+30 en zwanger willen worden (deel 2)

03-04-2017 13:25 666 berichten
Al ruim een jaar "lief en leed" gedeeld in deel 1. En hier gaan we weer vrolijk verder!
Alle reacties Link kopieren
Dorien helemaal super!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh Kaatje, boef.



Wat geweldig een meisje. Mocht weleens hier, haha. Leuk joh. Gefeliciteerd.



Je bent dus toch in het ziekenhuis bevallen uiteindelijk. Hoop dat het goed met je gaat? Wel via de natuurlijke manier gegaan? Dat zal wel als je nu thuis bent. Ze is een flinkerd. Goed uitrusten nu. Je man zal wel lekker thuis zijn ook.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh kaatje proficiat!

Geniet van je kleine meid. Hopelijk gaat het goed met jullie. Rust nog goed uit en laat je man goed voor jullie zorgen .
Alle reacties Link kopieren
Ow zonne.. over de hartslag toen zei ze dat het leek of ie net begonnen was met kloppen want hij ging niet snel...

Achteraf was hij aan het stoppen met kloppen.



Nu deze keren was de hartslag zoals hij moet zijn! Dus heb meer vertrouwen nu!
Joehoehoe Kaatje! Supernieuws! Van harte met je kleine meid. Heel veel geluk met zijn drietjes! En ook een klein beetje sterkte met de slapeloze nachten in de eerste weken ;) ;). Keep us posted!



Hahaha.... Ik zei toch dat Kaatje een meisje zou krijgen. Ik laat mijn voorspellende gaven weer werken.... Zonne een meisje, Messe een jongen, Loisje een meisje... Bij Dorien nog geen idee, ik moet nog wat voorspellende stralen gaan opvangen .



Goed nieuws hier allemaal, meiden! De meesten door de cruciale twaalf weken heen. En Dorien prachtige bloedwaarden en een mooie echo voor de termijn. Het ziet er goed uit voor jullie allen. Zo fijn!



Vanes, ik duim voor jou op de wachtbank. Goed dat je je kerel aan het werk hebt gezet deze eisprong . Nog even geduld op de wachtbank... Ik stuur positieve gedachten je kant op!
Alle reacties Link kopieren
Whaaa kaatje gefeliciteerd ik dacht al ergens toen je Appte strippen ik denk zit ik er dan naast.... Hihi en een ziekenhuis beving geworden zal ook getwijfeld ook iets te maken hebben dat het een mooie flinke dame is.. Nu weer lekker thuis en genieten



Vaanessa die testen zijn maar rare dingen gelukkig kansen goed benut...



Zonne ben jij zo. Handig zelf. Maken gelukkig Gaan we de zomer in tijd voor veel rekstofjes die lange jurken of wat kortere passén altijd wel over je buik. Heb meeste moeite met mijn winterjas echt nog nodig maar zo veel. Te krap dus gister kleren bij mijn moeder meegenomen die heeft best leuke dingen alleen maatje groter en meeste ruim. Om de buik omdat zij buikje heeft hihi en ze ging op vakantie dus haar winterjas gepikt haha

Heb wel. Een zwangerschap vest van bon. Prix kun je ook stuk i ritsen en baby eronder dragen en niet duur...

Soms. Ben ik idd wat Stiller maar vergeet jullie. Niet hoor..



En die.pijnen die blijven ben pas.ook.weer geweest mega druk. Pijn onderin banden pijn... Baarmoeder zat al vrij hoog en stond veel. Spanning op buik.. In kilo, 's nog niks aangekomen wel wat eraf maar dat had ik met andere twee ook kan gelukkig geen kwaad en kan wel wat missen haha



Wat betreft hartfrequentie zeiden ze bij mij ook gelijk dat dat in orde was idd andere keren niks over gehoord ik moet maandag even bellen voor nieuwe afspraak laaste keer ruim drie weken terug was secretariaat al weg en moet dus nog steeds bellen tussendoor wel bij verloskundige geweest alles was prima voel me ook goed dan loop ik niet zo hard haha..



Ik voel baby nog niet terwijl we toch al 18e week weer ingaan maar ik heb de placenta voor liggen dus dat zal het zijn maak me geen zorgen bij jongste voelde ik met 17 weken ineens wat.. Nu wel wat gevoeld toen ik in bed lag maar denk ergens sliep ik toen niet..



Sporten jullie nog? Ik vlag de altijd dames voetbal maar dat doe ik nu niet meer ik zwem af en toe..



Dorien wat fijn dat doe waardes oplopen das mooiste teken bij mij ruim 5 weken zag je ook alleem klein vruchtje het zit gewoon goed nu



Satire dus een meisje nou ze hebben hier een jongen besteld hebben nu drie meiden 1 jongen.. Kleinste roept overal ik krijg een broertje dusssss oww zeggen mensen dan wat leuk dat je het nu weet ik weet niks haha
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, bizar hoor. Ik zit me dat even zo voor te stellen, eerst ben je met z'n tweeën en nu ineens met z'n drieën. Hele verandering, heel zwaar, maar wel super leuk en heel spannend. Geef je borstvoeding? Gaat het met de kleine goed? Heb jij veel last nog? Pijn, hechtingen? Echt rustig aan doen hoor.



Messe, bij mij is er destijds niets gezegd over de hartslag. Zal ik het toch nog eens vragen vrijdag, misschien heeft ze het toch ergens genoteerd.



Satire, idd je had het goed. Dan moet het bij de rest van ons vast ook goed zijn, hahaha . Ik hou je eraan hoor . Hoe is het nu bij jullie? Rust een beetje teruggekeerd?



Vanessa, nog een test gedaan of maar gelaten? Meid, ik hoop het zo voor je. Het is toch de eerste stap die je nodig hebt. Ik hoop wel echt dat ze je iets kunnen geven als je weer zwanger blijkt te zijn.



Lois, grappig dat je jongste rondvertelt dat het een jongen is, haha. Staat toch iedereen straks gek te kijken als je met een babymeisje aan komt. Jouw oudste is toch een jongen? Ach ja, uiteindelijk maakt het niets uit, allebei leuk. Mijn ervaring met de Bonprix is niet heel goed. Is de kwaliteit een beetje oké?



Hier eigenlijk op het moment wat lichter dan eerst in gewicht. Mijn bmi zit nu netjes binnen de marge, haha. Maar stiekem verbrand je gewoon veel meer natuurlijk en avondeten is af en toe echt moeilijk door de vermoeidheid. Ik snoep wel teveel vind ik. Volgens mij is het gewoon grijpen naar suiker om overeind te blijven.



Zojuist mijn algemene bloedonderzoek binnen. Alles ziet er keurig uit. Ben ik blij mee. Nu de NIPT afwachten. Ik verwacht dat dit zo nog minimaal 1,5 week kan duren met de vrije werkdagen ertussendoor. Best een lange zit hoor.



De hartslag bij alle vier de echo's was prima. Steeds rond de 150 en er werd mij gezegd dat het uitstekend was. Dus dat heb ik dan maar aan te nemen hè. Af en toe best lastig merk ik voor me.



Hier voel ik ook nog niets hoor. Ga het vrijdag bij de echo nog een keer vragen of de placenta nou idd aan de achterzijde zit, omdat de echoscopiste dit toen zei. Verder heeft de gyn de echo's steeds gemaakt, zij heeft er niets van gezegd. Eerst het hartje maar weer eens horen as woensdag. Ik merk dat ik wel weer toe ben aan een teken van leven nu. Het is weer 9 dagen geleden en dan gaat de onzekerheid toch weer toeslaan.



Ik sport nog wel gewoon hoor. In principe 1 a 2 keer naar de sportschool, combinatie van Pilatus, cardio en krachttraining. Ik smokkel wel hoor, haha. Het is ook echt dat ik samen met een vriendin ga dat ik mezelf er naar toe krijg. Zij weet nog van niks, dus ik moet mezelf ook groot houden zogezegd. Ik wil eerst dat onze broers en zussen het weten en dan pas de rest van de wereld. Maar het liefst heb ik eerst de nipt binnen.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje van harte, geniet ervan!



Over zwangerschapskleding; ik vind het meeste ook te duur. Ik kon van een vriendin wat lenen en hoefde heel weinig te kopen. Heb veel vesten, hieronder een basic zwangerschaps tshirtvan de H&M. Vond de jeans van mamalicious erg lekker zitten, mocht je een wat duurdere broek willen kopen. Jurkjes (wol of stretchkatoen) met een panty eronder ging ook lang goed.
Alle reacties Link kopieren
Zonne, goed dat de eerste uitslagen goed zijn! Nog eventjes geduld.



Satire, internet voorspeller. Nieuwe bijjob mss?



Pff hier weer zo een onzekere dag. Gistere hele dag misselijk. Vandaag voel ik me weer prima. Zou het weer terug mislopen dan . De dagen gaan zo traaaagg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Even een berichtje van mij, sorry weer een beetje 'ego' en kort, maar de dagen vliegen en heb amper tijd haha..



De bevalling: ontsluiting binnen 2,5 uur gecreëerd, toen stopte de weeën, naar zh, weeën opwekkers, kleine meid geboren, toen ook geen weeën voor placenta, dus onder narcose verwijderd, veel bloed verloren, niet heel lekker maar al met al viel bevallen me alles mee.



Pijn en hechtingen zijn een beetje jammer, maar hoort erbij denk ik ;)



Het is een flinke meid, maar ook zeker een op en top moppie, heel erg zoet, slaapt heerlijk en ook de bv gaat goed, wel een heel gestudder haha.



Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik kom snel weer terug op t forum om lekker met jullie te blijven teuten hoor, maar deze dagen vliegen en wordt aardig geleefd ;)



Liefs xx
Alle reacties Link kopieren
Dorien, hoe voel je je nu? Kan niet anders zeggen dan dat ik je onzekerheid begrijp. Het is gewoon heel vervelend en heel moeilijk te onderdrukken en relativeren. Bah hè. Dikke knuffel.



Kaatje, behoorlijk heftig en heel snel gegaan allemaal. Heb je bloed gehad? Heeft het een oorzaak dat de weeën stopten tot twee keer toe? Hoop dat je snel opknapt. Neem er de tijd voor.



Hier de dag buiten doorgebracht. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed zit, zowel in mijn buik als nipt. Afgelopen vier dagen wel echt dat zeurderige gevoel gehad in mijn baarmoeder. Vandaag was het weer rustig. Nu op naar de woensdag; afspraak vk. Ik blijf gigantisch bolstaan, dus loop steeds te modderen met mijn bovenkleding zodat het niet zo opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist mijn laatste progesteronpil ingenomen. Aan de ene kant vind ik het best eng ermee te stoppen aan de andere kant blij dat ik iig op dit punt ben aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, lijkt me toch een heftige bevalling. Maar wat moet het heerlijk zijn om ze in je armen te kunnen houden.



Zonne, het gaat wel weer nu. Ja die onzekerheid is echt moeilijk onder controle te houden. Maar ben er weer over. Hopelijk kan ik het vast houden tot de echo donderdag.



Wanneer ga het aan de buitenwereld vertellen? Probeer ook wat te genieten van je bol buikje. Het is nog zo mooi .

Stoppen met de medicatie is weer een nieuwe mijlpaal maar snap dat het even eng is. Komt goed hoor! Luisteren ze woensdag ook nog naar het hartje?
Alle reacties Link kopieren
We vertellen het pas aan vrienden etc als onze broers en zussen het weten. En omdat de nipt al loopt, hebben we eigenlijk besloten de uitslag af te wachten. Ook als het niet goed is, zullen we het de broers en zussen wel vertellen verwacht ik, maar dan hoeven ze in ieder geval niet ook in spanning te zitten. Ik vind het ook voor de neefjes en nichtjes (kinderen van onze broers en zussen) fijner dat ze pas horen over een eventueel neefje/nichtje als we weten dat de nipt goed is. Ik merk wel dat ik het vervelend begin te vinden hoor dat ze het niet weten, maar goed.



Ik heb de laatste dagen veel last van ongesteldheidskrampjes. Het maakt me erg onzeker. We gaan wel het hartje luisteren ook woensdag. Maar ik bevind me nu weer in zo'n fase dat ik ga twijfelen over of er nog wel een hartje is. Ik zou gewoon zo graag willen weten dat het goed is. Het maakt me allemaal zo onzeker. Bah, wat vind ik dit vervelend steeds.
Alle reacties Link kopieren
Spannend, allemaal een echo deze week! Merk dat ik het ook spannend vind..

hoop dat alles ok is! En dat ik voor het eerst het hartje mag gaan horen..



We moeten vertrouwen hebben in onze lichamen en de babies die in ons groeien!



Vanes, serieas hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Messe, pfff spannend hè. Zaterdag heb je de echo toch? Kan me heel goed indenken hoe spannend het voor je is, als ik al hetzelfde ervaar. Voel je nog veel? Is je buikje alweer groter? Hoe is het met de misselijkheid?



Dorien, had jij nou woensdag of donderdag de echo en hoe laat ongeveer? Hoe voel je je? Gaat het goed?



Vanessa, wanneer is je nod? Ik hoop het zo voor je meid.



Serieas, ben ook benieuwd hoe het met je is? Hoe is het met je moeder? Wat zegt het ziekenhuis over een vervolgtraject voor jullie?



Satire, wanneer ging de kleine weer naar de crèche en ga jij lekker shoppen? Hoe gaat het met de kleine? Ik hoop voor een beetje ontspanning in huize Satire.



Lois, je lijkt er zo ontspannen in te staan. Super knap vind ik. Geniet ervan meid. Heb jij nou eigenlijk nog nipt of combinatietest laten doen?



Kaatje, en hoe zijn de eerste dagen van een kersverse mama? Je lijf is natuurlijk nog niet in orde en ik hoop dat het snel beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh echoweek hier!



Messe, ja het blijft spannend denk ik, hoe ver je in de zwangerschap ook bent. Je gaat eindelijk weten wat het gaat worden! Kan me inbeelden dat je kriebels begint te krijgen, is ook al zolang geleden dat je nog echo gehad hebt :-).



Zonne, ik heb donderdag om half 9 's morgens al echo. Wel fijn dat ik niet de hele dag moet wachten. Gistere voelde ik me heel de dag goed omdat ik kwaaltjes had hele dag. Het nieuws ook tegen een goede vriendin gaan vertellen (die ook weet van de miskramen). Zij is zelf 34weken. Dus lekker over baby's en zwangerschap kunnen babbelen.

Vandaag voel ik me weer kiplekker, dus krijg ik weer allemaal drama's in mijn hoofd pfff. Wat een miserie toch . Ik tel de dagen af tot donderdag.

Hoelaat moet jij morgen gaan? Krijg je de dagen goed om of constante onzekerheid in je hoofd?



Vanessa, het is zo stil? Lukt het op het wachtbankje? wanneer is NOD? Nu is het jou maand e meid!
Alle reacties Link kopieren
Dorien, het kan gewoon hoor de ene dag kwaaltjes de andere dag niets. Maar begrijp je volkomen. Super vervelend. Ik hoop dat je donderdag gewoon gerustgesteld wordt. Wat zei je vriendin? Leuk dat ze ook zwanger is.



Ik moet morgenmiddag om 14.00 uur. Dan kan mijn vriend ook mee. Vind ik wel heel fijn. Ik blijf onzeker. Vandaag weer flinke ongiekrampjes. Vanavond is het weer iets minder. Echt lastig hoor steeds. Na ja, nu maar proberen te slapen. Zulke korte nachten steeds. Denk stiekem omdat ik toch gespannen ook ben om afspraken en nipt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hoe gaat het bij jullie, sorry hoor, maar deze dagen vliegen, ik heb m'n telefoon zelfs een tijdje op stil gehad, hij bleef maar rinkelen en zoveel informatie, de kraamzorg, verloskundige, visite, slaapuurtjes, things to do zoals kaartjes etc etc ik kom gewoon nergens aan toe ;)



Na vrijdag (laatste dag kraamzorg) zal het vast beter gaan, ik vind het nl. Ook heel Aso om continu met telefoon te zitten, dus gooi hem ook vaak gewoon aan de kant.



Het gaat hier super, het is idd heel bijzonder om ineens met z'n 3 en te zijn, wel wennen, maar 80% gaat vanzelf. Het is een heerlijk zoet kindje, dat scheelt ook al enorm denk ik. Echt genieten ;)



De bevalling was idd heftig toch wel, maar kijk er wel tevreden op terug, ja het doet zeer, maar toch viel het me ook erg mee. Vond het ook wel weer goed te doen ofzo... En aansluitend zijn alle clichés waar



@ Lois, het hoeft niets negatiefs te zijn hoor als je het nu nog niet voelt, 18 weken is vrij vroeg.



@ zonne, geef borstvoeding, ik wordt alweer aardig sterker, had wel pijn van onderen, hechtingen op 2 plaatsen, maar de kraamzorg heeft handiheidjes om de pijn te verzachten

Ik heb ruim 1,5 ltr verloren, en niet gehad verder.

Nu aan de staal pillen etc ;)



Geniet vanmiddag van je echo meid, echt het komt goed. Nog even en jij zit zoals ik nu ;)



@ Dorien probeer meer te genieten meid, echt ook bij jou komt het helemaal goed. Je hoeft echt niet iedere dag van alles te voelen ;)



@ Vanessa hoe voel je je meid?

Spannend weer voor jou, en ook even lastig denk ik zo op het forum?/



Ik zag ook nog iets over kleding, ik had bij wehkamp een aantal jurkjes in de aanbieding, +-€30 p.s.leggings van noppies 19€, duur maar zaten heerlijk, vond ze wel zweterig, en katoenen leggings van h&m 9,99. Ik had niet zoveel, noppies strings 15€ en grote zeemans voor het einde :p ik had niet zoveel, maar waste gewoon wat vaker.

Jeans zaten bij mij niet, heb nog een spiksplinternieuwe van prenatal lggen :(



Zolang het lukt om iets te sporten blijven doen hoor meiden.



Ik hoop dat ik niets over het hoofd gezien heb en laat snel weer van me horen ;)
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, denk niet dat iemand hier jou kwalijk neemt dat je niet continu reageert hoor . Alles is zo nieuw en je hebt iets heel moois om nu steeds naar te kijken denken ik Heerlijk.



Ik hoop dat de hechtingen zijn van gericht knippen en dat het snel beter gaat. Een bevalling lijkt me echt een helse ervaring. Iets waar ik geen rooskleurig beeld van heb, maar waar ik voorlopig bewust nog maar niet teveel mee bezig ben . Wil wel een cursus doen om beter voorbereid te zijn.



Heerlijk dat het zo goed gaat met de kleine dame joh. Echt genieten. De kraamzorg lijkt me super fijn, vooral bij de eerste. Denk dat ik zo'n klungel zou zijn met een pasgeborene en borstvoeding en zo. Kan me ook voorstellen dat het voor de rust en privacy in huis wel prettig is als het ook weer ophoudt.



Vanmiddag trouwens geen echo, maar intake bij verloskundige. En misschien even hartje luisteren. Ik merk dat door de menstruatiepijn van de afgelopen dagen ik me wel echt zorgen maak. Ook al hou ik me voor dat in deze fase een groeisport met groeipijnen helemaal zo gek niet is.



Eergisteren heb ik een stapel verschillende zwangerschapsbroeken besteld bij hm. Ze waren afgeprijsd plus extra korting. Dus ik dacht, dan kijk ik wat me bevalt en wat ik terugstuur. En nu denk ik af en toe, misschien was ik te voorbarig en kan de hele stapel terug. Aan de andere kant voel ik me dan schuldig naar mijn kindje, alsof ik het verloochen of zo en zo weinig vertrouwen heb. Klinkt misschien super debiel.



Vandaag maar weer afwachten, jullie horen het van me. Dacht ook misschien zelf een doppler kopen zodat ik mezelf gerust kan stellen en het hartje kan luisteren in plaats van steeds te moeten stuiteren. Maar lees er toch weer gemengde verhalen over. Dat het soms lastig te vinden is en dit ook weer stress geeft. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
Zow even bijgelezen. Beetje druk gehad.



Gefeliciteerd met jullie dochter Kaatje en mooie datum. Snel gegaan ook!



Dankjewel voor de positieve flow Santire.



Jij alweer bijna de 20 wk echo Loisje. Spannend hoor. Hopelijk ga je de baby snel voelen. Is geweldig.



CB deed t niet deze ronde Zonne en na de positieve van action nam t daarna weer af. Helaas enkele dagen na de eisprong alweer afscheiding met bloed. Super irritant. 10-5 pas.

Spannend voor jou de uitslag nipt. Maar t komt vast helemaal goed.

Hoeveel progesteron gebruikte je Zonne? En wat was ook alweer de aanleiding daarvoor?

Succes vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, logisch dat je niet constant reageert hoor! Neem je tijd vooral met de kleine uk :-).



Vanessa, oh neen weer bloed pfff. Stopt echt nooit e.



Zonne, hoe is het geweest?
Alle reacties Link kopieren
Er was gelukkig een mooi kloppend hartje te horen. Sjonge, daar viel er echt even wat van me af zeg. Dan ben ik echt de 12 weken voorbij en morgen 13 weken zwanger. Bizar. Het waren echt groeipijnen dus. Vandaag niets meer gevoeld.



Vanessa, wat ontzettend balen dat er alweer bloedverlies is. Ik vind het zo jammer voor je.



De progesteronwaarden waren op zich goed. Maar het idee was dat dedehet pillen een beter bedje creëert in je baarmoeder en daarmee een goede innesteling kan bevorderen en het beter vasthoudt. Eigenlijk vanwege de drie hele vroege miskramen. Of het het zetje is geweest of puur toeval omdat het nu wel goed ging, dat komen we nooit te weten.
Alle reacties Link kopieren
Dorien, mocht ik morgenochtend niet op tijd kunnen reageren hier........ik duim voor je!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb terug slecht nieuws gekregen . Miskraam nummer 3 . Cytotec pillen om het op te wekken... Ook bloed laten prikken voor erfelijk materiaal te laten testen pfff. Heb er zo allemaal geen zin meer in. Weer van voor af aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven