou hier mijn ouwe dag willen doorbrengen: http://www.careresortchiangmai.com/contact.phpHa zoiets lijkt mij ook wel wat. Maar dan wil ik dat aan een strand ergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 september 2015 @ 11:21:

[...]





Ha zoiets lijkt mij ook wel wat. Maar dan wil ik dat aan een strand ergens.Dat is er ook hoor, waarschijnlijk nog meer keuze want meer vraag naar! Maar ik zou liever in de heuvels wonen, want 'koelere' temperatuur en met 'n zwembad voor de deur heb ik alles wat ik nodig heb. En dan is 'n paar weken in eigen (of buur) land op strandvakantie gaan natuurlijk nog steeds mogelijk voor de afwisseling.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het eten zal stukken er ook beter en lekkerder zijn dan wat er in de verzorgingshuizen hier geserveerd wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 september 2015 @ 11:34:

Het eten zal stukken er ook beter en lekkerder zijn dan wat er in de verzorgingshuizen hier geserveerd wordt Zeker weten!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Lekker blijven werken, en ook niet minder dan ik nu doe. Wel zorgen dat ik minder werk heb van het huishouden, dus schoonmaakster elke week laten komen en ook verantwoordelijk laten zijn voor de was, tuinman, boodschappen laten bezorgen.



Ik zou een huis kopen wat aan al mijn wensen voldoet, en een leuke auto voor daarbij.



Verder zou ik meer vrije dagen kopen en zouden we vaker op vakantie gaan en vooral veel vaker mensen trakteren. Dus mensen mee uit eten nemen, mensen trakteren op een drankje in de stad.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel en luxe reizen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou acuut stoppen met werken, vind mijn werk de laatste jaren steeds minder leuk worden door alle veranderende regelgeving en administratie lastenverzwaringen.



Ik zou me meer gaan bekommeren om alle eenzame oudere mensen in mijn omgeving en daarnaast zou ik meer gaan reizen en vakantie vieren. Een campertje kopen en er lekker vaak op uit met de kinderen en in de zomervakantie langere tochten maken.



Misschien zou ik uiteindelijk wel ander werk zoeken wat ik wel leuk vind, maar daar zou dan geen druk achter zitten. Ik zou het eigenlijk alleen doen om mijn kinderen het voorbeeld te geven dat je wel moet werken voor je geld, heel hypocriet in dat geval ;)
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 22 september 2015 @ 06:22:

[...]

Als je dan met die 1/3 alles kon betalen, dan had je wel een mega salaris op zo een jonge leeftijd.Nee, valt mee. 1- 1,5x modaal en nog een keer een kleine gouden handdruk. Woonde altijd goedkoop in m'n eigen kleine en goedkope huisje welke inmiddels verkocht is. Geen auto, dat interesseert mij niet.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 22 september 2015 @ 10:41:

[...]

Eens!!! Mijn werkgever ziet me aankomen als ik 3mnd per jaar met onbetaald verlof wil Ik was vrijwel financieel onafhankelijk toen ik elk jaar 4 maanden onbetaald verlof (legaal vlg CAO) ging aanvragen. Op alle mogelijke manieren hebben ze mij het leven zuur gemaakt om mij eruit te werken. Voor mij was het juist de sport om -samen met een bevriende jurist- een zo hoog mogelijke gouden handdruk te regelen. De werkgever is dus in mijn "val" getrapt om mij op een smerige manier te lozen. Precies zoals ik wilde, maar wat ze niet lukte omdat ik de jokers in handen had... Best joke ever! 😁
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Als de staatsloterij hier valt...

...zou ik stoppen met werken

...zou ik weer gaan studeren (wiskunde en/of informatica)

...zou ik mooie reizen gaan maken met ons gezin

...zou ik de hulp vaker laten komen (en af en toe een tuinman/klusjesman)

...zou ik een ander huis kopen, zonder schreeuwende buren en met wat meer ruimte
...
Vaker naar vriendinnen toe. Vaker reizen.

Een personal trainer nemen om te sporten.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 september 2015 @ 10:08:

Ook al vind je je werk leuk en geniet je van de sociale contacten met je collega's, een bedrijf heeft niets aan 'n werknemer die meermaals per jaar langdurig op reis gaat en daarnaast ook nog maar 3 dagen per week beschikbaar is. Een bedrijf moet ook op 'n werknemer kunnen rekenen tenslotte. En je bent er zelf dan ook niet meer echt bij betrokken als wanneer je gewoon fulltime of desnoods 4 dagen per week werkt. Een baan is dus niet te combineren met het leven van 'n multimiljonair in mijn ogen



En 'n eigen bedrijf? Wat háál je je op de hals? Dat kost vaak veel meer tijd dan voor 'n baas werken en als je mensen inhuurt die al het werk voor je doen moet je ook nog zorgen dat je ze goed controleert omdat ze je natuurlijk altijd kunnen belazeren op financieel gebied.



Je kunt zoveel voldoening uit andere dingen halen. Je creativiteit ontplooien bijv. En je dierbaren laat je natuurlijk gewoon meedelen in je financieel geluk.



Sommige mensen ontplooien hun creativiteit in hun baan . Waarom zou ik per se op zoek moeten naar iets anders om voldoening uit te halen als ik nu al iets heb gevonden?



Ik doe het verreweg het beste met structuur in mijn leven, en dat geeft mijn baan me ook nog eens. Vrije dagen genoeg, en als ik nog meer wil reizen zou ik altijd nog 4 dagen kunnen gaan werken, dan heb ik er helemaal veel. Niet iedereen wil zes maanden per jaar op reis. Ik heb nu 9 weken aan dagen (die ik nooit ook maar bijna op krijg) en dat is echt genoeg coor mij.
quote:nausicaa schreef op 22 september 2015 @ 22:55:

[...]





Sommige mensen ontplooien hun creativiteit in hun baan . Waarom zou ik per se op zoek moeten naar iets anders om voldoening uit te halen als ik nu al iets heb gevonden?



Ik doe het verreweg het beste met structuur in mijn leven, en dat geeft mijn baan me ook nog eens. Vrije dagen genoeg, en als ik nog meer wil reizen zou ik altijd nog 4 dagen kunnen gaan werken, dan heb ik er helemaal veel. Niet iedereen wil zes maanden per jaar op reis. Ik heb nu 9 weken aan dagen (die ik nooit ook maar bijna op krijg) en dat is echt genoeg coor mij.Wow 9 weken vrij per jaar hoe dan?! Ik weet waar jij werkt, kan me niet herinneren dat de vrije dagen zo riant waren
Alle reacties Link kopieren
21 vakantiedagen plus een contract van 36 uur waar ik wel 40 uur voor moet komen. Dat levert dus nog eens 26 dagen op, 21 plus 26 is 47 = ruim negen weken.

Maar dan werk je dus wel elke week 4 uur meer dan waar je voor betaald wordt (ok, ik werk nog veel meer, maar dat doe ik zelf, die 40 uur is verplicht).

Deze contracten heeft vrijwel iedereen die full time werkt bij ons, muv de artsen (die hebben meestal een contract voor 48 uur).



Als je part time werkt, heb je 4 weken vakantiedagen. Dat vinden de parttimers heel zielig voor zichzelf, want wij fulltimers hebben er veel meer! Maar die vergeten dan dus dat zij voor een werkweek van bv 32 uur ook gewoon 32 uur betaald worden. En wij dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 22 september 2015 @ 22:55:

[...]





Sommige mensen ontplooien hun creativiteit in hun baan . Waarom zou ik per se op zoek moeten naar iets anders om voldoening uit te halen als ik nu al iets heb gevonden?



Ik doe het verreweg het beste met structuur in mijn leven, en dat geeft mijn baan me ook nog eens. Vrije dagen genoeg, en als ik nog meer wil reizen zou ik altijd nog 4 dagen kunnen gaan werken, dan heb ik er helemaal veel. Niet iedereen wil zes maanden per jaar op reis. Ik heb nu 9 weken aan dagen (die ik nooit ook maar bijna op krijg) en dat is echt genoeg coor mij.Lekker dat je zoveel vrije dagen per jaar hebt! Maar ik zou gewoon van de verplichting af willen als ik financieel gezien binnen ben.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik snap best dat anderen niet meer willen werken hoor! Omdat ze hobbies hebben of willen, of kinderen (echt iets voor jou ) of zorg voor ouder enz enz. Ik wilde alleen maar aangeven dat niet iedereen per se 6 maanden per jaar wil reizen en ruimte voor ontplooiing nodig heeft.
Ik zou meteen stoppen met dat stomme werk, een penthouse in mijn lievelingsstad kopen, mijn eigen NGO oprichten en heel veel geld geven aan hen die het nodig hebben. Maar het allerbelangrijkste, ik verdeel mijn vermogen gelijkelijk over mijn kinderen en mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 22 september 2015 @ 23:31:

Oh, ik snap best dat anderen niet meer willen werken hoor! Omdat ze hobbies hebben of willen, of kinderen (echt iets voor jou ) of zorg voor ouder enz enz. Ik wilde alleen maar aangeven dat niet iedereen per se 6 maanden per jaar wil reizen en ruimte voor ontplooiing nodig heeft.





Ik denk ook niet dat ik 6 maanden per jaar weg zou willen, gewoon lekker thuis kunnen genieten is ook fijn. Maar een paar verre reizen per jaar en ook regelmatig 'n weekje naar 'n dichtbij bestemming zou me toch wel zo bezig houden dat ik daarnaast veel behoefte zou hebben aan weer even lekker uitrusten thuis. Of wat te denken van in de winter 'n paar maanden naar 'n warme bestemming? Die ellendige deprimerende periode hier in Nederland lekker ontvluchten.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven