40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo veel aankomt. Ik ben al 16kg aangekomen. Vorige week heb ik een groeiecho gehad, alles zag er goed uit. Ons meisje werd al op 1500gr geschat.



Reckless, wat leuk, een jongetje!



Swinta, ff een knuffel voor jou .



Eefje...hoe is het nu met je?



Ejc, leuk dat je bijna een pretecho hebt!
Wat mooi dat ze al 1500 gram weegt, echt fijn dat ze er zo gezond uit ziet! Dan voel je je toch helemaal gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
He EJC, veel plezier woensdag! Leuk om de kleine even weer te zien.



Ow miezemuis...hoe lang moet je nog?

Fijn dat ze goed groeit! Is dat trouwens standaard, een groei echo?



Reckless, een kereltje! Gefeliciteerd.



Swinta: lastig dat je maar beperkt invloed op je dochter hebt.



Eefje: hoop dat je je inmiddels beter voelt. Kutschimmel.



Ik ben ook paar dagen thuis gebleven, oververmoeid. We gaan even kijken of we dingen anders kunnen doen op mijn werk. Team denkt mee, dat is fijn. En eens kijken of ik via bedrijfsarts die 1/8 werktijd pauze kan inzetten. Therapeute zei dat als het zo doorgaat ik anders word teruggefloten door verlos of haar



Buik groeit inmiddels goed.



Vorige keer had ik 22 kg aan mn broek.

Weer zie ik wel tegenop, omdat ik al met 16 kg meer start en ik geen stevige bekkenbodem heb.

Weegschaal is hier stuk . Dat buik groeit is prima, maar extra speklaagje hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Miezemuis, jij zal een weekje of 30 onderweg zijn? Goed dat de baby mooi op gewicht is, vervelend dat je voor je gevoel zoveel aankomt. Ik was vorige keer meer dan 30 kg aangekomen. Dat was lichamelijk ook heel zwaar (vooral voor mijn rug) dus ik probeer het nu binnen de perken te houden maar ja, ik ben met 17 weken al 5 kg aangekomen. Aan de andere kant, ik ben van mezelf bijna mager dus het is niet dat ik het niet kan hebben.



Joost, heb jij al bloedonderzoek gehad ivm de vermoeidheid? Wel fijn dat ze met je meedenken op je werk.



Mijn dochter voelde ik trouwens met 17 weken voor het eerst, nu dus ongeveer. Maar nu nog niets
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg paar weken terug uitslag van onderzoek in oktober. Mijn D was toen al te laag en b12 aan de lage kant. Die slikte ik al bij vanaf oktober. Nu ik de uitslag kreeg, de D nog maar even omhoog. B12 en D hebben ook invloed op je energie en humeur.

Ik ben ook op hb geprikt en glucose en die uitslag krijg ik vrijdag. IJzer durf ik er niet bij te gooien zonder dat ik weet hoe hoog het is.



Ik ben erg benieuwd naar mijn hb.



Waar heb je de vorige keer die 30 kilo gelaten, reckless?
Alle reacties Link kopieren
B12 en D zijn idd heel belangrijk voor je energievoorraad, goed dat je bijslikt. Neem je de B12 in pilvorm wel goed op? Sommige mensen hebben daar problemen mee en krijgen injecties, geen idee of het tijdens zw schap ook een optie is.



De kilo's waren er binnen 6 maand weer af, zonder dieet maar puur door borstvoeding. Dat was net slagroom bij mij, dochter was net een michelinmannetje ervan..
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of die b12 goed in pilvorm gaat. Kan vragen aan verlos om nogmaals te prikken.



Haha lipotransplantatie naar je dochter!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 06 februari 2017 @ 20:25:

Geen idee of die b12 goed in pilvorm gaat. Kan vragen aan verlos om nogmaals te prikken.



Haha lipotransplantatie naar je dochter!







Ze zit nog steeds 1 standaarddeviatie boven het gemiddelde dus het heeft zeker effect gehad!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is ze nu?
Alle reacties Link kopieren
4, is nu enigszins richting gemiddelde gegaan maar het eerste jaar zat ze nog veel meer boven het gemiddelde. Was een 9 ponder bij geboorte, mensen geloofden niet dat ze mijn kind was vanwege mijn postuur. Verschrikkelijke bevalling btw, hopelijk gaat het dit keer wat makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies

Gezellig hier! Voel toch echt wat leven daar onderin m'n buik zeg. Eerste paar keer dacht ik m'n darmen, maar nu weet ik het zeker. Mega gaaf weer zeg! En dat met bijna 15 weken. Is nog heel subtiel, maar toch...

Lief dat jullie meeleven. Hier op zich wel ok. Gefocust op eten eten en eten. Net weer een hele pan curry gemaakt na drie borden zuurkoolschotel te hebben verorberd. Geen idee hoeveel ik aankom. Ben ik niet zo mee bezig. Ben niet mager, maar ook niet dik. Eet geen mega vette dingen of en veel koek en snoep. Dus dan valt het wel mee denk ik.



S nachts slecht slapen door hoest. Ook nog benauwd, alsof ik door rietje moet ademen. Morgen ga ik naar de dok. Ben benieuwd.



Reckless dus ook een jochie! Leuk hoor! En EJC, jij weet het woensdag toch?



Miezemuis dus al een end op weg met een bolle buik en Swinta ook al lekker op gang.



Joost, goed dat je die bloedtest hebt gedaan, dan weet je wel wat meer. Moet ik ook eens doen. Slik braaf dagelijks vitamine d en slik ook chlorella. Is een alg waar heel veel vitaminen en mineralen inzitten. Oa ijzer, magnesium, foliumzuur, zink, vitamine c en aantal B vitaminen. Geloof ook B12. Maar klopt wat Reckless zegt, b12 wordt niet door iedereen opgenomen, ook al slik je braaf de pillen iedere dag

Misschien goed voor mij om ook eens aan te kaarten bij verlos.



Ga maar is de boel aan kant maken en bed in zo. Ma een nachtje van 3 uur door al dat gehoest kan ik wel wat rust gebruiken. Grrrrrrr



Tot snel weer dames. Hang on there!
Alle reacties Link kopieren
Eefje hoe was het bij de dok?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen van de trap af gegleden. Ik ben toch geschrokken! Mijn handen deden vanmorgen pijn, nu gelukkig niet meer. Wel nog pijn in mijn billen en in mijn rechterbovenarm, van het vaatpakken van de leuning. Hoe het precies gegaan is weet ik niet meer, wel ben ik nu een beetje bang op de trap.



Al een aantal dagen trek in een bepaald chocolaatje. Nergens te krijgen natuurlijk. Ik heb nog helemaal geen echte drang gehad naar iets specifieks, behalve bloemkool (echt, hoe kom ik erbij) en nu ik eindelijk die behoefte voel, kan ik hem niet bevredigen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd welk chocolaatje het is Swinta!

Maar je mag wrsch geen reclame maken hier Hihi



Tja, bij de dok vandaag. Alles nagekeken en hoort bij m'n zwangerschap zegt ze. M'n longen klonken verder schoon. Bloeddruk blabla was goed. Vannacht beter geslapen en hoest wordt minder. Dus laten we er dan maar van uitgaan dat alles ok is.



Geloof dat het tijd wordt dat de zon gaat schijnen en temperaturen omhoog gaan. Zoon hoest ook al drie weken en is verkouden. Iedereen heeft dringend behoefte aan vitamine D.
Dat zal zeker schrikken zijn geweest voor je Swinta. 29 weken in verwachting en van de trap glijden auchhhhh..... Het zal vast niet weer gebeuren, extra voorzoichting zijn schat.



Gelukkig Eefje dat je minder hoest en wat beter kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Aii Swinta gaat het een beetje?

Wat naar Eefje dat de benauwdheid bij de zw schap hoort. Hopelijk heb je goed geslapen..



EJC had jij geen echo vandaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 07 februari 2017 @ 19:43:

Ben benieuwd welk chocolaatje het is Swinta!

Maar je mag wrsch geen reclame maken hier Hihi



Tja, bij de dok vandaag. Alles nagekeken en hoort bij m'n zwangerschap zegt ze. M'n longen klonken verder schoon. Bloeddruk blabla was goed. Vannacht beter geslapen en hoest wordt minder. Dus laten we er dan maar van uitgaan dat alles ok is.



Geloof dat het tijd wordt dat de zon gaat schijnen en temperaturen omhoog gaan. Zoon hoest ook al drie weken en is verkouden. Iedereen heeft dringend behoefte aan vitamine D.



Ja! Was zondig fijn!



Hopelijk knap je snel verder op.



Swinta: schrikken!



EJC: en zat er een piemel aan?



Hier raar gevoel in buik. Weet nou niet of het harde buiken zijn of darmen of die kleine.

Bedrijfsarts heeft me op een halve dag minder werken gezet. Hopelijk helpt en helpt het mij ook accepteren dat ik niet zo ben als anders en niet zo hard kan als anders.

Even kijken of het UWV gaat bellen.
Alle reacties Link kopieren
Gadver

Ben met kinderopvang bezig. Moet die kleine alvast gaan inschrijven voor straks, 2 dagen pw. En ben geldzaken ah uitrekenen. We hebben allebei goede baan, maar blijft weinig over na maandelijkse hypo nieuw huis en opvang tweede kind. Vraag me soms echt af waarvoor je werkt. Maar goed, heb je wel een tweede kind straks en een fijn huis. En we redden het wel. Dus dat is het belangrijkste.



Swinta nog last van de val?



EJC, vertel, vertel...ben ook benieuwd of er een piemel aanzit. Haha



Joost, goed van je stap terug. Ja, accepteren wat je lichaam aangeeft. Voor mij dezelfde les! Eigenlijk alles accepteren wat anders wordt en nu je pad kruist met komst van baby. Daar moet ik dus ook weer balans in vinden en dat is verdomd lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 08 februari 2017 @ 23:55:

Gadver

Ben met kinderopvang bezig. Moet die kleine alvast gaan inschrijven voor straks, 2 dagen pw. En ben geldzaken ah uitrekenen. We hebben allebei goede baan, maar blijft weinig over na maandelijkse hypo nieuw huis en opvang tweede kind. Vraag me soms echt af waarvoor je werkt. Maar goed, heb je wel een tweede kind straks en een fijn huis. En we redden het wel. Dus dat is het belangrijkste.



Swinta nog last van de val?



EJC, vertel, vertel...ben ook benieuwd of er een piemel aanzit. Haha



Joost, goed van je stap terug. Ja, accepteren wat je lichaam aangeeft. Voor mij dezelfde les! Eigenlijk alles accepteren wat anders wordt en nu je pad kruist met komst van baby. Daar moet ik dus ook weer balans in vinden en dat is verdomd lastig.



We zijn wat ouder Eefje en niet meer zo flexibel



Opvang is tijdelijk, had je wel de KOT meegenomen? Je bouwt iig pensioen op en je krijgt geen gat in je loopbaan, wat meestal beter is dan een gat. En voor mij: ik blijf onder de mensen, afleiding, voel me (soms) nuttig etc.

Het vindt zich wel een weg.



We zijn van de zomer verhuisd. Hoogste hypotheek ooit, maar lasten lager dan we ieder afzonderlijk hadden. Toen alles al op een rij gezet. Moet uitkunnen, al is de opvang ook weer duurder geworden.

Twee minpunten aan ons huis: veul glas en hout uit de jaren 70 en een plat dak. Kost dus veel onderhoud. En ik ben angstig wat de energiekosten zullen zijn. Voor het eerst heteluchtverwarming.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds last van mijn linkerbil en nog een beetje in mijn rechterbovenarm. Voor de rest was ik gisteren vrij stijf, maar dat is nu gelukkig weg.



EJC, ik ben ook nieuwsgierig.



Eefje, gelukkig zijn je longen schoon! Dat is toch het belangrijkste. En ik hunker ook naar de lente, de zon, de vogeltjes.



Joost, naar gevoel he, om rust te nemen terwijl het in je hoofd niet hoeft. Wel doen hoor, niet jezelf voorbij gaan rennen.
Jaaaaaaaa we krijgen een jongen :-) We zijn zo blij :-) helemaal geweldig vinden we het! Eindelijk na bijna 3 jaar dan toch zwanger en ook nog eens van een jongen, waar we echt al jaren over praten, Junior dit Junior dat Wat gaaf trouwens die echo bij de verloskundepraktijk, veel beter en ook veel fijner dan in het ziekenhuis. Het was ook erg fijn om hem te zien bewegen en nog wat uitleg te krijgen. We zijn echt super gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Top EJC! Feli!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk EJC een jongen zoals jullie graag willen! Felies!
Alle reacties Link kopieren
. Jaaaah, een jochie. Gefeliciteerd EJC.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk EJC!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven