40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog niet echt wereldkundig gemaakt de zwangerschap. Maar je begint het bij mij nu echt te zien dus die opmerkingen zal ik binnenkort ook wel krijgen. Ik pas nog maar een paar gewone broeken, heb echt een buikje. 2 kg erbij en ook 2 cupmaten.



Die opmerking over bevallen in het ziekenhuis vind ik gewoon echt maf Joost!



Hoe is het nu met je dochter Swinta? En met jou?



EJC krijgen jullie met 16 weken een echo bij verlos of Z-H of is het een pretecho?
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 26 januari 2017 @ 15:42:

Ik heb het nog niet echt wereldkundig gemaakt de zwangerschap. Maar je begint het bij mij nu echt te zien dus die opmerkingen zal ik binnenkort ook wel krijgen. Ik pas nog maar een paar gewone broeken, heb echt een buikje. 2 kg erbij en ook 2 cupmaten.



Die opmerking over bevallen in het ziekenhuis vind ik gewoon echt maf Joost!



Hoe is het nu met je dochter Swinta? En met jou?



EJC krijgen jullie met 16 weken een echo bij verlos of Z-H of is het een pretecho?



Ejc, was ik ook nieuwgierig naar.



De meest rare opmerkingen komen meestal niet bij de slimsten vandaan, dat is wel zo. Al kunnen de hoger opgeleide dames op mijn werk er ook wat van.



De gewone broeken blijven hier in de kast.
2 Kilo erbij valt gelukkig nog mee. 2 Cupmaten valt natuurlijk best wel op. Mijn borsten zijn wel wat steviger, maar daar blijft het ook bij. cupmaat is nog hetzelfde. Ik ben wel aangekomen, ik eet gewoon teveel. Mijn buik is ook wel wat dikker.



De echo krijg ik in het ziekenhuis. Over een pretecho heb ik ook na zitten denken omdat ik graag wil weten of het een jongen of meisje is. Ik heb namelijk echt geen idee wanneer ze in het ziekenhuis willen zeggen wat het geslacht van de baby is. Ik wil zeker een 4D echo pretecho als ik tussen de 20 en 25 weken in verwachting ben. Lijkt me echt fantastisch zo'n mooi filmpje van de baby.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Met dochter gaat het redelijk. Ze mag van het weekend even naar huis (ze woont bij haar vader) Morgenavond ga ik even op visite bij haar, dan pas spreek ik haar weer.



Vandaag groeiecho gehad. Kindje is mooi gegroeid, is iets boven het gemiddelde met lengte. Qua gewicht zit ze goed en met de metingen wordt er geschat dat ze ongeveer 8 pond zou zijn met 40 weken.

Wat mij zorgen baart, is dat de placenta gedeelte voor de baarmoedermond ligt. Over vier weken krijg ik nog een echo om te kijken of de placenta omhoog gegroeid is. Mocht dat niet het geval zijn, moet ik naar de gyn.



Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb hulp nodig met het verwerken van mijn dochters depressie. Vlos stelde de poppoli voor. Morgen ga ik naar de huisarts voor hulp.
Alle reacties Link kopieren
Och Swinta, heb met je te doen zeg! En dat nu in je zwangerschap. Hoop dat je erover kunt praten en dat het je zal helpen. Nu je zwanger bent zal het ook nog heftiger binnenkomen allemaal. Geef je een dikke
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me bij Eefje aan.. goed dat je actie onderneemt, lijkt me lastig deze situatie in je huidige toestand aan te kunnen. Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hulp aanneemt! Lijkt me lastig voor je dat ze bij papa woont, omdat ze hem om haar vinger windt.

Ik vind het zo naar voor je Swinta, een hele dikke knuffelxxxx

ik hoop dat je wat gerust bent gesteld nu je je dochter hebt gezien.

Ik hoop echt dat je de juiste hulp krijgt met het verwerkten van je dochters depressie.



Hopelijk verplaatst de placenta zich gauw, ik ga zeker voor je duimen. Nog even geduld dus 4 weken.

Geweldig dat het kindje lekker gezond 8 pond zal wegen met 40 weken, dat is ook wel een geruststellende gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Dank julie wel meisjes. Jullie zijn lief.



Vandaag weer een gesprek gehad met de praktijkondersteuner. Zij vindt het nu nog geen tijd om de diepte in te gaan, omdat ik nog lang niet op een gewoon energieniveau zit. Daarnaast zal de zorgen om mijn dochter nog wel een tijdje duren. Zij stelde voor om mij nu eerst te richten oo de zwangerschap en bevalling en pas daarna aan mijzelf te gaan werken.



Morgen een moeilijk gesprek met de therapeut en dokter van mijn dochter over de tijd na de opname. Haar vader en ik hadden samen al een en ander afgesproken, al heb ik daar niet echt een goed gevoel bij. Ik kan mijn dochter niet die veiligheid bieden die zij nodig heeft. Als zij bij mij is, ben ik na een uurtje gevloerd - zo druk is zij. Daarnaast is mijn concentratie nog zeer slecht en slaap ik veel in de middag. Hoe moeilijk ook, maar ik moet aan mijzelf denken.



Met mijn babymeisje gaat het goed. Haar schopjes worden steviger, wat heel leuk is. Als ik naar bed ga, wordt zij wakker en gaat dan tegen mijn zij aan trappen. Over de placenta, tja, ik wacht de echo af meer kan ik niet doen.
Dat lijkt mij ook het beste voor je om bezig te zijn met de baby en de bruiloft. Dat zijn namelijk erg leuke dingen om aan te denken..



Ik snap heel goed dat de zorg voor je dochter veel te zwaar voor je is. Je kan echt het beste jezelf nu op nummer 1 zetten. Ik denk dat ik een beetje begrijp hoe je je voelt omdat ik namelijk zelf een zeer moeilijk opvoedbare zoon van 16 heb die 365 dagen per jaar bij mij woont. Ik kan het eigenlijk al jaren niet meer aan, maar ik moet wel. Jouw dochter heeft gelukkig een vader die voor je dochter wil zorgen, dat neemt een hele grote zorg weg voor jou en dat lijkt me ook wel weer fijn.



Heel goed dat je 's middags even je rust neemt. Dat zou ik ook moeten doen, maar dat lukt mij echt niet.



Gelukkig gaat het goed met de baby. Hahaaha dus ze protesteerd als jij gaat slapen, de dondersteen hahahaha zo grappig.... maar wel lastig neem ik aan omdat jij moe bent en dan moeilijker in slaap kan vallen. Ik zeg het nog 1 keer, denk aan jezelf! Dikke knuff
Alle reacties Link kopieren
Jee EJC, jij hebt het ook niet makkelijk. Lijkt me erg lastig dat je niet terug kan vallen op zoon's vader. Ook heel naar voor je zoon dat zijn vader niet in beeld is.



Swinta, goed dat jij voor rust voor jezelf en de kleine kiest. Het kan echt even niet anders, moeilijk.



Hoe is het met de rest van de dames?



Morgen controle bij de verloskundige, kijk ernaar uit het hartje te horen. Verder beginnen mensen nu te vragen of ik zwanger ben, ik kan niet meer om mijn buikje heen
Leuk reckless dat je vandaag de baby weer gaat zien en horen! Hoe was het bij de verloskundige?



Hoe lang ben jij nu ongeveer in verwachting? Ik denk een aantal weken langer dat ik, dus dat zal 18 weken zijn ongeveer. Geweldig dat je nu echt kan zien dat je in verwachting bent. Al zal de winterjas het nog wel goed verbergen denk ik Dat vind ik altijd zo grappig in de zomer, dan zie je ineens zoveel zwangere vrouwen, ineens komen ze tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Hi EJC, ik ben 16w4d nu.. jij?

Het ging goed bij de verloskundige, alleen geen echo die krijg ik pas weer in de vorm van de 20 weken echo. Wel het hartje gehoord



Ik kijk ernaar uit de baby te voelen, dat is nu nog niet het geval.
Ohhh dan zijn we bijna even lang in verwachting. Ik ben aankomende dinsdag 16 weken in verwachting (25 juli uitgerekend). Ik krijg met 17 weken de 16 weken echo. De arts had zich vergist in de lengte van de baby, vandaar een weekje later. ik heb de afspraak maar zo gelaten.

Wel erg jammer dat je geen echo hebt gehad, dan weet je nog steeds niet of het een jongen of meisje is. Misschien krijg ik ook wel geen echo, wie weet. Gelukkig heb je wel zijn/haar hartje gehoord, altijd fijn om te horen. Dat lijkt me ook geweldig om de baby te gaan voelen. Geen idee wanneer je hem gaat voelen, misschien rond de 20 weken. Ik voel af en toe wel wat in mijn buik als ik fiets of loop. Dat zal mijn baarmoeder wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Idd, we schelen 1 week! Grappig.. hier biedt men niet zoiets als de 16 weken echo, jammer had hem ook wel gewild



Ik weet idd helaas nog niet wat het geslacht is, ik ga binnenkort een pret echo inplannen :-)



Wat voel je in je buik? Ik weet nog van de zwangerschap van dochter dat het leek of er vlinders in mijn buik fladderden. Als het zoiets is voel je waarsch de baby
Alle reacties Link kopieren
Hebabeluba's.



Af en toe twijfel ik ook of ik iemand voel bewegen.

Hier ging afspraak met verlos mis. Pas volgende week vrijdag. Ben wel benieuwd naar mijn bloedwaardes, want zoooooo moe. Word er heel erg emo van. Ben ook twee dagen thuis gebleven om bij te trekken.



Lekker doen reckless! Is leuk en fijn om te weten.
Ik weet het nu ook echt niet zeker of ik wel een echo zal krijgen. Er staat consult op het afspraak papier, op de vorige stond afspraak. Maar ik vind tot 20 weken wachten wel erg lang voordat ik weet of het een jongen of meisje word. Misschien dat ik het OLVG van de week wel even bel om te vragen wat ze bij mij 14-02 gaan doen.



Daar heb ik een maand geleden ook al naar gekeken, en het schijnt dat ze met een pretecho met 14 weken al een geslachtsbepaling kunnen doen. Ik dacht van ach ik wacht het nog wel een paar weken af. Maar als ze zeggen dat ik tpt 20 weken moet wachten dan ga ik het ook laten doen als het niet al te ver weg is en er snel plek is. Er zit er geloof ik wel 1 dichtbij.



Ik voel heel soms een soort stretch in mijn buik, maar dus vooral als ik fiets of loop.



Vervelend Joost dat je je zo moe voelt. Lekker dat je even 2 dagen vrij hebt genomen. Probeer maar niet teveel hooi op je vork te nemen, just relax.
Alle reacties Link kopieren
Swinta, er is een topic geopend over laagliggende placenta. Misschien iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1 knetter moe

Van de week thuis gebleven van m'n werk. Alleen maar aan t kwakkelen. Heb rare hoest, benauwd en als klap op vuurpijl een schimmelinfectie die zo erg was dat ik er een aantal bloedingen van heb gekregen. Schrok me wezenloos. Verlos gebeld en zij dacht, na mij uitvoerig uit te hebben gehoord, aan een schimmel infectie. Volgende dag zat ik bij dok en hij zag meteen dat het behoorlijk mis was. Heb kuur gekregen. Voelt nu weer goed. Zo goed, dat ik besef er al vrij lang last van te hebben gehad. Alleen die nare hoest en vermoeidheid. Na twee uur iets doen val ik om. Ga van de week weer terug naar dok voor benauwdheid en hoest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 04 februari 2017 @ 22:45:

Hier nog 1 knetter moe

Van de week thuis gebleven van m'n werk. Alleen maar aan t kwakkelen. Heb rare hoest, benauwd en als klap op vuurpijl een schimmelinfectie die zo erg was dat ik er een aantal bloedingen van heb gekregen. Schrok me wezenloos. Verlos gebeld en zij dacht, na mij uitvoerig uit te hebben gehoord, aan een schimmel infectie. Volgende dag zat ik bij dok en hij zag meteen dat het behoorlijk mis was. Heb kuur gekregen. Voelt nu weer goed. Zo goed, dat ik besef er al vrij lang last van te hebben gehad. Alleen die nare hoest en vermoeidheid. Na twee uur iets doen val ik om. Ga van de week weer terug naar dok voor benauwdheid en hoest.Ow beterschap Elfje! Niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Eefje, helemaal niet fijn ik zou die bloedingen ook heel eng vinden.. dat dit door een schimmel kon komen wist ik niet, brrr. Logisch dat je met vanalles onder de leden in combi met een kind produceren uitgeput raakt. Goed dat je rust neemt, blijven doen hoor!



Hier alles goed onder controle. Ik heb wel genoeg energie voor werk en thuis, al ga ik wel heel vroeg naar bed. Van fietsen raak ik bv wel steeds meer buiten adem net als jullie. Ik heb wel ontzettend veel zin in eten de hele dag. Ik probeer het gezond te houden maar dit lukt niet altijd. De kilo's vliegen eraan
Alle reacties Link kopieren
Eefje, wat naar om dat mee te maken, bloedingen vanwege een schimmel. Gelukkig gaat het al iets beter met je. Hoesten en benauwdheid herken ik maar al te goed, is niets aan te doen helaas. Ja, uitzieken. Hoop dat de dokter nog een of ander middel voor je heeft. De mijne wilde mij niets geven.



Ejc, dat is ook zwaar voor jou. Gelukkig heb ik inderdaad mijn ex nog, al moet je daar niet veel van verwachten hoor. Hij hanteert nauwelijk regels, kinderen worden daar erg verwend. Mijn jongste komt daar altijd doodmoe van vandaan, want zij mag tot heel laat opblijven. Al vind ik het heerlijk als zij er heen gaat om het weekend, heb ik even lucht. Dat heb jij helemaal niet.



Joost, thanks. Ik heb het topic gelezen en blijf het volgen. Ik heb nare verhalen gelezen op het net, had ik beter niet moeten doen. Voor nu steek ik mijn kop in het zand en negeer ik het. Bij de volgende echo zie ik het wel. Ik heb zoveel problemen dat ik die laagliggende placenta eventjes negeer.



Oudste dochter is vrijdag thuisgekomen. Dinsdag een heel emotionele gesprek gevoerd. Afspraken die gemaakt waren zijn allemaal van tafel geveegd. Mijn zorgen zijn niet weggenomen helaas, al komt mijn dochter niet dagelijks naar mij. Dat geeft wel rust, maar aan de andere kant wordt zij teveel alleen gelaten. En dat voelt voor mij niet fijn. Helaas ook geen psycholoog voor mij om mijn gedachten en gevoelens te reguleren.



Vandaag 29 weken zwanger en ik begin aardig te waggelen. Gisteren zijn we naar het strand geweest, maar door dat gewaggel voelde het niet fijn. Lekker eigenwijs daarna nog geluncht ipv naar huis te gaan. Toen wij eenmaal thuis kwamen had ik pijn in mijn billen, onderrug, schaambot en buik. Nu is de pijn gelukkig weg, hoop dat het wegblijft.



Volgende week gaan wij eindelijk aan de babykamer beginnen. Ik heb heel lang getwijfeld over de kleur. Ik ging van roze met grijs naar roze, lichtblauw en lichtgroen. Uiteindelijk wordt het wit met accessoires in lichtroze.



Ik heb behoorlijk wat overgewicht, dus ik houd mijn gewicht heel goed in de gaten. Ik ben tot nu toe ong. vijf kilo aangekomen.
Heel veel beterschap Eefje, hopelijk stopt die benauwdheid en hoest snel. Erg naar ook van die schimmelinfectie, gelukkig is dat voorbij.



Ik herken dat zo van dat aankomen Reckless, echt vreselijk hoveel ik aankom. Erg goed van je Swinta dat je je gewicht zo goed onder controle kan houden.



Wat vervelend Swinta dat je geen psycholoog hebt waar je gesprekken mee kan voeren. Ikzelf ga regelmatig naar de psychologe.



Ik heb vandaag een afspraak voor een pretecho gemaakt en kan aanstaande woensdag terrecht. Ik kan gewoon niet meer wachten,ik wil zo graag weten of er een jongen of meisje in mijn buik zit :-) spannend zo spannend! Ik weet alleen niet of ik het mijn partner ga zeggen of dat ik het hem 's avonds zeg als we in bed liggen. Zou ik het zo lang voor me kunnen mhhhh.... we zullen zien :-)
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ja EJC kom jij ook zoveel aan? Het leek bij mij van niet maar ben binnen 1 week 3 (!) kg aangekomen! Waar stopt dit?!!



Swinta, ik denk dat gesprekken met een psycholoog in deze situatie als een goed plan klinkt. Mag ik vragen wat de reden is dat je er niet heen gaat?



Ik heb een pretecho gehad! Heerlijk, ook voor man en dochter om te zien en.. it's a boy! Het zou nog wel even kunnen duren voordat ik hem voel omdat de placenta aan de voorkant zit..
Vreselijk he, zoveel aankomen, bij mij is het net zo erg. Hopelijk gaat het er na de geboorte ook weer redelijk snel vanaf.



Wat geweldig dat je nu weet dat het een jongen is, helemaal leuk. Ik hoop ook zo op een jongen! Fijn ook dat je man en dochter mee waren.

Hier kon het aankomend weekend niet op zaterdag, dan maar alleen, ik wil niet nog dik 1,5 week wachten. Wie weet voel je de baby eerder dan je denkt. Het schijnt dat je hem pas vanaf 20 weken kan voelen en anderen pas vanaf 24 weken. Jammer dat het allemaal zo lang duurt. Maar wel geweldig dat het met al de baby's van dit forum zo fantastisch goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven